تشخیص شارژر اصلی و تقلبی آیفون (کابل و آداپتور)

تشخیص شارژر و کابل اصلی آیفون از تقلبی مهم ترین مسئله کاربران محصولات اپل است که بدون تردید یکی از مهمترین لوازم جانبی در هر گوشی هوشمند، شارژر به شمار می ‌رود. کمپانی اپل با ارائه محصولات با کیفیت و گوشی ‌های هوشمند خدمات گسترده ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. با توجه به اهمیت شارژر، این کمپانی همواره توصیه می کند که برای خرید شارژر اصلی آیفون، جوانب کار را سنجیده تا بتوانید یک محصول اورجینال خریداری نمایید. با توجه به اینکه یکی از مهمترین لوازم جانبی در گوشی ‌های هوشمند، شارژر به شمار می ‌رود، در هنگام خرید کابل و آداپتور باید دقت کافی به خرج دهید، چرا که شارژر به صورت مستقیم بر روی عملکرد گوشی تاثیرگذار بوده و استفاده از محصول بی کیفیت می تواند به باتری گوشی آسیب های فراوانی وارد کند.

 

امروزه شرایط بازار به گونه‌ ای است که بسیاری از محصولات بدون کیفیت و به صورت فیک برای کاربران ارائه می شوند. این محصولات به گونه ای هستند که علاوه بر اینکه کاربرد مناسبی ندارند، منجر به آسیب رساندن به گوشی ها و کاهش عمر باتری آن ها خواهند شد. به همین علت همواره تاکید می شود برای خرید شارژر اصلی آیفون، روی به خرید از یک فروشگاه معتبر بیاورید.

چرا باید شارژر اصلی آیفون را خریداری کنیم؟

همانگونه که عنوان کردیم تشخیص شارژر اصلی آیفون از مزایای گسترده‌ ای برای شما برخوردار خواهد بود. بدون تردید خرید شارژر فیک و بی ‌کیفیت علاوه بر اینکه نمی تواند نیازهای شما را برطرف کند، مشکلات مختلفی را نیز بر روی باتری گوشی شما ایجاد خواهد کرد. از جمله دلایلی که شما را ملزم به خرید شارژر اورجینال و با کیفیت می کند، می ‌توان به جلوگیری از آسیب رساندن به سلول های باتری و کاهش عمر باتری اشاره کرد.

در کنار این مشکل، خرید شارژر بی ‌کیفیت به جای شارژر اصلی آیفون منجر به دیر شارژ شدن باتری خواهد شد. با توجه به اینکه بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند در کوتاهترین زمان باتری گوشی خود را شارژ کنند، شارژر بی کیفیت به هیچ عنوان نمی تواند عملکرد مناسبی در این زمینه داشته باشد.

چرا باید شارژر اصلی آیفون را خریداری کنیم

از دیگر معایب خرید شارژر فیک آیفون می ‌توان به کاهش ظرفیت باتری به مرور زمان اشاره کرد. نوع ساخت شارژرهای بی کیفیت به گونه ای است که به مرور زمان با آسیب رساندن به سلول های باتری می توانند ظرفیت باتری را کاهش داده و این قطعه از گوشی ‌های هوشمند شما را با ایراداتی مواجه نمایند.

در کنار این موارد بد نیست بدانید که خرید شارژر فیک به جای شارژر اصلی آیفون ممکن است مشکلات بزرگتری نیز برای شما ایجاد کند. با توجه به اینکه شارژر های بی کیفیت نمی توانند جریان و ولتاژ شارژ را به صورت ایده ‌آل برای باتری انتقال دهند، این امکان وجود دارد که آسیب دیدگی شدید مانند سوختن باتری یا مشکلات بزرگ تر برای شما ایجاد نمایند.

از دیگر مشکلاتی که می توان با خرید شارژر بی کیفیت و فیک انتظار آن را کشید، باد کردن باتری گوشی خواهد بود.

جفت نشدن کابل تقلبی با آداپتور، امکان آتش سوزی الکتریکی با توجه به اتصال کوتاه و همچنین داغ شدن بیش از حد باتری از دیگر مشکلات به شمار می‌ روند که ممکن است با خرید شارژر بی کیفیت با آن ها مواجه شوید. فراموش نکنید، علاوه بر شارژر اصلی باید در خرید کابل شارژ نیز دقت بالایی به خرج دهید.

