جیلبریک ایفون چیست؟

موضوع مقاله امروز ایمن خرید مربوط به جیلبریک ایفون چیست؟ + مزایا و معایب. تقریبا تمامی کاربران گوشی های هوشمند آیفون و همچنین آیپد ها با واژه جیلبریک آشنایی دارند. در ادامه مطالب امروز به سوال “جیلبریک ایفون چیست” پاسخ می‌دهیم. علاوه بر این مزایا و معایب جیلبریک کردن را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم. انجام این کار برای گوشی های ایفون به راحتی صورت می‌گیرد. کاربران می‌توانند با کمک جیلبریک محدودیت های اعمال شده توسط شرکت اپل را از میان بردارند. به طور مثال برای دریافت و نصب هر اپلیکیشن مورد نیاز، کاربران می‌بایست  تنها از طریق اپ استور اقدام کنند. به طور کلی بهره گیری از جیلبریک در سیستم عامل ios بسیاری از  محدودیت‌ها را از میان برداشته و به قابلیت‌های بیشتری می‌توان دسترسی داشت.

جیلبریک ایفون چیست؟ + مزایا و معایب

جیلبریک ایفون

“جیلبریک ایفون چیست” سوال کاربران سیستم عامل ios می‌باشد که قصد دارند با توجه به مدل گوشی خود جیلبریک را به حالت اجرا درآورند. برنامه های متعددی برای جیلبریک کردن ایفون در دسترس می‌باشد. برای نصب و اجرایی شدن آن مراحل زیر را انجام دهید:

  • پیش از انجام هر کاری نسخهiOS مناسب دستگاه خود را بیابید.
  • گوشی را به وسیله کابل به کامپیوتر متصل کنید و برنامهCydia impactor را به حالت اجرا درآورید.
  • نسخه دانلود شده جیلبریک را به برنامهCydia impactor ببرید.
  • در این مرحله اپل آیدیو رمز خود را وارد نمایید.
  • پس از اتمام مراحل مورد نیاز،به این صورت  Settings –> General –> Device Management–> trust به گزینه Trust برسید.

اکنون برنامه Filza Escaped را در آيفون یا آیپد خود اجرا کند تا نصب به صورت کامل انجام شود. این برنامه تنها از iOS 15.0 – 15.7.1 و 16.0 – 16.1.2 پشتیبانی می‌کند. این نکته را در نظر داشته باشید که قبل از انجام هر کاری یک نسخه پشتیبانی از اطلاعات دستگاه خود تهیه نمایید. علاوه بر این از شارژ کامل گوشی ایفون خود اطمینان حاصل کنید. خرید شارژر ۲۰ وات ایفون اورجینال با گارانتی تعویض به شما کمک می‌کند تا به راحتی نرم افزار و برنامه های مختلف را بر روی گوشی خود نصب کنید.

جیلبریک ایفون

مزایا و معایب جیلبریک ایفون

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم جلبریک مناسب برای افرادی است که علاقمند به تغییراتی در سیستم ios می‌باشند. جمله قبل پاسخ به سوال “جیلبریک ایفون چیست” خواهد بود. با اعمال این تغییرات اجازه دسترسی به نقاط مختلف داده می‌شود. جلبریک دارای مزیت ها و معایبی نیز می‌باشد. در ادامه این جیلبریک را از دو بعد مثبت و منفی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مهمترین مزایا جیلبریک کردن آیفون

در این بخش قصد داریم مهمترین مزایای جیلبریک کردن آیفون را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. البته به این موضوع توجه نمایید که جیلبریک آیفون در کنار مزایای خود محرومیت‌ هایی نیز به دنبال دارد. به عنوان مثال برخی از برنامه های اپ استوری سیستم عامل ios که جیلبریک شده است عملکرد مناسبی از خود به نمایش نخواهد گذاشت. شاید با خود فکر کنید که با تغییر این موضوع می‌توانید به یک عملکرد بسیار عالی دست پیدا کنید. اما واقعیت چیز دیگری است. در بخش های بعدی این موضوع را از جوانب دیگر نیز مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد.

نصب برنامه ها توسط اپلیکیشنی غیر از اپ استور

کمپانی اپل سیستم ایفون را طوری طراحی کرده تا بتواند به طور کامل تمامی امکانات را تحت کنترل خود درآورد. اپ استور تنها راه ارتباطی شما با برنامه های مورد علاقه تان می‌باشد. جیلبریک ایفون مانع ایجاد این  محدودیت می‌شود. کاربران سیستم عامل ios مانند سیستم اندروید قادر خواهند بود تا برنامه‌های انتخابی خود را از دیگر فضاها ذخیره سازی نمایند.

بهبود عملکرد و کارایی

با بهره گیری از جیلبریک می‌توان عملکرد و کارایی دستگاه را بهینه سازی و افزایش داد. به طور مثال، کاربران با نصب برنامه Cydia می‌توانند بهبود عملکرد دستگاه ایفون خود را مشاهده کنند.

