راهنمای خرید کابل شارژ گوشی

هنگام خرید لوازم جانبی، معمولاً افراد حساسیت‌های خاصی به خرج می‌دهند. در این بین خرید کابل شارژ گوشی با توجه به اینکه یکی از مهمترین وسایل جانبی در گوشی ‌های هوشمند شناخته می شود، از اهمیت بالاتری برخوردار است. به منظور بالا بردن کیفیت شارژ باتری گوشی‌های هوشمند، باید هنگام خرید کابل شارژر دقت فراوان به خرج دهید. با توجه به اینکه امروزه کابل های شارژر در شکل های مختلف و با کیفیت گوناگون در بازار ارائه می شوند، هنگام خرید دقت کنید که گزینه مد نظر شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد. فراموش نکنید که خرید کابل شارژر بی کیفیت می تواند اثرگذاری فراوانی بر باتری گوشی شما گذاشته و منجر به مشکلاتی در این بخش از گوشی شود. باد کردن باتری یا داغ کردن آن از جمله مواردی به شمار می‌روند که هنگام استفاده از یک کابل شارژ بی کیفیت با آن مواجه می شوید.

این نکته را فراموش نکنید که کابل بی‌کیفیت علاوه بر مشکلات فراوانی که به باتری گوشی شما وارد می کند، می تواند کیفیت و سرعت بسیار کمتری نسبت به کابل شارژهای با کیفیت داشته باشد. اگر قصد خرید کابل شارژ گوشی را دارید و به دنبال ویژگی های یک کابل با کیفیت هستید، با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی به شما در این زمینه ارائه دهیم.

چرا برای خرید کابل اتصال به گوشی باید حساس باشید

امنیت و سلامتی گوشی از مهمترین دلایلی است که شما با خرید کابل شارژ گوشی با کیفیت می توانید از آن بهره مند شوید. بسیاری از کاربران با شرایطی مواجه شده اند که باتری گوشی تلفن همراه آن ها، در مدت زمان بسیار کوتاه با از دست دادن میزان شارژ خود، خالی می شود. علاوه بر این برای شارژ کردن مجدد آن ساعت های زیادی منتظر مانده تا باتری گوشی فول شارژ شود. در کنار مشکلاتی که می توان در آی سی های شارژر مشاهده کرد، دلیل اصلی به وجود آمدن این مشکل می‌تواند استفاده از شارژر و کابل شارژر بی کیفیت باشد.

در کنار این موضوع، با توجه به اینکه خرید کابل شارژر بی کیفیت ممکن است نوسانات زیادی از لحاظ جریان و ولتاژ از خود عبور دهد، به بخش های اصلی گوشی مانند برد آن آسیب‌هایی وارد خواهد کرد. برخی اوقات این حالت منجر به منفجر شدن گوشی تلفن همراه می شود. این شرایط می‌تواند شما را وادار کند، تا هنگام خرید کابل شارژ، حساسیت بالایی به خرید دهید. علاوه بر این که کابل خریداری شده توسط شما باید از یک مارک و برند معتبر باشد، گواهی هایی مانند MFI و RHOS و CE برای کابل شارژر از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

چرا برای خرید کابل اتصال به گوشی باید حساس باشید

در کنار این موارد، هنگام خرید کابل شارژ گوشی دقت کنید که نوع طراحی آن به گونه ای باشد که در برابر پارگی، شکستن و آسیب‌های احتمالی بتواند مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

انواع کابل شارژر برای گوشی های آیفون و سامسونگ

با وجود این که بنا بر گفته متخصصین حوزه‌های تجهیزات الکترونیکی، تا سال آینده تمام گوشی‌های هوشمند از یک کابل شارژ و یک شکل استفاده می‌کنند، ولی امروزه شما می توانید برای خرید کابل شارژ گوشی، از مدل های مختلفی بهره مند شوید. فراموش نکنید که یکی از بزرگترین مخالفان یکسان سازی کابل ها برند اپل بوده که سعی دارد خود را نسبت به سایر برندها متمایز نشان دهد. با این حال برای خرید کابل شارژ گوشی می توانید از مدل های زیر استفاده کرده و گوشی تلفن همراه خود را شارژ کنید.

