اگر برای خرید و فروش گوشی آیفون اقدام کنید، قطعا بحث سلامت باتری را بسیار خواهید شنید. با توجه به درخواست های بسیار زیاد شما عزیزان تصمیم گرفتیم که در این مقاله به صورت کامل و جامع در مورد سلامت باتری آیفون صحبت کنیم. دقت که کنید مشاورین فروشگاه لوازم جانبی موبایل ایمن خرید از آخرین اطلاعات روز این حوزه استفاده می‌کنند تا دقیق‌ترین اطلاعات را به شما عزیزان تقدیم کنند. قبل از شروع این پست آموزشی بسیار جذاب لازم است به دو نکته اشاره نماییم. اولین نکته توجه به سلامت باتری به جهت استفاده بهتر خود شما خواهد بود. فارغ از این که نوع استفاده شما از گوشی آیفون چیست و به چه دلیلی آن را تهیه کرده‌اید، می‌توانید با انجام چند نکته ساده کیفیت استفاده از گوشی خود را افزایش دهید.

دومین نکته‌ای که در زمان خرید و فروش گوشی آیفون باید به آن توجه نمایید، نحوه استفاده از گوشی آیفون است. فرض کنید که شما یک گوشی آیفون خریداری نموده‌اید، اگر در بهترین شرایط و حالات نیز از آن استفاده کنید سالانه 2 تا 5 درصد از سلامت باتری کم خواهد شد. بنابراین خرید یک گوشی آیفون 11 با عمر 7 ساله و سلامت باتری 96 درصد غیر منطقی است و به احتمال زیاد دستکاری شده است و یا باتری آن تعویض شده است. حال با ما همراه باشید تا یاد بگیرید که چگونه باتری گوشی آیفون خود را به صورت طبیعی در بالاترین حد نگهدارید.

سلامت باتری آیفون چیست؟ « چگونه آن را در بالاترین حد ممکن نگه داریم »

سلامت باتری چیست؟ « Health Battery » / سلامت باتری ایفون کجاست؟

کمپانی اپل در کسب رضایت مشتریان همواره پیشتاز بوده  و به همین دلیل نیز برای خریداری گوشی آیفون 6 به بالا که از نسخه IOS 11.3 استفاده می‌کنند، قابلیت جدیدی به نام سلامت باتری تعریف کرده است. برای دستیابی به این بخش تنها کافیست که مراحل زیر را دنبال نمایید.

  • وارد بخش تنظیمات گوشی آیفون شوید.
  • سپس به دنبال بخش « Battery  » بگردید و آن را لمس نمایید.
  • حال گزینه « Battery Health and Charging » انتخاب نمایید تا بخش سلامت باتری گوشی آیفون به شما نمایش داده شود.

در این بخش شما می‌توانید اطلاعات بسیار زیادی به دست آورید که شامل تعداد دفعات شارژ و همچنین میزان سلامت باتری در یک بازه زمانی تعریف شده می‌باشد. معمولا اپ استورهای معتبر از اطلاعات این بخش یک خروجی دریافت می‌کنند و با تحلیل و تجزیه آن سلامت باتری شما را حدس میزنند. با این حال شما می‌توانید از حالت نرمال آن استفاده کنید و با توجه به سال استفاده از این گوشی آیفون متوجه سلامت باتری ایفون خود شوید. بر اساس آخرین اطلاعات ثبت شده در سایت اپل باتری آیفون بیش از یک سال نمی‌تواند سلامت 100 درصد خود را حفظ کند و بعد از آن کاهش عمر باتری شروع خواهد شد. در بخش‌های بعدی به عوامل تاثیر گذار روی آن بیشتر اشاره خواهیم کرد.

سلامت باتری چیست؟ « Health Battery » / سلامت باتری ایفون کجاست؟

سلامت باتری ایفون تا چند درصد خوب است؟

در مورد سلامت باتری آیفون نقل قول های بسیار زیادی وجود دارد اما به صورت کلی سلامت باتری در حدود 95 تا 75 درصد یک حالت بدون نگرانی خواهد بود. در صورتی سلامت باتری گوشی آیفون شما کمتر از 70 درصد می‌باشد، این موضوع به این معنی است که میزان شارژ نگه داشتن گوشی شما بسیار کم است و از طرفی نمی‌توانید یک برنامه ریزی و مناسب برای استفاده از برنامه ها انجام دهید.

