اگر سوال شما این است که چرا گوشی آیفون هنگ میکنه؟ بهتر است تا پایان این مقاله همراه ایمن خرید باشید. همانطور که می‌دانید محصولاتی همچون آیفون و آیپد، از محصولات موفق و پرطرفدار شرکت اپل هستند. این برند در بازار طرفداران زیادی دارد زیرا از کیفیت بالایی برخوردار است. اما این موضوع بدان معنا نیست که کاربر با خرابی یا دیگر مشکلات مواجه نشود. این محصولات نیز همچون دیگر لوازم الکترونیکی دچار خرابی می‌شوند.

اگر خرابی در لوازم جانبی داشتید، به شما پیشنهاد میکنم که از خرید لوازم جانبی اپل اورجینال با گارانتی تعویض استفاده کنید. اما اگر دچار مشکلات نرم افزاری شدید، بهتر است به دنبال راه حل صحیح آن مشکل باشید. یکی از مشکلات عمده ی کاربران با آیفون هنگ کردن می‌باشد. این مطلب را در خصوص حل مشکل هنگ کردن برای شما تهیه کردیم. پس با تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با دریافت اطلاعات و استفاده از راه حل های ساده بتوانید مشکل آیفون خود را حل کنید.

چرا گوشی آیفون هنگ میکنه؟

در این مقاله خواهیم خواند:

  • چگونه گوشی آیفون هنگ شده را خاموش کنیم؟
  • هنگ کردن آیفون x
  • فریز شدن آیفون 11
  • علت قفل شدن گوشی آیفون
  • هنگ کردن تاچ آیفون
  • هنگ کردن گوشی اپل 8
  • هنگ گوشی آیفون 12
  • مشکل Home would like to send you critical alerts
  • رفع هنگ گوشی آیفون

هنگ کردن آیفون x

یکی از بارزترین مشکلات گوشی های مدل آیفون x هنگ کردن زیاد آن می‌باشد. این مشکل در زمانی که آپدیت می‌شود بیشتر رخ می‌دهد. یکی از راه حل های ساده و سریع در این مواقع، تمیز کردن صفحه گوشی است. اگر صفحه گوشیتان شکسته، کثیف و خراب می‌باشد، با تعویض و تمیز کردن می‌توان به حل مسئله کمک کرد. علت انجام این روش این است که شاید کثیفی یا لیبل شکسته مانع از انجام برنامه های داده شده شود؛ و همچنین لمس به درستی انجام نشود. اگر گوشی شما خاموش می‌شود با یک بار on و off شدن مشکل به صورت مقطعی حل می‌شود. اما پس از آن حافظه داخلی و کارت حافظه گوشی را پاکسازی کنید.

در صورتی که دکمه پاور گوشی کار نمی‌کند باید از چند کلید استفاده کنید. برای ریستارت شدن گوشی، دکمه افزایش صدا را فشار داده و رها کنید. پس از انجام این کار، دکمه کاهش را فشار داده و باز رها کنید. بعد از آن دکمه پاور را فشار دهید، هنگامی که لوگوی اپل مشاهده شد، آن را نگه دارید. اگر علت گوشی هنگ شده آیفون خود را نمی‌دانید، ریست کارخانه ای راه حلی مناسب می‌باشد. از دلایل دیگر هنگ شدن آیفون x خطاهای نرم افزاری است. با برطرف کردن این خطاها مشکل شما برطرف می‌شود. اگر به دنبال یادگیری (ترفندهای گوشی آیفون که کمتر کسی از آن خبر دارد) هستید، بهتر است مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

هنگ کردن آیفون x

فریز شدن آیفون 11

یکی از انواع مدل گوشی آیفون، مدل گوشی آیفون ۱۱ می‌باشد. این گوشی در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد. آیفون ۱۱ نیز مانند دیگر گوشی های اپل دارای مزایا و معایبی است. قابلیت های بسیار زیاد آیفون ۱۱ در آن سال افراد بسیار زیادی را جذب خود کرد. یکی از معایب این مدل گوشی فریز شدن آن می‌باشد. فریز شدن به معنای گیر کردن و یا هنگ شدن گوشی است. این مشکل اگر زیاد تکرار شود، آزار دهنده و دردسر ساز می‌شود. فریز یا هنگ شدن گوشی آیفون ۱۱ به راحتی حل خواهد شد.

