دلایل خالی شدن باتری موبایل

دلایل خالی شدن باتری موبایل می تواند ناشی از ده ها عمل نامتعارف در گوشی باشد. بارها اتفاق افتاده است که به دلیل عدم مدیریت باتری گوشی و یا خالی شدن آن و درست زمانی که به منبعی برای شارژ آن دسترسی نداشته ایم، باتری خالی شده است. و زمانی این موضوع بدتر می شود که در مسافرت، جلسه های کاری و یا موقعیت های اضطراری باشید. برای جلوگیری از تمامی موارد مذکور و مراقبل از باتری گوشی می توان با رعایت چندین نکته آسان این مسئله را حل کرد. در بخش آموزش وبلاگ ایمن خرید چندین دلیل اصلی خالی شدن باتری موبایل را معرفی می کنیم، با ما همراه باشید.

حالت پرواز یا airplane mode

بهترین حالت برای دوام باتری یک گوشی و افزایش عمر آن حالت پرواز است. در هر مکانی که به سیگنال دسترسی ندارید و میدانید که قرار نیست تماسی دریافت یا برقرار نمایید، بهترین گزینه استفاده از حالت پرواز یا airplane mode تلفن همراه است. بدین منظور از منوی بالایی موبایل این حالت را فعال کنید تا از مصرف بیهوده باتری جلوگیری نمایید.

دلایل خالی شدن باتری موبایل
دلایل خالی شدن باتری موبایل

به روز رسانی یا آپدیت کردن

به روزرسانی تلفن با اینکه مزایای زیادی دارد ولی برای باتری زیاد خوب نیست. با Reset کردن موبایل یا بازگرداندن آن به تنظیمات کارخانه و یا به روز رسانی سیستم عامل آن، تمامی تنظیمات مربوط به اپلیکیشن ها به حالت اولیه بازگشته و مصرف باتری را افزایش می دهند، بسیاری از آن ها به حالت پس زمینه ای فعالیت می کنند که موجب مصرف زیاد باتری می شود. لذا در صورتی که هر یک از این اقدامات را انجام داده اید بهتر است به صورت دستی تنظیمات نرم افزارها و بازی ها را بررسی و به صورت دستی تنظیم نمایید تا در پس زمینه اجرا نشوند.

مکان یاب GPS

سرویس مکان یابی دارای مزیت های زیادی است ولی زمانی که به صورت دائمی به روزرسانی شود مصرف زیاد باتری را به همراه خواهد داشت. همانطور که می دانید گزینه GPS برای یافتن مکان شما به صورت لحظه ای اطلاعات را به روز رسانی می کند و این موضوع باعث اتلاف انرژی زیادی از باتری می شود، لذا در صورتی که نیاز ضروری به آن ندارید، آن را خاموش کنید. برای مدیریت بهتر مکان یاب گوشی خود حتما تنظیمات آن را مرور کنید و حالت آپدیت اتوماتیک آن را خاموش نمایید.

بلوتوث Bluetooth

بلوتوث هرچند در حال حاضر به عنوان یک روش از مد افتاده برای تبادل اطلاعات محسوب می شود ولی کماکان دارای کاربرد است. روشن ماندن این گزینه در گوشی های هوشمند باعث افزایش مصرف باتری شده و گاها به دلیل عدم فراموشی Bluetooth تا ساعت ها به حالت روشن باقی می ماند هرچند حالت Visible یا قابلیت نمایش آن برای سایر دستگاه ها معمولا بعد از چند دقیقه برای امنیت گوشی خاموش می شود ولی با روشن ماندن گزینه بلوتوث، نمایشگرهای باتری شروع به کاهش خواهد کرد. بهتر است بعد از تبادل این گزینه خاموش شود.

نور صفحه نمایشگر و نوتیفیکشن ها

چشم انسان برای مشاهده بهتر در هر محیط نسبت به شرایط آن نیاز به میزان مشخصی از نور دارد. این موضوع برای تلفن های همراه نیز صادق است. بدین ترتیب که در محیط های تاریک تر نور کمتر و در محیط های روشن تر نور بیشتری باید وجود داشته باشد. لذا استفاده از حالت خودکار تنظیم نور در گوشی ها گزینه مناسبی است. هرچند فعالسازی این حالت اتوماتیک منجر به مصرف باتری می شود ولیکن نه به مقداری که نور تمام صفحه شارژ باتری را کاهش می دهد. در مورد Notification ها باید گفت با هربار دریافت یک آلارم که صفحه گوشی روشن می شود، باتری گوشی مصرف می گردد، لذا بایستی نوتیفیکشن ها غیر ضروری غیرفعال شوند تا باتری گوشی تان عمر بیشتری داشته باشد.

دلایل خالی شدن باتری موبایل
دلایل خالی شدن باتری موبایل

اینترنت

روشن ماندن اینترنت در صورت عدم استفاده از آن مصرف زیادی از باتری را می طلبد. لذا در صورتی که از آن استفاده نمی کنید (Wifi یا Data) آن را خاموش نمایید.