چهار ویژگی جالب سیستم عامل iOS 11

سیستم عامل iOS 11 در سال 2017 برای گوشی های آیفون عرضه شده است. شاید بتوان گفت این سیستم عامل یکی از پیشرفته ترین نوع iOS باشد زیرا بعد از انتشار آن گوشی های آیفون دستخوش تغییرات چشمگیری شد. این تغییرات برای استفاده بهتر و البته اصولی تر از تکنولوژی می باشد. در ادامه به چهار ویژگی جالب سیستم عامل iOS 11 اشاره خواهیم کرد.

1. قابلیت USB Restricted Mode

قابلیت USB Restricted Mode به شما در امنیت تلفن همراهتان کمک می کند. در واقع این نرم افزار از ورود دولت، پلیس و یا هر ارگان دیگری به گوشی همراه شما جلوگیری می کند. شرکت اپل وجود این ویژگی در iOS 11 را به دلیل بستن یک حفره اعلام کرد. کارکرد این ویژگی به این صورت می باشد که پس از یک ساعت استفاده کاربر از تلفن همراه سیستم عامل به صورت خودکار درگاه لایتنینگ تلفن همراه را غیر فعال می کند تا از سرقت احتمالی اطلاعات گوشی توسط عوامل جلوگیری شود. در هنگام استفاده از این حالت شارژر گوشی به خوبی کار می کند و ممکن است کارکرد بعضی از فلش ها ضعیف شود. برای فعال کردن این مورد می توانید به Touch ID & Passcode > USB Accessories مراجعه کنید.

چهار ویژگی جالب سیستم عامل iOS 11
چهار ویژگی جالب سیستم عامل iOS 11

2. تغییرات سریع بر روی اسکرین شات ها

با این ویژگی شما می توانید به سرعت بر روی اسکرین شات های گرفته شده تغییرات دلخواه خود را ایجاد نمایید. در سیستم عامل های قبلی بعد از اسکرین شات باید به آلبوم گوشی مراجعه کرده و با انتخاب گزینه ادیت تغییرات خود را اعمال می کردید. اما اکنون پس از گرفتن اسکرین عکس مورد نظر در سایز کوچک در پایین صفحه ظاهر می شود که می توانید به راحتی عکس مورد نظر را انتخاب کرده و با اضافه کردن عکس، متن و یا ابزارهای دیگر تغییرات دلخواه خود را انجام دهید.

چهار ویژگی جالب سیستم عامل iOS 11
چهار ویژگی جالب سیستم عامل iOS 11

3. فیلم برداری از صفحه نمایش

امکان فیلم بردازی از صفحه نمایش یکی دیگر از ویژگی های مهم iOS 11 است. این ویژگی قبلا در گوشی های هوشمند وجود داشت اما به دلیل کیفیت پایین کمتر مورد توجه قرار می گرفت. در حالت فیلم برداری از نمایشگر شما کافیست از قسمت Control center آیکون رکورد را انتخاب نمایید تا تصویر برداری آغاز شود. برای قطع فیلم برداری می توانید به نوار قرمز رنگ قسمت بالای نمایشگر مراجعه نموده و گزینه Stop را انتخاب کنید. فیلم ضبط شده به صورت خودکار در گالری تصاویر تلفن همراه ذخیره خواهد شد.

برای خرید گوشی های کارکرده تست شده آیفون که دارای گارانتی نیز هستند کلیک کنید.

اگر گزینه Recorder در نوار ابزار شما موجود نیست می توانید به قسمت تنظیمات مراجعه کرده و وارد بخش control center شوید و در آنجا از قسمت customized controls گزینه screen recording را انتخاب نمایید.

چهار ویژگی جالب سیستم عامل iOS 11
چهار ویژگی جالب سیستم عامل iOS 11

4. حذف خودکار فایل های قدیمی و برنامه های استفاده نشده

آخرین مورد از چهار ویژگی جالب سیستم عامل iOS 11 قابلیت حذف اتوماتیک فایل ها و برنامه ها طبق تنظیماتی که توسط کاربر برای گوشی تعیین می گردد. بدین ترتیب که می توانید با اعمال چندین تنظیم ساده در گوشی آیفون خود فایل هایی که مثلا از عمرشان یک سال گذشته و در واقع بیش از یک سال است که آن فایل را در گوشی خود دارید را حذف نمایید. هم چنین برنامه هایی که بدون استفاده در گوشی تان خاک می خورد را توسط همین تنظیمات پاک سازی نمایید. علاوه بر آن می توانید با مشخص نمودن محدوده مناسب و استاندارد یک فایل در خصوص حجم فایل ها در گوشی خود محدودیت هایی را اعمال نمایید.

چهار ویژگی جالب سیستم عامل iOS 11
چهار ویژگی جالب سیستم عامل iOS 11