 

  1. کابل شارژر Micro USB
  2. کابل شارژ Type_C
  3. کابل شارژ Lightning

کابل شارژر Micro USB

اگر به چند سال قبل برگردید، تمام دستگاه های اندرویدی با کابل میکرو قابل شارژ شدن بودند. با این حال گذشت زمان منجر به تولید کابل های دیگر شده و شما می توانید از کابل های تایپ C با کیفیت و سرعت بالاتر برای شارژ گوشی ها استفاده کنید. در عین حال بخش زیادی از گوشی های هوشمند با استفاده از کابل شارژ میکرو قابلیت شارژ شدن داشته و کماکان نیاز به این نوع کابل خواهند داشت. علاوه بر روی گوشی‌های هوشمند، بسیاری از تجهیزات دیجیتالی مانند میکروفون و اسپیکرها و هندزفری های شارژی نیز برای شارژ باتری خود، نیاز به کابل میکرو دارند.

کابل شارژر Micro USB

کابل شارژ Type_C

این نوع کابل که در سال ۲۰۱۵ به بازار معرفی شده است، با سرعت بالا و کیفیت ایده آل از محبوب ترین کابل شارژها به شمار می رود. در واقع با توجه به عملکرد مناسبی که کابل تایپ C دارد امروزه بزرگترین برندهای تولید کننده گوشی، سعی در این داشته اند که به مرور زمان با حذف کابل میکرو از این نوع کابل برای شارژ باتری گوشی خود استفاده کنند. برای خرید کابل شارژر از نوع تایپ C دقت کنید که گزینه خریداری شده توسط شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

کابل شارژ Type_C

کابل شارژ Lightning

برند اپل برای شارژ گوشی های خود از این نوع کابل استفاده می‌کند. ایرپادها، آیپد و گوشی های اپل برای شارژ شدن نیاز به این نوع کابل داشته که از سرعت شارژ و قدرت بالایی برخوردار هستند. هنگام خرید کابل شارژ لایتنینگ برای محصولات اپل دقت کنید که گزینه مدنظر شما از کیفیت بالایی برخوردار بوده تا بتوانید از ویژگی‌های آن بهره مند شوید.

مهمترین دلیل که کمپانی های مختلف سعی دارند به استفاده از یک کابل شارژ متحد بیاورند، راحتی کاربران خواهد بود. با توجه به اینکه امروزه دستگاه‌های الکترونیکی متفاوتی در بازار وجود دارند، بسیاری از کاربران با این مشکل مواجه می شوند که برای شارژ کردن هر کدام از آن ها، نیاز به یک کابل خاص خواهند داشت.

کابل شارژ Lightning

راهنمای کامل خرید کابل شارژ گوشی

با تمام این تفاسیر که برای شما بیان کردیم، هنگام خرید کابل شارژ گوشی باید موارد متعددی را در نظر داشته تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

مهمترین نکته: خرید کابل شارژ با کیفیت

بدون تردید مهمترین نکته ای که هنگام خرید کابل شارژ گوشی باید در نظر بگیرید، انتخاب یک کابل با کیفیت خواهد بود. به هیچ عنوان با خرید کابل بی کیفیت و ارزان قیمت موجبات آسیب زدن به باتری گوشی تلفن همراه خود را فراهم نکنید. کابل انتخاب شده توسط شما باید کاملا اورجینال بوده و قدرت و کیفیت بالایی هنگام شارژ گوشی و باتری برای شما داشته باشد. توصیه ما به شما این است برای خرید کابل شارژ گوشی، علاوه بر بررسی برند مورد نظر، از یک فروشگاه معتبر لوازم جانبی، اقدام به خرید کابل نمایید. ما در ایمن خرید با هدف پاسخگویی به نیازهای شما عزیزان، انواع کابل های شارژ را در شکل های مختلف و با کیفیت اورجینال در اختیار شما قرار می دهیم.

