مفهوم پیام های هشدار iPhone

امروزه تولید و عرضه گوشی های هوشمند بیش از پیش بیشتر شده است. همین امر نیز سبب دقت بیشتر کاربران و البته سازندگان این شرکت های پرچم دار شده است. شرکت اپل یکی از شناخته ترین و بزرگ ترین شرکت های پیشرفته در جهان در حوزه تکنولوژی می باشد. این شرکت تمام تلاش خود را جهت پیشرفت و به روز رسانی محصولات خود می نماید. دقت و تمرکز در ساخت گوشی های آیفون باعث شده تا این گوشی ها یکی از بی نقص ترین و کامل ترین گوشی های هوشمند در جهان باشند. البته باید توجه داشت که تمامی گوشی های درجه یک در دنیا نواقصی نیز دارا می باشند. این نوافص در گوشی های آیفون نیز بعضا مشاهده می شود و هشدار هایی برای کاربر نمایش داده می شود. شناخت و رفع این هشدارها برای حل مشکلات بسیار کارآمد و مفید است.

در ادامه به برخی از این هشدارهای پرتکرار و روش های رفع آن ها اشاره نموده ایم.

هشدار The iPhone could not be restored. An unknown error occurred 53

هشدار شماره 53 آیفون از سال 2014 و فراگیر شدن iOS 8 و 9 بیشتر مشاهده شده است. این هشدار از ماه فوریه سال ۲۰۱۶ در بین کاربران نیز بسیار رواج یافت و شناخته شد. تا جایی که کاربران آیفون مدعی شدند که این هشدار منجر به Break شدن گوشی های تلفن همراه شان خواهد شد. این پیام هشدار زمانی در گوشی آیفون نمایان می شود که قطعه غیررسمی توسط سیستم عامل شناسایی شده باشد. برای مثال در هنگام تعویض اسکنر اثر انگشت ممکن است این پیام بیشتر مشاهده شود. شرکت اپل ادعا کرده است که برای دقت عملکرد اجزای سخت افزاری گوشی های هوشمند خود این حالت را قرار داده است. این حالت عملکرد سریعی در برابر تعویض قطعات سخت افزاری نشان می دهد که خوشبختانه پس از سیستم عامل iOS 9.2.1 بسیار کمتر شد و بعدها کاملا از بین رفت.

مفهوم پیام های هشدار iPhone
مفهوم پیام های هشدار iPhone

هشدار This accessory is not made to work with iPhone

این هشدار iPhone عموما زمانی مشاهده می شود که قصد متصل کردن گوشی یه لوازم جانبی مانند اسپیکر ، کابل و یا هر چیز دیگری را دارید. اگر پس از اتصال این لوازم این هشدار را در گوشی آیفون خود مشاهده نمودید بدانید که گوشی شما با لوازم متصل شده سازگار نیست و بهتر است آن ها را از تلفن همراه خود جدا کنید. در برخی از موارد مشاهده شده است که این هشدار غیر از زمان اتصال وسایل جانبی نیز مشاهده می شود.

دلیل این حالت می تواند وجود گرد و خاک در سوکت شارژر باشد پس در هنگام مشاهده این پیام سوکت را بررسی کنید و در صورت وجود گرد و خاک با خلال دندان به آرامی آن را تمیز کنید. اگر پس از انجام هر کدام از این اعمال باز هم این هشدار را دریافت کردید با فشردن و نگه داشتن دکمه‌های Home و Sleep/Wake دستگاه برای مدت زمان ۱۰ ثانیه، آیفون خود را ریستارت نمایید.

مفهوم پیام های هشدار iPhone
مفهوم پیام های هشدار iPhone

هشدار The iPhone cannot be synced. An unknown error occurred

این هشدار زمانی رخ می دهد که قصد اتصال گوشی آیفون با دستگاه مک بوک را دارید. در هنگام اتصال گوشی به مک بوک این هشدار را در سیستم عامل مک او‌اس ایکس (Mac OS X) به همراه کد هایی مانند ۱۳۰۱۹ همراه باشد. این هشدار به شما پیام می دهد که گوشی شما با دستگاه مک بوک سینک نمی شود. برای رفع این مشکل بهتر است در دستگاه مک بوک خود سرویس iTunes را به روز رسانی کنید. برای این کار وارد بخش Apple و پس از آن از قسمت  Software Update اقدام به آپدیت سرویس خود نمایید. در گوشی های آیفون نیز می توانید وارد بخش Settings شده و گزینه General را انتخاب کنید. حال با مراجعه به بخش Software Updates نسبت به آپدیت سرویس iTunes خود اقدام نمایید.

هشدار iPhone needs to cool down before you can use it

شرکت اپل در ساخت دستگاه های خود از سنسور حرارتی استفاده کرده است. داغ شدن گوشی پس از چندین ساعت استفاده هشداری را به کاربر نشان می دهد که پیغامی در صفحه سیاه رنگ می باشد و دیگر نمی توان از گوشی استفاده نمود. این پیام به معنی این است که گوشی را سرد کنید و بعدا از آن استفاده نمایید. این حالت باعث می شود تا از بروز هر نوع مشکل در قطعات سخت افزاری جلوگیری شود. پس از استفاده از گوشی و داغ شدن آن این پیام را مشاهده خواهید نمود.

مفهوم پیام های هشدار iPhone
مفهوم پیام های هشدار iPhone

هشدار The iPhone cannot be updated. An unknown error occurred

این پیام زمانی در گوشی های آیفون نمایان می شود که دستگاه با بدافزاری روبرو می شود. اگر می خواهید گوشی آیفون خود را با یک کابل USB به مک بوک وصل کنید این هشدار حتما مشاهده خواهید نمود. برای رفع این مشکل ابتدا کابل مورد نظر خود را عوض کنید. اگر پس این کار مشکل برطرف نشد و شما دوباره هشدار مورد نظر را مشاهده کردید می توانید با استفاده از دکمه‌های ترکیبی Home و Wake/Sleep گوشی خود را ریستارت نمایید. در بعضی مواقع نیز ریسیت فکتوری کردن تلفن همراه می تواند مشکل را برطرف نماید.

هشدار Erroe حاوی عبارت ۰xE

هنگامی که آیفون خود را به یک کامپیوتر متصل می کنید ممکن است با هشدارهای مختلفی روبرو شوید. این هشدارها معمولا همراه با عبارت ۰xE نمایان می شوند. هشدار مربوطه به عدم موفقیت سرویس iTunes می باشد. یکی از رایج ترین هشدار ها به صورت iTunes could not connect to this device because an unknown error occurred (0xE8000001) نشان داده می شود. برای رفع این مشکل باید به سرویس iTunes خود مراجعه نمایید زیرا شرکت اپل برای مشکلاتی به این شکل راه حل های مختلفی ارائه داده است.

هشدار (Recovery Mode) یا گیر کردن در وضعیت ریکاوری

گیر کردن در وضعیت ریکاوری یک مشکل محسوب نمی شود اما از آنجایی که کاربران شکایات بسیاری در این باره داشته اند در اینجا به این موضوع اشاره کرده ایم. این هشدار iPhone به شکل یک کابل متصل به آیکون iTunes نشان داده می شود. برای رفع این هشدار شما باید از طریق سرویس iTunes در یک مک بوک آیفون خود را ریستور نمایید.

مفهوم پیام های هشدار iPhone
مفهوم پیام های هشدار iPhone