درود بر همراهان همیشگی ایمن خرید. امروز قصد داریم به سوال «چرا ساعت گوشی اپل با اپل واچ یکی نیست؟» پاسخ دهیم. این سوال یکی از مشکلات صاحبان ساعت هوشمند است. البته برخی اوقات با این مسئله روبرو می‌شوند‌ و به دنبال علت یا راه حل آن می‌گردند. با توجه به این اپل واچ یک محصول پرفروش است، قصد داریم این ناهماهنگی را بررسی کنیم. گرچه امروزه اپل واچ رقبای دیگری مانند سامسونگ، گارمین و شیائومی دارد، اما همچنان عده ی زیادی اعتقاد دارند که اپل واچ را نمی‌توان با دیگر ساعت های هوشمند مقایسه کرد. همانطور که طرفداران گوشی های ایفون همیشه وفادارند، طرفداران اپل واچ نیز از مشتریان پروپا قرص شرکت اپل خواهند بود.

با این حال این ساعت هوشمند یعنی اپل واچ، عاری از مشکل نیست. بخصوص اگر نسخه های قدیمی آن را بررسی کنید، به وفور شاهد این مشکلات خواهید بود. اگر شما صاحب یک اپل واچ هستید و با این مسائل روبرو شدید اصلا نگران نباشید، ما در این مقاله در کنار شما هستیم و قصد کمک داریم. سعی داریم تا حد زیادی رایج ترین سوالات و مشکلات اپل واچ را مطرح کنیم و به رفع این مشکلات پاسخ دهیم. با این مطلب همراه باشید تا در ادامه موارد زیر را بررسی کنیم:

  • تنظیم ساعت اپل واچ با گوشی
  • نحوه اتصال دوباره اپل واچ به گوشی
  • بروز رسانی اپل واچ
  • چگونه اپل واچ را خاموش کنیم
  • علت خاموش شدن ناگهانی اپل واچچرا ساعت گوشی اپل با اپل واچ یکی نیست؟

    تنظیم ساعت اپل واچ با گوشی

    شاید شما فردی باشید که به تازگی اپل واچ را خریداری کردید. یا شاید نحوه ی اتصال آن را فراموش کرده اید. در هر دو صورت فرقی ندارد، ما در این بخش قصد داریم نحوه اتصال اپل واچ به موبایل را آموزش دهیم. چرا که اگر اتصال درستی نداشته باشید پاسخ سوال چرا ساعت گوشی اپل با اپل واچ یکی نیست؟ را نمی‌یابید. برای اتصال کافیست طبق مراحل زیر پیش روید.

    • ابتدا لازم است اپل واچ را دست کنید و دکمه کناری را چند ثانیه نگه دارید تا روشن شود.
    • سپس گوشی را نزدیک ساعت نگه دارید.
    • هنگامی که در اعلان ها، تنظیمات آیفون را مشاهده کردید، گزینه Continue را انتخاب کنید.
    • اگر نمایان نشد برنامه Watch را بر روی آیفون باز کنید.
    • حالا بر روی All Watches ضربه بزنید و گزینه Pair New Watch را انتخاب کنید.
    • در این مرحله یک انیمیشن ظاهر می‌شود، که باید با استفاده از دوربین آیفون، انیمیشن را بر روی صفحه نمایش آیفون تراز کنید‌. این حرککت اپل واچ را با آیفون جفت می‌کند‌.
    • پس از اتمام مراحل جفت سازی، تنظیمات و پیکربندی ساعت را همگام سازی کنید.

     

    حال اگر این روش برای اپل واچ شما جواب نداد از روش دستی استفاده کنید.

    • ابتدا همانند مراحل قبل تا مرحله باز کردن برنامه Watch و رسیدن به گزینه ی Pair New Watch پیش روید.
    • سپس به جای تراز کردن دوربین بر روی انیمیشن بر روی Pair Apple Watch Manually ضربه بزنید.
    • همچنین روی i در اپل واچ نیز ضربه بزنید.
    • حالا بر روی ساعت نمایش داده شده در آیفون ضربه بزنید.
    • کد ۶ رقمی روی اپل واچ را در این قسمت آیفون وارد کنید.
    • اکنون آیفون و اپل واچ هماهنگ شدند، شما می‌توانید دیگر تنظیمات را تکمیل کنید‌.

