پاسخ ایمن خرید به این سوال که 《 چرا شارژر ایفون زود خراب میشه 》 مفید و کاربردی می‌باشد. اگر این سوال مسئله حل نشده شما نیز می‌باشد با ما همراه شوید. شارژر وسیله ای است برای انتقال انرژی به باتری گوشی. انتخاب شارژر با کیفیت بالا تاثیر زیادی بر عملکرد باتری گوشی های ایفون دارد. یکی از المان های مهم در هنگام خرید شارژر ایفون سرعت آن می‌باشد. شارژرها با وات هایی متفاوت شامل ۱۵، ۱۸، ۲۰ و ۲۵ وات سیمی هستند. در نظر داشته باشید با خرید شارژر ۲۰ وات اپل اورجینال با گارانتی تعویض سلامت گوشی خود را تضمین کنید. خرید یک شارژر فیک و تقلبی در بلند مدت می‌تواند به گوشی شما آسیب وارد کند.

یکی از قسمت های گوشی که با خرید شارژر غیر اصلی در معرض خطر قرار می‌گیرد، باتری گوشی می‌باشد. همچنین کابل و آداپتور شارژرهای فیک نیز به راحتی خراب شده و غیر قابل استفاده می‌شوند. شارژهای ایفون انواع مختلفی دارند. یکی از این نمونه ها شارژرهای دیواری می‌باشند. شارژرهای دیواری نیز خود شامل مدل های گوناگونی است. یکی از بهترین مدل های شارژرهای دیواری فست شارژرها هستند. نوع دیگری از شارژرهای ایفون، شارژرهای بی سیم می‌باشند. این شارژرها دارای نسبت به نوع سیمی آن دارای قیمت بالاتری است. شارژرهای بی سیم قابل استفاده در دستگاه هایی می‌باشد که قابلیت شارژر بی سیم را داشته باشند. در ادامه این مطالب با موضوعات کاربردی زیر پیش می‌رویم:

  • خرابی شارژ ایفون
  • تعمیر اداپتور شارژر ایفون
  • خیس شدن شارژر ایفون
  • علت صدا دادن شارژر ایفون
  • مشکل شارژ نشدن گوشی ایفون در حالت خاموش
  • روش باز کردن شارژر ایفون
  • قیمت کابل شارژر ایفونچرا شارژر ایفون زود خراب میشه

    خرابی شارژر ایفون

    علت های زیادی برای خراب شدن شارژر ایفون وجود دارد. یکی از اصلی ترین دلایل خرابی شارژر ایفون ضربه خوردن است. در صورتی که اداپتور شارژر زیاد در معرض آسیب قرار بگیرد قطعه های آن جابجا شده و خراب می‌شود. از دیگر علت های مشخص شده برای خرابی شارژر استفاده بیش از حد آن می‌باشد. هنگامی که عمر مفید شارژر به پایان برسد دچار داغی و خرابی ‌می‌شود. علت دیگر نیز مربوط به تغییر ولتاژ برق است. بهتر است برای شارژر خود یک محافظ تهیه نمایید. نوسانات یا بالا پایین شدن ولتاژ برق به شارژر ایفون آسیب رسانده و در نهایت دچار خرابی می‌شود‌.

    یکی از دلایلی که در خرابی شارژر  به ظاهر کوچک جلوه می‌کند، اتصال مداوم شارژر به برق است. شارژرهایی که همیشه به برق متصل هستند دچار آسیب دیدگی خواهند شد. پس جدا کردن شارژر از برق  پس از فول شارژر شدن را فراموش نکنید. اتصالی در اداپتور شارژر نیز باعث می‌شود تا شارژر خراب شود. دلیل این اتصالی می‌تواند نفوذ مایعاتی مانند چای، آب و آبمیوه و … به داخل اداپتور باشد. از دیگر علت های خرابی شارژر، قرار گرفتن آن در معرض حرارت بالا می‌باشد. به مکان قرار گرفتن شارژر و اداپتور آن دقت کنید؛ عوامل محیطی مانند گرمای اجاق گاز، بخاری و حتی نور مستقیم خورشید در این آسیب دیدگی موثر است.