در بخش‌های بعدی نحوه نگهداری و بهبود سلامت باتری گوشی آیفون را به صورت کامل و جامع به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. اما قبل از هر چیزی به یاد داشته باشید که سلامت باتری گوشی آیفون صرفا یک معیار بررسی سلامت گوشی است و نمی‌تواند تاثیر چندانی روی قیمت گوشی داشته باشد. به همین علت شما در زمان خرید و فروش گوشی آیفون نباید هزینه بیشتر برای سلامت باتری گوشی آیفون پرداخت کنید و یا این که هزینه کمتری بابت سلامت باتری گوشی آیفون کمتر از 80 درصد به شما پرداخت شود.

سلامت باتری ایفون تا چند درصد خوب است؟

چگونه سلامت باتری آیفون را حفظ کنیم؟

برای حفظ سلامت باتری آیفون روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که برخی از آن ها در سایت رسمی شرکت آیفون به صورت رسمی ثبت شده است. از طرفی مقابل برخی روش ها نیز به صورت تجربی می‌باشد و می‌تواند سلامت باتری گوشی آیفون شما را بهبود بخشد. در این بخش به صورت جامع و کامل تمام عوامل تاثیر گذار روی باتری گوشی آیفون را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1.    بازه استاندارد شارژ گوشی آیفون را همواره حفظ کنید

یکی از مهمترین نکاتی که در سلامت باتری گوشی آیفون تاثیر گذار است، حفظ بازه شارژ گوشی بین 20 تا 85 درصد می‌باشد. اجازه ندهید که میزان شارژ دهی گوشی آیفون شما هیچگاه کمتر از 20 درصد شود. چرا که در این صورت عملکرد گوشی شما نیز اندکی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. از طرفی زمانی که شارژ گوشی خود را به بیش از 85 درصد انجام دهید، سلامت باتری گوشی شما کم خواهد شد. شاید با خود بگویید که گوشی آیفون قطع کن دارد و در این صورت می‌توان هر ساعتی آن را به برق زد. اما باید به شما بگوییم که حتی قطع کن شارژ اپل نیز در این موارد برای شما کار ساز نخواهد بود.

بنابراین بهترین حالت نگهداری باتری گوشی آیفون همواره عددی بین 20 تا 80 درصد می‌باشد. دقت کنید استفاده از حالت های بهینه سازی برای شارژ بهتر گوشی و حتی شارژر های تایم دارد نیز نمی‌تواند در حل این چالش به شما کمک کند. استفاده از یک زمان سنج ساده می‌تواند بهترین راه حل برای این چالش باشد. در بخش‌های بعدی این موضوع را از جهات مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد.

2.    استفاده از لوازم جانبی اورجینال

متاسفانه همه افراد شانس آشنایی و خرید لوازم جانبی اورجینال آیفون از ایمن خرید را نداشته‌اند. به همین دلیل ممکن است که در برخی مواقع از لوازم جانبی غیر اورجینال استفاده کنند. چالش اصلی زمانی خواهد بود که این صرفه جویی اقتصادی به صورت ویژه روی سلامت باتری گوشی آیفون آن ها تاثیر گذار است. به عنوان مثال استفاده از یک شارژر 20 وات آیفون اصل می‌تواند سلامت باتری شما را به صورت قابل توجه تامین کند. البته این موضوع به شرطی خواهد بود که کابل شارژ شما نیز به صورت اورجینال تهیه شده باشد. دقت کنید که حتی تبدیل 3 به 2 شرکت آیفون نیز می‌تواند روی قدرت شارژدهی گوشی آیفون شما تاثیر بگذارد.

سلامت باتری صرفا به سرعت استفاده شارژ و یا شارژ شدن گوشی شما بستگی ندارد. بلکه نحوه استفاده شما از گوشی و همچنین انجام برخی از خدمات شما به سلامت باتری مرتبط خواهد بود که در بخش‌های بعدی به صورت مفصل در مورد آن صحبت خواهیم کرد. به همین دلیل شما نباید لوازم جانبی اورجینال گوشی مخصوصا لوازم مربوط به شارژ گوشی خود را دست کم بگیرد. تشخیص لوازم جانبی اورجینال حتی برای برخی موبایل فروشی ها نیز سخت است و به همین دلیل اعتماد به سایت و یا اپ استور در این میان نقش به سزایی خواهد داشت. خوشبختانه ایمن خرید توانسته است که مشتریان بسیار خود را راضی نگه دارد و همواره لوازم جانبی اورجینال را با قیمتی بسیار مناسب به آن ها تقدیم کند.