    تنظیم ساعت اپل واچ با گوشی

    نحوه اتصال دوباره اپل واچ به گوشی

    اگر ساعت اپل واچ با آیفون دیگری از قبل pair شده بود، می‌توانید اتصال را قطع کنید و دوباره به آیفون موردنظر متصل کنید. قطعا می‌دانید که هر اپل واچ را تنها می‌توان به یک آیفون متصل کرد. اما آیفون را می‌توان به بیش یک اپل واچ pair کرد. برای آنکه بتوانید اتصال اپل واچ از آیفون قطع کنید باید طبق مراحل زیر عمل کنید. (Watch > My Watch > All Watches > i > Unpair Apple Watch) این مراحل برای قطع کردن از سمت آیفون است. در راه حلی دیگر می‌توانید مستقیما ساعت یا همان اپل واچ را ریست کنید.

    برای ریست کردن باید طبق این مراحل عمل کنید. ( Settings > General > Reset > Erase All Content and Settings > confirm) حالا با خیال راحت می‌توانید ساعت هوشمند خود را به گوشی آیفون مدنظر متصل کنید. توجه داشته باشید که اگر اپل واچ خود را از شخص دیگری خریدید و نمی‌توانید آن را به گوشی خود متصل کنید، ممکن است فرد قبلی ویژگی ضد سرقت Activation Lock اپل را فعال کرده باشد. این یک ویژگی محافظتی است و باید شخص قبلی بخواهید که این قفل را حذف کند. در این میان اگر نیازی به خرید هنزفری لایتنینگ اپل داشتید از نمونه های اورجینال آن تهیه کنید. همچنین می‌توانید خرید خود را از فروشگاهی مانند ایمن خرید انجام دهید تا شامل گارانتی تعویض شوید.

    نحوه اتصال دوباره اپل واچ به گوشی

    چگونه اپل واچ را خاموش کنیم

    این بخش را برای خاموش روشن کردن یا ری استارت کردن اپل واچ در نظر گرفتیم. یکی از بهترین راه حل ها برای برطرف کردن باگ های اپل واچ استفاده از همین مورد خاموش روشن کردن یا ری استارت کردن است. به احتمال زیاد مشکل یا باگ اپل واچ با این ترفند رفع می‌شود اما در صورت برطرف نشدن آن به سراغ مراحل دیگر بروید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا آیفون خود را ری استارت کنید و سپس به سراغ ری استارت اپل واچ بروید. برای انجام این کار ابتدا باید دکمه کناری اپل واچ را نگه دارید تا گزینه power off نشان داده شود. حالا با کشیدن دست می‌‌توانید اپل واچ را خاموش کنید. برای روشن کردن اپل واچ نیز باید از همین روش استفاده کنید. یعنی دکمه کناری را نگه دارید تا مجددا روشن شود. با استفاده از این ترفند می‌توانید برخی از باگ های اپل واچ را رفع کنید.

    چگونه اپل واچ را خاموش کنیم

    علت خاموش شدن ناگهانی اپل واچ

    حالا که بحث خاموش کردن اپل واچ است بهتر است علت خاموشی ناگهانی اپل واچ را نیز بررسی کنیم. خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن اپل واچ یکی از مواردی است که برخی از کاربران دچار آن می‌شوند. این موضوع می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. ابتدا باید علت خاموش شدن ناگهانی را بررسی کنیم سپس یه دنبال راهکاری برای حل این مشکل باشیم‌. این مسئله می‌تواند به دو بخش نرم افزار یا سخت افزار بستگی داشته باشد.

    سخت افزار

    از مشکلات سخت افزاری آن می‌توان به قرار گرفتن اپل واچ در آب، ضربه خوردن اپل واچ و خاموش شدن ناگهانی ما،خرابی دکمه پاور، شارژ بیش از حد و غیراستاندارد اشاره کرد. درست است که نسل جدید اپل واچ ها ضد آب هستند، اما بهتر است با آب برخوردی نداشته باشند. این ساعتها در برابر ضربه یا پرتاب ناگهانی و با شتاب مقاوم نیستند زیرا ممکن است یک قطعه درون آنها بسوزد. همچنین اگر اپل واچ شما خاموش شده و موفق به روشن کردن آن نمی‌شود، احتمالا دکمه پاور آن آسیب دیده باشد. مثلا باید بدانید که اگر بعد از زدن دکمه پاور با یک با یک علامت تعجب قرمز رنگ روبرو شدید، مطمئنا دچار یک مشکل سخت افزاری شده اید. موارد نام برده، همگی از مشکلات شایع سخت افزاری اپل واچ هستند.