راه اندازی مجدد و پاور کردن گوشی راه حل این مسئله می‌باشد. برای چند ثانیه دکمه پاور گوشی را نگه دارید. پس از آن با مشاهده ” to pawer off slide” بر روی نمایشگر گوشی آن را رها کنید. در اکثر مواقع این ریستارت ساده گوشی شما را به حالت عادی بر می‌گرداند. اگر قصد دارید به صورت پایه ای این مشکل را حل کنید از ابعاد مختلف آن بررسی کنید. فایل های سنگین و با حجم بالا را بازبینی کرده و در صورتی که غیر قابل استفاده هستند، حذفشان کنید. شاید گوشی آیفون ۱۱ شما ویروسی شده و نیازمند نصب یک آنتی ویروس باشد.

فریز شدن آیفون 11

علت قفل شدن گوشی آیفون

قفل کردن گوشی آیفون یک اصطلاح است که در مواقع هنگ کردن آن به کار برده می‌شود. در این مواقع شاید از اصطلاح فریز شدن نیز استفاده کنند. البته این مشکلی ست که برای اکثر گوشی ها با برندهای مختلف ایجاد می‌شود. اما در نسل آیفون های جدید به دلیل پیشرفت تکنولوژی، کمتر دچار این مشکل خواهیم شد. این مشکل در برخی از موارد به دلیل قدیمی بودن سیستم عامل iOS می‌باشد. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که پس از گذشت زمان، سیستم عامل خود را به روز رسانی کنید. برای انجام این کار لازم است ابتدا وارد قسمت setting گوشی آیفون شوید.

پس از آن در قسمت General گزینه ی Software Update را تپ کنید. در نهایت گزینه    install    را انتخاب کنید و صبر کنید تا سیستم عامل آیفون شما به روز رسانی شود. زمانیکه ورژن های جدید ios مخصوص گوشی شما عرضه می‌شود، حتما از این موقعیت استفاده کنید. زیرا با آپدیت کردن سیستم عامل، مشکلات جزئی یا کلی گوشی شما برطرف خواهد شد.

علت قفل شدن گوشی آیفون

هنگ کردن تاچ آیفون

هنگ کردن یا کار نکردن تاچ آیفون، همان عمل نکردن صفحه نمایشگر است. که به طور ناگهانی برای برخی افراد اتفاق میفتد. زمانیکه کاربران با این چالش مواجه می‌شوند، صبر و تحمل خود را از دست می‌دهند و شاید برای حل این مشکل اقدامات عجولانه ای انجام دهند. اما کافیست از آموزش چند راه حل ساده برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا از مباحث بخش های قبل کمک بگیرید و سپس به روش های برطرف کردن این قسمت بپردازید.

روش اول: ابتدا این مشکل را با ریستارت کردن آیفون حل کنید. زیرا هنگ کردن تاچ آیفون یک باگ یا مشکل نرم افزاری موقت است و به احتمال زیاد با ریستارت کردن آن حل خواهد شد. در این شرایط لازم است دکمه پاور را فشار دهید تا گزینه ی مربوط به خاموش شدن گوشی فعال شود. سپس آن را انتخاب کنید تا گوشی آیفون خاموش شود. برای روشن کردن نیز مجددا باید دکمه ی پاور را بفشارید. حال اگر تاچ صفحه نمایشگر شما کار نکرد از این روش استفاده کنید.

