تلاش سامسونگ همیشه این بوده که برای تمامی افراد با سلقیه های مختلف و بودجه های مختلف بهترین گوشی ها را عرضه کند. خانواده A نیز با هدف بازار میان رده تولید شد. اما سیر تحول در آن ها به قدری زیاد بود که می توان بسیاری از ویژگی هایشان را با پرچم داران این برند مقایسه کرد. سامسونگ A60 یکی از بهترین های میان رده است.

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

در همان نگاه اول بزرگ بودن صفحه نمایش به چشم می خورد. صفحه نمایش 6.4 اینچی که البته کیفیت آن PLS TFT است. اگر چه به صفحاتی همچون Super AMOLED نمی رسد، اما باید توجه داشت در میان رده ها بهترین است.

تراکم پیکسل409 نیز در کنار نسبت ابعاد جدید نیز لذت استفاده از این گوشی را دو چندان می کند. ضخامت گوشی نیز تنها 7.9 میلی متر است که با توجه به ابعاد بزرگ گوشی، ایده آل به نظر می رسد. نسبت صفحه نمایش به بدنه نیز بیش از 84 درصد است. بنابر این سامسونگ برای A60 هیچ چیز کم نگذاشته است.

سامسونگ A60

حافظه داخلی

سامسونگ A60 تنها با ظرفیت 128 گیگابایت عرضه شده است. رقمی که در میان گوشی های میان رده واقعا مناسب به نظر می رسد. بعلاوه این که به کمک کارت حافظه می توانید 1 ترابایت دیگر به آن بیافزاید! اگر چه اسلات کارت حافظه با سیم کارت دوم مشترک است.

پس می توان گفت سامسونگ A60 هیچ گاه شما را ار نظر حافظه داخلی دچار مشکل نخواهد کرد. فضای رم به کار رفته نیز 6 گیگابایت ظرفیت دارد که برای تمامی استفاده های شما مناسب به نظر می رسد.

دوربین ها

دوربین های سه گانه در میان رده ها به تنهایی می تواند مورد علاقه بسیاری از افراد باشد. حال آن که سامسونگ سعی کرده تا نهایت کیفیت را به کار ببرد.

لنز هایی که به ترتیب با کیفیت 32، 8 و 5 مگاپیکسل برای اهداف مختلف استفاده می شوند و ویژگی ها و قابلیت هایی را در اختیار شما قرار می دهند که پیش از این تنها در دوربین های پیشرفته دیده می شد.

اما دوربین جلوی سامسونگ A60 با یک لنز 16 مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.0 چندان چنگی به دل نمی زند. کیفیت تصاویر شما معطوف به شرایط نوری مناسب است. اگرچه نباید این دوربین ها را بهترین های بازار مقایسه کرد.

سامسونگ A60

قدرت پردازش

سامسونگ سعی کرده تا با استفاده از سخت افزار های اقتصادی، گوشی مقرون به صرفه ای تولید کنید. برای همین چیپست اسنپ دراگون 675 یک چیپست متوسط به شمار رفته که در کنار CPU هشت هسته ای با سرعت های 1.7 GHz و 2.0 GHz توانایی اجرای سنگین ترین بازی ها و برنامه ها را دارد. اگرچه گوشی های بهتری از این حیث وجود دارد، اما نمی توان آن را برای A60  یک ایراد تلقی کرد.

باتری

باتری مورد استفاده دارای ظرفیت 3500 میلی آمپر است. اگرچه نسبت به A70 ظرفیت کم تری دارد، اما همچنان برای استفاده یک روز کامل و حتی برای روز دوم مناسب خواهد بود.

همه ی این ویژگی ها در کنار فناوری تایپ سی برای USB باعث شده تا مدت زمان شارژ گیری دستگاه مناسب باشد.

سامسونگ A60

سایر امکانات

  • سنجش ضربان قلب
  • سنسور اثر انگشت
  • سیستم عامل: اندروید 9
  • رنگ بندی: مشکی، نارنجی و مات