گوشی های اپل با نام کلی آیفون از ابتدا مورد توجه بازار بوده. اپل برای مدت زمان طولانی تنها گوشی هایی با بهترین ویژگی ها برای افراد با سلیقه های خاص عرضه کرد و بر سیاست های خود پایبند ماند. همین نیز باعث محبوبیت این برند شده است. آیفون 6S با ارث بری بسیاری از ویژگی هها از نسل های قبل، و به روز رسانی هایی برای حفظ سلیقه مشتریان و طرفداران خود توانست در بازار سهم بزرگی داشته باشد.

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

در ابتدا لازم است بگویم این گوشی در سال 2015 عرضه شد و توانست نگاه های بسیاری را به خود جلب کند. گوشی با صفحه نمایش 4.7 اینچی با یک دکمه گرد همیشگی در پایین صفحه حسابی دلبری می کرد.

هر چند خبری از صفحه نمایش Super AMOLED در آن نیست اما فناوری IPS LCD مطمئنا هنوز هم یکی از بهترین های موجود است. نسبت صفحه نمایش به بدنه 65 درصد است. اما باید توجه داشت که زیبایی آیفون 6S چیزی نیست که بتوان به آن نقدی وارد کرد. گوشی که با ضخامت 7.1 میلی متری و وزن 143 گرمی به سادگی در یک دست قرار می گیرد.

آیفون 6S

حافظه داخلی

اپل برای آیفون 6S سه ظرفیت 16، 64 و 128 گیگابایت را در نظر گرفته است. با توجه به این که آیفون هیچ گاه از کارت حافظه پشتیبانی نکرده است، مدل 16 گیگابایتی امروزه یک محدودیت محسوب می شود. اما مدل های 64 و 128 گیگابایتی را می توان با مدیریت مناسب برای مدت طولانی استفاده کرد.

فضای رم مورد استفاده نیز 2 گیگابایت است. البته نباید فضای رم آیفون را با سامسونگ مقایسه کرد. زیرا اپل همواره ثابت کرده فراتر از اعداد روی کاغذ است.

دوربین ها

دوربین اصلی گوشی یک لنز 12 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار می باشد. این لنز توانایی عکاسی بسیار بالایی دارد و با گذشت چندین سال از اولین عرضه آن، همچنان نسبت به بسیاری از گوشی های میان رده تصاویر بهتری را ثبت می کند.

در مورد دوربین جلو نیز می توان گفت یک لنز 5 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده که به هنگام عکاسی با آن اگر دستتان بلرزد حتما تصاویر تار خواهند بود. اما در غیر این صورت کیفیت آن از سایر رقبا بهتر است و می توان از آن نهایت لذت را برد.

آیفون 6S

قدرت پردازش

چیپست مورد استفاده در آیفون 6S قدرت بسیار مناسبی دارد. این چیپست با نام Apple A9 هم زمان با معرفی گوشی عرضه شد. CPU این گوشی نیز دو هسته ای با سرعت 1.84 GHz می باشد. اگر چه می توان بسیاری از گوشی های هشت هسته ای را امروزه با قیمت های بسیار پایینی پیدا کرد، اما این گوشی ثابت کرده هماهنگی بسیار بالای سخت افزار و سیستم عامل تاثیر بیشتری از صرف سخت افزار های عجیب و غریب دارد.

باتری

اپل برای آیفون 6S ظرفیت 1715 میلی آمپر را در نظر گرفته است. این ظرفیت شما را با محدودیت های بسیاری مواجه خواهد کرد. احتمالا در میانه های روز نیاز به شارژ مجدد پیدا کنید و یا این که نیاز به یک پاوربانک داشته باشید تا این کمبود را جبران کند.

سایر ویژگی ها

  • سیستم عامل: iOS 9
  • رنگ بندی: خاکستری، نقره ای، طلایی