درود بر کاربران و همراهان همیشگی ایمن خرید. امروز به سوال برخی از کاربران می‌پردازیم که می پرسند چرا گوشی آیفون روشن نمی‌شود؟ اکثر کاربرانی که از این گوشی استفاده می‌کنند، بطور مدام آن را دست می‌گیرند و در حال استفاده از کارایی های این گوشی می‌باشند. در این میان اگر آیفون یا آیپد شما روشن نشود، اوضاع ناخوشایندی را تجربه می‌کنید‌. این موقعیت برای هر فردی استرس زا می‌باشد. زیرا مشمول هزینه های غیر منتظره ای می‌شود. همچنین برخی از افراد نگران اطلاعات شخصی خود هستند. اطلاعاتی از قبیل مخاطبین، عکس ها و فیلم هایشان. ما سعی داریم که به صورت کلی علت روشن نشدن گوشی آیفون را بررسی کنیم و راه حل های احتمالی این مشکل را به شما توضیح دهیم. در ادامه می‌خوانیم:

چرا گوشی آیفون روشن نمی شود

  • علت روشن نشدن گوشی آیفون بعد از اتمام شارژ
  • علت خاموش شدن ناگهانی آیفون و روشن نشدن
  • علت خاموش شدن ناگهانی صفحه گوشی اپل
  • مشکل روشن نشدن آیفون 6s
  • روشن نشدن آیفون 7پلاس
  • علت روشن نشدن آیفون 13 پرومکس

علت روشن نشدن گوشی آیفون بعد از اتمام شارژ

یکی از بدترین اتفاقات روشن نشدن گوشی آیفون است. زمانیکه افراد با آن مواجه می‌شوند، نگرانی زیادی را تحمل می‌کنند. اما لازم است بدانید که این اتفاق آن قدرها هم نگران کننده نیست. اگر گوشی آیفون شما دچار مشکلات سخت افزاری نشده باشد می‌توانید با چند ترفند ساده دوباره آیفون یا آیپد خود را روشن کنید. خوشبختانه راهکارهایی برای حل این مشکل وجود دارد. پس بهتر است به جای دستپاچه شدن این مقاله را به صورت کامل مطالعه کنید تا با این راهکارها آشنا شوید. برخی اوقات مشکل از درگاه شارژ، کابل و آداپتور می‌باشد. در این صورت آیفون شما شارژ نمی‌شود و پس از اتمام شارژ دیگر روشن نمی‌شود. حال لازم است از یک شارژر دیگر استفاده نمایید. اگر باتری آیفون کاملا خالی شده باشد، ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان برای بازگرداندن آن لازم است. بعد از آغاز فرایند شارژ میتوانید گوشی خود را روشن کنید.

علت روشن نشدن گوشی آیفون بعد از اتمام شارژ

در این صورت لازم است که خرید شارژر ۲۰ وات اپل اورجینال با گارانتی تعویض را انجام دهید. بهتر است خرید خود را از فروشگاهی معتبر انجام دهید که فروش به شرط اصل بودن و با گارانتی تعویض باشد‌. مورد بعدی ممکن است از صفحه‌ نمایش آیفون یا آیپد شما باشد. در این صورت بهتر است به متخصص یا تعمیرکار آیفون مراجعه کنید تا مشکل صفحه نمایش را حل کند. برخی مواقع نیز دستگاه دچار باگی موقت می‌شود و پس از مدت کوتاهی، مشکلش رفع خواهد شد. در این صورت شما فردی خوش شانس هستید. به شما پیشنهاد می‌کنم در هر حالتی امیدوار باشید که روشن شود. در بخش های بعدی، موارد دیگر را بررسی می‌کنیم و راهکارهای جدیدی به شما ارائه می‌دهیم.

علت خاموش شدن ناگهانی آیفون و روشن نشدن

اگر موارد قبلی را بررسی کردید و نتوانستید آیفون خود را روشن کنید، لازم است که از این راهکارها استفاده کنید. در حالتی دیگر، مشکل از باتری دستگاه آیفون است. گاهی اوقات باتری از کار میفتد یا کند عمل می‌کند. در این صورت بهتر است باتری را تعویض کنید. البته می‌دانم که تعویض باتری آیفون کم ‌هزینه اصلا نیست، اما شارژدهی گوشی را بهتر می‌کند و در نگهداری شارژ گوشی آیفون نیز قوی تر از قبل عمل می‌کند. در کل اگر مشکل از شارژ گوشی شما نبود بهتر است راه‌اندازی اجباری آیفون را برای حل این مسئله امتحان کنید.

