تفاوت آداپتور فست شارژ و شارژر معمولی

آیا تاکنون به این سوال فکر کرده که تفاوت فست شارژ با شارژ معمولی در چیست؟ هر کدام از آن ها دارای چه مزایا و معایبی هستند؟ و یا اینکه آیا گوشی شما از قابلیت فست شارژ پشتیبانی می کند یا خیر؟

همانگونه که می ‌دانید به هر گوشی موبایل می ‌توان هر شارژری را متصل نمود. در واقع گوشی ها دارای شارژر مخصوص به خود هستند. بسیاری از آسیب دیدگی های باتری ها، برگرفته از اتصال شارژرهای مختلف بوده که این مشکلات به وجود می آیند.

گوشی های تلفن همراه با استفاده از باتری لیتیوم – پلیمری یا لیتیوم – یونی عملکرد خود را انجام می دهند. برای شارژ کردن این باتری ها باید با استفاده از شارژر مناسب اقدام نمایید.

متناسب با نوع باتری ها نیز می توانید اقدام به خرید شارژر نمایید. باتری های معمولی و باتری های فست شارژ با قابلیت های مختلف می توانند توسط شما در گوشی ‌های تلفن همراه مورد استفاده قرار گیرند. حال می توانید با بررسی تفاوت فست شارژ با شارژ معمولی و نوع تکنولوژی های مورد استفاده در آن ها اطلاعات کافی به دست آورید. این نکته را فراموش نکنید که علاوه بر آداپتور فست شارژ، شما در کابل آن ها نیز می توانید تفاوت هایی مشاهده نمایید.

ما در این مقاله به موضوعات زیر میپردازیم:

  • مزایا و معایب شارژر سریع
  • مزایا و معایب شارژر معمولی
  • مزایا و معایب کابل معمولی
  • مزایا و معایب کابل فست

 

آیا تکنولوژی فست شارژ در هر گوشی قابل استفاده است؟

قبل از بیان تفاوت فست شارژ با شارژ معمولی باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای خرید شارژر فست، باید گوشی تلفن همراه شما نیز از این قابلیت پشتیبانی کند. در واقع با توجه به اینکه مهم ترین تفاوت فست شارژ با شارژ معمولی در قدرت عملکرد آن ها برای انتقال جریان است، اگر گوشی تلفن همراه شما از این قابلیت پشتیبانی نکند یا اینکه آداپتور شما از قابلیت فست شارژ بهره‌ مند بوده، ولی کابل شما نتواند به مقدار مناسب جریان اضافی را به گوشی انتقال دهد، نمی توانید عملکرد مناسبی از آن دریافت کنید. پس این نکته را همواره مد نظر قرار دهید که تکنولوژی های مورد استفاده توسط شما یعنی گوشی تلفن همراه، آداپتور و کابل شارژر باید از فناوری فست شارژ پشتیبانی کرده تا باتری شما با سرعت بالاتر شارژ شود.

آیا تکنولوژی فست شارژ در هر گوشی قابل استفاده است

مزایا و معایب شارژ سریع

بدون تردید هیچ کس علاقه مند نیست که برای شارژ کردن گوشی تلفن همراه خود، مدت زمان زیادی را منتظر بماند. برای بیان تفاوت ها می ‌توان گفت که مهمترین تفاوت فست شارژ با شارژ معمولی برای کاربران، سرعت بالای شارژ شدن گوشی تلفن همراه به شمار می رود. این نکته را در نظر داشته باشید با توجه به اینکه امروزه گوشی های تلفن همراه با ظرفیت بسیار بالایی در باتری ها همراه هستند، اگر از شارژر معمولی جهت شارژ استفاده نمایید باید مدت زمان طولانی منتظر بمانید.

از مزایای دیگر استفاده از شارژ سریع می توان به بهبود مشخصات فنی گوشی اشاره کرد. با توجه به اینکه کمپانی های تولید کننده گوشی تلفن همراه علاوه بر قابلیت فست شارژ سعی می کنند از سخت افزارهای قدرتمندتر و به روزتری نیز بهره ببرند، می ‌توان گفت که گوشی ‌های تلفن همراهی که از این قابلیت استفاده می کنند کیفیت بسیار بالاتری در سایر بخش ها نیز برای شما ارائه خواهند داد،سوالی که کاربران زیاد از ما می پرسن این هست که ««ایا فست شارژ به گوشی آسیب میزند»» پاسخ داده ایم به جواب شما عزیزان.

