یکی از مشکلاتی که برخی افراد با آن مواجه می‌شوند، سیاه شدن صفحه ی گوشی اپل می‌باشد. شاید این سوال برای شما نیز مطرح باشد که چرا صفحه گوشی اپل سیاه میشود. امروز ما در تیم ایمن خرید قصد داریم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم. سیاه شدن صفحه گوشی به طور ناگهانی میتواند برای هر فردی، نگران کننده باشد. این امر سبب می‌شود که گوشی شما از هر لحاظ قابل استفاده نباشد‌. حتی برخی اوقات صدای زنگ گوشی شنیده می‌شود اما به سیاه شدن صفحه نمی‌توانید به آن پاسخ دهید. قطعا متوجه شدید که سیاه شدن صفحه گوشی اپل ربطی به خاموش شدن آن ندارد.

دلیل این اتفاق می‌تواند به خاطر مشکلات نرم افزاری یا باگ های مربوط به گوشی اپل باشد. اما بیشتر اوقات به دلیل داشتن مشکلات سخت افزاری، دچار این مشکل می‌شوید‌. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که با مطالعه ی این مقاله و استفاده از راه حل های آن، مشکل گوشی خود را حل کنید. پس تا انتهای این مطالب با ما همراه باشید. در ادامه ی این مقاله می خوانید:

چرا صفحه گوشی اپل سیاه میشود

  • سیاه شدن صفحه گوشی آیفون
  • سیاه شدن صفحه گوشی اپل در اثر ضربه
  • خاموش شدن صفحه ایفون 14
  • سیاه شدن برنامه های ایفون
  • افتادن لکه روی صفحه گوشی ایفون
  • علت کم شدن ناگهانی نور صفحه گوشی ایفون
  • علت پریدن صفحه گوشی آیفون

سیاه شدن صفحه گوشی آیفون

این مسئله بستگی به موارد زیادی دارد. برخی اوقات به دلیل آسیب های سخت افزاری می‌باشد. مانند نداشتن مهارت در تعویض صفحه نمایش، استفاده از صفحه نمایش های بی کیفیت، نفوذ  پیدا کردن آب و یا زمین خوردن گوشی آیفون و… که در ادامه. به این مسائل سخت افزاری خواهیم پرداخت. اما این بخش را برای حل کردن مشکلات نرم افزاری گوشی آیفون درباره ی سیاه شدن صفحه نمایش تهیه کردیم. ابتدا لازم است از آپشن هارد ریست کردن گوشی (Hard Reset) استفاده کنید. اول دکمه Home و دکمه Sleep/Wake را به صورت همزمان فشار دهید. زمانیکه لوگوی اپل را مشاهده کردید دکمه ها را رها کنید.

برای آیفون 7 لازم است دکمه Volume Down را به جای دکمه Home فشار دهید. همچنین برای آیفون 8 به بالا به ترتیب دکمه های Volume Up و Volume Down را فشار دهید‌ و بعد دکمه Sleep/Wake را نگه دارید تا آرم اپل را ببینید‌. در روشی دیگر می‌توانید نرم افزار iTunes بر روی سیستم خود نصب کنید. حالا گوشی آیفون را به کامپیوتر وصل کنید. در برخی از مواقع iTunes مشکل گوشی شما را تشخیص می‌دهد. اگر ایفون شما بر روی حالت Recovery Mode بود، یک پنجره بر روی صفحه نمایان می‌شود. شما میتوانید برای استفاده از تنظیمات کارخانه ای گزینه ی Restore را انتخاب کنید.

سیاه شدن صفحه گوشی آیفون

اما اگر این نرم افزار نتوانست به مشکل ایفون شما کمک کند دکمه Sleep/Wake و دکمه Home را نگه دارید تا یک پیام برای شما ظاهر شود. اگر نسخه ی پشتیبانی داشته باشید، نرم افزار می‌تواند از اطلاعات گوشی شما پشتیبانی کند‌ و اطلاعات شما را پس بگیرد. در انتهای کار تلفن همراه شما روشن می‌شود و مشکل سیاه شدن صفحه گوشی ایفون برطرف خواهد شد. زمانیکه گوشی ایفون دچار مشکلات نرم افزاری نباشد، شما نمی‌دانید که چرا صفحه گوشی اپل سیاه میشود؟ در این صورت به احتمال زیاد گوشی ایفون دچار مشکلات سخت افزاری شده است که در دیگر بخش ها به این مشکلات می‌پردازیم.