در راه اندازی اجباری اگر دستگاه شما فریز یا خاموش شده است، بسته به نوع گوشی خود باید کارهای متفاوتی انجام دهید. که در ادامه ی مقاله به راه اندازی انواع مدل های آیفون می‌پردازیم. حال اگر این روش ها را امتحان کردید و گوشی شما روشن نشد بهتر است به این قسمت عمل کنید. ابتدا باید دستگاه آیفون خود را با itunes به کامپیوتر وصل کنید. زمانیکه restore و update را مشاهده می‌کنید، گزینه ی آپدیت را انتخاب کنید.

علت خاموش شدن ناگهانی آیفون و روشن نشدن

حال آیتونز سعی می کند بدون پاک کردن اطلاعات و داده های شخصی شما iOS را مجددا بر روی آیفون نصب کند. زمانیکه دانلود 15 دقیقه طول بکشد ، آیفون یا آیپد شما از حالت Recovery mode خارج می شود. حال اگر این مراحل را انجام دادید و نتیجه ای دریافت نکردید لازم است از گزینه ی ریستور استفاده کنید. فراموش نکنید که ریستور با آیتیونز امن تر از icloud می‌باشد. زیرا چندین بار اطلاعات و داده های شما را بارگذاری می‌کند‌.

علت خاموش شدن ناگهانی صفحه گوشی اپل

یکی از مسائلی که شاید برای گوشی شما نیز پیش آمده ، خاموش شدن ناگهانی صفحه گوشی می‌باشد. این خاموشی در گوشی های اپل به چندین علت اتفاق می‌افتد. ضربه خوردن گوشی یکی از دلایلی است که این مشکل را برای گوشی ایفون به وجود می‌آورد. دقت کنید که پس از خریداری گوشی اپل از برای حفاظت از  صفحه نمایشگر از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید. کیس و قاب های ژله ای نیز تا حد زیادی گوشی شما را از آسیب های احتمالی حفظ می‌کند. قرار دادن در مکان های امن و دور از دسترس دیگران، مانع از ضربه وارد شدن به گوشی می‌باشد.

علت خاموش شدن ناگهانی صفحه گوشی اپل

در صورتی که به گوشی اپل ضربه ای وارد شد بلافاصله آن را خاموش کنید. این کار باعث می‌شود تا از هنگ کردن گوشی جلوگیری شود. هارد ریست کردن گوشی اپل، یکی از راههایی است که مشکل خاموش شدن ناگهانی صفحه را برطرف می‌کند. آب خوردگی نمایشگر، علتی دیگر برای این نوع خاموش شدن است. در صورتی که گوشی آیفون در تماس با آب قرار گرفت سرعت عمل تاثیر زیادی در نتیجه کار دارد. گوشی خود را سریعا خشک نموده و بلافاصله خاموش کنید.

مشکل روشن نشدن آیفونs6

زمانی خاموش شدن گوشی آیفون را تجربه می‌کنید و به دنبال راهکاری برای روشن کردن آن هستید، ابتدا لازم است به مدل گوشی دقت کنید. اگر مدل آیفون شماs6 یا گوشی های قدیمی تر بود )شامل نسل اول آیفون (SE لازم است دکمه‌ی پاور و دکمه‌ی کناری را فشار دهید و نگه دارید. در آیفون ‌های قدیمی یا همان نسل اول، دکمه‌ی بالایی آیفون را فشار دهید. تا زمانیکه لوگوی اپل روی صفحه نمایش داده شود. اگر با استفاده از این روش یعنی راه اندازی مجدد گوشی آیفون شما روشن شد به شما تبریک می‌گوییم. اما در صورت روشن نشدن گوشی روش های بعدی مقاله را مطالعه کنید. برخی از آیفون های 6 اس و 6 اس پلاس به دلیل عدم عملکرد صحیح ممکن است یکی از کامپوننت ها، از کار افتاده شود و در این صورت دیگر روشن نشوند. در نهایت لازم است به مرکز تعمیر گوشی آیفون مراجعه کنید.

مشکل روشن نشدن آیفونs6

روشن نشدن آیفون 7پلاس

حال به روشن نشدن گوشی‌های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس می‌پردازیم. راهکاری که برای راه اندازه مجدد این مدل گوشی وجود دارد این است. دکمه‌ی کاهش شدت صدا و دکمه ی کناری را به صورت همزمان فشار دهید تا زمانیکه لوگوی اپل بر روی صفحه ظاهر شود. البته بعد از این فشار لازم است در حد چند ثانیه مکث کنید. لطفاً زیاد عجول نباشید و اجازه دهید که سیستم گوشی عمل کند. اما برای گوشی‌های آیفون 8 و آیفون های جدید تر)ازجمله نسل دوم و سوم آیفون (SE باید اول دکمه volume بالا را فشار دهید و سپس به سرعت آن را رها کنید. بعد دکمه  power را برای مدت 10 ثانیه نگه دارید تا لوگوی اپل را مشاهده کنید. فراموش نکنید که این نوع راه اندازی مجدد را می‌توانید برای گوشی های مدل بالاتر نیز انجام دهید.