    علت خاموش شدن ناگهانی اپل واچ

    نرم افزار

    اما لازم است با مشکلات نرم افزاری اپل واچ نیز آشنا شوید. یکی از آنها خالی شدن باتری اپل واچ می‌باشد. پیشنهاد می‌شود که اجازه ندهید شارژ ساعت هوشمندتان به صفر برسد‌. زیرا روشن شدن آن یک پروسه ی طولانی یا برخی اوقات غیرممکن است. پس از خاموش شدن اپل واچ به دلیل اتمام شارژ لازم است ۳۰ الی ۶۰ دقیقه به کابل شارژ وصل شود تا بتوان آن را با دکمه پاور روشن کرد‌‌. توجه داشته باشید که حتما از شارژر استاندارد استفاده کنید. همانطور که برای آیفون از خرید شارژر ۲۰وات اپل اورجینال استفاده میکنید. مورد بعدی نرم افزار، هنگ کردن اپل واچ می‌باشد که با استفاده از روش ری استارت می‌توان این مشکل را حل کرد. برای ری استارت کردن ساعت هوشمند خود از دو دکمه کنار ساعت استفاده کنید.

    هر دو را به مدت ۱۰ ثانیه فشار دهید و سپس رها کنید‌. مشکل بعدی نرم افزار روشن بودن حالت Power Reserve می‌باشد. زمانیکه حالت ذخیره‌ی نیرو فعال است، ساعت هوشمند شما فقط زمان را نشان می‌دهد و کاربرد دیگری ندارد. برای خاموش کردن این حالت باید راه اندازی مجدد انجام دهید. از دکمه جانبی نازکتری که در کنار ساعت قرار دارد برای این کار استفاده کنید. این دکمه را به مدت ۱۰ ثانیه فشار دهید تا مشکل برطرف شود. از دیگر مواردی که باید برای حل مشکلات نرم افزاری اپل واچ چک کردن، فعال بودن حالت VoiceOver است. شرکت اپل این حالت را برای افراد نابینا ساخته است. این حالت همه ی کارکرد اپل واچ را از طریق صدا انجام می‌دهد. برای برطرف کردن آن به تنظیمات اپل واچ مراجعه کنید و گزینه Accessibility را انتخاب کنید. حالا گزینه VoiceOver را غیرفعال کنید.

    نرم افزار اپل واچ

    سخن پایانی

    در این مقاله سعی داشتیم بررسی کنیم که چرا ساعت گوشی اپل با اپل واچ یکی نیست؟ شما با مطالعه ی این مطلب با دلایل باگ های اپل واچ و راهکاری برای حل آنها آشنا می‌شوید. همچنین می‌دانیم که چگونه ساعت هوشمند خود را تنظیم کنیم یا با چه روش هایی از آسیب دیدن آن پیشگیری کنیم. سایت ایمن خرید همواره سعی دارد مطالب مفیدی درباره محصولات اپل به شما ارائه دهد. در ضمن شما می‌توانید خرید لوازم جانبی اپل اورجینال با گارانتی تعویض را از این سایت معتبر انجام دهید. خوشحال می‌شویم که سوالات و نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. در این صورت همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ ان را نیز ثبت خواهند کرد.

    در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید، فروشگاه ایمن خرید را در شبکه‌های اجتماعی خود به دیگران نیز معرفی کنید. چرا که امروزه پیدا یک فروشگاه لوازم جانبی آنلاین با کیفیت کار سختی می‌باشد. تمامی محصولات فروشگاه ایمن خرید نیز به صورت اورجینال می‌باشد تا از سلامت گوشی شما حفظ کند. به همین دلیل است که بخش قابل توجهی از مشتریان فروشگاه لوازم جانبی ایمن خرید را پخش کنندگان لوازم جانبی تشکیل می‌دهند. چرا که می‌دانند پیدا کردن لوازم جانبی اورجینال با چنین قیمت‌هایی کار آسانی نخواهد بود.