آیا استفاده از قاب گوشی باعث گرم شدن گوشی موبایل می‌شود

آیا استفاده از قاب گوشی باعث گرم شدن گوشی موبایل می‌شود؟ برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا باید ببینیم که دلیل داغ شدن بیش از حد گوشی‌های موبایل چیست.

گوشی موبایل زمانی بیش از حد گرم می‌شوند که ذرات آن‌ها دارای سطوح بالاتری از انرژی جنبشی نسبت به حالت عادی باشند.

اساساً، هرچه بیشتر از تلفن همراه خود استفاده کنیم، برخوردهای بین الکترون‌ها و یون‌های مثبت (که انرژی جنبشی ایجاد می‌کند) بیشتر می شود.

جدیدترین گوشی‌های هوشمند بیشتر داغ می‌شوند، زیرا بسیار پرقدرت هستند! «هرچه انرژی بیشتری را در یک تلفن هوشمند قرار دهید، این قطعات داخلی بیشتر گرم می‌شوند ‘

به زبان ساده – دستگاه پرقدرت + استفاده طولانی = تلفن همراه داغتر. .

بنابراین برای پاسخ به سوال آیا استفاده از قاب گوشی باعث گرم شدن گوشی موبایل می‌شود؟ باید بگوییم که این قاب گوشی نیست که باعث داغ شدن بیش از حد گوشی موبایل من می‌شود بلکه این خود گوشی است که بیش از حد گرم می‌شود!

آیا قاب گوشی گرما را به دام می اندازد؟

این سوال رایج دیگری است که در همراه با سوال اصلی آیا استفاده از قاب گوشی باعث گرم شدن گوشی موبایل می‌شود؟ پرسیده می‌شود.

خوب، ابتدا باید نگاهی بیندازیم که چگونه گوشی‌های موبایل خود را خنک می‌کنند.

این معمولاً کار قطعات داخلی تلفن شما است که واقعاً شروع به گرم شدن می‌کند!

برای مقابله با این امر، از «پخش‌کننده‌های حرارت» برای انتقال گرما به شاسی بیرونی گوشی استفاده می‌شود.

داغ شدن گوشی داخل قاب

این یکی از دلایلی است که آیفون 11 با فریم آلومینیومی ساخته شده است.

آلومینیوم یک رسانای عالی گرما است! این مانند یک زنجیره است، گرما از یک حلقه به حلقه دیگر منتقل می‌شود تا در نهایت حرارتی باقی نماند!

اما برخلاف رایانه‌ها، تلفن‌های همراه کوچک‌تر از آن هستند (مخصوصاً در بازار رقابتی امروزی) که در درون آنها بتوان انواع فن‌ها، دریچه‌ها و دیگر وسایل خنک‌کننده قرارداد!

قاب گوشی قرار است قسمت بیرونی گوشی شما را بپوشاند، بنابراین منطقی است که فرض کنیم گرما را به دام می اندازد، درست است؟

خوب، همه چیز به نوع قاب و کیفیت موادی که از آن ساخته شده بستگی دارد.

انواع قاب گوشی موبایل ژله‌ای، سیلیکونی، آکواریومی ، قاب 360 درجه و … امروزه در بازار وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.

برای پاسخ به سوالاتی از قبیل اینکه قاب گوشی از کجا بخرم و یا بهترین نوع قاب برای گوشی می‌توانید به یک متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

 

TPU / پلی کربنات / سیلیکون

اگر هنوز پاسخی برای سوال آیا استفاده از قاب گوشی باعث گرم شدن گوشی موبایل می‌شود؟ پیدا نکردید بهتر است تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

اکثر قاب‌های گوشی موجود در بازار امروزه از TPU (ماده ای شبیه به لاستیک و پلاستیک)، پلی کربنات (یک نوع پلاستیک محکم تر) یا سیلیکون ساخته می‌شوند.

بنابراین، آیا این مواد به گرما اجازه خروج می‌دهند یا اثر معکوس دارند و گرما را به دام می اندازند؟

خوب، TPU و سیلیکون هر دو رسانای گرما ضعیفی هستند، به این معنی که ممکن است در روش خنک شدن تلفن شما اختلال ایجاد کنند.

پلی کربنات سیلیکون

به عنوان یک قاعده کلی، اگر گوشی هوشمند شما خیلی داغ شده است، احتمالاً ایده خوبی است که یک قاب آن را از هر جنس و متریالی ساخته شده است را بردارید، زیرا حداقل ما با اطمینان می دانیم که دستگاه‌های Apple و Android هر دو در خنک کردن خود بسیار خوب هستند.

از طرف دیگر، یک قاب گوشی موبایل، خوب، بعید است که به فرآیند خنک‌سازی کمک کند!

یکی از معایب قاب ژله ای که از پلاستیک ساخته شده‌اند این است که به دلیل اینکه هوا در آنها جریان ندارد، گرما را به جایی که از خود عبور دهند، در خود نگه می‌دارند که این مسئله باعث گرمتر شدن گوشی همراه شما می‌شوند.

بنابراین توصیه می‌شود که در هنگام استفاده طولانی مدت از گوشی، بازی کردن یا ویدیو دیدن قاب گوشی خود را بردارید.

برخی از قاب‌های گوشی تلفن همراه دارای باتری هستند که بسیار کاربردی خواهند بود. اما استفاده از این قاب با باتری اضافی می‌تواند دلیل مهم دیگری برای گرمتر شدن گوشی شما شود که بهتر است در این مورد آن را از گوشی خود را جدا کرده تا شاهد سردتر شدن آن شوید.