سامسونگ A40 گوشی ارزان قیمتی که با امکانات بسیار مناسب توانسته نظر کاربران را به خود جلب کند و فروش بسیار خوبی را بدست آورد. شاید در ابتدای معرفی گوشی های تمام صفحه با حاشیه های بسیار جزئی، به نظر می رسید این ویژگی را تنها بتوان در گوشی های سطح بالا یافت. اما سامسونگ ثابت کرده است تا هوای تمام کابران خود را دارد. در این مقاله به معرفی و بررسی کامل سامسونگ A40 می پردازیم.

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

در همان ابتدا می توان از اندازه صفحه نمایش 5.9 اینچی صحبت کرد. به لطف حاشیه های بسیار اندک، امکان ساخت گوشی های با صفحه نمایش بزرگ تر میسر شده است. بنابر این با وجود این که سامسونگ A40 بسیار خوش دست است، صفحه نمایش بزرگی هم دارد.

کیفیت این صفحه نمایش Super AMOLED با تراکم پیکسلی 4387 ppi می باشد. این ویژگی در گوشی های ارزان قیمت یک برتری محسوب می شود. از طرف دیگر ضخامت آن تها 7.9 میلی متر است.

نکته دیگر این که وزن این گوشی تنها 140 گرم می باشد. همین نکته باعث می شود تا در استفاده طولانی مدت، کمتر احساس خستگی کنید.

سامسونگ A40

حافظه داخلی

حافظه داخلی سامسونگ A40 تنها به یک ظرفیت 64 گیگابایتی محدود می شود. این میزان برای یک گوشی ارزان قیمت کافی به نظر می رسد. اما سامسونگ ثابت کرده که در گوشی های میان رده و ارزان قیمت حرف اول را می زند. برای همین یک اسلات اختصاصی برای کارت حافظه با ظرفیت 512 گیگابایت، حجت را بر مشتریان سامسونگ تمام کرده است.

فضای رم A40 4 گیگابایت است. این فضا برای اجرای برنامه های سنگین و همچنین چندین برنامه همزمان کافی است و شما را دچار مشکل نمی کند. البته می توانید به کمک نرم افزار های موجود این فضا را بهتر مدیریت کنید تا سرعت اجرای برنامه ها همیشه مناسب بماند.

دوربین ها

سامسونگ حتی برای دوربین ارزان قیمت خود نیز از دوربین دوگانه استفاده کرده است. هر چند انتظار تصاویری که با A80 می توان ثبت کرد را نباید از A40 داشت، اما دو لنز 16 و 5 مگاپیکسلی تنوع عکاسی و قابلیت های شما را افزایش می دهد. تصاویر در کل رضایت بخش هستند اما اگر شرایط نوری محیط مناسب باشد، طبیعتا عکس های شما هم بهتر خواهند شد.

برای دوربین جلو نیز یک لنز 25 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0  استفاده شده است. این لنز می تواند نیاز شما را از یک دوربین کامل براورده کند. از آن جایی که سامسونگ A40 یک گوشی ارزان قیمت محسوب می شود وجود چنین دوربینی نیز یک مزیتی بر رقبا است.

سامسونگ A40

قدرت پردازش

چیپست اگزنوس در کنار CPU هشت هسته ای با سرعت های 1.77 GHz و 1.59 GHz توانایی اجرای بیشتر برنامه های موجود را دارد. شاید کمی در مقایسه با گوشی هایی همچون سری S و یا حتی A80 ضعیف به نظر برسد، اما باید توجه داشت که این گوشی با هدف در دست گرفتن گوشی های ارزان قیمت بازار عرضه شده. بنابر این نمی توان ایرادی به آن وارد کرد. اگر چه همچنان می توان از قدرت پردازش آن رضایت داشت.

باتری

ظرفیت باتری به کار رفته 3100 میلی آمپر می باشد. این ظرفیت به شما امکان استفاده سنگین برای یک روز کامل را فراهم می کند. فناوری USB تایپ سی نیز می توان برای باتری یک مزیت محسوب شود.