بررسی تخصصی آیفون 7 پلاس

آیفون 7 پلاس یکی از محبوب ترین های گوشی آیفون است. علت آن هم مشخص است، تغییرات زیاد نسبت به نسل قبلی و همچنین برتری های زیاد نسبت به رقبا. گوشیی که علاوه بر زیبایی بسیارش، کارایی بالایی نیز دارد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تخصصی آیفون 7 پلاس بپردازیم.

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

بررسی تخصصی آیفون 7 پلاس

کیفیت صفحه نمایش آیفون 7 پلاس IPS LCD است. می توان به سادگی کیفیت آن را در نگاه اول متوجه شد. اندازه صفحه نمایش آن نیز 5.5 اینچ است که امروزه سایز مناسبی به نظر می رسد. اما در کنار حاشیه بسیار زیادش کمی اندازه گوشی نامناسب به نظر می رسد و کار کردن با یک دست را دشوار می کند.

ضخامت آن نیز تنها 7.3 میلی متر است که خیلی عالی است. تراکم پیکسلی آن نیز 401 ppi است. اما وزن گوشی 188 گرم است که نسبتا سنگین است. بنابر این در استفاده طولانی مدت ممکن است کمی شما را خسته کند.

حافظه داخلی

اپل برای بخش حافظه داخلی ظرفیت های 32، 128 و 256 گیگابایتی را در نظر گرفته است. واضح است با توجه به حجم برنامه ها و بازی های امروزی مدل 32 گیگابایتی با محدودیت حجم مواجه است. اما از دو ظرفیت دیگر می توان رضایت کافی داشت.

همچنین سیاست تکراری اپل در عدم پشتیبانی از کارت حافظه در این گوشی نیز ادامه پیدا کرده است. پس در هنگام استفاده از فضای خود باید کمی احتیاط کنید.

دوربین ها

اپل دوربین های دو گانه خود را برای اولین بار در آیفون 7 پلاس امتحان کرد. البته موفق هم شد. بخش زیادی از محبوبیت 7 پلاس دوربین دوگانه بسیار با کیفیت آن است. دو لنز 12 مگاپیکسلی که امکان عکاسی پرتره را فراهم می کند.

دوربین جلوی آن نیز یک لنز 7 مگاپیکسلی است که تمام نیاز های شما را از یک دوربین سلفی برطرف می کند.

قدرت پردازش

اما نقطه عطف و برتری همیشگی اپل در قدرت پردازش آن است. سیستم عامل با سخت افزار هماهنگی کامل دارد. همین نکته باعث شده تا بازده ای سخت افزار آن در ایجاد قدرت پردازش بسیار بالا برود. حافظه RAM 3 گیگابایت است که برای اجرای هم زمان چندین برنامه مطمئنا کافی است. سیستم عامل این گوشی نیز iOS 10.1 است که می توانید به آخرین نسخه منتشر شده iOS ارتقا دهید. چیپست آن نیز Apple A10 Fusion است. البته اپل در نسل های بعدی از چیپست قدرتمند تری استفاده کرده است. CPU آیفون 7 پلاس 4 هسته ای با سرعت 2.34 GHz است. بنابر این می توان انتظار داشت تا هر بازی یا برنامه ای را به راحتی اجرا کند.

باتری

اپل برای آیفون 7 پلاس ظرفیت 2900 میلی آمپر را انتخاب کرده است. نسبت به نسل های گذشته میزان شارژ دهی بهتر شده است اما همچنان می توان شارژدهی بهتر را در برند هایی همچون سامسونگ پیدا کرد.

بررسی تخصصی آیفون 7 پلاس

رنگ بندی

رنگ های نقره ای، طلایی، مشکی و همچنین قرمز نشان می دهد اپل سعی کرده کمی تنوع را بیشتر کند. این اتفاق بازخورد مثبت زیادی را به همراه داشته، به نحوی ککه رنگ قرمز آن بسیار محبوب و پر فروش است.