آیفون7  هم زمان با معرفی برادر بزرگ ترش یعنی آیفون 7 پلاس معرفی شد. البته آیفون  7 یک محصول انقلابی نیست. اپل سعی کرده در محصول خود بیشتر ایرادات نسل ششم خود را برطرف کند. حال در این فرصت به بررسی تخصصی آیفون 7 می پردازیم.

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

بررسی تخصصی آیفون 7

همان طور که گفته شد صفحه نمایش آیفون 7 تنها 4.7 اینچ است. اما حاشیه های نسبتا زیاد باعث شده تا با ابعاد کوچکی سر و کار نداشته باشیم. نسبت صفحه نمایش به بدنه حدودا 65 درصد است. ضخامت آیفون 7 تنها 7.1 میلی متر است که نسبت به رقبای خود برتری کامل دارد.

اپل برای آیفون 7 از IPS LCD بهره برده که کیفیت مثال زدنی دارد. کیفیت رنگ ها بسیار فوق العاده است و به سادگی می تواند نظر شما را جلب کند. تراکم پیکسی صفحه نمایش 326 ppi است. اگر چه نسبت به رقبا تراکم کمی به نظر می رسد، اما با چشم غیر مسلح قابل تشخیص نبوده و نمی توان آن را یک ایراد تلقی کرد.

حافظه داخلی

تنوع حافظه داخلی آیفون 7 به سه ظرفیت 32، 128 و 256 گیگابایتی محدود می شود. مدل 32 گیگی آن مشخصا با محدودیت های بسیاری مواجه خواهد بود.

ایفون 7 نیز همانند سایر محصولات اپل از کارت حافظه پشتیبانی نمی کند. بنابراین بهتر است در انتخاب ظرفیت دلخواهتان کمی دقت کنید.

دوربین ها

بررسی تخصصی آیفون 7

اپل برای دوربین اصلی آیفون 7 از یک لنز 12 مگاپیکسلی استفاده کرده است. هر چند کیفیت تصاویر رضایت بخش است، اما نبود قابلیت عکاسی پرتره یک نقص محسوب می شود. البته باید توجه داشت که اپل برای کاهش بهای تمام شده آیفون 7 و ایجاد یک رقابت مناسب با رقبا، در این محصول از دوربین دوگانه استفاده نکرده است.

دوربین جلوی آن نیز یک لنز 7 مگاپیکسلی است که به خوبی از پس وظایفش بر می آید. تفاوت چندانی با گوشی های دیگر همچون آیفون7 پلاس ندارد.

قدرت پردازش

یکی از بزرگ ترین تغییرات و به روز رسانی های آیفون 7 نسبت به آیفون 6  مربوط به CPU آن است. اپل از 4 هسته قدرت مند استفاده کرده است که در کنار چیپست Apple A11 Fusion و حافظه RAM 2 گیگابایتی توان اجرای بدون مشکل انواع بازی ها و برنامه ها را دارد. اگر چه حافظه RAM 2 گیگابایتی نسبت به رقبا بسیار محدود به نظر می رسد.

باتری

مشکل تکراری باتری های کوچک همچنان در اپل ادامه دارد. ظرفیت 1900 میلی آمپری به سختی می تواند برای یک استفاده متوسط یک روز دوام بیاورد.

بررسی تخصصی آیفون 7

سایر ویژگی ها

  • سیستم عامل: iOS 10.1 قابل ارتقا به iOS 10.2
  • رنگ ها: نقره ای، خاکستری، طلایی، مشکی براق، مشکی مات، قرمز

نتیجه گیری

آیفون 7 یک گوشی با صفحه نمایش 4.7 اینچی و قدرت پردازش مناسب می تواند در سبد خرید بسیاری از افراد قرار بگیرد. همچنین عدم وجود دوربین دوگانه باعث شده تا قیمت آیفون 7 یک قیمت رقابتی باشد. از طرف دیگر عدم پشتیبانی از کارت حافظه و محدودیت در تنوع ظرفیت های ارائه شده ممکن است نقاط منفی این گوشی خوش نام باشد.