سیستم عامل iOS 12 ویژگی های منحصر به فرد و البته کاربردی دارد. بعد از انتشار iOS 11 شرکت اپل تصمیم گرفت تا برای تسریع در نرم افزارهای آیفون و لذت بیشتر کاربران iOS 12 را عرضه کند. این سیستم عامل قابلیت های بیشتری با خود به همراه دارد و کاربران می توانند به راحتی از آن بهره مند بشوند. البته در این سیستم عامل تمرکز بر روی آپدیت های جدید و موارد امنیتی برای جلوگیری از سرقت اطلاعات می باشد. در ادامه به پنج ویژگی کاربردی iOS 12 اشاره کرده ایم که می توانید از آنها لذت ببرید.

تعیین دو چهره برای Face ID

امکان اضافه کردن دو چهره به صورت همزمان در face ID اپل یکی از ویژگی های مهم در iOS 12 می باشد. با این قابلیت شما می توانید به غیر از چهره خود چهره ی یک فرد دیگر را برای باز کردن گوشی همراه خود استفاده کنید تا در مواقع ضروری بتوانید از آن بهره مند شوید. برای این کار شما باید از قسمت Setting وارد بخش Face ID & Passcode شده و گزینه Set Up an Alternative Appearance را انتخاب نمایید و فرآیند انتخاب چهره را انجام دهید. البته باید توجه داشت برای حذف چهره دوم باید هر دو چهره را از سیستم پاک نمایید.

پنج ویژگی کاربردی در iOS 12
پنج ویژگی کاربردی در iOS 12

زمان بندی برای استفاده از نرم افزارها

از دیگر ویژگی های کاربردی iOS 12 می توان به قابلیت Screen Time اشاره کرد. با استفاده از این ویژگی شما می توانید میزان استفاده از هر اپلیکیشن را به صورت دقیق و در زمان های معین مشاهده نمایید. این قابلیت به شما کمک می کند تا اطلاعات دقیق در رابطه با میزان استفاده شما از تلفن همراه تان را به دست بیاورید. هم چنین شما می توانید برای استفاده از نرم افزارهایتان محدودیت ایجاد کنید. بدین صورت که برای هر برنامه زمان معینی تعیین کنید و مدت زمان مصرف شده برای نرم افزار به پایان رسید تلفن همراه با هشدار دادن شما را مطلع می سازد.

پنج ویژگی کاربردی در iOS 12
پنج ویژگی کاربردی در iOS 12

هشدار درباره استفاده از Password های تکراری

اگر برای سرویس های مختلف از یک رمز عبور مشترک استفاده می کنید iOS 12 در این باره به شما اخطار خواهد داد. اگر به منظور یادآوری بهتر از یک رمز عبور برای شبکات اجتماعی و یا عضویت در سایت ها و نرم افزار های موجود در تلفن همراهتان استفاده می کنید، بهتر است هر چه زودتر آنها را تغییر بدهید. زیزا در هر بار استفاده سیستم عامل iOS 12 به شما هشدار می دهد. این عمل به منظور امنیت بیشتر و جلوگیری از سرقت احتمالی اطلاعات انجام می شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به قسمت Setting و بخش Passwords & Accounts مراجعه کرده و گزینه Website & App Passwords را انتخاب نمایید.

پنج ویژگی کاربردی در iOS 12
پنج ویژگی کاربردی در iOS 12

قابلیت تماس گروهی از طریق Face Time

یکی از ویژگی های مهم و قابل توجه در iOS امکان برقراری تماس تصویری با بالاترین کیفیت می باشد. با به روز رسانی سیستم عامل iOS 12 این قابلیت نیز بصورت چشم گیری توسعه یافته است. در این سیستم عامل شما قادر خواهید بود با 32 نفر به صورت همزمان تماس تصویری برقرار کنید. برای این کار کافیست تماس تصویری را ایجاد کرده و مخاطب های خود به این تماس اضافه نمایید. هر یک از افراد در داخل یک پنجره قرار می گیرند و هنگام مکالمه پنجره مربوط به فرد مورد نظر بزرگ تر می شود. اگر می خواهید تماستان دوستانه باشد یا اگر فکر می کنید تماس با 32 نفر می تواند خسته کننده باشد می توانید یکی از گروه هایتان را در iMessage به مکالمه دعوت کنید.

پنج ویژگی کاربردی در iOS 12
پنج ویژگی کاربردی در iOS 12

امکان ساخت Memoji شخصی و جدید

انیموجی‌های موجود در سیستم عامل های پیشین این بار جای خود را به مموجی‌ها می دهند. در iOS 12 شما می توانید انیموجی‌های مخصوص به خود را بسازید. ویرایشگر مموجی طیف وسیع از تغییرات را در اختیار شما قرار می دهد و با تشخیص حالات چهره مانند غم، شادی، تنفر، خشم، چشمک زدن، بیرون آوردن زبان، رنگ پوست و مو، اکسسوری ها، رنگ چشم، چرخاندن سر، مدل ریش و ابرو و مولفه های دیگر انیموجی چهره شما را بسازد. شما می توانید این انیموجی را ذخیره کنید و یا فیلم کوتاه 30 ثانیه ای از آن تهیه نمایید.

پنج ویژگی کاربردی در iOS 12
پنج ویژگی کاربردی در iOS 12