آیا پاوربانک قابل تعمیر است

اگر از آن دسته افراد به شمار می روید که نیاز مبرم به استفاده از گوشی تلفن همراه خود دارید، باید هنگام خرید گزینه ای انتخاب کنید که از یک باتری قدرتمند برخوردار باشد امروزه شما می ‌توانید به جای این کار با استفاده از پاور بانک ها همواره یک پشتیبان برای باتری تلفن همراه خود داشته باشید. با این حال یکی از دغدغه های کاربران همواره این است که آیا تعمیر پاوربانک امکان پذیر است؟

تصور کنید که در یک روز کاری شلوغ قرار گرفته اید و نیاز دارید که با استفاده از گوشی تلفن همراه خود بخش عمده‌ ای از کارهای خود را انجام دهید. اگر در چنین شرایطی شارژ تلفن همراه شما به اتمام برسد با استفاده از پاوربانک به بهترین شکل می توانید این مشکل را رفع کنید.

در عین حال اگر پاوربانک شما با اتصال به گوشی تلفن همراه قابلیت شارژدهی نداشته باشد، تمام برنامه شما به هم ریخته و باید به دنبال راهکاری برای برون رفت از این مشکل باشید. در حالت کلی خراب شدن لوازم الکترونیکی می ‌تواند بخش عمده ‌ای از کارهای شما را با اختلال همراه کند. پاوربانک نیز به عنوان یکی از لوازم ضروری مکانیزمی در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید چند وسیله الکترونیکی را به طور همزمان شارژ نمایید. اتصال پاور بانک به برق می ‌تواند ذخیره‌ سازی انرژی الکتریکی را برای شما در یک منبع انجام دهد و پس از آن می توانید گوشی، لپ تاپ و تبلت خود را شارژ نمایید.

نحوه تشخیص پاوربانک سالم

برای اینکه به طور مدارم نیاز به تعمیر پاوربانک نداشته باشید سعی کنید هنگام خرید از اصل بودن آن اطمینان حاصل کرده و تشخیص دقیقی از کیفیت پاور بانک خریداری شده داشته باشید. امروزه برندهای مختلف با ارائه پاور بانک ها در طرح های گوناگون و ظرفیت های متفاوت سعی می‌ کنند بخش عمده ‌ای از نیازهای شما را در این زمینه برطرف کنند. راهکارهای مختلفی وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند که پاوربانک اصل و فیک را از هم تشخیص داده و برای خرید دقت کافی به خرج دهید. این نکته را فراموش نکنید که ابزارهای حرفه ای می توانند به شما کمک کنند که جهت تعمیر پاوربانک به شکل تخصصی بتوانید از مراکز معتبر، امکانات ویژه ای دریافت کنید همچنین ما در مقاله ای دیگر راهنمای خرید پاوربانک را توضیح دادیم.

نحوه تشخیص پاوربانک سالم

نحوه تشخیص پاور بانک اصل و فیک

برای اینکه پاور بانک اصل را شناسایی کنید باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید. با توجه به ارائه پاور بانک های مختلف، و گاها با کیفیت پایین، هنگام خرید دقت بالایی به خرج داده تا بتوانید یک محصول با ظرفیت بالا و عملکرد مناسب خریداری نمایید.

  • یکی از مهم‌ ترین راهکارهایی که بتوانید پاوربانک اصل را از تقلبی تشخیص دهید، بررسی کابل شارژ خواهد بود. معمولا نمونه های اصلی محکم، ساده و بدون علامت یا برجستگی هستند.
  • پاوربانک های اورجینال بین ۵ تا ۲۰ آمپر جریان داشته و اگر این عدد بیشتر از ۲۰ باشد احتمال فیک بودن آن زیاد است.
  • معمولاً بر روی پاور بانک های اصلی مشخصات سازنده را به شکل برجسته و با فونت کمرنگ می توانید حک شده مشاهده کنید.
  • بررسی کد نوشته شده در پشت کارتن و مراجعه به وب سایت، جهت اصالت کالا از دیگر راهکارها جهت تشخیص پاوربانک اصل به شمار می رود
  • اگر پاوربانک شما به لحاظ ریالی تفاوت عمده با قیمت دلاری داشت، به احتمال زیاد گزینه مدنظر شما فاقد کیفیت بالا خواهد بود.

نحوه تشخیص پاور بانک اصل و فیک

در کنار تمام این موارد سعی کنید هنگام خرید با مراجعه به یک فروشگاه معتبر از کیفیت بالای محصولات بهره ببرید. ما در فروشگاه اینترنتی ایمن خرید تمام پاور بانک ها را با کیفیت بسیار بالا و اورجینال در اختیار شما قرار خواهیم داد.

آیا تعمیر پاوربانک امکان پذیر است؟

قبل از اینکه به سراغ تعمیر پاوربانک بروید باید دلایل مختلف بروز مشکلات در پاوربانک را بررسی نمایید.

به عنوان مثال خرابی کابل به عنوان یکی از مهم ‌ترین علل خرابی یا عدم بازدهی مناسب پاوربانک به شمار می‌ رود حتماً سعی کنید کابل مورد استفاده توسط خود را با یک پاور بانک دیگر تست نمایید.

یکی از مهم ترین راه های جلوگیری از خراب شدن پاوربانک ، نحوه شارژر کردن پاور بانک می باشد

پاور بانک خود را به شکل اتصال مستقیم به برق شارژ کنید. با توجه به اینکه لپ تاپ و کامپیوتر جریان خروجی کمتری از جریان مورد نیاز پاور بانک ها ارائه می دهند، هنگام شارژ کردن کیفیت بالایی برای شما ارائه نخواهند داد.