نوع کابل شارژر

یکی از نکاتی که هنگام خرید کابل شارژ گوشی باید در نظر داشته باشید، بررسی نوع کابل به شمار می‌رود. به هیچ عنوان شما نمی توانید روی گوشی اندروید که قابلیت شارژ شدن با کابل میکرو را دارد، از یک کابل تایپ C یا لایتینگ شارژ استفاده نمایید. دقت داشته باشید هنگام خرید گزینه مد نظر، از لحاظ سازگاری با گوشی، متناسب با نیاز شما باشد.

نوع کابل شارژر

بررسی طول کابل

یکی از مهمترین نکات هنگام خرید، طول کابل شارژ خواهد بود. امروزه کابل ها در سایزهای نیم متری تا دو متری به بازار ارائه می شوند. انتخاب گزینه بستگی به نیاز شما خواهد داشت. یکی از مشکلاتی که کابل های کوتاه دارند، دور از دسترس بودن پریز برق به شمار می‌رود. با توجه به اینکه بسیاری از کاربران هنگام شارژ شدن گوشی تلفن همراه خود، قصد استفاده از آن را دارند، کابل کوتاه این امکان را از آنها می گیرد که در حین شارژ شدن بتوانند با گوشی خود کار کنند. در طرف مقابل معمولاً کابل های طولانی از سرعت شارژ کمتری برخوردار هستند. سعی کنید هنگام خرید کابل شارژ گوشی، گزینه ای انتخاب کنید که از لحاظ طولی، دارای اندازه ای متوسط باشد.

بررسی طول کابل

بررسی زاویه سوکت

اگر از آن دسته افراد به شمار می رود که هنگام شارژ کردن گوشی، اقدام به کارکردن با آن می کنید، باید هنگام خرید کابل شارژر گوشی، زاویه سوکت شارژ را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال اگر قصد دارید هنگام شارژ کردن گوشی با آن بازی کنید، باید کابل شارژ خریداری شده با سوکتی دارای زاویه ۹۰ درجه، شما را برای انجام این فرآیند یاری کند. این انتخاب هیچگونه فشاری بر روی گوشی شما وارد نکرده و پورت آن را با آسیب جدی مواجه نمی کند.

بررسی زاویه سوکت

پشتیبانی از فست شارژ

بدون شک یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید کابل شارژ گوشی باید در نظر بگیرید، بهره مندی از قابلیت فست شارژ به شمار می‌رود. همانگونه که در مطلبی جداگانه برای شما مزایا و معایب فست شارژ را بیان کردیم، این قابلیت می تواند به شما کمک کند تا در انتقال ولتاژ و جریان به خوبی عمل کرده و فرآیند شارژ را با سرعت بالا انجام دهید.

پشتیبانی از فست شارژ

سایر موارد

در کنار تمام نکاتی که بیان کردیم، هنگام خرید کابل شارژ، باید نکات دیگری را نیز در نظر داشته باشید. بررسی ولتاژ ورودی باتری و مدل گوشی، برند سازنده و همچنین متریال و مواد به کار رفته در ساخت کابل، از نکات بسیار مهم در این زمینه به شمار می روند. فراموش نکنید پوشش بیرونی و رویه کابل را نیز به خوبی بررسی کرده که از خراب شدن و آسیب دیدگی در کوتاه مدت در امان باشید.

خرید کابل شارژ گوشی با کیفیت بالا

اگر به دنبال خرید کابل شارژ برای گوشی های تلفن همراه خود هستید، ما در ایمن خرید شرایطی را برای شما فراهم کرده ایم که بتوانید با بررسی انواع کابل، با کیفیت ترین آنها را انتخاب کنید. شما می توانید گزینه های متعدد ارائه شده توسط ما را بررسی کرده و متناسب با نیاز خود، آن ها را با قیمت مناسب خریداری کنید.