    خرابی شارژر ایفون

    تعمیر اداپتور شارژر ایفون

    شارژر تمامی گوشی های ایفون و اندروید شامل دو قسمت، اداپتور و کابل می‌باشد. اداپتور گوشی های ایفون و دیگر گوشی ها قسمتی است که به برق اتصال پیدا می‌کند. کابل نیز سیمی می‌باشد که از طریق آن گوشی به اداپتور متصل می‌شود. دلایل اصلی خرابی شارژر و اداپتور را به طور مفصل در بالا بیان کردیم. داشتن اطلاعات کافی راجع به خرابی شارژر به شما کمک می‌کند تا به موقع به آن رسیدگی کنید. در برخی مواقع با یک تعویض یا جابجایی قطعه شارژر شما سلامت خود را به دست خواهد اورد. در ابتدا عیب یابی اولیه را انجام دهید. یک شارژر مناسب با گوشی خود انتخاب کرده و آن را به برق متصل کنید.

    در صورتی که گوشی شما با شارژر دیگری فول شارژ شد مشکل از شارژ است. در این مرحله یک تست دیگر را نیز انجام دهید. یک کابل سالم و جدید را به اداپتور متصل کرده و آن را به پریز برق متصل نمایید. اگر عملیات شارژ شدن به خوبی صورت گرفت یعنی کابل شارژر دچار قطعی یا آسیب شده است. علاوه بر موارد گفته شده از سلامت پریز برق نیز مطمئن شوید. در نظر داشته باشید حتما از کابل اصلی و اورجینال ایفون با گارانتی تعویض استفاده کنید. چرا که استفاده از کابل های فیک برای گوشی شما مشکل ساز خواهد شد. اگر با راه حل پیشنهادی مشکل اداپتور شارژ برطرف نشد، از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

    تعمیر اداپتور شارژر ایفون

    خیس شدن شارژر ایفون

    گاها پیش امده که کاربران گوشی های ایفون در اثر سهل انگاری، دستگاه یا لوازم جانبی آن را در معرض خیس شدن قرار داده اند. وارد شدن مایعات به داخل شارژر و آب خوردگی روی عملکرد گوشی بسیار تاثیرگذار است. یک اقدام پیشگیرانه بهتر از حل دردسرهای ایجاد شده می‌باشد. پس به این نکته توجه کنید که همیشه شارژر گوشی همراه خود را از آب دور نگه دارید. این بی احتیاطی می‌تواند شامل همراه بردن گوشی در حمام، استخر و حتی اشپزخانه باشد. بخار آب غذا نیز در اسیب دیدگی شارژر بی تاثیر نخواهد بود.

    علیرغم اقدامات پیشگیرانه در مواجه با آب خوردگی شارژر بهتر است سریعا دست به اقدام بزنید. آداپتور و کابل شارژر را به وسیله دستمالی خشک کنید. پس از آن شارژر را درون مقداری برنج قرار داده تا رطوبت آن جذب شود. مدت زمان لازم برای انجام این کار از ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت می‌باشد. یک راه حل کاربردی و مطمئن تر برای برطرف کردن مشکل خیس شدن شارژر ایفون، استفاده از ژل سیلیکا است. شاید اسم این محصول کاربردی برایتان ناآشنا باشد. ژل سیلیکا یک بسته کوچک کاغذی است که در بیشتر محصولاتی که نیاز به جذب رطوبت دارند، یافت می‌شود.

    بسته های کاغذی سیلیکا در اندازه های ۲ تا ۳ سانت طراحی شده اند. کاربرد این بسته ها خشک کن و رطوبت گیری است. تعدادی از بسته های سیلیکا را درون ظرفی گذاشته و شارژر ایفون را در آن قرار دهید. پس از گذشت مدت زمان ۲۴ ساعت رطوبت شارژر شما به وسیله سیلیکا از بین می‌رود. در صورتی که راه حل های ارائه شده برایتان کارساز نبود؛ بهتر است با خرید لوازم جانبی اپل اورجینال با گارانتی تعویض که شامل شارژر ایفون می‌شود نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

    خیس شدن شارژر ایفون

    علت صدا دادن شارژر ایفون

    صدای اضافه، غیر عادی یا نویز شارژر ایفون می‌تواند در کاربران سیستم عامل ios ایجاد نگرانی کند. چندین دلیل علت ایجاد این صدای غیر عادی می‌باشد. یکی  از اصلی ترین و مهم ترین دلیل صدای شارژر، مشکلات برقی است. در نظر داشته باشید مشکل الکتریکی موجود در هر وسیله برقی باعث به وجود امدن وز وز یا نویز می‌شود. ابتدا پریز برق متصل به شارژر را بررسی کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید. دلیل دیگر برای صدای اضافی شارژر ایفون وجود قطعات فرسوده داخل اداپتور است.

