بررسی آیفون 15

سری آیفون 15 در نگاه اول همانند یکدیگر بوده و به نظر می‌رسد که هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است. اما در واقع اینگونه نیست. ما سعی داریم در این پست به نقد و بررسی آیفون 15 در ایمن خرید بپردازیم. حال که اپل از پرچم‌دار جدید خود رونمایی کرده، لازم است که اطلاعات کامل و دقیقی از آن بدست آوریم. پس از مطالعه این مطلب خواهید دانست که آیفون 15 چه ویژگی‌ها و خصوصیات و چه تفاوتی با دیگر نسخه‌های خود دارد. همانند دیگر آیفون‌های گذشته، مدل pro max این نسخه نیز نسبت به دیگر مدل‌ها برتری دارد. البته آیفون 15pro max را می‌توان از پرحاشیه‌ترین اما کامل‌ترین مدل‌های این سری دانست. در ادامه به بررسی آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس می‌پردازیم.

نقد و بررسی آیفون 15

ایفون ۱۵ پرو

یکی از انواع گوشی های ایفون ۱۵ مدل پرو است. گوشی های ایفون ۱۵، تقریبا سه ماه پیش در تاریخ ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ معرفی و به بازار عرضه شد. قابلیت های جدید این گوشی باعث افزایش قیمت این مدل گوشی شده است. اما یکی از مشکلات پیش آمده در این نوع گوشی همان مسئله قبلی، یعنی ریجستری می‌باشد. شرکت اپل در طراحی ایفون ۱۵ چندین تغییر به وجود آورده است. این تغییرات تا حد زیادی خواسته های کاربران را تامین می‌کند. شرکت سازنده این مدل گوشی ادعا دارد سبک ترین نسل گوشی های پرو را به خریداران خود ارائه داده است. چرا که وزن ایفون ۱۵ پرو، ۱۹ گرم از وزن گوشی های قبلی کمتر می‌باشد. برای داشتن مشخصات کامل تر ایفون ۱۵ پرو موارد زیر را دنبال کنید:

ابعاد: 146.6در 70.6 در 8.3 میلی‌متر

تاریخ عرضه: 22سپتامبر 2023

نوع سیستم‌عامل: iOS

نوع نمایشگر: LTPO Super Retina XDR OLED

ابعاد نمایشگر: 6.1 اینچ

جنس پشت گوشی: شیشه – گوریلا گلس

جنس جلو گوشی: شیشه – سرامیک شیلد

رنگ گوشی: تیتانیوم، مشکی، سفید، آبی

دوربین سلفی اصلی: 12 مگاپیکسل

مشخصات دوربین سلفی اصلی: لنز واید 23 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز

پیکربندی دوربین پشت: واید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو تشخیص عمق

دوربین اصلی: واید/ 48 مگاپیکسل

ترکیب حافظه داخلی و رم: 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم

256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم

512 گیگابایت / 8 گیگابایت

رم 1 ترابایت / 8 گیگابایت رم

رم: 8 گیگابایت رم

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

256 گیگابایت

512 گیگابایت

1 ترابایت

نوع حافظه داخلی: NVMe

باتری و شارژ:

ظرفیت باتری: 3274 میلی‌آمپر ساعت

نوع باتری: لیتیوم‌ یونی

پشتیبانی از شارژ سریع: دارد

پشتیبانی از شارژ بی‌سیم: دارد

حداکثر توان شارژ بی‌سیم: 15 وات

زمان موردنیاز برای شارژ: 50 درصد در 30 دقیقه

پس از آوردن مشخصات شارژ مربوط به گوشی ایفون ۱۵ پرو، باید نکته ای را نیز یادآور شویم. خرید شارژر ۲۰ وات اپل اورجینال با گارانتی تعویض شما را از دردسرهای احتمالی شارژرهای فیک بی نیاز می‌کند. فروشگاه اینترنتی ایمن خرید تمامی محصولات جانبی را با گارانتی تعویض و اصل بودن کالا به شما عرضه می‌دارد.

