آیفون XS Max هم زمان با معرفی آیفون XS معرفی شد. بیشتر ویژگی های آن با آیفون XS مشترک است اما همین ویژگی ظاهری ابعاد آن باعث جذب بسیاری از نگاه ها شده است. و باید دید که آیا آیفون XS Max که قیمتی بالاتر از نسل های پیشین نیز دارد، آیا ارزش خرید دارد و یا خیر؟

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

اپل برای افزایش تنوع محصولاتش برای XS Max صفحه نمایش 6.5 اینچ را در نظر گرفته است. بزرگی این صفحه نمایش در کنار کیفیت Super AMOLED به سادگی می تواند برای همه دلبری کند. ضخامت گوشی نیز تنها 7.7 میلی متر است و در کنار نسبت ابعاد بسیار مناسبش باعث شده علارقم بزرگ بودن، به سادگی در دست قرار بگیرد.

تراکم پیکسلی 458 ppi نیز گواه این است که اپل حتی روی کاغذ نیز چیزی از رقبا کم ندارد. جنس بدنه گوشی نیز شیشه ای بوده که جلوه خاصب به شگوی می دهد. اما وزن گوشی 208 گرم است. این وزن برای استفاده طولانی مدت با یک دست خسته کننده خواهد بود. اما لازم است بدانیم که این اپل وزن گوشی را فدای افزایش سایز گوشی کرده است.

آیفون XS Max

حافظه داخلی

سه ظرفیت 64، 256 و 512 گیگابایت می تواند طیف وسیعی از کاربران را به خود اختصاص دهد. همچنین باعث شده قیمت گوشی رنج متفاوتی را بدست آورد. با توجه به این که اپل هیچ گاه از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نکرده است، احتمالا مدل 256 و 512 گیگابایتی مناسب تر به نظر برسند.

برای فضای رم گوشی نیز یک فضای 4 گیگابایتی کافی است تا بتوانید تمامی برنامه های دلخواهتان را بر روی آیفون خود نصب کنید.

دوربین

دوربین های دوگانه ی آیفون XS در آیفون XS Max نیز تکرار شده است. دو لنز 12 مگاپیکسلی که یکی از آن ها wide و دیگری telephoto با قابلیت زوم اپتیکال دو برابری می باشد توانسته نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند. کیفیت تصاویر بسیار بالا است و اگر نگوییم بهترین دوربین موجود در بازار است، حتما یکی از بهترین ها خواههد بود.

در مورد دوربین جلو نیز می توان گفت یک لنز 7 مگاپیکسلی وظیفه تصاویر سلفی شما را به عهده گرفته است. کیفیت فیلم برداری این لنز بسیار فوق العاده و 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه می باشد.

قدرت پردازش

چیپست مورد استفاده در آیفون XS Max از مدل Apple A12 bionic می باشد. این چیپست در کنار CPU 6 هسته ای خود توانسته امتیازات بالایی بدست آورد و هم اکنون جزو بهترین های موجود در بازار است.

آیفون XS Max

باتری

باتری که برای آیفون XS Max در نظر گرفته شده است، ظرفیت 3174 میلی آمپر را دارد. این ظرفیت برای گوشی با چنین سخت افزار و چنین صفحه نمایش بزرگ و با کیفیتی بسیار محدود به نظر می رسد. با این وجود می توان انتظار یک روز شارژدهی را در یک استفاده متوسط داشت. اما باید توجه کرد که ممکن است در طی روز نیز به شارژ مجدد نیاز پیدا کنید. اپل برای رفع این مشکل از فناوری شارژ سریع استفاده می کند. به کمک این فناوری می توانید 50 درصد از ظرفیت باتری آیفون XS Max را تنها در مدت زمان 30 دقیقه شارژ کنید.