مقایسه آیفون XS و XR

سه گانه جدید اپل اکنون قابل خریداری است: آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS Max . آیفون XR معرفی جدید اپل بوده که بسیار قیمت مناسب تر داشته و البته کمی تغییرات نیز در آن اعمال شده است. در این میان آیفون XS و آیفون XS Max جایگزین امسال آیفون X بوده و از نظر طراحی شباهت های بسیاری میان این دو نسل وجود دارد. آیفون XS همانند آیفون X دارای صفحه نمایش 5.8 اینچی و آیفون XS Max نیز با صفحه نمایش 6.5 اینچ عرضه شده اند. حال بیاید آیفون های جدید را از نظر ویژگی های ظاهری و سخت افزاری اش مقایسه کنیم.

مقایسه آیفون XS و XR

هر سه مدل از یک CPU A12 قدرت می گیرند که عملکرد آن به خوبی در همه ی مدل ها قابل مشاهده است. همه ی آن ها از بسیاری از گوشی های اندروید عملکرد سریع تری داشته و بسیار روان عمل می کنند. اپل همواره مقادیر پایینی را برای مقدار RAM در نظر گرفته است. با این وجود مقدار رم در آیفون XS و XS Max 4GB و برای آیفون XR تنها 3GB. ما تفاوت خاصی در استفاده عادی از گوشی ها حس نکردیم.

میزان فضای ذخیره یکی دیگر از تفاوت های آیفون XS و XR است. برای XS و XS Max 64، 256 و 512 گیگابایت در نظر گرفته شده است، در حالی که برای مدل XR 64، 128 و 256 گیگابایت انتخاب شده است.

بزرگترین تفاوت میان این دو، صفحه نمایش آن ها است. آیفون XR با صفحه نمایش 6.1 اینچی با کیفیت رتیناLCD عرضه شده در حالی که آیفون XS در دو اندازه 5.8 و 6.5 اینچی با کیفیت OLED است! این واضح است که اگر دو مدل را در کنار هم قرار دهیم کیفیت مدل XS بسیار بهتر خواهد بود. رنگ ها در OLED زنده تر و دارای کنتراست بالاتری هستند. اگرچه این به این معنی نیست که صفحه نمایش رتینا خوب نیست.

سیستم عامل مورد استفاده در هر سه مدل iOS12 بوده که بر سرعت، عملکرد و نوتیفیکیشن ها بهبود بیشتری حس می شود.

از نظر ظاهری هر سه مدل دارای حداقل حاشیه هستند.  البته تفاوت های بزرگ دیگری نیز در ظاهر این سه مدل قابل مشاهده است. آیفون XR دارای رنگ بندی متنوع تری از جمله زرد، مشکی، قرمز، خاکستری و سفید است. در حالی که مدل های XS دارای رنگ بندی نقره، خاکستری و طلایی است.

همچنین از متریال متفاوتی ساخته شده اند. آیفون XR دارای لبه های آلومینیومی بوده و آیفون XS دارای بدنه ی استیل است. هیچ کدام از این مدل ها جک 3.5 میلی متری هندزفری ندارند.

دوربین ها:

مقایسه دوربین ها

اپل مدل های جدید خود را با کمترین آپدیت عرضه کرده است. بنابراین در مدل آیفون XS و XS Max از دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی استفاده کرده است که دیافراگم آن تنها 1.8 بوده ولی برای آیفون XR تنها یک لنز با دیافراگم 2.4 در نظر گرفته است.

نتیجه:

آیفون XR با امکانات ساده تر قیمت مناسب تری داشته اما مدل های XS کامل تر به نظر می رسند. پس اگر از صفحه نمایش OLED مدل های XS بگذریم، می توان مدل XR را به سبد خرید خود افزود.