نحوه تشخیص کابل شارژر اصلی آیفون از شارژر بی ‌کیفیت و فیک

بسیاری از کاربران به هنگام خرید کابل شارژ، برای گوشی های آیفون، اطلاعات کافی جهت تشخیص اورجینال بودن این محصول ندارند. چنانچه کابل شارژ خریداری کرده اید و قصد تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن را دارید، می توانید نشانه‌ های روی آن را بررسی کرده تا اطمینان حاصل نمایید که کابل شارژ اصلی آیفون را خریداری کرده اید.

کابل های فیک و بی‌ کیفیت پس از مدت زمان کوتاهی با پارگی و رنگ ‌پریدگی مواجه شده و بر روی سطح آن می ‌توان خراش هایی مشاهده کرد.

پورت شارژر یا محل اتصال کابل به گوشی اگر با افزایش دما مواجه شود و در حین فرآیند شارژ کردن داغ شود، می ‌توان اطمینان حاصل کرد که کابل خریداری شده توسط شما بی کیفیت است.

نحوه تشخیص کابل شارژر اصلی آیفون از شارژر بی ‌کیفیت و فیک

از دیگر نکاتی که می توانید جهت انتخاب کابل شارژ با کیفیت به آن ها توجه کنید می توان به سایز پورت اشاره نمود. نوع ساخت پورت های بی ‌کیفیت به گونه ‌ای است که همخوانی مناسبی با سایز سر شارژر نداشته و به راحتی نمی توانید آن را داخل قرار دهید.

مورد بعدی که برای خرید کابل شارژ اصلی و جداسازی آن از کابل فیک می توانید در نظر داشته باشید، سرعت انتقال شارژ به شمار می ‌رود. کابل های بی ‌کیفیت معمولاً فرآیند شارژ را بسیار دیرتر انجام داده و در حین شارژ کردن گوشی های خود، با قطع و وصل مداوم مواجه می شوید.

از دیگر مواردی که می توانید جهت انتخاب و خرید کابل شارژ با کیفیت به آن توجه کنید، نوع عملکرد گوشی پس از استفاده از کابل بی ‌کیفیت خواهد بود. این کابل ها به گونه ای هستند که عملکرد گوشی را سنگین تر  کرده و در حین کارکرد با گوشی مشکلاتی مشاهده خواهید کرد.

فراموش نکنید که کابل شارژ بی کیفیت با استفاده از متریال نامناسب ساخته شده و در برابر عبور جریان، مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. به همین علت توصیه فعالان در این زمینه این است که در خرید شارژر اصلی آیفون و کابل شارژ با کیفیت این نکات را به عنوان نکته های کلیدی در نظر بگیرید.

تشخیص شارژر اصلی برای آیفون 13 و 12

بزرگترین دغدعه افرادی که از سری های جدیدتر آیفون مثل آیفون 12 و 13 استفاده می کنند همین مسئله است.
چون طبق تهیه گزارش میدانی کارشناسان ایمن خرید به این نتیحه رسیده اند که کابل های فیک و کپی برای این مدل های
آیفون بسیار خطرناک تر است و در بسیاری از موارد موجب هنگ کردن دستگاه می شود.
تشخیص شارژر اصلی آیفون 13 که جدید ترین مدل گوشی موبایل شرکت اپل است، نیازمند شارژر 20 واتی اپل می باشد
اما نگران نباشید! از طریق موارد ذیل میتوانید نمونه اصلی و تقلبی را به راحتی تشخیص دهید.

شناسایی شارژر اصلی آیفون از تقلبی

چنانچه قصد خرید شارژر دارید، می توانید راهکارهای مختلفی را در نظر داشته تا بتوانید به راحتی تشخیص شارژر و کابل اصلی آیفون از تقلبی را داشته باشید و با خیالی راحت برای دستگاه خودتان تهیه کنید. امروزه راهکارهای مختلفی در اختیار شما قرار گرفته تا بتوانید برای خرید شارژر اصلی آیفون به راحتی عمل نمایید. برخی از این راهکارها را ما در این مطلب برای شما بیان می کنیم،یکی از شارژر هایی که نمونه های فیک دارد شارژر 20 وات اپل مختص سری آیفون 13 و 12 می باشد که در مقاله ««تشخیص شارژر 20 وات»» توضیح کامل داده ایم برای جلوگیری از خرید نمونه فیک و جعلی.
بطور مختصر شارژر 20 وات اپل اورجینال با انواع مختلف در بازار موجود می باشد که در حال حاضر 2 نوع اصلی سفارش چین و عربی در فروشگاه ایمن خرید موجود است.