3.    عدم استفاده از گوشی موبایل در گرما

یکی از مهمترین عواملی که روی سلامت باتری گوشی شما تاثیر گذار است و حتی می‌تواند سلامت سخت افزار گوشی را تهدید کند، گرما می‌باشد. زمانی که در معرض مستقیم آفتاب تابستان قرار دارید، بهتر است که با گوشی خود کار نکنید، چرا که گرمای تولید شده از سمت گوشی و همچنین دمای محیط گوشی موبایل شما را در معرض خطر قرار میدهد. اگر از برنامه های تدوین پیشرفته استفاده می‌کنید و بعد از استفاده از آن متوجه داغ شدن گوشی خود می‌شوید، به منزل آسیب رسیدن به گوشی شما است و می‌تواند روی سلامت خود شما نیز تاثیر منفی بگذارد. چرا که در این زمان صحبت کردن با گوشی نیز بسیار خطرناک است و قدرت امواج دو چندان شده است.

دقت کنید که مهم نیست عوامل نرم افزاری سخت افزاری سبب گرما شده‌اند و یا عوامل محیطی، همواره نکته بسیار مهم در این است که اجازه ندهید گوشی شما به هیچ دلیل داغ شود. حتی در اپ استور شما نیز برنامه های بسیار زیادی وجود دارد که هر یک از این موارد را به صورت دقیق به شما هشدار دهد. از دیگر عواملی که روی سلامت گوشی شما تاثیر گذار است، داغ شدن گوشی در زمان شارژ می‌باشد. معمولا زمانی که از یک شارژر اورجینال استفاده می‌کنید با چنین چالشی مواجه نخواهید شد. در صورتی که شارژر اورجینال استفاده می‌کنید و از طرف مقابل گوشی شما نیز روی حالت شارژ سریع قرار ندارد، داغ شدن گوشی به منزله مشکلات بسیار بزرگ است که در بخش‌های بعدی راجب آن صحبت خواهیم کرد.

چگونه سلامت باتری آیفون را حفظ کنیم؟

4.    کاهش نور صفحه

در مورد میزان نور گوشی امروزه مقالات بسیار زیادی ثبت شده است. برخی از مقالات به این موضوع اشاره دارند که میزان نور بالای گوشی می‌تواند علاوه بر سلامت باتری روی سلامت چشمان شما نیز تاثیر گذار باشد. به همین دلیل است که برنامه های فیلتر کننده نور آبی معمولا علاوه بر مات کردن صفحه نمایش، سطح نور را نیز کاهش می‌دهند. در صورتی که با گوشی خود در زمان شارژ شدن کار کنید و از طرفی نور صفحه شما نیز در بالاترین حد ممکن قرار داشته باشد، به جرات می‌توان گفت که سلامت باتری گوشی شما از بین خواهد رفت، چرا که باتری و بخش شارژ آن بسیار داغ می‌شود و می‌تواند حتی سلامت شما را نیز تهدید کند. در بخش‌های بعدی این موضوع را از جوانب دیگر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

البته برخی افراد از طریق برنامه ریزی نور گوشی تمام به صورت خودکار در شب ها میزان نور گوشی خود را کم می‌کنند و در روز میزان نور گوشی خود را افزایش میدهند. این موضوع به آن ها کمک خواهد کرد که سلامت بسیار باتری و چشمان خود را به صورت همزمان حفظ کنند.

5.    عدم استفاده از شارژر وایرلس

در صورتی که مقالات موجود در سایت اپل را مورد بررسی قرار دهید، متوجه خواهید شد که استفاده از شارژر وایرلس به صورت پیوسته می‌تواند سلامت باتری گوشی آیفون شما را تهدید کند. چرا که تکنولوژی شارژ وایرلس در حال حاضر صرفا برای شارژ اضطراری طراحی شده است. به همین جهت بهتر است که در حالت عادی از شارژر معمولی اورجینال برای شارژ کردن گوشی خود استفاده کنید. نکته بعدی باید به آن توجه داشته باشید حفظ باز شارژ مناسب در زمان شارژ گوشی به صورت وایرلس می‌باشد. در غیر این صورت ممکن است که عمر باتری گوشی آیفون شما غیر منطقی کاهش پیدا کند. در مقالات بعدی این قطعا موضوع انواع شارژر وایرلس را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