سیاه شدن صفحه گوشی اپل در اثر ضربه

یکی از دلایل سیاه شدن صفحه گوشی آیفون، ضربه خوردن آن می‌باشد. حتی ممکن است پس از ضربه خوردن، سیاه شدن یا تاریک شدن صفحه به صورت رندوم را مشاهده کنید. هر دو مشکل نگران کننده و جدی هستند. زیرا نشان دهنده ی این است که گوشی شما آسیب دیده و به یک مشکل اساسی برخورد کرده اید. از آنجا که این مشکل ممکن است برای گوشی یا تبلت شما اتفاق بیفتد لازم است، نکات ایمنی را از قبل رعایت کنید. استفاده از گارد های محافظ، یکی از بهترین راه حل برای پیشگیری از آسیب آیفون یا آیپد شماست. همچنین می‌توانید از گلس یا همان محافظ صفحه ی نمایش استفاده کنید.

تا به هنگام ضربه فقط گلس آیفون آسیب ببینید نه صفحه نمایش ایفون. اگر هیچکدام از این اقدامات را انجام ندادید و گوشی شما دچار این آسیب شده توصیه می‌کنم که به هیچ عنوان خودتان آستین بالا نزنید.  در شرایط فقط لازم است به مرکز تعمیرات ایفون مراجعه کنید. تا ایفون شما توسط یک فرد متخصص تعمیر شود. برخی اوقات ممکن است گوشی ایفون بر اثر ضربه آسیب نبیند و در آب بیفتد. اگر پس از افتادن در آب با مشکل سیاه شدن صفحه گوشی آیفون مواجه شدید سریعا به تعمیرگاه بروید. در این مورد سعی کنید با سرعت بیشتری اقدام کنید. تا آب به دیگر قسمت های گوشی نفوذ نکند و مشکلات دیگری را برای شما رونمایی نکند.

سیاه شدن صفحه گوشی اپل در اثر ضربه

خاموش شدن صفحه ایفون 14

برخی اوقات خاموش شدن آیفون و روشن نشدن آن را با سیاه شدن صفحه گوشی ایفون اشتباه می‌گیرند. در این مواقع اولین اتفاقی که ممکن است افتاده باشد، خالی شدن باتری گوشی است. افرادی که با خاموش شدن گوشی به صورت ناگهانی دچار می‌شوند ممکن است گوشی خود را به شارژر وصل کنند اما متوجه شارژ نشدن گوشی شوند. اگر گوشی شما خیلی وقت است که شارژ تمام کرده، ابتدا لازم است نیم ساعت آن را به شارژ نگه دارید. حال اگر شارژدهی انجام نشد، مشکل از کابل یا آداپتور شارژر شماست. شما باید برای خرید شارژر ۲۰ وات اپل اقدام کنید. بهتر است شارژر اورجینال تهیه کنید و به گارانتی تعویض آن توجه داشته باشید. با این اوصاف نگران خاموش شدن صفحه ایفون 14 نباشید. ابتدا تمامی ابعاد را بررسی کنید و سپس اقدام به تعمیر یا خرید قطعه ی جدید کنید‌.

خاموش شدن صفحه ایفون 14

سیاه شدن برنامه های ایفون

زمانیکه در ورود یا نصب یک برنامه با مشکل سیاه شدن صفحه گوشی آیفون مواجه می‌شوید. دلیل این سیاهی یا پرش، همان اپلیکیشن است. گوشی شما ممکن است با نصب برخی از اپلیکیشن های خاص به مشکل برخورد کند. یا حتی با وارد شدن یا بارگذاری بعضی از صفحات اینترنت، یوتیوب، نتفلیکس و… سیاه شدن صفحه گوشی را مشاهده کنید. شما باید به سرعت از ان صفحه یا اپلیکیشن خارج شوید. سپس اپلیکیشن را حذف کنید. در مرحله ی بعدی به اپ استور بروید و آپدیت آن اپلیکیشن را بررسی کنید. سعی کنید از نصب بدافزارها یا وارد شدن به هر سایت نامعتبری خودداری کنید. همچنین اگر در اپ استور اپلیکیشنی نصب کردید و با این مشکل مواجه شدید، حتما در بخش نظرات، مشکل اپلیکیشن را مطرح کنید.

