در ادامه معرفی ها و بررسی های گوشی های سامسونگ سری A این بار به معرفی A50 می رسیم. گوشی که با قیمتی کاملا اقتصادی برای بودجه های متوسط و میان رده عرضه شده و علاوه بر قیمت مناسبش ویژگی های مثبت بسیاری دارد که نسبت به رقبا برتری پیدا می کند. با معرفی سامسونگ A50 با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

برای شروع همین نکته برای جلب توجه کافی است که سامسونگ A50 دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی با کیفیت Super AMOLED می باشد. نسبت صفحه نمایش به بدنه نیز حدودا 85 درصد می باشد که در میان سری A جزو بهترین ها است. تراکم پیکسلی به کار رفته نیز 403 ppi می باشد که رقم مناسبی برای یک گگوشی میان رده است.

ضخامت گوشی تنها 7.7 میلی متر است اما نکته ای که کمی توی ذوق می زند جنس بدنه است. سامسونگ برای کاهش هزینه ها بدنه پلاستیکی را برای A50 در نظر گرفته است که از زیبایی دستگاه می کاهد.

سامسونگ A50

حافظه داخلی

سامسونگ برای ایجاد تنوع دو ظرفیت 64 و 128 گیگابایت را در نظر گرفته است. هر چند نسخه 128 گیگابایتی برای یک گوشی میان رده مناسب به نظر می رسد، اما سامسونگ برای کارت حافظه یک اسلات اختصاصی با قابلیت پشتیبانی تا 512 گیگابایت در نظر گرفته است. بنابر این از نظر حافظه داخلی هیچ گاه به مشکل نخواهید خورد.

سامسونگ این تنوع را برای فضا رم نیز تکرار کرده است. دو ظرفیت 6 و 8 گیگابایت که البته برای بازار های مختلف جهانی تولید شده اند، می تواند خیال شما را از اجرای برنامه های سنگین و یا اجرای چندین برنامه هم زمان راحت کند.

دوربین ها

دوربین های سه گانه در سامسونگ A50 نیز وجود دارد. اما کیفیت آن کمی نسبت به گوشی های معرفی شده همچون A70 کمی ضعیف تر است. دوربین سه گانه متشکل از لنز های 25، 8 و 5 مگاپیکسل که توانایی عکاسی و یا فیلم برداری های متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد. کیفیت تصاویر رضایت بخش است اما باید توجه داشت که دوربین های سه گانه بهتری در سری A موجود می باشد. به هر حال یکی از دلایل آن عرضه گوشی اقتصادی تر می باشد تا سامسونگ بتواند تمام رنج قیمتی ها را پوشش دهد.

در بخش دوربین جلو نیز سامسونگ A50 از تک لنز 25 مگاپیکسلی بهره می برد. جالب این که کیفیت تصاویر بسیار مناسب بوده و فراتر از تمام رقبا عمل می کند. دیافراگم این لنز f/2.0 می باشد.

سامسونگ A50

قدرت پردازش

سامسونگ بر خلاف محصولات سری A برای A50 از چیپست اگزنوس استفاده کرده است. این چیپست در کنار CPU هشت هسته ای با سرعت های 1.7 GHz و 2.3 GHz می تواند از پس سنگین ترین بازی ها و برنامه ها برآید. بنابر این شما از نظر قدرت پردازش نیز هیچ گاه دل زده نخواهید شد. زیرا استفاده از این گوشی سرتاسر لذت است.

باتری

در مورد باتری به سادگی می توان A50 را تحسین کرد. ظرفیت 4000 میلی آمپر به شما این امکان را می دهد تا با استفاده سنگین در طی دو روز کامل خیالتان از بابت شارژدهی آسوده باشد.

همین نکته در کنار فناوریUSB تایپ سی به شما در روند شارژ گیری سریع کمک می کند.