6.    خاموش بودن بلوتوث، مکان یابی و دیتای گوشی

متاسفانه افراد زمانی که بلوتوث خود را روشن می‌کنند، خاموش کردن آن را فراموش خواهند کرد. به همین دلیل نیز نوع استفاده افراد اندکی دستخوش تغییر خواهد شد و سلامت باتری آیفون آن ها نیز تحت تاثیر قرار گرفت. به صورت کلی دیتای گوشی، قابلیت مکان یابی و بلوتوث گوشی اگر به صورت پیوسته روشن باشد، باتری گوشی کاهش پیدا می‌کند. در این صورت فرد چرخه 500 شارژ موفق را از دست خواهد داد. از طرفی با محدود سازی دسترسی برنامه های گوشی آیفون خود به بلوتوث و همچنین قابلیت مکان یابی مدت زمان بیشتر شارژ گوشی آیفون خود را حفظ خواهید کرد و همچنین قدرت پردازند مرکزی آیفون شما نیز در بهترین حالت خود قرار خواهد داد.

7.    مدیریت قابلیت Background App Refresh

زمانی که مصرف باتری گوشی آیفون را مورد بررسی قرار میدهید، متوجه خواهید شد که برنامه های بسیار زیادی بدون اجازه از شما خود را به روز رسانی می‌کنند. در برخی مواقع ممکن است که این به روز رسانی برای شما ضروری باشد. اما در اکثر مواقع برنامه‌ها بدون این که لازم باشد از این قابلیت استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از سیری بخواهید که تنظیمات بخش « Background App Refresh » به شما نمایش دهد. در این صورت با بررسی برنامه‌هایی که بدون اجازه شما از این قابلیت استفاده می‌کنند، می‌توانید مدیریت انرژی گوشی خود را در بهترین حالت ممکن حفظ کنید. دقت کنید که هدف از انجام تغییرات در این بخش نیز استفاده بهینه از چرخه 500 شارژ گوشی آیفون می‌باشد.

مدیریت قابلیت Background App Refresh

برگرداندن سلامت باتری ایفون

در صورتی که به بخواهیم به صورت صادقانه با شما عزیزان صحبت کنیم، باید بگوییم که در حال حاضر هیچ روشی برای برگرداندن سلامت باتری آیفون به صد در صد وجود ندارد. البته برخی روش‌های غیر طبیعی نیز وجود دارد که با نصب بد افزار همواره سلامت باتری آیفون را روی 100 درصد نگه می‌دارند. اما این آمار همواره جعلی است و با خروجی گرفتن از تعداد دفعات شارژ می‌توان به سادگی به دروغ بودن آن پی برد. اما چون همه تخصص این کار را ندارند، معمولا این برنامه ها در بین اپ استورهای غیر مجاز بسیار محبوب می‌باشد.

دومین راه حلی که شما می‌توانید از آن استفاده نمایید، تعویض باتری گوشی آیفون است. که در این روش نیز درب گوشی باز خواهد شد و این موضوع از نظر برخی افراد اشتباه است و می‌تواند برای شما مشکل ساز شود. در بخش‌های بعدی به صورت کامل و جامع در مورد خرید باتری آیفون اورجینال صحبت خواهیم کرد.

برگرداندن سلامت باتری ایفون

سخن پایانی

با مطالعه این پست آموزشی سلامت باتری آیفون را به صورت کامل و جامع متوجه شدید. در صورتی که شما چند باری به این نکات توجه نکنید و این موضوع نیز به دلیل شرایط اضطراری باشد، سلامت باتری آیفون شما دچار چالش نخواهد شد. معمولا کسانی که در نگهداری گوشی آیفون خود توجه و دقت کافی ندارند و هر زمان که دوست دارند گوشی خود را شارژ می‌کنند بیش از سایرین با این چالش مواجه خواهند شد. توجه نمایید که در سایت اپل نیز به صورت دقیق تاکید بر روی استفاده از لوازم جانبی اورجینال مخصوصا شارژ و کابل شارژ است. به همین دلیل است که در فروشگاه اینترنتی ایمن خرید تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا بهترین محصولات را به مناسب ترین قیمت به دست دنبال کنندگان خود برسانیم.