تقاضای بسیار زیاد مصرف کنندگان جهت خرید انواع هندزفری و هدفون های بی سیم و سیمی موجب شده که امروزه پیشرفت های چشمگیری در تکنولوژی ساخت این محصولات مشاهده شود. با این حال طراحان این محصولات سعی می کنند که شرایطی به کار برند که با رفع نویز هندزفری و هدفون به صورت پیش فرض در محصولات ارائه شده توسط خود، بهترین خدمات و باکیفیت ترین هندزفری و هدفون ها را به کاربران ارائه دهند.

در عین حال شما با خرید با کیفیت ترین هدفون ها نیز گاهی اوقات با شرایطی مواجه می ‌شوید که صدای دریافتی توسط شما با نویز و اختلال همراه است. بارها مشاهده شده که شما در هنگام دیدن فیلم، گوش دادن موسیقی یا صدای دیگری از هدفون خود، نویز و پارازیت دریافت می کنید. توجه داشته باشید بسته به سخت افزارهای مورد استفاده توسط شما، نویزهای دریافتی می توانند متفاوت باشند. امروزه راه حل های مختلفی برای رفع نویز هندزفری و هدفون در انواع تجهیزات و سیستم های دیجیتال مانند کامپیوتر، اندروید و آیفون ارائه شده که آگاهی شما از این راهکارها می تواند کمک کند تا صدای بهتر و بدون نویز از هندزفری و هدفون دریافت نمایید.

چگونه اقدام به رفع نویز هندزفری و هدفون نماییم؟

قبل از هر کاری و هر گونه اقدامی که شما جهت رفت نویز هندزفری و هدفون قصد دارید انجام دهید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که نویزهای دریافتی از مدارهای هندزفری و هدفون نباشند. گاهی اوقات این نویزها برگرفته از مشکل سخت افزاری در هندزفری ها و هدفون های بلوتوثی و بی سیم بوده و برای رفع آن باید تخصص لازم داشته باشید.

چگونه اقدام به رفع نویز هندزفری و هدفون نماییم

توجه داشته باشید که نویز هدفون و هندزفری می تواند عوامل مختلفی داشته باشد. معمولاً تمام هندزفری ها و هدفون ها حتی گزینه های بسیار با کیفیت نیز نویز ایجاد می کنند. در مسیر انتقال، مولکول های هوا قرار دارند که می ‌توانند با جریانی از الکترون ها موجبات ایجاد نویز را فراهم کنند.

خرید هندزفری و هدفون دارای فناوری نویز کنسلینگ

چنانچه قصد خرید انواع هندزفری و هدفون برای استفاده در کامپیوتر، اندروید آیفون را دارید توجه کنید که گزینه‌ ای که قصد خریداری دارید، از قابلیت نویز کنسلینگ نیز برخوردار باشد. اگر بر روی هندزفری انتخاب شده توسط شما عبارت Noise Cancellation وجود داشته باشد باید بدانید که یکی از مهم ترین قابلیت ها را در میکروفون و هندزفری خریداری شده توسط خود خواهید داد.

خرید هندزفری و هدفون دارای فناوری نویز کنسلینگ

بنابراین نویز کنسلینگ در میکروفون و هدفون ها این قابلیت را به شما می دهد چنانچه هنگام گوش دادن به پادکست، موسیقی و صدای فیلم، در اطراف شما نویزهایی وجود داشته باشد، به صورت خودکار فناوری موجود وارد عمل شده و شما صدای بسیار واضح خواهید شنید. این فناوری در میکروفون های موجود در هندزفری ها به کمک شما آمده و طرف مقابل و مخاطب شما صدایی شفاف و واضح را از شما دریافت خواهد کرد. قابلیت نویز کنسلینگ به بهترین شکل می تواند صدای محیط را برای شما فیلتر کرده و صدایی شفاف از طرف شما به مخاطب ارسال کند.

راهکارهایی برای رفع نویز هندزفری و هدفون در کامپیوتر، اندروید و آیفون

همانگونه که می دانید هندزفری ها و هدفون ها به صورت بلوتوثی و وایرلس و همچنین سیمی در اختیار شما قرار داده می شوند. هر کدام از سیستم های موجود می ‌توانند با راهکارهایی جهت رفع نویز در اختیار شما قرار داده شوند. به عنوان مثال در هندزفری های بلوتوثی هنگامی که شما مشغول به استفاده از آن ها هستید، اگر در مکانی شلوغ قرار دارید به احتمال فراوان با نویز در صدا مواجه می‌ شوید. نویز به وجود آمده به دلیل حضور بلوتوث سایر دستگاه‌ ها در کنار هندزفری و هدفون شما خواهد بود.