ایفون ۱۵ پرو

آیفون ۱۵ پلاس

پلاس در لغت به معنای افزودن، بعلاوه،  امتیاز و … می‌باشد. پس واژه پلاس در گوشی های ایفون نیز به معنای اضافه شدن قابلیت یا آپشن است. شرکت اپل نیز به نسخه معمولی ایفون ۱۵ این موارد را اضافه کرده که می‌تواند شامل: دوربین، نمایشگر صفحه و … باشد. این گوشی ها نسبت به گوشی های نوع معمولی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. یکی از نسخه های ایفون ۱۵ مدل پلاس می‌باشد که در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۳ یعنی ۱۰ روز پس از معرفی این محصول، روانه بازار شد. از تغییرات محسوس مدل پلاس ایفون ۱۵، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است. مدل نامبرهای این مدل، A3094 (جهانی)، A2847 (ایالات متحده)، A3093 (کانادا و ژاپن) و A3096 (چین و هنگ کنگ) می‌باشد. ابعاد طراحی شده برای این محصول 160.9در 77.8 در 7.8 میلی‌متر در نظر گرفته شده است.

با در نظر گرفتن رنگ های مشکی، آبی، زرد، سبز و صورتی  می‌توان گفت سلیقه تمامی خریداران را در نظر گرفته اند. ابعاد نمایشگر این محصول پرطرفدار 6.7 اینچ می‌باشد. اگر جز کاربرانی هستید که به روشنایی بالای گوشی علاقمندید، حداکثر روشنایی 1000 نیت (HBM) و 2000 نیت (Peak) می‌باشد. در زمینه تراشه نیز از پردازنده گرافیک 5 هسته‌ای برخوردار است. حافظه داخلی 128 گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایتی این گوشی از دلایل توجه بیشتر افراد می‌باشد. نوع اسپیکر ایفون ۱۵ پلاس، استریو (دوگانه) است. در صورت نیاز برای شنیدن موسیقی، پادکست و فایل های اموزشی می‌توانید از هندزفری کمک بگیرید. خرید هندزفری لایتنینگ اپل آیفون اورجینال با گارانتی تعویض یک پیشنهاد ویژه برای شما می‌باشد.

آیفون ۱۵ پلاس

امتیازات آیفون ۱۵ پلاس

این محصول در مقایسه با دیگر محصولات شرکت اپل، جنس قاب پشتش از جنس تیتانیوم است. با ایجاد این تغییر دیگر ردی از اثر انگشت بر روی قاب گوشی مشاهده نمی‌شود. علاوه بر این قاب گوشی های پلاس به گونه ای طراحی شده که بسیار خوش دست است. در حالی که در نسل قبلی این گوشی چنین حالتی حس نمی‌شد. از دیگر قابلیت های این محصول مقاومت آن در برابر آب می‌باشد. نمایشگر گوشی های پلاس ۱۵ ظاهری مدرن داشته و از تاچ خبری نمی‌باشد.

ایفون ۱۵ اولترا

این محصول جدید و بسیار پیشرفته بهترین گوشی موجود در بازار می‌باشد. یکی از قابلیت های چشمگیر ایفون ۱۵ اولترا، کیفیت دوربین این محصول است. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی آن از بهترین دوربین های DSLR قابل تشخیص و تفکیک نیستند. بی شک این مدل از آیفون مناسب کسانی است که می‌خواهند برای یک روز کامل بدون شارژ مجدد از آن بهره ببرند. چرا که باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی آن جوابگوی این نیاز کاربر می‌باشد. اگر بخواهیم آیفون ۱۵ اولترا را در یک چند کلمه توصیف کنیم، سریع، قدرتمند و کیفیت دوربین عالی برایش واژه هایی مناسب است.

این گوشی هوشمند پیشرفته، با طراحی زیبا و جدیدش زیباترین گوشی ایفون ساخته شده در شرکت اپل می‌باشد. علاوه بر مطالب گفته شده، پردازنده A16 Bionic موجود سبب شده تا تبدیل به سریع‌ترین پردازنده گوشی هوشمند شود. همچنین محصول نامبرده قابلیت عکس و فیلم از راه دور را دارا می‌باشد. وجود دوربین پریسکوپ تله فوتو با زوم اپتیکال ۱۰۰ این قابلیت را فراهم آورده است. قیمت بالای این گوشی هوشمند افراد زیادی را برای خرید محدود کرده است. افرادی که هزینه کمی را برای خرید گوشی در نظر گرفته اند باید از این خرید صرف نظر کنند. این مورد جز معایب این گوشی زیبا و جدید محسوب می‌شود.