حذف برنامه‌های غیرضروری

با اجرایی شدن جیلبریک قابلیت حذف هر برنامه‌ای که نیاز ندارید به شما داده خواهد شد. کاربران دیگر در این زمینه دیگر هیچ محدودیتی نخواهد داشت.

مهمترین مزایا جیلبریک کردن آیفون

کنترل بیشتر روی گوشی

علاقمندان به تغییر ایکون های گوشی ایفون با نصب جیلبریک می‌توانند تغییرهای ظاهری در آنها ایجاد کنند. با این روش دغدغه کاربران سیستم عامل ios تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. پس اعمال تغییرات ظاهری بر این دستگاه در سوال “جیلبریک ایفون چیست” نهفته است. به عبارتی دیگر جیلبریک سبب می‌شود تا افراد کنترل بیشتری روی ایفون خود داشته باشند. به عنوان مثال آنها می‌توانند برنامه های کرک شده را بدون پرداخت هزینه دانلود کنند. این کار از وب سایت های شخص ثالث قابلت اجرا دارد. افزون بر این مورد، کاربران با تسلط بیشتر بر روی دستگاه خود فونت، تم و رابط کاربری دستگاه خود را شخصی سازی می‌کنند. قابلیت ضبط مکالمات یا دور زدن خریدهای درون برنامه‌ای نیز از ویژگی های نصب کردن جیلبریک محسوب می‌شود.

کنترل بیشتر روی گوشی

معایب جیلبریک

حذف گارانتی، از اصلی ترین معایب استفاده از این روش، حذف گارانتی دستگاه ایفون است. دستگاه‌هایی جیلبریک شده شامل گارانتی کمپانی قرار نخواهد گرفت. با این توضیح در صورتی که دستگاه شما با نصب و بکارگیری جیلبریک آسیب ببیند این شرکت هیچ مسئولیتی به عهده نمی‌گیرد.

عدم سازگاری با نسخه‌های جدید iOS

در بهره گیری از جیلبریک احتمال عدم  سازگاری دستگاه با نسخه‌های جدید iOS وجود دارد. به طور مثال امکان دریافت نسخه به روزرسانی دستگاه برای کاربر از بین می‌رود.

اتلاف میزان شارژ باتری

استفاده از روش جیلبریک می‌تواند به افزایش شارژ باتری ایفون منجر شود. چرا که با نصب جیلبریک برنامه‌های شخص ثالث به طور مداوم در پس‌زمینه قابلیت اجرا شدن دارند. در این میان خرید لوازم جانبی اپل ایفون اورجینال با گارانتی تعویض بسیار ضرروی می‌باشد. زیرا کاربران مکررا با کاهش شارژ باتری روبرو می‌شوند؛ از بین بردن این مشکل تنها با خرید پاور بانک حل خواهد شد.

کاهش امنیت

در استفاده از جیلبریک با احتیاط عمل کنید. سوال “جیلبریک ایفون چیست” باید همراه با اطلاعات دقیق و کامل برای کاربران باشد. چرا که احتمال کاهش امنیت دستگاه ایفون وجود دارد. با برداشتن محدودیت‌های امنیتی که توسط جیلبریک انجام می‌شود، امنیت گوشی در مقابل حملات هکرها و نرم‌افزارهای مخرب کاهش پیدا می‌کند.

چگونه بفهمیم گوشی جیلبریک شده

برای دست یابی به این موضوع می‌توان از دو روش استفاده کرد:

  • روش اول مربوط به نصب اپلیکیشن Copy Trans Contacts است. این روش مطمئن و دارای هزینه می‌باشد. البته نسخه رایگان آن را نیز می‌توان از سایت های معتبر تهیه نمود.
  • ابتدا گوشی خود را به لپ تاپ متصل کنید.
  • اکنون اپلیکیشن مورد نظر را دانلود کرده و سپس نصب و اجرایی کنید.
  • در این مرحله بر روی آیکون گوشی در نوار ابزار سمت چپ صفحه کلیک کنید.
  • در این قسمت اطلاعات مربوط به گوشی مشاهده می‌شود.
  • سپس بهGeneral‌ بروید، در صورتی که   عبارت Jailbreak و گزینه Yes نمایان شد، یعنی آیفون شما جیلبریک شده است.

روش دوم نیز با  اپلیکیشن Cydia در ارتباط است. اگر بر روی دستگاه ایفون این برنامه نصب شده باشد یعنی گوشی جیلبریک شده است. برای جستجو و حل این موضوع می‌توانید از Spotlight کمک بگیرید.