شناسایی شارژر اصلی آیفون از تقلبی

بررسی نوشته های روی شارژر

با وجود اینکه شارژرهای با کیفیت و اورجینال معمولاً حساسیت بالایی برای ساخت آن ها به خرج داده می شود، هیچگونه غلط املایی را بر روی بدنه آن ها مشاهده نخواهید کرد. شرایطی که می‌ تواند در شارژر بی‌ کیفیت اتفاق افتاده و گاهاً شما املایی نادرست از کلمات مشاهده کنید. به عنوان مثال بسیاری از شارژرهای تقلبی به جای کلمه Apple  عنوان Abble و Applg بر روی بدنه آن ها مشاهده می شود.

بررسی نوشته های روی شارژر

سوکت شارژر

روش دیگر تشخیص شارژر و کابل اصلی آیفون از تقلبی نوع سوکت شارژر اصلی آیفون است که به راحتی می توان اورجینال بودن شارژر را از روی آن تشخیص داد. سوکت شارژرهای تقلبی ممکن است که در مکانی قرار گرفته شده که پایین تر یا بالاتر از شارژرهای اصلی آیفون باشند. سوکت USB  اورجینال و اصلی دارای گوشه های گرد بوده و به راحتی می ‌توان آن را تشخیص داد. این در حالی است که در شارژرهای تقلبی شما این گوشه ها را تیز مشاهده می کنید. اگر رنگ ورودی ها خاکستری و متالیک باشد می توانید از اصلی بودن شارژر اطمینان حاصل نمایید. شارژرهای فیک دارای ورودی سیاه و سفید هستند.

 

سوکت شارژر

علاوه بر مواردی که بیان کردیم، جهت انتخاب و خرید شارژر اصلی آیفون باید نکات دیگری را نیز در نظر داشته باشید. به عنوان مثال نوع برد به کار رفته و همچنین رنگ و شمایل پورت های به کار رفته در آن ها از این نکات خواهند بود. با توجه به اینکه شارژر اصلی آیفون دارای شکل و ساختاری زیبا است به راحتی و از روی شکل می توانید بودن آن را مورد بررسی قرار دهید.

با توجه به اهمیتی که استفاده از آداپتور و کابل شارژ دارد، هنگام خرید سعی کنید یک محصول با بالاترین کیفیت را مورد خرید قرار دهید. سعی کنید که خرید خود را از یک فروشگاه معتبر انجام داده تا اطمینان حاصل نمایید که یک محصول اورجینال با تضمین اصالت در اختیار شما قرار داده شده است.

معرفی کانکتور لایتنینگ

اگر به دنبال خرید شارژر اصلی آیفون هستید، می ‌توانید موارد زیر را در نظر داشته باشید. کانکتور لایتنینگ به شما کمک می کند که جهت تبدیل شارژر اورجینال از شارژر فیک به راحتی بتوانید عمل نمایید. همانگونه که می دانید کابل های اورجینال آیفون با بهره ‌مندی از اتصال های صاف و یکدست و طلایی برای شما تدارک دیده می‌ شوند. در عین حال اتصال های کانکتور لایتنینگ اگر به شکل کاملاً ناصاف و نقره ای مشاهده شوند می ‌توان از تقلبی بودن سیم شارژ اطمینان حاصل نمود.

معرفی کانکتور لایتنینگ

تشخیص شارژر اصلی ۲۰ وات اپل

یکی از راه های تشخیص شارژر اصلی 20 وات اپل فهمیدن شماره سریال حک شده روی جعبه کالا است.
پارتنامبر دستگاه در صورتی که با ZP/A و یا EA/A ختم شود جزو دسته اصلی و پر فروش این شارژر هاست.
راه دوم وجود نماد های استاندارد جهانی بر روی جعبه دستگاه است که نشان دهنده کیفیت و سلامت کالا می باشد.
البته در این مقاله به خوبی بصورت کامل توضیح دادیم که چطوری میتونیم شارژر و کابل شارژر آیفون از تقلبی رو تشخیص بدید.

جمع بندی

اگر قصد خرید شارژر اصلی آیفون را دارید، باید با بررسی زوایای مختلف، سعی کنید متناسب با نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید. فروشگاه اینترنتی ایمن خرید به شما این امکان را می دهد که برای خرید شارژر اصلی آیفون و کابل شارژ با بالاترین کیفیت بتوانید محصولات ما را بررسی کرده و خرید خود را انجام دهید.