سیاه شدن برنامه های ایفون

افتادن لکه روی صفحه گوشی ایفون

هنگامی که در حال کار کردن با گوشی ایفون خود هستید، ممکن است متوجه تغییراتی بر روی صفحه نمایش آن شوید. زیرا برخی اوقات پس از ضربه خوردن یا افتادن گوشی در آب، حتی اگر ایفون دچار سیاه شدن صفحه نشود، ممکن است آسیب ببیند‌. این آسیب به صورت لکه های کوچک دهنده ی سفید و آزاردهنده می‌باشد. چیزی که بر روی صفحه نمایش قرار دارد، اندکی تغییر است که خبر از آسیب های جدی می‌دهد. ابتدا به شما پیشنهاد می‌دهم که صفحه گوشی ایفون را کاملا پاک و تمیز کنید. اگر پس از تمیز کردن دوباره لکه ها را مشاهده کردید، باید بدانید که با آسیب جدی روبرو شدید. این لکه های آزار دهنده معمولا به این سادگی از بین نمی‌روند.

افتادن لکه روی صفحه گوشی ایفون

برخی اوقات ممکن است لکه سفید باشد یا لکه های رنگی بر اساس رنگ پس زمینه مشاهده شود. در مواقعی ممکن است این لکه وسعت پیدا کند. همچنین به رنگ سفید یا سیاه، بزرگ و بزرگتر شود. این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. تا حد امکان برای ایفون یا آیپد خود از گلس صفحه نمایش استفاده کنید و دستگاه را داخل گارد قرار دهید. اما مسئله لکه را نمیتوانید به تنهایی حل کنید. لازم است به مراکز تعمیر اپل مراجعه کنید و کار تعمیر را به یک متخصص بسپارید. اگر در هر مرحله نیاز به خرید لوازم جانبی اپل داشتید، بهتر است این لوازم را به صورت اورجینال و از فروشگاه های معتبر بخرید.

علت پریدن صفحه گوشی آیفون

در این بخش قصد داریم به صورت کلی 5 دلیل پریدن صفحه گوشی یا به اصطلاح پر پر زدن را بررسی کنیم. یکی از شایع ترین دلایل این کار نصب اپلیکیشن های ویروسی و مخرب است. در اولین مواجه برنامه را ببندید و دوباره امتحان کنید اگر باز با این مشکل مواجه شدید، اپلیکیشن را حذف کنید. دومین دلیل بروز رسانی گوشی ایفون است. برخی از نسخه های آپدیت دارای باگ هایی می‌باشند. ممکن است این اختلال بر روی گوشی آیفون شما به دلیل همان باگ های آپدیت به وجود آمده باشد. دلیل سوم تنظیمات دوربین گوشی است. اگر در قسمت تصاویر یا همان گالری یا به هنگام عکاسی با دوربین ایفون با این مشکل روبرو شدید گزینه اچ دی آر (HDR) خودکار را غیرفعال کنید.

دلیل چهارم این مشکل می‌تواند بر اثر مشکلات حافظه یا پر شدن حافظه باشد. برای حل این مشکل می‌توانید گوشی خود را به وسیله کابل به سیستم وصل کنید و اطلاعات خود را جا به جا کنید‌. تا کمی فضای خالی برای گوشی ایفون ایجاد کنید. پنجمین و اخرین علت پریدن صفحه گوشی ایفون آسیب های فیزیکی می‌باشد. برخی اوقات این آسیب ها بر اثر ضربه خوردن یا ریختن مایعات روی صفحه نمایش آیفون می‌باشد. در این صورت لازم است به تعمیرگاه مراجعه کنید و این کار را سریع انجام دهید.

