دلیل سیاه شدن قاب سیلیکونی

موبایل های هوشمند امروزه به یکی از بهترین انتخاب ها برای تمامی کسانی تبدیل شده است که می خواهند همواره از اینترنت و مزایای آن استفاده کنند و به دلیل گران قیمت بودن این سری از دستگاه ها، تجهیزاتی همچون قاب سیلیکونی موبایل در بازار عرضه می شود که می تواند از موبایل گران قیمت شما در برابر ضربه محافظت کند. قاب سیلیکونی یکی از بهترین انتخاب هایی است که برای حفاظت از موبایل می توانید داشته باشید و باید گفت که عرضه این محصول در طرح ها و مدل های مختلف باعث شده است تا کاربران بسیاری علاقمند به خرید این محصول باشند.

یکی از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است برای شما در زمان استفاده از قاب سیلیکونی موبایل روی دهد، سیاه شدن آن است. در این خصوص باید چه کار کرد و اصولا استفاده از کدام روش برای جلوگیری از سیاه شدن قاب سیلیکونی موبایل پیشنهاد می شود؟ با ما در ادامه همراه باشید تا دلیل بروز این مشکل را بررسی کنیم و سپس بهترین روش امکان پذیر را برای تمیز کردن قاب موبایل با شما در میان بگذاریم.

قاب سیلیکونی موبایل چرا سیاه می شود؟

نحوه استفاده از قاب سیلیکونی در عمر محصول دارای تاثیر مستقیم می باشد و باید در نظر داشته باشید که عواملی همچون قرار گیری این قطعه در مقابل آفتاب آن هم به مدت زمان طولانی یکی از مهم ترین عواملی است که باعث سیاه شدن و از دست رفتن حالت قاب سیلیکونی می شود. از این روی باید از اسید ها برای درخشندگی مجدد محصول استفاده داشته باشیم.

در کنار این مسئله می توان بیان کرد که دیگر دلیل مهمی که باعث کدر و سیاه شدن قاب سیلیکونی موبایل می شود، چربی های دست می باشد. در واقع پوست دست انسان میزان مشخصی چربی دارد و چربی های اضافه مانند کرم ها و یا غذاهای باقیمانده روی دست می توانند باعث شوند که روند سیاه شدن قاب سیلیکونی موبایل بسیار بالاتر رود.

سیاه شدن قاب سلیکونی

دوده و آلودگی های هوا نیز از دیگر این مسائل به شمار می رود و در نهایت می توان گفت که نحوه استفاده از موبایل و داغ شدن بیش از حد پشت موبایل از دیگر دلایلی است که باعث می شود قاب سیلیکونی موبایل شما سیاه شود. در این صورت باید از چه روشی برای بازیافت دوباره رنگ درخشنده محصول استفاده داشته باشیم؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد و اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار شما قرار می دهیم.

چطور می توانیم قاب سیلیکونی موبایل را تمیز کنیم؟

از مهم ترین سوالاتی که در خصوص نگهداری از قاب سیلیکونی مخصوص موبایل پرسیده می شود، نحوه تمیز کردن آن است. در این خصوص می توانید از مراحل زیر برای تمیز کاری مجدد قاب سیلیکونی موبایل خود استفاده کنید :

  1. در مرحله اول باید گوشی موبایل خود را از قاب سیلیکونی جدا کنید. در این مرحله باید دقت داشته باشید که قاب سیلیکونی موبایل شما دچار شکستگی نشود و همچنین به موبایل شما نیز نباید فشار زیادی وارد شود.
  2. در مرحله بعدی نیاز به استفاده از کف حاصل از مایع ظرفشویی داریم. این کف را می توانیم با حل کردن چند قطره از این محلول در یک فنجان آب گرم و مخلوط کردن آن ایجاد کنیم. باید در نظر داشته باشیم که غلظت کف ایجاد شده باید متناسب با میزان کثیفی باشد که قاب شما دارد.
  3. از مسواک های قدیمی که بلا استفاده هستند می توانیم برای تمیز کردن قاب استفاده کنیم. در واقع به این منظور می توانیم مسواک را به مدت زمان یک دقیقه درون محلول قرار داده و سپس این مسواک را بر روی بدنه قاب سیلیکونی موبایل بکشیم. دقت داشته باشید که لبه ها از مهم ترین قسمت های هر قاب به شمار می روند و باید با حساسیت بسیار زیادی تمیزکاری شوند.

نحوه تمیز کردن قاب سیلیکونی

  1. برای قسمت درونی قاب نیز به شما توصیه می کنیم که حتما از جوش شیرین استفاده کنید. در واقع جوش شیرین می تواند یک لکه زدای بسیار قوی برای چربی به شمار رود و در صورتی که درون قاب شما کثیف شده است و این کثیفی با استفاده از محبوب مایع ظرفشویی و آب تمیز نمی شود، می توانید از جوش شیرین استفاده کنید.
  2. پس از این که مسواک، محلول درست شده و جوش شیرین کار تمیزی را انجام دادند، می توانید از آب گرم برای شستن و آب کشی محلول موجود روی قاب استفاده کنید. این کار باعث می شود تا شما بتوانید قاب مورد نظر خود را در کوتاه ترین زمان تمیز کنید. نباید از یاد برد که آب گرم به تمیزی بیشتر قاب و همچنین حفظ حالت اصلی کمک شایانی خواهد کرد.
  3. به هیچ وجه بلافاصله پس از تمیز کاری، موبایل خود را درون قاب قرار نداده و حتما صبر کنید که قاب شما به صورت کامل خشک شود. این کار باعث می شود که رطوبت موجود روی قاب نتواند آسیبی به موبایل شما وارد کند و قطعات الکترونیکی دستگاه شما کاملا تمیز خواهد شد.
  4. در نهایت باید گفت که تمیزکاری ماهیانه یکی از مهم ترین نیازهای قاب سیلیکونی موبایل شما می باشد و شما می توانید از این روش استفاده کنید.

برای ضد عفونی کردن قاب سیلیکونی موبایل در طول مدت زمان یک ماهه نیز می توانید از محلول الکل، آب یا وایتکس، آب استفاده کنید. استفاده از دستمال های مرطوب مخصوص ضد عفونی کردن اشیا نیز به شما توصیه می شود و شما می توانید از این روش نیز استفاده داشته باشید.

نتیجه گیری

کثیف و سیاه شدن قاب سیلیکونی موبایل به دلیل استفاده زیاد از چربی ها و همچنین آلودگی های محیطی تقریبا غیر قابل پیشگیری است و برای این که همواره یک قاب سیلیکونی بسیار درخشان داشته باشید می توانید از روش های بیان شدن برای تمیزکاری ماهیانه استفاده کنید که قطعا برای شما مفید واقع خواهد شد. پس در صورتی که می خواهید با روش های تمیزکاری و ضد عفونی کردن قاب سیلیکونی موبایل بیشتر آشنا شوید می توانید این مقاله را مطالعه کنید. در نظر داشته باشید که انتخاب بهترین قاب سیلیکونی موبایل برای درخشندگی دائمی و امکان استفاده در طول مدت زمان طولانی دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.