    این اجزا شامل باتری، خازن، ترانزیستور، مقاومت، دیود، سلف، رله، فیوز، سوئیچ و … می‌باشد. اتصال کوتاه نیز باعث به وجود آمدن صدای نویز شارژر می‌شود. در این شرایط بهترین راه حل محافظت در برابر اتصال کوتاه ( protection short circuit)  تا از اتصالی و در نهایت اتش سوزی یا آسیب به گوشی جلوگیری شود. گسترش میدان های مغناطیسی از دلایل صدا دادن شارژر ایفون است. وجود داشتن ارتعاش در میدان مغناطیسی گسترده شده داخل شارژر امری عادی می‌باشد. پس یکی از دلایل احتمالی برای صدا تغییرات مغناطیسی است.

    استفاده از شارژرهای فیک و کیفیت پایین از دلایل احتمالی برای وجود این مشکل می‌باشد. بهترین کار در این شرایط بهره گیری از شارژرهای اورجینال ایفون است. فست شارژها نیز به دلیل جریان بالای ولتاژ برق ایجاد صدا می‌کنند. وجود شارژر همراه با فن علتی احتمالی برای صدای شارژر می‌باشد. فن های نصب شده بر روی شارژر مانع از داغی بیش از حد آن می‌شود. البته در بیشتر مواقع این صدا دلیلی برای نگرانی شما نسبت به این موضوع نیست. ترانسفورماتورها نیز در شارژر گوشی تولید صدای اضافه می‌کنند. معمولا با فول شارژ شدن دستگاه این مورد حل خواهد شد.

    علت صدا دادن شارژر ایفون

    مشکل شارژ نشدن گوشی ایفون در حالت خاموش

    یکی از شایع ترین مشکلات پیش امده کاربران ios، مشکل شارژ نشدن گوشی ایفون در حالت خاموش است. گاها پیش آمده که شارژ گوشی به اتمام رسیده، گوشی خاموش شده و شما آن را به شارژ متصل می‌کنید‌. پس از مدت زمانی متوجه می‌شوید که دستگاه بدون هیچ تغییری بدون شارژ باقی مانده است. دلایل متعددی را می‌توان برای ایجاد این مشکل بیان کرد. به طور کلی این علت ها به دو نوع سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می‌شوند. خرابی سوکت دستگاه موبایل از عمده ترین علت هاست که مربوط به مشکل سخت افزار گوشی می‌شود.

    دلیل به وجود آمدن این مشکل می‌تواند استفاده از کابل های فیک باشد که در نهایت منجر به گشاد شدن سوکت می‌شود. توجه داشته باشید که کابل گوشی باید کاملا متناسب با ساختار سوکت دستگاه باشد. کاربران گوشی های ایفون برای برطرف کردن این مسئله کابل شارژ خود را نیز مورد بررسی قرار دهند. افرادی که از کابل شارژر به خوبی مراقبت نمی‌‌کنند، کابل در معرض قطعی، پارگی و یا خرابی قرار می‌گیرد. اپدیت شدن به موقع سیستم عامل ios باعث بهینه تر شدن مصرف انرژی می‌شود. با نصب جدیدترین نسخه به روزرسانی ios مشکل شارژ نشدن گوشی ایفون در حالت خاموش برطرف خواهد شد.

    در برخی مواقع نیز مشکل به وجود امده با بررسی آداپتور برطرف می‌شود. گاهی آسیب های وارد شده به اداپتور مانع از شارژ شدن گوشی شده و عملیات شارژ به خوبی انجام نخواهد شد. دانلود برنامه امپر نیز به شما کمک می‌کند تا سلامت باتری و شارژر خود را مشاهده کنید. مزیت استفاده از این برنامه این است که کاربران  گوشی های مختلف می‌توانند مناسب ترین روش شارژ را برای دستگاه خود انتخاب کنند. آخرین راه حل برای حل مسئله به وجود آمده ریست فکتوری می‌باشد. شما می‌توانید با برگشت به تنظیمات کارخانه ای مشکل پیش رو را برطرف نمایید.