راهکارهایی برای رفع نویز هندزفری و هدفون در کامپیوتر، اندروید و آیفون

این نکته را فراموش نکنید که با خرید هدفون های با کیفیت می توانید نویز موجود را به کمترین حد برسانید.
در طرف مقابل هدفون های سیمی ممکن است در اثر عوامل مختلفی مانند آسیب‌ دیدگی یا شل شدن سیم هندزفری، وجود امواج الکترومغناطیسی سایر تجهیزات و لوازم دیجیتال در هندزفری و هدفون ایجاد نویز نمایند.

1-رفع نویز هندزفری و هدفون در کامپیوتر و لپ تاپ

گاهی اوقات پیش آمده شما هدفون خود را به لپ تاپ یا کامپیوتر وصل کرده و مشغول به گوش دادن موسیقی هستید. در این حال شما با خش خش در صدای دریافتی مواجه می ‌شوید. این صدا که همان نویز هدفون به شمار می ‌رود می ‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله اتصال نادرست هندزفری و هدفون به کامپیوتر و لپ تاپ و بروز مشکل سخت افزاری در آن ها می ‌توانند از دلایل وجود نویز باشند.
برای رفع نویز هندزفری و هدفون کامپیوتر می توانید راهکارهای مختلفی را امتحان کنید. در نخستین گام اقدام به مرتب سازی سیم های لوازم جانبی و بلندگو کنید. با توجه به اینکه هر کدام از سیم های موجود حامل سیگنال های ویژه هستند، ممکن است اتصال اتفاقی آن ها موجب ایجاد نویز در هدفون شما شده باشد. اگر پس از این کار با رفع نویز در هندزفری و هدفون مواجه نشده اید، سعی کنید آن را به جک دیگری متصل کنید.

رفع نویز هندزفری و هدفون در کامپیوتر و لپ تاپ

از جمله کارهای دیگر که شما برای رفع نویز هندزفری و هدفون کامپیوتر می توانید انجام دهید، تمیزکاری پورت به شمار می رود. برای انجام این کار سیستم را خاموش کرده و از برق جدا نمایید. حال با استفاده از یک تکه پنبه و آغشته کردن به الکل، جک هدفون را به آرامی تمیز کرده و این روند را تا رفع کامل آلودگی ادامه دهید.

علاوه بر مواردی که بیان شد، شما می توانید از طریق تنظیمات نرم افزاری نیز برای رفع نویز هندزفری و هدفون در لپ تاپ و رایانه بهره ببرید. از جمله این راهکارها می‌توان به استفاده از عیب یاب ویندوز اشاره نمود. ویندوزها دارای قابلیت هایی هستند که به صورت اتوماتیک مشکلات را می توانند شناسایی و برطرف نمایند. در کنار این مورد شما می توانید با غیرفعال کردن افکت های صوتی از طریق Control Panel و رفتن به مسیر Sound گزینه Disable all Sound effect را فعال کنید.

تغییر تنظیمات صدای کامپیوتر و لپ‌تاپ و همچنین حذف درایورهای خراب یا به روزرسانی آن ها از دیگر راهکارهایی به شمار می ‌روند که شما می توانید جهت رفع نویز هدفون و هندزفری کامپیوتر و لپ تاپ از طریق آن ها اقدام کنید. این نکته را فراموش نکنید که مشکلات سخت افزاری مانند مشکل در کارت صدا و همچنین منبع برق یا پاور کامپیوتر نیز می ‌توانند از دلایل به وجود آمدن نویز در هندزفری و هدفون کامپیوتر باشند. اصولا این مشکلات از نداشتن دانش قبلی و خرید هدفون می باشد ، برای جلوگیری از رخ دادن چنین مشکلاتی مقاله ««راهنمای خرید هدفون و هندزفری»» را مطالعه کنید

2-رفع نویز هندزفری و هدفون در گوشی موبایل

اگر هنگام استفاده از گوشی تلفن همراه و دریافت صدا از طریق هدفون با نویز همراه شدید، باید چند نکته را در نظر داشته باشید. در ابتدا فراموش نکنید که با فعال سازی قابلیت Phone Noise Cancellation از این ویژگی بهره گرفته اید و سپس به لحاظ سخت افزاری آن را بررسی کرده و همچنین فیلم یا موسیقی که در حال گوش دادن آن هستید را مورد بررسی قرار داده تا از کیفیت صدای آن اطمینان حاصل نمایید.