آیا تعمیر پاوربانک امکان پذیر است؟

از دیگر عواملی که همواره می توان در پاور بانک ها به عنوان یک ایراد اشاره کرد، بروز مشکل در آداپتور خواهد بود. سعی کنید آداپتور مورد استفاده برای شارژ پاور بانک را با کیفیت بالا خریداری نمایید.

اگر با بررسی تمام موارد بالا مشکل پاور بانک را نتوانستید رفع کنید نیاز به تعمیر پاوربانک خواهید داشت. در تعمیر پاوربانک می توان مدارها، اتصالات داخلی و باتری مورد استفاده را بررسی نموده و جهت رفع آن اقدام نمود.

دلایل روشن نشدن پاور بانک

یکی از عمده دلایلی که معمولاً منجر به تعمیر پاوربانک می ‌شود، بروز مشکل در مدار مورد استفاده در پاور بانک خواهد بود. علاوه بر این از کار افتادن دکمه پاور نیز از دیگر عواملی است که می ‌تواند موجب روشن نشدن پاور بانک شود.

دلایل روشن نشدن پاور بانک

چرا پاور بانک شارژ نمی کند؟

اگر پاوربانک شما قابلیت شارژ کردن گوشی تلفن همراه شما را ندارد، ابتدا سعی کنید گوشی را به شکل مستقیم به برق متصل کنید. اگر گوشی شما در این حالت شارژ می شود، می ‌توان گفت که ایراد از پاوربانک خواهد بود. در این شرایط می توان خرابی کابل USB یا خرابی پورت USB را متصور شد. علاوه بر این خرابی برد اصلی نیز از جمله دلایلی به شمار می رود که منجر به عدم شارژ توسط پاور بانک خواهد  شد.

چرا پاور بانک شارژ نمی کند؟

علت خالی شدن سریع پاور بانک

از دیگر دلایلی که منجر به تعمیر پاوربانک می شود، خالی شدن سریع باتری آن خواهد بود. برخی از اتصالات داخلی یا مدارها جریان زیادی کشیده و منجر به خالی شدن باتری پاوربانک می شوند. علاوه بر این با به اتمام رسیدن عمر باتری نیز شارژ پاور بانک با سرعت بالا خالی می شود. توجه داشته باشید که نگهداری از پاوربانک امری ضروری به شمار خواهد رفت.

علت خالی شدن سریع پاور بانک

چرا پاور بانک گوشی آیفون را شارژ نمی کند؟

معمولا بسیاری از کاربران با این مشکل مواجه می ‌شوند که پاوربانک خریداری شده توسط آن ها قابلیت شارژ گوشی اندروید را داشته ولی برای گوشی آیفون عملکرد نخواهد داشت. این مشکل به برند سازنده پاوربانک بر خواهد گشت. در واقع باید هنگام خرید پاور بانک دقت کنید که پاور بانک خریداری شده توسط شما قابلیت شارژ گوشی آیفون را علاوه بر اندروید داشته باشد.

چرا پاور بانک گوشی آیفون را شارژ نمی کند؟

تعمیر پاوربانک چه مواقعی نیاز است؟

شما در موارد مختلفی می توانید اقدام به تعمیر پاوربانک نمایید. گاهی اوقات پاوربانک شما شارژدهی مناسبی نداشته که می توان از بردی یا باتری آن به عنوان قسمت معیوب نام برد. علاوه بر این زود خالی شدن شارژ پاور بانک و همچنین شارژ نشدن پاور بانک نیز از شرایطی به شمار می ‌روند که نیاز به تعمیر پاوربانک را احساس خواهید کرد.

تعمیر پاوربانک چه مواقعی نیاز است؟

دلایل دیر شارژ شدن باتری پاور بانک

عوامل مختلفی وجود دارند که می ‌توانند منجر به دیر شارژ شدن باتری پاوربانک شوند. از جمله این علل می ‌توان به بروز ایراد در مدارهای پاوربانک اشاره کرد. توجه داشته باشید که بروز مشکل در آداپتور و کابل از دیگر عواملی به شمار می ‌روند که نتیجه آن ها دیر شارژ شدن پاور بانک است.

دلایل دیر شارژ شدن باتری پاور بانک

نحوه نگهداری از پاور بانک

برای سالم نگه داشتن پاوربانک و بالا بردن طول عمر آن سعی کنید آن را بیش از حد در شارژ قرار ندهید. سعی کنید که حداکثر شارژ پاور بانک را ۸۰ در نظر گرفته و هنگام رسیدن به ۲۰ درصد اقدام به شارژ کردن آن نمایید.

تابش مستقیم نور خورشید و گرمای زیاد می تواند موجب بروز مشکلات در پاور بانک شود.

نحوه نگهداری از پاور بانک

ضربه زدن و افتادن از بلندی نیز از شرایط و دلایل خرابی پاور بانک به شمار می روند.

اگر مدت زمان زیادی از پاوربانک استفاده نمی کنید سعی کنید به صورت دوره ای اقدام به شارژ کردن باتری آن نمایید.

جمع بندی

پاوربانک به عنوان یکی از ضروری ترین تجهیزات و لوازم جانبی موبایل امروزه مورد استفاده قرار می‌ گیرد. با توجه به شرایط موجود، چنانچه قصد خرید پاوربانک را دارید توصیه ما به شما خرید از یک فروشگاه معتبر و خرید یک برند با کیفیت خواهد بود. ما در ایمن خرید با فروش انواع پاور بانک در ظرفیت های مختلف، خدمات خود را به شما ارائه می دهیم.