نویز کنسلینگ در هدفون و هندزفری چیست؟ افرادی که طرفدار موسیقی هستند و به طور گسترده از هدفون و هندزفری برای گوش دادن به موسیقی استفاده می کنند معمولا از صداهای محیط بیزارند. اگر تا به حال در مکان های مختلف با استفاده از هدفون و هندزفری موسیقی گوش کرده باشید، ممکن است با مزاحمت هایی از صداهای محیط همراه شوید. نویز کنسلینگ در این زمینه به شما کمک می کند که به راحتی بتوانید موسیقی و صداهای مورد علاقه خود را گوش دهید. پیشرفت در زمینه تولید لوازم دیجیتال موجب شده که امروزه هدفون ها و هندزفری ها با بهره مندی از فناوری نویز کنسلینگ به بهترین شکل بتوانند تجربه لذت بخشی از گوش دادن به موسیقی را برای شما فراهم کنند.

نویز کنسلینگ در هدفون و هندزفری چیست؟

ابتدا بد نیست که آگاهی کاملی از این فناوری به دست آورده و از قابلیتی که نویز کنسلینگ در هدفون ها و هندزفری ها در اختیار شما قرار می دهند به طور کامل آگاه شوید. با ما در مجموعه ایمن خرید همراه باشید تا به خوبی شما را با این قابلیت از فناوری آشنا کنیم.

نویز کنسلینگ در میکروفون و هدفون

در ابتدا باید بدانیم که این قابلیت به دو نوع خاص در دسترس کاربران قرار داده می شود. با توجه به اینکه در یک فرآیند تماس و برقراری ارتباط هر دو طرف باید صدا را با بالاترین سطح کیفی دریافت کنند، نویز کنسلینگ میکروفون ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع نوع اول از این فناوری به این معناست که فردی که در طرف مقابل شما و در در حال مکالمه با شما است باید صداهایی که دریافت می کند بدون نویزهای محیط باشند. به همین علت این قابلیت در میکروفون هدفون و هندزفری شما قرار داده می شود. هنگامی که شما اقدام به صحبت کردن می کنید، صداهای اضافی محیط و نویزها کاملاً برطرف شده و مخاطب شما صدا را با بالاترین وضوح دریافت می ‌کند.

نوع دوم از این قابلیت مخصوص هدفون ها بوده و برای افرادی است که قصد گوش دادن موزیک یا محتواهای دیگر را دارند. در عین حال تمام صداها و نویزهای موجود در محیط برطرف شده و شما صدا را با بالاترین سطح کیفی و وضوح ایده ‌آل دریافت خواهید کرد.

نویز کنسلینگ در میکروفون و هدفون

رفع نویز در میکروفون

بسیاری از افراد اهمیت چندانی به این قابلیت نمی دهند. با توجه به اینکه رفع نویز در میکروفون تنها برای مخاطب شما می ‌تواند صدا را واضح تر ارسال کند، معمولاً توسط افراد نادیده گرفته می ‌شود. با این حال امروزه با استفاده از روش هایی به خوبی می توانید از قابلیت نویز کنسلینگ در میکروفون بهره مند شوید. امروزه شیوه های مختلفی در دسترس شما قرار دارد که به راحتی می توانید با استفاده از آن ها از این فناوری بهره ببرید. از مهمترین راهکارها برای رفع نویز در میکروفون نوع ساخت میکروفون و همچنین نحوه قرار گرفتن آن به شمار می‌ رود. در این بین، پردازش سیگنال های صوتی نیز به خوبی می توانند کمک کنند تا نویزهای موجود در محیط به بهترین شکل برطرف شوند.

رفع نویز در میکروفون

امروزه هدست های پیشرفته با استفاده از میکروفون های فوق العاده به بهترین شکل می توانند این قابلیت را برای شما پیاده کنند. ایرپاد و هدست های با کیفیت صوتی بسیار بالا به گونه ای طراحی می شوند که با دهان شما فاصله بسیار کمی داشته و صدای شما را با بالاترین کیفیت به مخاطب ارسال می کنند.

نویز کنسلینگ در هدفون

بدون تردید اکثر کمپانی ها این تعریف را به عنوان تعریف دقیق نویز کنسلینگ این بیان می کنند. بسیاری از کاربران نیز به دنبال چنین قابلیتی بوده تا بتوانند هنگام گوش دادن به موزیک های مورد علاقه خود، بالاترین کیفیت و تمرکز را داشته و صداها را بدون مزاحم دریافت کنند. تمام صداهای موجود در محیط در حالت های مختلف می توانند به عنوان صداهای مزاحم شناخته شوند. حتی اگر در یک محیط ساکت قرار داشته باشید این فناوری به خوبی می تواند تمرکز بالاتری را برای شما به ارمغان بیاورد. بد نیست بدانید که هدفون ها نیز امروزه با دو شکل مختلف اکتیو و پسیو قابلیت نویز کنسلینگ را به همراه دارند.

نویز کنسلینگ در هدفون

مدل پسیو یا نوع ایزولیشن

مدل پسیو یا ایزولیشن به صورت قابلیت های فیزیکی در هدفون قرار داده می شود. به عنوان مثال متریالی که در ساخت هدفون ها استفاده می ‌شود به گونه ‌ای هستند که به بهترین شکل می ‌توانند صدا را برای شما با کیفیت بالا انتقال دهند. به عنوان مثال ایرپادهای پلاستیکی نرم به شکلی طراحی می شوند که با ابعاد

مدل پسیو یا نوع ایزولیشن

گوش شما مطابقت داشته و در اندازه‌ ای مناسب در دسترس شما قرار می گیرند. این شکل بیشتر برای فیلتر کردن صدای رد شدن ماشین ها و در حالت کلی صداهای نا منظم می تواند کاربردی باشد.

نویز کنسلیشن اکتیو

نوع قرار گرفتن این تکنولوژی پیشرفته بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد. نحوه طراحی این قابلیت به شکلی است که تمام نویزهای ورودی و الگوهای صدایی شناسایی شده و با آنالیز آن ها از ورود نویزهای محیط به گوش جلوگیری می شود. مکانیزم مورد استفاده در نویز کنسلیشن اکتیو به شکلی است که از یک قابلیت با نام میرابی موج های صوتی بهره برده و می تواند موج های نویز را با استفاده از یک موج معکوس برطرف کند.

نویز کنسلیشن اکتیو

این قابلیت برای صداهایی با فرکانس پایین مانند صدای پنکه سقفی یا صدای کولر اهمیت بالایی داشته و به خوبی می تواند در هدفون های استریو صدا را با کمترین نویز به گوش شما انتقال دهد.

جمع بندی

تنوع بسیار بالایی که در تولید انواع لوازم دیجیتال و لوازم صوتی ایجاد شده این قابلیت را برای شما فراهم کرده که بتوانید متناسب با نیاز خود، روی به خرید انواع هدفون ها و هندزفری ها بیاورید. بهره ‌مندی از قابلیت نویز کنسلینگ در هدفون ها و هندزفری ها به شما کمک می‌ کند تا به بهترین شکل بتوانید از سیستم شنوایی خود محافظت کنید. علاوه بر این، این قابلیت می تواند تمرکز شما را بر روی محتوای صوتی و موزیک مورد استفاده افزایش دهد. اگر به دنبال خرید هدفون با قابلیت نویز کنسلینگ هستید ما در مجموعه ایمن خرید شرایطی فراهم کرده ایم که بتوانید بالاترین سطح کیفی را از محصولات خریداری شده دریافت نمایید.