بررسی تخصصی آیفون 8

آیفون 8 هم زمان با معرفی برادر بزرگ ترش آیفون 8 پلاس معرفی شد. سالی که خیلی ها از اپل شاکی بودند که چرا تغییری نسبت به نسل قبل مشاهده نمی کنند. اما با همه ی این وجود اپل سعی کرده تا ایرادات نسل هفتم خود را در آیفون 8 جبران کند تا گوشی کامل تری را روانه بازار کند. در این مقاله قصد داریم تا با بررسی تخصصی آیفون 8 آن را بهتر بشناسیم.

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

همان طور که گفته شد، تفاوت چندانی از نظر ظاهری میان آیفون 8 و آیفون 7 وجود ندارد. جنس بدنه آیفون 8 شیشه ای بوده و فریم دور آن آلومینیومی است. جنس جدید بدنه باعث شده تا دیدمان نسبت به آیفون 8 کمی متفاوت باشد. ضخامت گوشی تنها 7.3 میلی متر است.

اپل برای صفحه نمایش از IPS LCD 4.7 اینچی استفاده کرده است که همچنان بسیار با کیفیت بوده و طرفداران خاص خود را دارد. شاید کوچکی صفحه نمایش در دنیای گوشی های 6 اینچی کمی کوچک به نظر برسد.

بررسی تخصصی آیفون 8

حافظه دستگاه

حافظه داخلی 64 و 256 گیگابایتی بدون قابلیت کارت حافظه خارجی باعث شده تا کاربران آیفون 8 در استفاده از فضای محدود خود کمی با مشکل رو به رو شوند. البته این مشکل در ظرفیت 256 گیگابایتی کم تر به چشم می خورد.

دوربین ها

آیفون 8 بر خلاف آیفون 8 پلاس تنها از یک لنز 12 مگاپیکسلی بهره می برد. از کیفیت تصاویر می توان رضایت کافی داشت، اماعدم قابلیت عکاسی پرتره کمی توی ذوق می زند.

دوربین جلوی گوشی نیز یک لنز 7 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 می باشد. کیفیت تصاویر آن بسیار خوب بوده و قابلیت رقابت با گوشی های دیگر را دارد.

قدرت پردازش

اپل برای حافظه رم آیفون 8 ظرفیت 2 گیگابایتی را در نظر گرفته است که در مقابل ظرفیت 3 گیگابایتی آیفون 8 پلاس کم تر به نظر می رسد. همچنین چیپست به کار رفته Apple A11 bionic می باشد که در کنار CPU 6 هسته ای قابلیت اجرای اکثر برنامه های سنگین را دارد. هر چند نمی توان انتظار کارایی مشابه آیفون 8 پلاس را داشت.

باتری

باتری آیفون 8 با ظرفیت 1821 میلی آمپر محدودیت بسیار زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد. محدودیتی که تمام کاربران آن، از کمبود شارژدهی گله مندند. به هر حال اپل در این گوشی نیز از ظرفیت بسیار پایینی استفاده کرده است. با یک استفاده کااملا معمولی احتمالا مجبور خواهید شد در طول روز به شارژ مجدد رجوع کنید.

بررسی تخصصی آیفون 8

سایر ویژگی ها

  • سیستم عامل: iOS 11
  • رنگ بندی: خاکستری، طلایی، نقره ای
  • شارژ سریع: شارژ 50 درصد تنها در 30 دقیقه

نتیجه گیری:

نمی توان منکر محبوبیت بالای گوشی های آیفون بود. آیفون 8 با داشتن قیمت مناسب تر نسبت به رقبا، نام معتبر و قابل اعتماد اپل و نمونه 256 گیگابایتی می تواند انتخاب بسیاری از افراد باشد. از طرف دیگر کوچکی صفحه نمایش حافظه رم دو گیگابایتی و ظرفیت کم باتری می تواند نقاط ضعف این محصول باشد.