مزایا و معایب شارژ سریع

یکی دیگر از ویژگی هایی که در گوشی های هوشمند دارای فناوری فست شارژ می توان از آن نام برد، قابلیت شارژ با استفاده از شارژر معمولی به شمار می رود. گاهی اوقات شما با بهره مندی از مدت زمان کافی سعی بر افزایش عمر باتری خود خواهید داشت. به همین دلیل می ‌توانید از شارژرهای معمولی استفاده کرده و گوشی خود را شارژ کنید. توجه داشته باشید برای این کار باید به تنظیمات گوشی خود رفته و با انتخاب تنظیمات باتری و غیر فعال کردن فست شارژ این عمل را انجام دهید،بهترین نوع شارژر فست را می توان شارژر 20 وات اپل نام برد و اگر بهترین شارژر برای ایفون 12 نیاز دارید همین شارژر نام برده فوق العاده می باشد.

از معایب استفاده از قابلیت فست شارژ می ‌توان به عدم پشتیبانی از همه گوشی های تلفن همراه نام برد.

مزایا و معایب شارژ معمولی

در طرف مقابل فست شارژها، شما می توانید شارژرهای معمولی را مشاهده کنید که از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرند. بررسی تفاوت فست شارژ با شارژ معمولی نشان می دهد که این نوع شارژ نیز دارای مزایای مخصوص به خود خواهد بود. از جمله مزایای شارژ معمولی می‌ توان به افزایش دوام و عمر باتری اشاره نمود. با توجه به نوع عملکرد این نوع شارژر که ولتاژ مناسب و مقدار مورد نیاز را تأمین می ‌کند هیچگونه گرمای اضافی شما در این روند مشاهده نخواهید کرد. شرایطی که موجب می شود باطری شما دارای عمر طولانی تر نسبت به شارژ سریع باشد. از دیگر مزایای شارژ معمولی می توان به قیمت ارزان آن در مقایسه با فست شارژ اشاره نمود.

مزایا و معایب شارژ معمولی

در عین حال با مقایسه و بررسی تفاوت فست شارژ با شارژ معمولی می ‌توان دریافت که با توجه به مدت زمان طولانی که شما جهت شارژ تلفن همراه با استفاده از شارژ معمولی دارید، در این زمینه شارژرهای سریع عملکرد بهتری خواهند داشت. علاوه بر این اگر از آن دسته افراد به شمار می روید که از گوشی تلفن همراه خود به مقدار زیاد استفاده می کنید این نوع شارژ نمی تواند برای شما مفید باشد.

بررسی تفاوت فست شارژ با شارژ معمولی

اگر به گذشته برگردید، تمام گوشی ‌های هوشمند با استفاده از شارژرهای معمولی شارژ شده و توسط شما مورد استفاده قرار می گرفتند. در واقع ما بدون داشتن هیچ اطلاعاتی از نحوه شارژ کردن باتری های گوشی همراه از شارژرها و کابل ها استفاده می نمودیم. نخستین شرکتی که توانست مفهوم فست شارژ را ارائه نماید شرکت آمریکایی کوالکام بود.

در بررسی تفاوت فست شارژ با شارژ معمولی می توان بیان کرد که نحوه عملکرد شارژرهای سریع به گونه ای است که از منبع تغذیه طراحی شده، برای تامین هرچه بیشتر برق مورد نیاز شما و شارژ کردن باتری بهره می برند. در طرف مقابل شارژرهای معمولی با استفاده از مقدار جریان ثابت و کافی اقدام به شارژ کردن گوشی های تلفن همراه می نمایند.