ایفون ۱۵ اولترا

رنگ‌بندی سِری آیفون‌ 15

رنگ‌بندی آیفون 15 به گونه جذاب تولید شده که هر فردی می‌تواند با توجه به سلیقه خود یک رنگ خاص و زیبا داشته باشد. آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس شامل چهار رنگ می‌باشد. رنگ سفید تیتانیوم، مشکی تیتانیوم، آبی تیتانیوم و تیتانیوم طبیعی را می‌توانید خریداری کنید. اما رنگ‌بندی ایفون 15 و  آیفون 15 پلاس جذاب‌تر از دو مدل قبل است. رنگ‌هایی همچون مشکی، صورتی روشن، زرد روشن، آبی روشن و سبز روشن را می‌توانید در این دو گوشی آیفون انتخاب کنید. این رنگها آن قدر جذاب و زیبا هستند که قطعا چشم هر فردی را به خود جذب می‌کنند. البته علاوه بر زیبایی رنگ، طراحی منحصر به فرد این گوشی، جذابیت را دو چندان کرده است.

رنگ‌بندی سِری آیفون‌ 15

قیمت آیفون 15 پرومکس

اکثر افراد علاقه مند به آیفون یا کاربران آن به دنبال قیمت آیفون 15 هستند. در صورتیکه بهتر است به امکانات، کیفیت و ترفندهای آیفون که کمتر کسی از آن خبر دارد، توجه کنند. اما اگر شما نیز به دنبال قیمت این محصول هستید بهتر است بدانید که قیمت‌ها در کشور ایران روزانه متغیر است و نمی‌توان آن را به واحد ریال در اختیار شما قرار داد. اما در این بخش تمامی قیمت‌ها را به دلار بررسی می‌کنیم و علاوه بر قیمت اصلی کالا باید هزینه‌های دیگر آن را نیز در نظر بگیرید. آیفون 15 با 128گیگ حافظه به قیمت 799 دلار می‌باشد.

اما این قیمت برای آیفون 15 پلاس 899 دلار است. آیفون 15 پرو نیز با همین مقدار حافظه 999 دلار و آیفون 15 پرومکس با 256 گیگ حافظه 1199 دلار قیمت دارد. آیفون جدید همانند سری قبل قیمت‌گذاری شدند و آیفون 15 پرومکس نیز هیچ‌ افزایش قیمتی نداشته. تنها در این نسخه 128 گیگابایت از حافظه کم شده است.

مقایسه آیفون 15 پرو مکس و آیفون 16 پرو مکس

گرچه آیفون 16 در سال 2024 رونمایی می‌شود اما طبق ادای برخی از منابع این دو محصول تفاوت چندانی. با یکدیگر ندارند. تنها تفاوت آن در ابعاد نمایشگر و افزایش وزن دو گرمی می‌باشد. طبق این ادعا آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس بزرگتر از نمایشگر نسخه‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس هستند. همچنین آیفون 16 و آیفون 16پلاس از نمونه‌های 15 آن بزرگتر خواهند بود. ضمن آنکه چینش دوربین آن نیز تغییر خواهد کرد و به احتمال زیاد مشابه آیفون 12 می‌باشد. البته احتمال دارد که دکمه‌ی اکشن خازنی داشته باشد و دارای دکمه جدید و متفاوت Capture Button خواهند بود. آیفون 16 که در آینده‌ای نه چندان دور پرچمدار گوشی‌های شرکت اپل است، کشیده‌تر و کمی پهن‌تر از دیگر آیفون‌ها خواهد بود.

مقایسه آیفون 15 پرو مکس و آیفون 16 پرو مکس

جمع بندی نهایی

آیفون از گوشی های هوشمند و پیشرفته در سطح جهان می‌باشد. محصولات این شرکت در سطح بالای کیفیتی قرار دارند. در مطالب بالا به بررسی جدیدترین گوشی های ایفون، مشخصات، ویژگی ها و قابلیت های آن پرداختیم. آیفون اولترا ۱۵ یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین مدل های گوشی از کمپانی اپل می‌باشد. یکی از قابلیت های چشمگیر این محصول، کیفیت بالای دوربین و استفاده از راه دور است. علاوه بر این، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی سبب می‌شود تا کاربر در طول روز از شارژ مجدد بی نیاز شود. این نکته را در نظر داشته باشید که خرید لوازم جانبی اپل اورجینال با گارانتی تعویض نیز مانند خرید این گوشی لذت بخش خواهد بود. انتخاب فروشگاه اینترنتی ایمن خرید برای خرید این لوازم جانبی، تجربه ای ماندگار برای شما رقم می‌زند.