رفع نویز هندزفری و هدفون در گوشی موبایل

3-رفع نویز هندزفری در اندروید

در ابتدا باید بدانید که ممکن است از دلایل به وجود آمدن نویز در هدفون اندروید، مشکلات سخت ‌افزاری مانند خیس شدن گوشی، ضربه خوردن و همچنین مشکل در کیفیت هندزفری باشد. توصیه ما به شما این است که همواره با استفاده از هندزفری اورجینال، از مشکلات این چنینی در امان باشید.

در نخستین گام می‌توانید با تمیز کردن جک گوشی اطمینان حاصل نمایید که مشکل به وجود آمده از این بخش نباشد. اگر با استفاده از این راهکار نتوانستید به رفع نویز هندزفری و هدفون در گوشی اندروید خود کمک کنید؛ باید از مسیرهای دیگر و از طریق نرم افزاری اقدام کنید.

رفع نویز هندزفری در اندروید

با بررسی تنظیمات گوشی خود سعی کنید از بروز رسانی سیستم اطمینان حاصل کنید. برای انجام این کار به قسمت تنظیمات رفته و سیستم آپدیت را بررسی نمایید. نکته دیگری که می ‌تواند عامل به وجود آمدن نویز در هندزفری و هدفون گوشی های اندروید باشد، استفاده بیش از حد از وای فای خواهد بود. سعی کنید از اینترنت گوشی خود یعنی Mobile Data برای رفع مشکلات این چنینی کمک بگیرید. در عین حال امروزه نرم افزارهایی می توانند به بالا بردن کیفیت صدا و حذف نویز در گوشی های تلفن همراه پلتفرم اندروید کمک کنند. برخی از این نرم افزارها عبارتند از safe, patrrot zik, Urban Denoiser.

4-رفع نویز هندزفری و هدفون در گوشی آیفون

برخلاف گوشی های اندروید، شنیدن نویز در گوشی های آیفون نمی تواند رایج باشد. به همین دلیل چنانچه با این شرایط مواجه شدید در نخستین گام گوشی خود را خاموش نمایید. در اکثر مواقع شما با این کار می توانید مشکل به وجود آمده را برطرف کنید.

در گام بعدی می توانید با غیر فعال کردن Do Not Distrub که برای سایلنت کردن گوشی آن را فعال می‌ کنند، اقدام کنید. فعال شدن این قابلیت می تواند هنگام شنیدن موزیک و تماشای ویدیو در هندزفری شما موجب ایجاد نویز شود.

رفع نویز هندزفری و هدفون در گوشی آیفون

راهکار بعدی که می ‌تواند به رفع نویز هندزفری و هدفون در گوشی آیفون کمک کند، بستن تمام برنامه های فعال در پس زمینه گوشی تلفن همراه خواهد بود. اگر با پیمودن این راه کارها و مسیرها نتوانستید پاسخ مناسبی پیدا کنید باید سیستم آیفون را در حالت های مختلف مانند ریکاوری؛ استاندارد IOS، یا حالت DFU مورد بازیابی قرار دهید،همچنین ما در مقاله ای دیگر دلایل تاخیر در هدفون ها و هدست های بلوتوثی را شرح دادیم.

جمع بندی

بدون شک بخش عمده ‌ای از وجود نویز در هندزفری و هدفون ها مربوط به کیفیت پایین گزینه های خریداری شده توسط شما خواهد بود. به همین علت توصیه ما به شما این است که هنگام خرید هندزفری و هدفون برای کامپیوتر، اندروید و آیفون، نهایت دقت را به خرج دهید. ما در ایمن خرید با ارائه انواع هندزفری ها و هدفون ها برای انواع پلتفرم ها و تجهیزات الکتریکی، با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب، خدمات رسانی ایده ‌آلی به شما انجام می دهیم.