سامسونگ S8 پلاس برادر بزرگ تر S8 با امکانات بیشتر و البته قیمت بالا تر عرضه شد تا سامسونگ بتواند سلیقه های بیشتری را در بر بگیرد. و از بازار موجود سهم بیشتری داشته باشد. بنابر این S8 پلاس تفاوت چندانی با S8 نداشته چون چند مورد که به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

با توجه به ابعاد بزرگ تر S8 پلاس ضخامت آن نیز بیشتر از S8 است. ضخامت 8.1 میلی متری که اگر چه به خاطر ابعاد بزرگ گوشی چندان به چشم نمی آید. همین افزایش ابعاد، وزن سامسونگ S8 پلاس را به 173 گرم رسانده که با توجه به صفحه نمایش 6.2 اینچی چندان زیاد به نظر نمی رسد.

کیفیت صفحه نمایش در S8 پلاس همان صفحه نمایش S8 است با تراکم پیکسلی 529 که رقم فوق العاده ای است. نسبت ابعاد صفحه نیز مشابه S8 بوده و احتمالا استاندارد های نسل های جدید با همین نسبت عرضه شوند.

سامسونگ S8 پلاس

حافظه داخلی

سامسونگ همانند S8 برای این محصول نیز تنها ظرفیت 64 گیگابایت را در نظر گرفته است. البته به لطف دو اسلات کارت حافظه که یکی از آن ها با سیم کارت دوم مشترک است می توانید تا 512 گیگابایت حافظه خود را افزایش دهید.

فضای RAM گوشی نیز 4 گیگابایت است که به سادگی از پس اجرای چندین برنامه هم زمان بدون افت سرعت بر می آید.

دوربین ها

تنها یک لنز 12 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی در دنیایی که همه ی پرچم داران دوربین های چندگانه دارند کمی ممکن است توی ذوق بزند. اما کیفیت لنز سامسونگ S8 پلاس بسیار فوق العاده بوده و با امکان ایجاد تغییرات دستی فراوان و همچنین امکانات نرم افزاری بسیار، رضایت کامل شما را جلب خواهد کرد.

فیلم برداری 2160p با سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز نشان می دهد S8 پلاس هیچ چیزی برای فیلم برداری حرفه ای کم ندارد. البته هم فیلم برداری و هم عکاسی در این گوشی همانند بسیاری از گوشی های دیگر منوط به شرایط نوری مناسب است.

دوربین جلوی آن نیز یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 است. در مجموع نسبت به رقبای خود از کیفیت مناسبی برخوردار است و می توان جزو بهترین ها طبقه بندی کرد.

قدرت پردازش

چیپست ها همانند S8 در دو مدل عرضه شده اند که هر دو مدل از بهترین های برند سامسونگ است. برای CPU نیز 8 هسته قدرت مند با سرعت های متفاوت برای افزایش بازدهی و کاهش مصرف باتری به کار گرفته می شود.

سامسونگ S8 پلاس

باتری

به تبع صفحه نمایش بزرگ تر سامسونگ از یک باتری با ظرفیت 3500 میلی آمپری استفاده کرده است. این میزان برای مصرف یک روز کامل مناسب می باشد و شاید با کمی ملاحظه به روز دوم نیز بکشد. قابلیت شارژ سریع در کنار USB تایپ سی می تواند شما را در شارژ گیری بهتر و سریع تر کمک کند.

دیگر امکانات

  • هدست AKG
  • سنجش ضربان قلب
  • سنسور اثر انگشت
  • سیستم عامل: اندروید 7
  • رنگ بندی: مشکی، خاکستری، نقره ای، صورتی مایل به آبی، طلایی

نتیجه گیری

سامسونگ S8 پلاس از نظر امکانات تفاوت چندانی با S8 ندارد. شاید تنها مزیت آن صفحه نمایش بزرگ تر باشد. بنابر این اگر هزینه ی آن برای شما مهم نیست، می توانید S8 پلاس را انتخاب کنید.