هنگ کردن تاچ آیفون

روش دوم: برای انجام روش دوم نیازی به لمس صفحه نمایش نیست. فقط لازم است که از دکمه های فیزیکی موبایل استفاده کنید. در این روش با استفاده از فورس ریست کردن سعی داریم هنگ کردن تاچ آیفون را برطرف کنیم. برای انجام این روش ابتدا دکمه های Home و Power را به صورت همزمان فشار دهید. در آیفون7 از دکمه Volume Down استفاده کنید. یا برای ورژن های بالاتر دکمه Volume Up را فشار دهید و پس از آن دکمه Volume Down را بفشارید. سپس صبر کنید تا لگوی اپل نمایان شود. پس از مشاهده ی لگو دکمه ها را رها کنید. با این شیوه گوشی آیفون شما آیفون فورس ریست می‌شود.

هنگ کردن گوشی اپل 8

آیفون یا اپل ۸ یکی از مدل های گوشی شرکت اپل می‌باشد که در سال ۲۰۱۷ از آن رونمایی شد. این مدل پیش از آیفون x به بازار معرفی و عرضه شد. صفحه نمایش گوشی اپل ۸ ال سی دی می‌باشد. بیشتر سخت افزارهای داخلی آیفون ۸ با آیفون x با هم مشترک هستند. شاید برخی اوقات در این مدل گوشی به این سوال برخورد کنید که چرا گوشی آیفون هنگ میکنه؟ هنگ کردن اپل ۸ نیز همانند مدل های دیگر می باشد. پس شما می توانید از راه حل های مطرح شده در قسمت های قبل استفاده کنید. اولین و ساده ترین راه حل که روشی مشترک برای برطرف شدن هنگ کردن تمام گوشی ها می‌باشد کمک گرفتن از دکمه خاموش و روشن می‌باشد.

در صورتی که مشکل فریز شدن یا هنگ کردن آیفون۸ شما با این راه حل برطرف شد، مشکل گوشی شما جزئی می‌باشد. یکی دیگر از روش های پیشنهادی برای حل مشکل هنگ کردن گوشی، استفاده از شارژر است. گوشی اپل ۸ را به شارژ متصل کنید تا با ایجاد یک شوک ناگهانی مشکلتان برطرف شود. در این میان شاید با مشکل خرابی شارژر نیز مواجه شوید و شاید لازم باشد که شارژر 20 وات اپل تهیه کنید. فراموش نکنید که حتما از لوازم جانبی اورجینال استفاده کنید. بخصوص شارژر گوشی آیفون، که عمر باتری گوشی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

هنگ کردن گوشی اپل 8

هنگ گوشی آیفون 12

در سال ۲۰۲۰ شرکت اپل یک گوشی هوشمند به نام آیفون 12 با قابلیت های جدید را به بازار عرضه کرد. اگر بخواهیم به یکی از معایب این مدل گوشی اشاره کنیم، هنگ کردن آن می‌باشد. یکی از دلایل عمده و اصلی فریز شدن آیفون 12، پر شدن حافظه گوشی است. در این شرایط مشکلات پیش آمده شامل: روشن نشدن گوشی، اختلال در عملکرد و خاموش شدن اجباری می‌شود. با دیدن هشداری که بر روی صفحه گوشی خود می‌بینید بیشتر به این قضیه پی خواهید برد. در صورت بی توجهی به این هشدار ممکن است با مشکلات بزرگتری روبرو شوید. یکی از راه حل های کاربردی و ساده انتقال اطلاعات گوشی به کامپیوتر می‌باشد.

در قدم اول فولدر DCIM را بیابید و با بررسی عکس ها و ویدیوهای دوربین، موارد اضافی را حذف کنید. با انجام این کار درصد بالایی از فضای اشغال شده در گوشی آیفون آزاد خواهد شد. در مرحله بعدی اطلاعاتی که برایتان مهم بوده و به آن نیاز دارید را به کامپیوتر انتقال دهید. پس از اینکه از جابجایی اطلاعاتتان به کامپیوتر مطمئن شدید، گوشی خود را ریستارت کنید. استفاده از ابزار Imyfone fixppo راهی دیگر برای از بین بردن مشکل پر بردن حافظه داخلی است. با استفاده از این ابزار حرفه ای بدون اینکه اطلاعات گوشی شما پاک شود حافظه داخلی شما پاکسازی خواهد شد.