    مشکل شارژ نشدن گوشی ایفون در حالت خاموش

    روش باز کردن شارژر ایفون

    بهتر است برای باز کردن شارژر ایفون از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. با این حال خودتان نیز می‌توانید با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه این کار را انجام دهید. در ادامه این مطلب به ترتیب تمامی مراحل باز کردن اداپتور شارژر را برایتان بیان می‌کنیم. اولین قسمتی که باید از اداپتور جدا شود تا قطعات آن بررسی شود، سطح روی اداپتور است. این کار را باید با ظرافت انجام دهید. یک وسیله نازک نوک تیز را بین دو اتصال صفحه قرار دهید.

    پس از باز شدن لازم است تا برد را از بدنه اداپتور جدا کنید. در این مرحله با جدا شدن برد اجزای مختلفی را روی آن مشاهده خواهید کرد. این قطعات شامل پل دیود، خازن، ترانزیستور های سوئیچی و … است. در مطلب قبل نیز به بقیه اجزای موجود در برد اداپتور اشاره کرده ایم. در ادامه قطعات موجود را مورد بررسی قرار داده و عیب یابی را انجام دهید. پس از پیدا کردن مشکل، برد را تمیز کرده و وارد بدنه کنید. در پایان درب اداپتور را متصل کرده و تست کنید که آیا به نتیجه دلخواه رسیده اید یا نه؟

    روش باز کردن شارژر ایفون

    قیمت کابل شارژر ایفون

    کابل یا سیم های شارژر به علت استفاده بسیار زیاد در معرض آسیب و فرسودگی هستند. یکی از قسمت های مهم و کاربردی گوشی شارژر است. شارژرها نیز بدون وجود کابل عملا هیچ کاربردی ندارند. برای تکمیل فرایند شارژ گوشی نیاز به شارژر و در نهایت کابل است. به کار بردن شارژر و کابل های فرسوده روی کارکرد باتری گوشی نیز تاثیرگذار می‌باشد. گاهی کابل ها در مواجه با آسیب قابل تعمیر نبوده و نیاز است تا تعویض شوند. قیمت کابل های شارژر گوشی ایفون متفاوت است. به عنوان مثال قیمت کابل لایتنینگ، کابل اصلی ایفون بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان می‌باشد. کابل لایتنینگ و خرید هندزفری لایتنینگ اپل اورجینال با گارانتی تعویض را از فروشگاه های اینترنتی معتبر مانند ایمن خرید دریافت نمایید.

    قیمت کابل شارژر ایفون

    سخن نهایی

    در نوشته های بالا به بررسی این موضوع که چرا شارژر ایفون زود خراب می‌شود پرداختیم. در ادامه و به عنوان سخن نهایی به ترفندهای گوشی آیفون که کمتر کسی از آن خبر دارد می‌پردازیم. یکی از این ترفند ها مربوط به افزایش سرعت گوشی است. این ترفند برای گوشی های مدل پایین تر کاربردی می‌باشد؛ چرا که نسل جدید گوشی های ایفون به طور خودکار این کار را انجام می‌دهد. برای افزایش سرعت لازم است تا ظرفیت رم کاهش پیدا کند. دکمه پاور گوشی را به مدت چند ثانیه نگه دارید. سپس با مشاهده صفحه مات شده اسکرین، دکمه هوم را نیز به مدت ۱۰ ثانیه فشار دهید. با انجام این مراحل ظرفیت رم کاهش و سرعت گوشی افزایش پیدا خواهد کرد.

    در صورتی که شما از یک تکنیک خاص برای جلو گیری از خراب شدن شارژر گوشی آیفون به کار میبرید در بخش کامنت های این مقاله آن را با ما مطرح کنید. در این صورت دیگران نیز از نظر شما عزیزان استفاده خواهند کرد و از طرفی کارشناسان ما نیز این موضوع نیز را تایید و یا رد خواهند کرد. در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید، خوشحال می‌شویم که فروشگاه لوازم جانبی آیفون ایمن خرید را در شبکه های اجتماعی خود به دیگران معرفی کنید. در این صورت دیگران نیز می‌توانند از لوازم جانبی اورجینال استفاده کنند. از طرفی قیمت تمامی لوازم جانبی نیز در مناسب ترین حالت ممکن در نظر گرفته شده است.