بررسی تفاوت فست شارژ با شارژ معمولی

این نکته را باید بدانید که هر کدام از گوشی‌ های هوشمند شما برای شارژ کردن باتری های خود نیاز به شارژر با ولتاژ مشخص دارند. شارژرهای معمولی و عادی می توانند جریان و ولتاژ ثابتی را با یک سرعت مشخص برای شارژ گوشی انتقال دهند. اگر شارژ انتقال داده شده دارای ولتاژ بیش از مقدار مشخص باشد، می ‌توان گفت که نسبت به حالت عادی شما جریان الکتریکی بیشتری در اختیار داشته و گوشی تلفن همراه شما سریعتر از مدت زمان مورد نیاز شارژ خواهد شد. به این حالت فست شارژ یا شارژ توربو گفته می شود.

تفاوت آداپتور فست شارژ و شارژر معمولی

همانگونه که می دانید وظیفه تامین جریان برق در یک سیکل شارژ بر عهده آداپتور خواهد بود. آداپتور می تواند با تغییر انرژی و تبدیل آن به ولتاژ برای شارژ گوشی تلفن همراه شما عملکرد مناسبی داشته باشد. آداپتورها که عموماً با نام شارژر نیز شناخته می شوند به هنگام خرید باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند. مهمترین نکات در این زمینه مقدار جریان و ولتاژ بوده که شما هنگام انتخاب باید آن ها را بررسی کنید.

معمولا آداپتورهای فست شارژ قابلیت پشتیبانی از جریان دو یا بالای دو آمپر را دارند. در اکثر اوقات با بررسی تفاوت فست شارژ با شارژر معمولی در بخش آداپتور مشاهده می کنید که آداپتورهای فست شارژ نسبت به آداپتورهای معمولی دارای اندازه کوچکتر هستند. فست شارژها یک چیپست بیشتر نسبت به آداپتورهای معمولی در اختیار دارند. برخی از آن ها این قابلیت را دارند که بتوان با استفاده از آن ها چند گوشی را نیز شارژ نمود.

تفاوت کابل فست شارژ و شارژ معمولی

یکی دیگر از بخش هایی که در یک روند شارژ رسانی به گوشی تلفن همراه اهمیت دارد کابل شارژ به شمار می رود. اهمیت کابل ها به گونه ای است که چنانچه شما اقدام به خرید کابل فیک و بی کیفیت نمایید در سریعترین زمان باید اقدام به تغییر آن نمایید. بسیاری از کاربران دغدغه خود را خرید کابل شارژ با کیفیت بالا می ‌دانند. به هنگام خرید کابل دقت کنید که سرعت آن به گونه ای باشد که بتواند جریان را با بالاترین کیفیت و سرعت برای شما انتقال دهد. امروزه کابل ها با کیفیت بالا قابلیت پشتیبانی از سرعت ۴۰ مگابایتی طراحی شده اند. این کابل ها که با نام USB4 شناخته می شوند تا کنون در بازار ارائه نشده اند. در عین حال می ‌توانید با خرید کابل نوع USB3 کیفیت بسیار بالایی از آن ها دریافت کنید.

تفاوت شارژر سریع و شارژر معمولی بطور کامل

برای بررسی و یافتن تفاوت کابل شارژها شما می توانید برچسب روی کابل را بررسی کرده و یا آمپراژ کابل کنترل کنید. علاوه بر این ضخامت کابل نیز می تواند به شما نشان دهد که کابل خریداری شده توسط شما معمولی یا فست شارژ است. کابل های شارژ سریع معمولا دارای ضخامت بیشتری هستند.

نتیجه گیری

اهمیت شارژ گوشی های تلفن همراه به گونه ای است که بسیاری از کاربران دغدغه خود را در هنگام خرید گوشی تلفن همراه، بهره مندی از قابلیت فست شارژ می ‌دانند. ما در این مطلب با بررسی تفاوت فست شارژ با شارژ معمولی و بخش ‌های مختلف آن، اطلاعات کافی به شما ارائه داده ‌ایم. چنانچه قصد خرید آداپتور یا کابل شارژ را دارید توصیه ما به شما خرید گزینه ‌های باکیفیت خواهد بود. شرایطی که ما در ایمن خرید به خوبی برای شما در نظر گرفته و انواع تجهیزات مورد نیاز را با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می دهیم.