راه کار های کاهش مصرف اینترنت در آیفون

گوشي های آيفون جزو پرچم داران عصر حاضر در رابطه با تکنولوژی می باشند. اين گوشي هاي هوشمند با بروزرسانی به موقع هر لحظه از زمان پيشی می گيرند. البته بايد توجه داشت که اين بروزرساني گاهی اوقات با مشکلاتی نيز مواجه بوده است. از جمله اين مشکلات که کاربران اين گوشي هاي هوشمند هميشه از آن گلايه مند هستند و شايد مشکل بيشتر کاربران تلقي مي شود مصرف بسيار زياد اينترنت در اين گوشي ها مي باشد. در اين پست راه کارهايی برای کاهش مصرف اينترنت براي کاربران گوشی های آيفون در نظر گرفته شده است که شايد از آن بی خبر باشند.

 

1. خاموش کردن قابليت wi-fi Assist در آیفون

در هنگام استفاده از اينترنت از طريق wifi اگر آنتن دهی اينترنت ضعيف باشد گوشي آيفون بصورت خودکار از سيم کارت استفاده ميکند که اين کار باعث استفاده بيش از حد از اينترنت سيم کارت شود. به منظور جلوگيری از اين عمل در گوشی بايد قابليت WiFi-Assist غيرفعال شده و در حالت خاموش قرار بگيرد. براي اعمال اين تغييرات به قسمت Settings > Cellular > Wifi Assist مراجعه نماييد.

راه کار های کاهش مصرف اینترنت در آیفون
راه کارهای کاهش مصرف اینترنت در آیفون

2.خاموش کردن Cellular Data برای مصرف iCloud

در تمامی گوشی های هوشمند از جمله آیفون قسمتی به نام دراپ باکس یا همان iCloud وجود دارد که معمولا برای ذخیره کردن یا بک آپ گیری از اطلاعات تلفن همراه استفاده میشود. هنگامی که کاربر تمامی اطلاعات گوشی را در قسمت آی کلود ذخیره کرده و از آن استفاده میکند مصرف اینترنت به شدت افزایش می یابد. برای کاهش مصرف اینترنت در آیفون و غیر فعال کردن این مورد میتوان به مسیر Settings > iCloud > iCloud Drive > Use Cellular Data مراجعه نمود.

خاموش کردن Cellular Data برای مصرف آی کلود
خاموش کردن Cellular Data برای مصرف آی کلود

3.مصرف اینترنت سیم کارت توسط نرم افزارها

تقریبا تمامی نرم افزارهای موجود در گوشی های هوشمند این قابلیت را دارند که از اینترنت سیم کارت استفاده کرده و بصورت اتوماتیک آپدیت شوند.در این مواقع حجم زیادی از اینترنت استفاده میشود که بسیار قابل توجه میباشد.به منظور متوقف کردن این مورد در گوشی های آیفون لازم است به قسمت Settings > Cellular مراجعه نموده و به جز نرم افزارهایی از قبیل instagram , find my iPhone و دیگر نرم افزارهای مربوط به آیفون, باقی نرم افزارها را خاموش کرد.
Settings > Cellular > Use Cellular Data For

مصرف اینترنت سیم کارت توسط نرم افزارها
مصرف اینترنت سیم کارت توسط نرم افزارها

4.متوقف کردن پخش آنلاین موسیقی برای کاهش مصرف اینترنت در آیفون

ممکن است در هنگام روشن بودن اینترنت برخی از نرم افزارها بصورت پیش فرض روشن باشند و باعث افزایش مصرف اینترنت شوند. یکی از همین موارد که در گوشی های آیفون به چشم میخورد پخش موزیک آنلاین با کیفیت بالا میباشد. به منظور کاهش مصرف اینترنت بهتر است این ویژگی را خاموش کرده و با کیفیت متوسط موسیقی گوش دهیم. برای این کار به مسیر Settings > Music مراجعه کرده و قسمت High Quality on Cellular را در حالت خاموش قرار دهید.

راه کارهای کاهش مصرف اینترنت در آیفون
راه کارهای کاهش مصرف اینترنت در آیفون

5.خاموش کردن دانلود خودکار Cellular Data

هنگام استفاده از اینترنت گوشی ممکن است بعضی از نرم افزارها نیاز به بروزرسانی یا دانلود دوباره داشته باشند.برای کاهش مصرف اینترنت گوشی همراه و رونق بخشیدن به عملکرد تلفن همراه در مسیر Settings > iTunes & App Store گزینه Use Cellular Data را خاموش کنید.

خاموش کردن دانلود خودکار Cellular Data
راه کارهای کاهش مصرف اینترنت در آیفون

6.خاموش کردن قابلیت Background App Refresh

در هنگام استفاده از نرم افزارها بسیاری از آنها در حالت اجرا باقی میمانند و تا اقدام خود کاربر بسته نمیشوند.در بسیاری از مواقع این نرم افزارهای درحال اجرا از اینترنت استفاده میکنند و باعث مصرف دیتا و کند شدن عملکرد گوشی و همچنین هدررفت باطری میشوند. به منظور کاهش مصرف اینترنت در آیفون از قسمت Settings > General میتوان Background App Refresh را خاموش کرد.

خاموش کردن قابلیت Background App Refresh
خاموش کردن قابلیت Background App Refresh