آموزش بلاک کردن شماره در آیفون و آنبلاک کردن آن

شما روز شلوغی داشتید یا برای شام خوردن نشسته اید و تلفن شما زنگ می خورد و شخصی سعی دارد مجدد چیزی را به شما بفروشد و یا مدام با شما تماس می گیرد. همه ی ما در این حالت بودیم، مگه نه؟  اگر شما توسط چنین تماس گیرندگانی مورد اذیت و ازاد قرار گرفته اید و یا نیاز دارید که از فضای خالی به وجود آمده مخصوص مخاطب وراج (پر حرف) استفاده نکنید، به راحتی می توانید اقدام به بلاک کردن شماره در آیفون کنید. نگران نباشید. این روند انجام شده کاملا برگشت پذیر می باشد. در اینجا به شما روند بلاک کردن شماره در آیفون و آنبلاک کردن آن را نشان خواهیم داد.

یک یادداشت کوتاه – مسدود کردن شماره ها با حالت غیرفعال کردن دو چیز کاملا متفاوت هستند.- در حالی که مسدود کردن شماره تلفن باعث می شود که مخاطب به طور کامل چه از طریق تماس تلفنی و یا پیام از دسترس شما خارج شود؛ یعنی هشدار مزاحم نشوید را برای ان شخص بیان می کند.

آموزش بلاک کردن شماره در آیفون

دو روش اصلی برای مسدود کردن شماره تلفن در ios وجود دارد که نسبتا هر دو روش ساده هستند.

چگونه شماره ای را که جز مخاطبین اصلی می باشد مسدود (بلاک) کنیم؟

هنگامی که مورد مزاحمت قرار گرفته اید، به لیست شماره تلفن های خود بروید  و سپس لیست مربوط به تماس های اخیر را مشاهده نمایید. گزینه i را که در مقابل تماس ورودی مشاهده می کنید را انتخاب نمایید.

آموزش بلاک کردن شماره در آیفون و آنبلاک کردن آن
آموزش بلاک کردن شماره در آیفون و آنبلاک کردن آن

در پایین همان صفحه گزینه ای به عنوان Block This Caller وجود دارد، بنابراین آن  را انتخاب نمایید و سپس آن را تایید کنید. این شماره اکنون بلاک شده است.

چگونه شخصی که تا به حال با ما تماس نگرفته را بلاک کنیم؟

گاهی اوقات شما نیاز دارید شماره فردی را قبل از اینکه بتواند با شما تماس بگیرد مسدود کنید؛ انجام این کار نیز آسان است. برای این کار شماره مورد نظر باید جز مخاطبین شما باشد.

به منو تنظیمات خود بروید سپس سربرگ phone را انتخاب کنید و از آنجا به منوی Call Blocking & Identification بروید.

آموزش بلاک کردن شماره در آیفون و آنبلاک کردن آن
آموزش بلاک کردن شماره در آیفون و آنبلاک کردن آن

در این بخش شما می توانید لیستی از شماره های مسدود شده خود  را مشاهده کنید. برای مسدود کردن یک مخاطب به پایین صفحه رفته و مخاطبی را که دیگر نمی خواهید از او تماسی داشته باشید انتخاب می کنید.

هم چنین شما می توانید به راحتی از طریق برنامه گوشی خود به بخش تماس های ورودی بروید و در طول لیست Block This Caller حرکت کنید تا تماس گیرنده مورد نظر خود را مسدود نمایید.

چگونه شماره ای را از حالت مسدود خارج کنیم.

خارج کردن شماره ای از مسدودی ماننند مسدود کردن آن آسان است، بنابراین اگر درباره شخصی اشتباه کرده اید یا ذهنیت شما نسبت به او تغییر کرد، دوباره به سراغ شماره همان مخاطب بروید و اینبار برای خارج کردن ان از مسدودی گزینه Unblock this Caller  را انتخاب کنید.

زمانی که لیست مخاطبین مسدود شده خود را که در بالا به عنوان نمونه نشان داده است، مشاهده می کنید، شما می توانید با انتخاب دکمه ویرایش edit هرکدام از مخاطبن درون لیست را حذف کنید.