روشن نشدن آیفون 7پلاس

روشن نشدن آیفون بعد از آپدیت

یکی از مشکلاتی که دارندگان گوشی آیفون با آن مواجه هستند روشن نشدن گوشی پس از آپدیت است. البته این موضوع نگران کننده ای نیست و با انجام راهکارهایی که در ادامه گفته می‌شود، این مسئله برطرف خواهد شد. در ابتدا مسائل ساده و ابتدایی تر را مورد بررسی قرار می‌دهیم. یکی از این دلایل احتمالی می‌تواند تمام شدن باتری گوشی باشد. همانطور که می‌دانید انجام به روز رسانی انرژی زیادی مصرف می‌کند و شاید پس از این فرایند باتری تمام شده است. برای حل شدن این مشکل دستگاه آیفون خود را به شارژ متصل کنید. اگر پس از ۶۰ دقیقه باز هم صفحه شارژ نمایان نشد اتصالات کابل و آداپتور usb را بررسی کنید.

ریستارت کردن گوشی آیفون راه حل دوم برای روشن کردن گوشی پس از آپدیت است.  با انجام ریستارت علاوه بر حل شدن مشکل روشن نشدن دیگر مشکلات جزئی را برطرف می‌کند. خرابی ios از موضوعاتی است که گاها با آپدیت شدن گوشی را دچار مشکل می‌کند. در صورتی که با انجام راه کارهای بالا مشکل آیفون شما برطرف نشد، دستگاه ios خود را ریکاوری کنید. انجام این روش به کمک کامپیوتر و نصب آخرین نسخه itunes امکانپذیر می‌باشد. آخرین راه حل برای برطرف کردن خاموش شدن آیفون بعد از آپدیت، بازیابی آیفون آی پد در حالت dfu است.

روشن نشدن آیفون بعد از آپدیت

این راه حل را در صورتی به شما پیشنهاد می‌کنیم که حالت ریکاوری هم برای گوشی شما کارساز نبوده است. ریست کردن گوشی به روش ریکاوری ساده تر از روش dfu می‌باشد. dfu همان به روز رسانی سیستم عامل دستگاه می‌باشد که مخفف شده آپدیت سخت افزاری شده دیوایس است.  این حالت از ریکاوری پیشرفته بوده و فقط به گوشی ها آیفون اختصاص دارد. توجه داشته باشید در استفاده از روش dfu تقریبا تمامی دیتا های گوشی شما پاک می‌شود و همچنین زمان‌بر می‌باشد. برای یادگیری دیگر ترفندها میتوانید مقاله (ترفندهای گوشی ایفون که کمتر کسی از آن خبر دارد) را مطالعه کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله از ایمن خرید آموختیم که چرا گوشی آیفون روشن نمی‌شود؟ ابتدا لازم است دلیل روشن نشدن گوشی خود را بررسی کنید. سپس به سراغ راهکار برای حل این مشکل بروید. با مطالعه ی این مطلب راهکار های فراوانی را می‌آموزید که لازم است قبل از مراجعه به تعمیرگاه، این راهکارها را تست کنید. زیرا ممکن است بدون پرداخت هیچ هزینه ای بتوانید گوشی آیفون یا آیپد خود را روشن کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از روش راه اندازی مجدد لازم است که نوع گوشی خود را مدنظر داشته باشید. در این مقاله شما را راهنمایی کردیم که چگونه هر مدل گوشی را با روشی صحیح روشن کنید.

همچنین در قسمت علت خاموش شدن ناگهانی آیفون و روشن نشدن آن، از روش های کاربردی برای روشن کردن آیفون استفاده کردیم. گاهی اوقات مشکل روشن نشدن آیفون نرم افزاری و گاها مشکل آن سخت افزاری می‌باشد. اگر موفق با روشن کردن گوشی نشدید، بهتر است اصرار نورزید و به مرکز تعمیرات آیفون مراجعه کنید. تا آیفون شما به صورت تخصصی عیب یابی شود. برخی اوقات لازم است که خرید لوازم جانبی اپل داشته باشید. در این صورت بهتر است از لوازم اورجینال با گارانتی تعویض خرید کنید. شما می‌توانید سوالات خود را از ایمن خرید در کامنت ها بپرسید تا متخصصین ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید، فروشگاه لوازم جانبی ایمن خرید را در شبکه‌های اجتماعی خود به دیگران نیز معرفی کنید. در این صورت به دوستان و آشنایان خود نیز لطف بزرگی نموده‌اید. چرا که هر شخصی نیاز به یک مرکز فروش لوازم جانبی معتبر خواهد داشت. ❤