پشتیبان گیری از اطلاعات آیفون

گوشی خود را گم کرده اید یا به شدت دچار آسیب شده است، به طوری که دیگر نمی توانید از آن استفاده کنید، کابوس تکنولوژیکی بدی است. اما با این حال بیشتر، اطلاعات درون گوشی است که برای ما مهم می باشد، نه شیشه و آلمینیومی که گوشی با آن ساخته شده است. استفاده از آیفون همانند محصولات Apple مورد نظر می باشد و مطمئنا از دست دادن چیزهای مهمی مانند عکس ها و پیام ها که برای ما ارزشمند هستند، خیلی سخت است. با این حال شما باید از پشتیبان گیری اطلاعات مطمئن شوید تا برای بدترین حالت ها آمادگی لازم را داشته باشید. ما در اینجا روش هایی را معرفی می کنیم تا شما بتوانید به راحتی به پشتیبان گیری از اطلاعات آیفون خود بپردازید و همچنین روش های مورد اطمینانی برای ایمن نگه داشتن اطلاعات از شخص ثالث، نیز به شما معرفی می شود.

 پشتیبان گیری از اطلاعات آیفون از طریق  icloud

 پشتیبان گیری از اطلاعات آیفون
پشتیبان گیری از اطلاعات آیفون

به طور کلی تر می توان گفت که اپل همواره به دنبال راهی برای آسان کردن زندگی و حل مشکلات بوده است. برهمین اساس و دیدگاه است که در تمام دستگاه های این برند سیستمی به نام icloud یا همان سیستم پشتیبان گیری آنلاین تعبیه شده است. این نکته در تمامی آیفون ها موجود بوده است که باعث می شود امنیت اطلاعات شما به راحتی فراهم گردد. برای اطمینان از فعال شدن سیستم پشتیبان گیری icloud در گوشی خود باید به بخش تنظیمات بروید و نام خود را در بالای لیست وارد و سیستم icloud  را در بخش منو سیستم انتخاب نمایید.

 پشتیبان گیری از اطلاعات آیفون
پشتیبان گیری از اطلاعات آیفون

ذخیره عکس ها

همانطور که میدانید برای ذخیره عکس ها حافظه بزرگی نیاز است. روی ورودی عکس ها در صفحه icloud ضربه بزنید تا یک میز کار ایده آل را دریافت نمایید. به عنوان حالت استاندارد در سال 2019 آیفون حالتی را به نام “ذخیره سازی بهینه آیفون” تنظیم کرده است.  این بخش تمامی تصاویر موجود در آیفون را با رزولوشن و کیفیت بالا در ICLOUD  بارگزاری می کند و زمانی که فضای آیفون خارج از دسترس قرار بگیرد، فایلهای مورد نیاز همراه با جزییات و دقت فراوان جایگزین می شوند.

بخش بازی نیزدر گوشی دارای اهمیت است. در بسیاری از بازیها با پشتیبان گیری از آنها مراحل پیشرفت شما حفظ می شود، بنابراین اگر سیستم گوشی خود را ارتقا دهید و یا اینکه آن را گم کنید مجبور نیستید هرکدام از بازیها را به طور مجدد از ابتدا شروع کنید.

اما پشتیبان گیری icloud چگونه این کارها را انجام میدهد؟ شما برای این کار باید آی فون خود را در حالت پشتیبان گیری خودکار و به روز رسانی خودکار قرار دهید. به عنوان مثال در حال حاضرراس ساعت 9:46 صبح مشاهده می کنید که که بخش icloud پشتیبان گیری خود را برای اخرین بار در ساعت 7:39 انجام داده است.

 پشتیبان گیری از اطلاعات آیفون
پشتیبان گیری از اطلاعات آیفون

اعمال تنظیمات به صورت دستی

شما می توانید این تنظیمات را به صورت دستی نیز انجام دهید. در قسمت تنطیمات>icloud > پشتیبان گیری، شما کلید اصلی پشتیبان گیری icloud را مشاهده می کنید و گزینه ای را که نمایانگر به روز رسانی است را خواهید دید.

توجه داشته باشید که icloud بی نظیر، آسان و قابل اعتماد است. زمانی که میزان استفاده از آن کمی افزایش یابد می تواند شما را ترغیب کند که خیلی زود به سراغ محصولات اپل بروید.  فضای ذخیره سازی آنلاین در حالت استاندارد در حدود 5 گیگ است که برای نگهداری انواع عکسها حافظه خیلی بد نیست.

در بخش تنطیمات> مدیریت برنامه ذخیره سازی> تغییر برنامه ذخیره سازی شما می توانید این فضای ذخیره سازی را تا 2 ترابایت ارتقا دهید.

 

آیا گزینه های دیگری هم برای پشتیبان گیری از اطلاعات آیفون وجود دارد؟

 پشتیبان گیری از اطلاعات آیفون
پشتیبان گیری از اطلاعات آیفون

 

عکس های گوگل

شما با داشتن گوشی آیفون می توانید از خدکات پشتیبان گیری اندروید در گوگل نیز استفاده کنید. این خدمات نیز دارای ذخیره سازی تصاویر تا حد نامحدود ولی با کیفیت پایین تر را ارائه می دهد. در واقع عکس های شما در این پشتیبان گیری با هر حجمی که باشند به انداره 16 مگاپیکسل کاهش پیدا می کنند. اما سیستم گوگل این کارها و تغییر حجم را از طریق فشرده سازی انجام می دهد تا بتواند فضای کمتری را بر روی سرورهای خود جابه جا نماید.