هنگ گوشی آیفون 12

مشکل Home would like to send you critical alerts

این مشکل یکی از هشدارهای بحرانی و جدی برای دستگاه های اپل محسوب می‌شود. نوتیفیکیشن هایی که در حالت Do Not Disturb یا سایلنت در دستگاه شما نمایش داده می‌شود، بسیار مهم می‌باشند. این پیام ها حاوی هشدارهای مهم سلامتی هستند که لازم است در رابطه با آنها اطلاعات بیشتری داشته باشید. در ابتدا سیستم عامل iOS 12، نوتیفیکیشن های خود را ارتقا داد تا هشدارهای بحرانی را ارائه دهد. زیرا همه برنامه ها اجازه ندارند که هشدارهای بحرانی را برای شما ارسال کنند. قبل از آنکه اپلیکیشن بتواند این پیام ها یا هشدار ها را برای شما اطلاع رسانی کند، لازم است از شما اجازه ی ارسال بگیرد.

به همین خاطر زمانیکه شما پیامی با عنوان «would like to send you critical alerts» را دریافت می‌کنید؛ لازم است که گزینه ی “Allow” را انتخاب کنید. اصولا این پیام را در ابتدای راه اندازی گوشی یا اپلیکیشن دریافت می‌کنید. اما اگر در آن زمان این آپشن را برای گوشی آیفون خود فعال نکردید، اصلا جای نگرانی نیست. فقط کافیست به قسمت Settings بروید. سپس در بخش Notifications کلید «Allow Critical Alerts» روشن کنید. اکنون این قابلیت را برای گوشی آیفون خود فعال کرده اید.

مشکل Home would like to send you critical alerts

رفع هنگ گوشی آیفون

یکی از دلایلی که گوشی آیفون شما هنگ می‌کند، مشکلات سخت افزاری می‌باشد. گاهی اوقات هیچ کدام از این روش ها برای برطرف کردن هنگ دستگاه اپل، کارساز نیست. در این شرایط با مشکلات سخت افزاری مواجه شدید. یکی از متداول ترین عوامل سخت افزاری خرابی هارد یا cpu می‌باشد. در این صورت کاری از دست شما بر نمی‌آید. شاید بگویید چاره چیست و چرا گوشی آیفون هنگ میکنه؟ اما باید به شما بگویم که ما تمامی روش های نرم افزاری را به شما آموزش دادیم. حالا تنها راه حل مراجعه به یک متخصص تعمیرات آیفون می‌باشد.

رفع هنگ گوشی آیفون

سخن پایانی

در این مقاله آموختیم که چرا گوشی آیفون هنگ میکنه؟ ابتدا دلایل هنگ دستگاه های اپل را بررسی کردیم و سپس به حل این مشکل پرداختیم. راه کارهای ارائه شده در این مقاله کاملا معتبر و کاربردی است. با توجه به آنکه مشکل هنگ کردن را در مدل های مختلف آیفون بررسی کردیم، اما راهکارهای بیشتر این مدل ها با یکدیگر مشترک است. پس بهتر است تمامی قسمت ها را مطالعه کنید و از ابتدا برای اجرای این راهکارها اقدام کنید. در صورتیکه در این باره با سوال یا مشکلی مواجه شدید، در قسمت کامنت ها با تیم پشتیبانی ایمن خرید در میان بگذارید.

در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید، خوشحال می‌شویم که فروشگاه ایمن خرید را در شبکه های اجتماعی خود به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی کنید. چرا که برای همه پیدا کردن یک مرکز فروش لوازم جانبی موبایل به صورت آنلاین جذاب است.