مگ سیف چیست و چه کاربردهایی دارد

مگ سیف چیست و چه کاربردهایی دارد

در مطالب امروز ایمن خرید موضوع مگ سیف چیست و چه کاربردهایی دارد مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. این تکنولوژی جدید و پیشرفته یعنی مک سیف مربوط به مدل های گوشی ایفون ۱۲ به بالا می‌باشد. شرکت اپل همزمان با معرفی آیفون ۱۲ از مگ سیف نیز رونمایی کرد. این تکنولوژی جدید مربوط به آهنرباهایی است که در کنار ذغال شارژر داخلی گوشی قرار گرفته است. کاربران ایفون با بهره گیری از این قابلیت می‌توانند از شارژ بی‌سیم استفاده کرده و شارژ شدن گوشی را به صورت سریعتری تجربه کنند. شرکت قدرتمند اپل توانست با بکارگیری مک سیف از محصولات دیجیتالی و پیشرفته زیادی رونمایی کند. در ادامه این مطالب موارد زیر را بررسی خواهیم کرد:

  • مگ سیف ایفون
  • معایب مگ سیف
  • پاور بانک مگ سیف
  • مگ سیف ایرپاد چیستمگ سیف چیست و چه کاربردهایی دارد

    مگ سیف ایفون

    پس از طراحی مگ سیف برای مک بوک شرکت اپل تغییر کاربری این تکنولوژی جدید را بر روی ایفون ۱۲ اجرا کرد. این رونمایی جذاب و کاربردی در سال ۲۰۲۰ توسط این شرکت معرفی شد. با بکارگیری مگ سیف لوازم جانبی به سرعت و آسانی متصل شده و کاربران این سیستم عامل به راحتی از این امکانات استفاده می‌کنند. بر روی سیم پیچ شارژر تمامی مدل های دستگاه های ایفون ۱۲ و بیشتر، حلقه ای آهنربایی وجود دارد. این حلقه آهنربایی باعث می‌شود تا لوازم جانبی آیفون با این خاصیت را به خود بچسباند. لوازمی مانند شارژر مگ سیف، پاور بانک مگ سیف، قاب گوشی و تعدادی دیگر نیز خاصیت اهنربایی دارند.

    البته در مدل های پایین تر آیفون نیز سیم پیچ شارژ بی‌سیم وجود دارد اما آهنربایی در آن ها طراحی نشده است. در مدل های جدید گوشی ایفون با استفاده از سیم‌پیچ موجود در کنار آن‌ها می‌توان به صورت بی‌سیم، گوشی‌های آیفون را شارژ نمود. از مزایای بهره مندی از مگ سیف ایفون ایجاد امنیت و آسودگی خاطر کاربران در این زمینه است. این جمله یکی از پاسخ های سوال مگ سیف چیست و چه کاربردهایی دارد، می‌باشد.  به طور مثال یک شارژر بی سیم مگ سیف که بدون نیاز به سیم به گوشی چسبیده می‌شود، خطرات احتمالی را مانند پرتاب شدن را کاهش خواهد داد.

    البته توجه داشته باشید که شرکت اپل برای کاربرانی که گوشی ایفون مجهز به مگ سیف ندارد نیز امکاناتی را در نظر گرفته است. با خرید شارژر ۲۰ وات اپل اورجینال با گارانتی تعویض از شارژی با سرعت بالا و سریع بهره مند می‌شوید. لازم به ذکر است که ایفون هایی با مدل ایفون 11،  پرو و پرو مکس نیز می‌توانند با مگ سیف سازگاری داشته باشند. آیفون SE ،XS ، X و ایفون 8 نیز از قابلیت های این تکنولوژی پیشرفته بهره مند شوند. اما به کاربران توصیه می‌شود که برای گوشی هایی با مدل پایین تر از مگ سیف استفاده نشود.

    مگ سیف ایفون

    معایب مگ سیف

    همانطور که می‌دانید تولید هر محصول علاوه بر داشتن مزایا، معایبی را نیز به دنبال دارد. مگ سیف نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما معایب موجود در تکنولوژی پیشرفته مگه سیف انگشت شمار هستند. مگ سیف ها  تنها با آیفون ۱۲ و مدل‌های جدیدتر سازگار است و به همین علت نمی‌توان از این محصول روی آیفون‌های قدیمی‌تر استفاده کرد. یکی از عیب های مگ سیف مربوط به آسیب های احتمالی وارده به چیپ های RFID می‌باشد. در کارت های بانکی و امنیتی از این چیپ ها بهره گیری شده و اگر مگ سیف در ارتباط نزدیک با آنها قرار گیرد دچار آسیب می‌شود.

    با اشاره ای که کمپانی اپل به این موضوع داشته این مطلب مورد تایید قرار گرفته است. پس با در نظر گرفتن این مورد در حالت گفته شده گوشی خود را شارژ نکنید. شرکت اپل برای این مسئله نیز راه حل پیش روی کاربران گذاشته است. قرار گیری یک کیف کوچک مگ سیف برای آیفون  روی پنل پشتی می‌تواند مشکل به وجود آمده را برطرف نماید. از این کیف کوچک برای حمل کارت‌های اعتباری می‌توان استفاده کرد. مگ سیف چیست و چه کاربردهایی دارد سوال کاربرانی است که قصد دارند از امکانات پیشرفته این تکنولوژی جدید بهره مند شوند.

