سامسونگ در عرضه A80 دو دستورالعمل کلی را رعایت کرده است: برتری نسبت به A70 و A60 و دوم یک گوشی میان رده خوش قیمت. حال با توججه به این که محصولاتی همچون A70 بسیار گوشی های خوب و کاملی به نظر می رسند، باید بررسی کرد که چه تفاوت هایی در A80 باعث برتری آن می شود.

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

اگر چه داستان گوشی های با حاشیه بسیار کم تکراری شده، اما همچنان دارای محبوبیت بسیاری است. سامسونگ A80  با نسبت به بدنه بالای 85  درصد از تمام میان رده ها بهتر است. بعلاوه این که کیفیت صفحه نمایش آن Super AMOLED است همین نکته کافی است که بگوییم A80 از این حیث بی نظیر است. البته تراکم پیکسلی آن 393 می باشد که رقم پایینی روی کاغذ به شمار می رود اما از نظر کیفیت هیچ تفاوتی با تراکم های بالا تر نخواهد داشت.

صفحه نمایش گوشی نیز از A70 بزرگ تر است. سامسونگ برای آن 6.7 اینچ با استاندارد جدید در نظر گرفته است. ضخامت گوشی نیز 9.3 میلی متر است که کمی زیاد به نظر می رسد.

حافظه داخلی

حافظه داخلی سامسونگ A70 تنها یک ظرفیت 128 گیگابایتی دارد. هیچ خبری از کارت حافظه نیست و با توجه به ظرفیت 128 گیگابایتی ممکن است در بلند مدت کمی شما را دچار مشکل کند. بنابر این به هنگام استفاده از حافظه داخلی باید کمی محتاط عمل کنید.

فضای رم A80 رقم باور نکردی 8 گیگابایت است. این فضا به شما امکان اجرای برنامه های سنگین و همچنین چندین برنامه هم زمان را به شما می دهد.

سامسونگ A80

دوربین

دوربین های سه گانه در A80 تکرار شده است. اما با تفاوت های اساسی که باعث می شود برتری کاملی را نسبت به A70 حس کنید.سه لنز با کیفیت های 48 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی که وظیفه آن تصاویر واید است و لنز TOF 3D .

کیفیت تنها مزیت این دوربین ها نیست. بلکه قابلیت هایی که این دوربین ها و ترکیب آن ها با یک دیگر در اختیار شما می گذارد، باعث جذابیت دو چندان این محصول می شود. از کیفیت تصاویر ثبت شده توسط A80  می توان رضایت کامل داشت.

دوربین جلو نیز همان دوربین های پشتی است! شما می توانید با تغییر آن از همان لنز ها به عنوتان دوربین سلفی استفاده کنید. همین خلاقیت ساده باعث شده تا صفحه نمایش جلو کم حاشیه ترین حالت ممکن را پیدا کند. بعلاوه این که جذابیتی برای کاربران باشد.

قدرت پردازش

سامسونگ از چیپست اسنپ دراگون 730 استفاده کرده که نسبت به نمونه های دیگر دارای قدرت بیش تری است. از طرف دیگر CPU هشت هسته ای با سرعت های 1,7 GHz و  2.2 GHz باعث افزایش راندمان باتری و پردازش اطلاعات شما خواهد شد.

سامسونگ A80 به سادگی از چپس اجرای هر بازی و برنامه ای بر می آید. اگر چه می توان قدرت پردازش بالا تر را در خانواده S همچون S10 پلاس جست و جو کرد.

سامسونگ A80

باتری

ظرفیت باتری سامسونگ A80 3700 میلی آمپر است. این ظرفیت برای صفحه نمایش 6.7 اینچی خیلی مناسب نیست، اما می توانید انتظار شارژدهی یک روز کامل را داشته باشید.

این ویژگی در کنار USB تایپ سی می تواند باعث جذابیت دو چندان آن شود. سیستم عامل پیش فرض نیز اندروید 9 می باشد.