آیفون 8 پلاس

نسل هشتم از سری گوشی های اپل با نام iPhone 8Plus با کم ترین تغییرات نسبت به نسل قبلی عرضه شد. گویا اپل تمام تمرکز و انرژیش را از همان سال برای معرفی آیفون X جمع می کرد. بنابر این نمیتوان انتظار تفاوت زیادی میان نسل هفتم و هشتم آیفون پیدا کرد. اما همچنان با یک گوشی با اصالت و محبوب رو به رو هستیم.

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

آیفون 8 پلاس

اپل برای صفحه نمایش دقیقا همان صفحه نمایش آیفون 7 پلاس را در نظر گرفته است. همچنین از نظر ابعاد نیز تفاوت چشم گیری با هم ندارند. در پشت گوشی نیز لوگوی اپل و دوربین دوگانه به چشم می خورد. ظخامت iPhone 8Plus تنها 7.5 میلی متر است که با توجه به ابعاد گوشی مناسب به نظر می رسد.

اما نسبت صفحه منمایش به بدنه تنها 67 درصد است که نسبت به آیفون X جذاب به نظر نمی رسد. امروزه رقابت بین گوشی های بدون حاشیه است. اندازه صفحه نمایش نیز 5.5 اینچ است.

حافظه داخلی

اپل برای این گوشی تنها دو نسخه 64 و 256 گیگابایتی را در نظر گرفته است. نسخه 256 گیگابایتی می تواند از پس نیاز های شما برآید. اما داستان تکراری در مورد این گوشی، عدم پشتیبانی از کارت حافظه است.

دوربین ها

دوربین دوگانه اصلی آیفون 8 پلاس می توان گفت جزو بهترین های بازار است. کمترین خطا در عکاسی پرتره و همچنین رنگ های بسیار زنده و جذاب دلایل خوبی برای کاربر پسند بودن آن است.

لنز های به کار رفته برای آن نیز 12 مگاپیکسل کیفیت دارد که با دیافراگم f/1.8 و f/2.8 توانایی خوبی برای ایجاد عمق میدان دارد.

دوربین جلوی آیفون 8 پلاس نیز جزو بهترین ها است. یک لنز 7 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 . همچنین قابلیت فیلم برداری با کیفیت 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه جزو ویژگی های مثبت این گوشی است.

سیستم عامل

اپل برای آیفون 8 پلاس سیستم عامل iOS 11 را در نظر گرفته است. البته امکان ارتقای آن به iOS 12 نیز وجود دارد.

قدرت پردازش

حافظه RAM 3 گیگابایتی این امکان را می دهد تا به هنگام اجرای برنامه های سنگین و زیاد، گوشی کند نشود. همچنین اپل از چیپست Apple A11 bionic بهره برده و برای CPU نیز از 6 هسته قدرتمند استفاده کرده است. هماهنگی بین این ها به قدری خوب است که آیفون 8 پلاس توانایی اجرایی هر برنامه ای را دارد.

آیفون 8 پلاس

رنگ بندی

شاید بزرگ ترین و ملموس ترین تغییر آیفون 8 پلاس نسبت به نسل قبلی در جنس بدنه آن باشد. پشت گوشی جنس شیشه ای و فریم کناری آن جنس آلومینیومی دارد. این ویژگی جدید در رنگ بندی گوشی تاثیر گذار بوده است. اپل برای این گوشی رنگ های طلایی، خاکستری و نقره ای را در نظر گرفته است.

باتری

یک باتری 2691 میلی آمپری برای یک گوشی با صفحه نمایش 5.5 اینچی همچنین سخت افزار بسیار قدرتمند نمی تواند کافی باشد. البته اپل مدعی شده که آیفون 8 پلاس توانایی اجرای 60 ساعت موسیقی را با یک بار شارژ کامل دارد.

قابلیت فست شارژ به شما این امکان را می دهد تا تنها در 30 دقیقه گوشی خود را تا 50 درصد شارژ کنید.