علت پریدن صفحه گوشی آیفون

علت کم شدن ناگهانی نور صفحه گوشی ایفون

این موضوع اصلا جای نگرانی ندارد. به شما اطمینان می‌دهم که گوشی شما آسیب ندیده است و قطعا لازم است ترفندهای گوشی ایفون که کمتر کسی از آن خبر دارد را مطالعه کنید. این مسئله به تنظیمات گوشی شما بر می‌‌گردد. زیرا گوشی ایفون جدید شما بر روی تنظیم خودکار نور صفحه نمایش قرار دارد. این تنظیم خودکار بر اساس روشنایی محیط عمل می‌کند‌ و این حالت بر طول عمر صفحه نمایش و محافظت از پیکسل های صفحه مفید است. اما با این وجود بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که خودشان به صورت دستی، نور گوشی را تنظیم کنند‌. برای رفتن به این تنظیمات و تغییر آن از مراحل زیر استفاده کنید‌.

  • ابتدا به تنظیمات یا همان Settings بروید.
  • حالا وارد بخش عمومی (General) شوید.
  • به بخش دسترسی (Accessibility) بروید.
  • گزینه‌ی Display Accommodations را انتخاب کنید‌.
  • گزینه‌ی (Auto-Brightness) برای روشنایی خودکار می‌باشد. با حرکت دادن اهرم این گزینه می‌توانید قابلیت تنظیم خودکار را فعال یا غیر فعال کنید.

اما برای تنظیم آيفون IOS 14 و سایر ایفون هایی که مطابق بالا نیست از این روش استفاده کنید.

علت کم شدن ناگهانی نور صفحه گوشی ایفون

  • وارد بخش تنظیمات شوید.
  • به بخش Display & Brightness بروید.
  • حالا زبانه ی اتوماتیک را به چپ و راست بکشید و تنظیمات خودکار را فعال یا غیر فعال کنید.
  • اما لازم است بدانید که خوشبختانه می‌توانید از میانبر نیز استفاده کنید‌‌.
  • بر روی دکمه شناور ضربه بزنید و در منوی جدید به مرکز کنترل (Control Center) بروید.
  • انگشت خود را روی نماد خورشید که نماد روشنایی است نگه دارید و مقدار روشنایی صفحه نمایش را کم و زیاد کنید‌.
  • در این صفحه باز شده دو گزینه ی Dark Mode و Night Shift را مشاهده می‌کنید. این دو گزینه برای همان کم و زیاد کردن نور صفحه نمایش ایفون است.

این روش را می‌توانید برای آیفون IOS 12 نیز انجام دهید.

سخن پایانی

در این مقاله بررسی کردیم که چرا صفحه گوشی اپل سیاه میشود؟ ما در تیم ایمن خرید قصد داریم تمامی دلایل و راه حل های سیاه شدن صفحه گوشی اپل را در اختیار شما قرار دهیم. قطعا در آپدیت ها بعدی به دلایل و نکات بیشتری می‌پردازیم. حال آنکه اگر این نکات برای شما مفید بود یا در این باره سوالی داشتید می‌توانید از پشتیبانی ایمن خرید در (قسمت کامنت ها) بپرسید. همچنین نظرات خود را نسبت به این مقاله به ما اعلام کنید. شما می‌توانید با مطالعه ی مطالب مفید در این سایت معتبر مشکلات گوشی خود را تا حدی زیادی برطرف کنید. حتی می‌توانید لوازم جانبی مورد نیاز مانند هندزفری لایتنینگ اپل را به سادگی از این سایت معتبر خریداری کنید. سپاس از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید، خوشحال می‌شویم که سایت فروشگاه آنلاین لوازم جانبی ایمن خرید را در شبکه ‌های اجتماعی خود به دیگران نیز معرفی کنید. ❤ با این کار می‌توانید به دوستان و آشنایان خود لطف بزرگی کرده‌اید. چرا که هر کس برای تامین لوازم جانبی خود نیاز به یک مرکز معتبر خواهد داشت.