اپل از زمان معرفی آیفون X توانست در انقلاب نوظهور گوشی های دیجیتال به موفقیت بسیاری دست پیدا کند. همین موضوع باعث افزایش نگاه ها برای معرفی نسل های جدید آیفون شد. از این رو اپل سعی کرد تا با معرفی آیفون XR تنوع محصولات خود را افزایش دهد و با رفع ایرادات نسل پیشین، روند صعودی خود را حفظ کند. حال باید دید آیفون XR توانسته انتظارات را برآورده کند یا خیر.

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

اپل برای آیفون XR صفحه نمایش 6.1 اینچی در نظر گرفته است. البته نسبت صفحه نمایش به بدنه تنها 79 درصد که در مقایسه با محصولات سامسونگ رقم پایین تری است. اما باید توجه داشت که کیفیت صفحه نمایش این گوشی IPS LCD می باشد. تراکم پیکسلی به کار رفته نیز 326 ppi می باشد.

می توان نتیجه گرفت اپل تلاش کرده تا با استفاده از صفحه نمایش اقتصادی تر، گوشی هایی با قیمت مناسب تر عرضه کند. ضخامت گوشی نیز کمی زیاد و در حدود 8.3 میلی متر است. جنس بدنه شیشه ای و فریم دور آن آلومینیومی است که جلوه خاصی به گوشی داده است.

وزن آن نیز 194 گرم است که برای استفاده طولانی مدت با یک دست، رقم بالایی محسوب می شود.

حافظه داخلی

اپل برای حافظه داخلی آیفون XR تنوع مناسبی را در نظر گرفته است. 3 طرفیت 64، 128 و 256 گیگابایت فضاهایی است که قیمت گوشی مورد نظر را نیر تغییر می دهد. با توجه به این که آیفون XR نیز از کارت حافظه پشتیبانی نمی کند، احتمالا مدل های 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی مناسب تر به نظر می رسند. اما در صورت خرید مدل 64 گیگابایت، به هنگام استفاده از فضای داخلی باید آن را مدیریت کرد.

فضای رم آیفون XR 3 گیگابایت است. این میزان، برای اجرای برنامه های سنگین و همچنین اجرای هم زمان چندین برنامه مناسب و کافی است.

دوربین

یکی از مشخص ترین تفاوت های دو مدل آیفون XR و آیفون XS دوربین های اصلی آن ها است. آیفون XR تنها از یک لنز 12 مگاپیکسلی بهره می برد. هرچند قابلیت هایی که دوربین های چندگانه در اختیار شما قرار می دهند را نمی توان از آیفون XR انتظار داشت، اما کیفیت تصاویر آن در شرایط نوری مختلف بی نظیر است.

در مورد دوربین جلو نیز اپل یک لنز 7 مگاپیکسلی را در نظر گرفته است. این لنز قابلیت عکاسی در شرایط نوری مناسب را دارا است. اما در صورتی که نور کافی وجود نداشته باشد، تصاویر شما دارای نویز های مزاحمی خواهند بود.

قدرت پردازش

بهره گیری از چیپست Apple A12 Bionic در کنار CPU هشت هسته ای پر سرعت، توانایی اجرای تمامی برنامه های موجود برای گوشی های آیفون را تولید می کند. شما هیچ گاه از این نظر احساس پشیمانی نخواهید کرد چرا که اپل ثابت کرده است بهترین است.

باتری

باتری آیفون XR قطعا نقطه ضعفی برای این محصول به شمار می رود. ظرفیت 2940 میلی آمپری برای چنین صفحه نمایش و CPU نه تنها مناسب نیست، بلکه ممکن است در میانه های روز نیاز به شارژ مجدد پیدا کنید. اما برای این نقصان فکری اندیشیده شده است. فناوری شارژ سریع که امکان شارژ 50 درصد را تنها در مدت زمان 30 دقیقه فراهم می کند.