    یکی از معایب موجود در مگ سیف، حرارت بالای ایجاد شده در ارتباط با قرارگیری قاب های سیلیکونی است. شرکت اپل به این موضوع نیز اشاره کرده که برای استفاده از شارژ مگ سیف نباید از قاب‌های سیلیکونی استفاده کنید. به نظر می‌رسد که گرمای تولید شده در زمان شارژ شدن باتری گوشی به وسیله مگ سیف، قاب‌های سیلیکونی را از بین می‌برند. با خرید لوازم جانبی اپل اورجینال با گارانتی تعویض، مانند قاب های طراحی شده که سازگار با مگ سیف هستند، این مشکل حل خواهد شد.

    معایب مگ سیف

    پاور بانک مگ سیف

    پاور بانک مگ سیف را می‌توان به صورت بی سیم و با سیم گوشی مورد استفاده قرار داد. از ویژگی ها منحصر به فرد در این محصول کاربردی ثابت ماندن آن در هنگام جابجایی و حمل و نقل است. پاور بانک مگ سیف با یک آهن ربا بسیار قوی به گوشی شما چسبیده و از افتادن جلوگیری می‌کند. از دیگر مشخصه های قابل توجه پاور بانک مگ سیف، وزن کم و ابعاد مناسب آن می‌باشد. همچنین با داشتن نشانگر LED  از شارژ باقی مانده نیز مطلع شد. مگ سیف چیست و چه کاربردهایی دارد، یکی از کاربردهای بسیار مهم مگ سیف در ارتباط با کاربرد پاور بانک ها برای کاربران گوشی های ایفون است. در ادامه نیز چند پاور بانک مگ سیف را معرفی می‌کنیم

    پاور بانک مگ سیف اپل، مدل MagSafe Battery Pack

    این پاور بانک بهترین پاوربانک مگ سیف موجود در بازار جهانی می‌باشد. با وزنی معادل 114 گرم در صدر جدول سبک ترین و کوچک ترین پاور بانک ها قرار دارد. این پاور بانک با وجود داشتن مزیت هماهنگی با گوشی آیفون، قابلیت شارژ بی سیم و ابعاد کوچک دارای معایبی نیز می‌باشد. ابعاد این پاور بانک: طول 9.6 سانتی متر و عرض 6.4 سانتی متر با  ضخامت 1.1 سانتی متر است. عیب پاور بانک MagSafe Battery Pack در این است که قابلیت فول شارژ شدن دستگاه ایفون را ندارد.

    باسئوس مدل PPCXW10

    این مدل نیز توجه کاربران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. با بکارگیری این محصول پیشرفته ضمن پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، شارژی با سرعت بالا را برای کاربران خود فراهم می‌کند. از ویژگی های این محصول قابلیت استفاده همزمان دو گوشی به صورت اتصال سیمی و یک گوشی از طریق بی سیم را دارا می‌باشد. این پاور بانک وزنی معادل 229 گرم دارد.باسئوس مدل PPCXW10

    انکر مدل 622

    پاور بانک مگ سیف انکر مدل 622 نیز در لیست معتبرترین و بهترین پاور بانک ها قرار دارد. این محصول با داشتن ویژگی هایی مانند وزن کم، پشتیبانی از شارژ بی سیم و ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت  طرفداران زیادی به خود اختصاص داده است.

    مگ سیف ایرپاد چیست

    یکی از ایرپادهای سازگار با شارژ مگ سیف هندزفری بی سیم، Apple Airpods Pro 2021 است. بکارگیری شارژر مگ سیف سبب می شود که بدون نیاز به کابل لایتنینگ نیز ایرپاد خود را شارژ کنید. برای اجرایی شدن این قابلیت باید قاب را روی گوشی های سازگار با این تکنولوژی قرار دهید. از ترفندهای گوشی ایفون که کمتر کسی از آن خبر دارد مربوط به ایرپادهایی است که دور از دسترس هستند. اگر جز افرادی هستید که مدام وسایل خود را گم می‌کنید، با استفاده از سیری می‌توانید ان را پیدا کنید. پس برای یافتن آن با دستگاه خود وارد مرحله جستجو شوید. برای این کار در ابتدا سیری را فعال سازی نمایید. Find My AirPods عبارتی است که باید گفته شود. پس از پایان این مرحله با صدایی که  از ایرپاد پخش می‌شود می‌توانید به راحتی ایرپاد خود را بیابید.مگ سیف ایرپاد چیست

    سخن نهایی

    در مقاله بالا به سوال مگ سیف چیست و چه کاربردهایی دارد پاسخ دادیم. مگ سیف تکنولوژی پیشرفته و جدید آهنربایی است که مربوط گوشی‌های موبایل شرکت اپل می‌باشد. این قابلیت در داخل آیفون‌های مدل ۱۲ و بالاتر قرار گرفته است. با بهره مندی از این تکنولوژی خواهید توانست به شارژ بی‌سیم دسترسی داشته باشید. کابران با استفاده از شارژر مگ سیف می‌توانند در عین راه رفتن و جابجایی گوشی خود را فول شارژ نمایند. مزیت استفاده از این تکنولوژی در خصوص شارژرها این است که دیگر کابل شارژر به جایی گیر نکرده و گوشی در معرض خطر نیست.

    لازم به ذکر است که در هنگام استفاده از شارژر مگ سیف کارت های اعتباری یا امنیتی خود را با فاصله از آن قرار دهید. همچنین در هنگام بهره گیری از شارژر مگ سیف قاب سیلیکونی را از آن جدا کنید. برای شارژ شدن ایرپادهای سازگار با این تکنولوژی نیز می‌توانید بدون نیاز به کابل لایتنینگ آن را به طور کامل شارژ نمایید.