چگونه بفهمیم گوشی جیلبریک شده

آیا خرید گوشی با جیلبریک ios 16 و iso 15 منطقی است؟

امروزه افراد بسیار زیادی این سوال را مطرح می‌کنند که گوشی آیفون جیلبریک شده را بخریم یا نه. اگر بخواهیم با شما صادق باشیم، اجتناب از این کار منطقی تر است. چرا که گوشی بعد از جیلبریک شدن اطلاعات و همچنین قابلیت آنالیز خود را از دست میدهد. در این صورت امکان ست دستگاه و همچنین بررسی سلامت سیستم عامل آن نیز از بین خواهد رفت. حتی اگر شما بخواهید تمامی اطلاعات خود را به یک سیستم دیگر نیز منتقل کنید، دچار چالش و بحران خواهید شد. نکته بعدی که در مورد گوشی‌های جیلبریک شده آیفون باید به آن توجه نمایید، خرید و فروش سخت توسط اپ استور ها است. در صورتی که شما به دلیل مشکلات مالی بخواهید گوشی خود را خرید و فروش کنید، نمی‌توانید از مراکز معتبر مانند اپ استور ها اقدام نمایید.

حال فرض کنید که شما به هر دلیلی یک گوشی جیلبریک شده خریداری کرده اید. در این صورت می ‌توانید با مراجعه به یک اپ استور و پاک کردن تمامی اطلاعات و برنامه های خود گوشی خود را به حالت قبل برگردانید. البته دقت کنید که از اطلاعات مهم خود در حافظه اپل آیدی خود بک آپ بگیرید. البته با توجه به نوع گوشی و همچنین نحوه جیلبریک کردن آن لازم است که متخصصین این حوزه در مورد گوشی شما نظر دهند. در این صورت بازدهی شما به صورت ویژه افزایش خواهد یافت. نکته بعدی که باید به ان توجه نمایید، سلامت و اصالت گوشی آیفون شما است. ممکن است این موضوع برای همیشه روی گوشی شود، به همین دلیل حتما از مراکز معتبر در این حوزه کمک بگیرید و خودتان به تنهایی این کار را انجام ندهید.

آیا خرید گوشی با جیلبریک ios 16 و iso 15 منطقی است؟

آیا بدون جیلبریک آیفون نیز می توان به قابلیت های بیشتر گوشی آیفون دست پیدا کرد؟

برخی از افراد به دلیلی نداشتن اطلاعات کافی در مورد سیستم عامل IOS به دنبال جیلبریک کردن آن می باشند. گاها افراد اطلاعات کافی ندارند و فکر می کنند که با این روش به یک بازدهی و عملکرد عالی دست پیدا می کنند، در صورتی که این موضوع از اساس اشتباه است. به عنوان مثال کاربران سیستم عامل ios می‌توانند با ترفندهای گوشی ایفون که کمتر کسی از آن خبر دارد، قابلیت های زیادی را به دست آورند. به عنوان مثال ضبط ویدئو با نگه داشتن دکمه شاتر با ترفندهای ایفون در ارتباط است. در مدل‌های ایفون ۱۱ به بالا قابلیت فیلم گرفتن بدون نیاز به تغییر مود photo به video وجود دارد. برای دست یابی به این قابلیت، دکمه‌ی شاتر را چند ثانیه نگه دارید تا ضبط فیلم آغاز شود. تا زمانی که انگشت خود را روی دکمه‌ی شاتر نگه دارید فیلم‌برداری ادامه خواهد داشت. در صورتی که دکمه شاتر را به سمت راست بکشید بدون نگه داشتن عملیات ضبط فیلم ادامه دارد. در صورتی که از دنبال کنندگان فروشگاه ایمن خرید باشید، در کوتاه ترین زمان ممکن با بیشتر تکنیک های مربوط به گوشی آیفون آشنا خواهید شد.

آیا بدون جیلبریک آیفون نیز می توان به قابلیت های بیشتر گوشی آیفون دست پیدا کرد؟

جمع بندی نهایی

موضوع “جیلبریک ایفون چیست” + مزایا و معایب مقاله امروز ایمن خرید بود. در انجام مراحل جیلبریک، قفل های موجود در نرم افزار ios باز شده و محدودیت های اعمال شده اند از بین خواهد رفت. با تغییر نرم افزارها اجازه دسترسی به تمام نقاط مختلف داده می‌شود. در نظر داشته باشید جیلبریک مزایا و معایب را توامان با هم دارا می‌باشد. همچنین این برنامه به تنهایی آسیب به دستگاه هوشمند ایفون وارد نمی‌کند. جیلبریک این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا نرم افزارهای پولی را به طور رایگان بروی دستگاه خود نصب کنید. اما تا زمانی که دستگاه شما تمامی امکانات و قابلیت های دلخواهتان را دارد نیازی به بهره گیری از جیلبریک نیست.

در صورتی که از مطالعه این پست آموزشی لذت بردید، خوشحال می شویم که فروشگاه لوازم جانبی ایمن خرید را در شبکه های اجتماعی خود به دیگران نیز معرفی کنید. ❤ چرا که افراد بسیار زیادی به دنبال لوازم جانبی اورجینال می‌باشند، اما امکان استفاده از آن را ندارید و مراکز معتبری برای این موضوع نیز نمی شناسند. ☹ با آنلاین شاپ لوازم جانبی موبایل ایمن خرید تمامی لوازم جانبی مورد نیاز شما در کوتاهترین زمان ممکن به دست شما خواهد رسید.