شما برای پشتیبان گیری با استفاده از گوگل تنها به دو چیز نیاز دارید. اول برنامه پشتیبان گیری گوگل که می توانید آن را از فروشگاه گوگل دانلود کنید. و دوم یک حساب کاربری که در گوگل در دسترس باشد. احتمالا بسیاری از شماها یک حساب کاربری در گوگل دارید. یا اکنون این کار را انجام می دهید؟ یعنی به راحتی می توانید در سایت gmail.com ثبت نام کنید.

سیستم پشتیبان گیری گوگل باعث نمی شود که شما کیفیت عکس های خود را کاهش دهید. شما می توانید عکس ها با کیفیت اصلی را بار گذاری کنید. همانند برنامه icloud شما می توانید با حجمی که در برنامه به شما اختصاص داده شده است عملیات بارگذاری تصاویر را انجام دهید. با این حال میزان حجم استاندارد در گوگل کمی از اپل بیشتر است آن هم در حالت استاندارد چیزی در حدود 15 گیگ که به جای 5 گیگ عرضه می شود.

پشتیبان گیری با استفاده از itunes

اگر شما هم اکنون در مقابل لپ تاپ یا موبایل خود نشسته اید و فکر می کنید که چرا این روزها به صورت عجیبی درباره اطلاعات موجود در وسایل الکترونیکی خود مانند این دو وسیله وسواسی شده اید، راه حل دیگری برای حل این مشکل وجود دارد.  شما می توانید برای اطمینان از ایمن بودن اطلاعات خود در گوشی اپل از روش های قدیمی مانند itunes استفاده کنید.

با این کار می توانید تمامی اطلاعات موجود را به دیسک سخت دانلود کنید، که به نظر می رسد توان پشتیبان گیری بیشتری نسبت به icloud دارد. این کار بسیار ساده است. آیفون خود را به لبتاب متصل کنید و یا اینکه دسکتاب خود را به وسیله کابل شارژ و itunes راه اندازی کنید. اگر برای اولین بار است که شما این دو وسیله را به یکدیگر متصل می کنید، باید از طریق گوشی گزینه اعتماد به کامپیوتر را انتخاب کنید.

به طور خلاصه در بخش تنظیمات آیفون از طریق itunes شما باید گزینه پشتیبان گیری را انتخاب نمایید. این کار به شما این امکان را می دهد که از طریق پشتیبان گیری icloud به محل ذخیره سازی سوییچ(اتصال پیدا کنید) کنید و یک فایل پشتیبان گیری را ایجاد نمایید.

برای بسیاری از افراد این یک گزینه خوب می باشد،  که در یک درایو سخت مانند macbook بتوانند اطلاعات مهم خود را ذخیره کنند. Macbook در هر گیگابایت فضای ذخیره سازی بسیار سریع و گران است بنابراین به طور تقریبی بر روی داده هایی پشتیبان گیری انجام می دهد که در فضای آن قرار گرفته باشد و دیگر اطلاعاتی که خارج از این فضا باشد پشتیبان گیری نمی کند.

 

نوع سوم پشتیبان گیری ها (نرم افزار شخص ثالث)

 پشتیبان گیری از اطلاعات آیفون
پشتیبان گیری از اطلاعات آیفون

 

برای پشتیبان گیری از اطلاعات موجود در اپل چندین راه حل دیگر نیز وجود دارد، که کنترل بیشتری به شما نسبت به راه حل های ارائه شده از طریق اپل می دهد. زمانی که شما با استفاده از itunes پشتیبان گیری انجام می دهید با یک فایل نفوذ ناپذیر رو به رو می شوید، که احتمالا تا زمان نیاز برای احیای آیفون می توانید از آن استفاده کنید.

بسته نسخه پشتیبان گیری آیفون یا همان iphone backup extractor کمی متفاوت است. این بسته بیشتر شبیه یک رابط است که به شما این اجازه را می دهد که از طریق مخاطبین کار پشتیبان گیری را انجام دهید. در صورتی این روش مفید است که گوشی شما دزدیده شده باشد و شما تصمیم بگیرد در سری جدید گوشی خود اطلاعات را بر روی یک اندروید قرار دهید. در این مثال ممکن است بتوانید تمام عکس های icloud را بدون هیچ مشکلی دریافت کنید، ولی داده های دیگر ممکن است مشکل ساز باشد، که این روش یعنی نرم افزار شخص ثالث می تواند کمک کننده باشد.

iphone backup extractor

سیستم iphone backup extractor به شما این اجازه را می دهد که پیام های اس ام اس، پیام های صوتی، تاریخچه تماسها، ضبط صدا، واتس آپ و چتها و دیگر موارد را به خوبی پشتیبان گیری کنید. همانند هر نرم افزار دیگری برای پشتیبان گیری از این طریق باید مطمئن باشید که به چه مواردی می توانید به این نسخه اعتماد کنید. به همین دلیل شما نیاز دارید که برای طولانی مدت با سرویس هایی همچون پشتیبان گیری آیفون iphone backup extractor و یا iMazing به جای استفاده از سیستم های پشتیبان گیری رایگان فعالیت کنید و اطلاعات خود را ذخیره کنید.

نسخه رایگان پشتیبان گیری آیفون این امکان را به شما می دهد که تنها چهار فایل را که از طریق پشتیبان گیری استخراج کرده اید بررسی کنید و آنها را حفظ نمایید. برای نسخه کامل آن باید چیزی در حدود 69.95 دلار یا 59.94 دلار (تقریبا به اندازه 95 دلار ) پرداخت کنید. با این حساب خدمات رایگان itunes می تواند یک گزینه خوب باشد، درست است؟