با توجه به گرمی هوا و از طرفی گرم شدن گوشی های تلفن همراه، برای بیشتر دنبال کنندگان ایمن خرید، این سوال پیش آمده است که « چرا گوشی اپل داغ می‌کند؟ ». در این مقاله قصد داریم به صورت کامل و جامع به دنبال پاسخ این سوال باشیم. دقت کنید که مهم نیست گوشی شما آیفون 14 است و یا از نسل قدیمی گوشی های آیفون استفاده می‌کنید. تیم تولید تحقیقاتی ایمن خرید تمام تلاش خود را به کار گرفته است که با بررسی چند نکته کلی و تغییر آن داغ شدن گوشی آیفون را به حداقل برساند. در اولین گام دلایل داغ شدن گوشی اپل را بررسی می‌کنیم و در مرحله بعد به دنبال راه حل برای آن خواهیم بود. این مقاله قرار است که به پرسش های زیر پاسخ دهد.

  • علت داغ شدن گوشی آیفون 11
  • علت داغ شدن گوشی آیفون هنگام استفاده از اینترنت
  • علت داغ شدن گوشی ایفون ۱۳ پرومکس
  • علت داغ شدن گوشی آیفون 7 پلاس
  • علت داغ شدن گوشی ایفون ۱۲
  • پرومکس علت داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ
  • علت داغ شدن گوشی ایفون x
  • دلیل داغ شدن گوشی ایفون ۱۳

قبل از پاسخ به سوال « چرا گوشی اپل داغ می‌کند؟ »، به یاد داشته باشید که بخش قابل توجهی از دلایل داغ شدن گوشی اپل عدم استفاده از شارژر مناسب می‌باشد. زمانی که شما به دسته بندی لوازم جانبی اپل مراجعه می‌کنید، معمولا خرید شارژر 20 وات اپل بالاترین رتبه را دارد. دلیل آن هم این است که استفاده از شارژر مناسب و همچنین کابل اورجینال از داغ شدن گوشی اپل هنگام شارژ جلوگیری می‌کند. در صورتی که گوشی آیفون شما در مدت زمان شارژر همیشه داغ می‌کند، توجه به این نکته بهترین راه حل خواهد بود.

دلیل داغ شدن گوشی آیفون چیست؟

اگر عامل دمای محیط را حفظ کنیم، گوشی آیفون ممکن است به چندین دلیل داغ کند و به نوعی این موضوع آزار دهنده باشد. این اتفاق در گوشی‌های قدیمی آیفون معمولا کمتر رخ می‌دهد، چرا که گوشی های نسل قدیم از برنامه‌های سبک استفاده می‌کنند و از طرفی بری خدمات آن ها نیز روی حالت بهینه قرار دارد. اما گوشی‌های آیفون نسل جدید معمولا از تمام ظرفیت گوشی برای ارائه بهتر خدمات استفاده می‌کنند و همین موضوع نیز روی کیفیت آن تاثیر گذار است. در این بخش مهمترین عواملی که منجر به داغ شدن گوشی اپل شما می‌شود، بررسی خواهد شد. سعی کنید، تمامی این موارد را بررسی نمایید تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

دلیل داغ شدن گوشی آیفون چیست؟

1.    استفاده از پردازنده مرکزی گوشی برای مدت زمان طولانی

بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته، معمولا مهمترین دلیل داغ شدن گوشی‌های آیفون استفاده از تمام ظرفیت پردازنده مرکزی و یا همان CPU گوشی می‌باشد. به چندین روش ممکن است که از پردازنده گوشی خود بیش از اندازه استفاده کنید. اولین دلیل آن استفاده از بازی‌های سنگین و با گرافیک بالا می‌باشد. همه افراد دوست دارند که از بازی‌های با کیفیت استفاده کنند، اما زمانی که برای طولانی مدت مشغول بازی می‌شوند،  پردازنده گوشی داغ می‌کند، همین موضوع نیز باعث هدر رفتن بیشتر انرژی و همچنین استفاده بیشتر از ظرفیت پردازنده می‌شود. بهتر است بعد از هر 1 الی 2 ساعت بازی کردن، برای مدت 15 دقیقه تمام برنامه ها و بازی های خود را ببندید تا گوشی آیفون شما اندکی خنک شود.

به یاد داشته باشید که صرفا بازی کردن موجب استفاده بیش از حد از پردازنده گوشی ایفون شما نمی‌شود. امروزه برنامه های بسیار زیادی وجود دارد که برای ارائه بهتر خدمات خود به صورت صد در صد از قدرت پردازنده شما استفاده می‌کند. توجه به این موضوع بسیار مهم و حیاتی است. در صورتی که به دنبال پیدا کردن این برنامه‌ها می‌باشد، می‌توانید در زمان نصب هر برنامه نظرات آن را مطالعه کنید. معمولا داغ شدن گوشی برای دیگران نیز اتفاق می‌افتد.

استفاده از پردازنده مرکزی گوشی برای مدت زمان طولانی

2.    عدم به روز رسانی برنامه ها

شاید برای شما این سوال ایجاد شود که به روز رسانی‌ برنامه های گوشی آیفون چه ارتباطی به پاسخ سوال  « چرا گوشی اپل داغ می‌کند؟ » دارد. در جواب باید به شما باید بگوییم که مشکل استفاده از تمام ظرفیت پردازنده مرکزی و یا قدرت Ram گوشی ایفون شما برای سازندگان این برنامه ها امری قابل درک می‌باشد. به همین دلیل آن ها از توسعه دهندگان این حوزه درخواست می‌کنند که با تغییر در کدهای اولیه آن مشکل استفاده بیش از حد از پردازنده و یا دیگر قابلیت‌های گوشی آیفون را حل کنند.

زمانی که آن ها نیز موفق به حل این چالش می‌شوند، آپدیت برنامه جدید را برای شما قرار می‌دهند. پس از آپدیت نیز مشکل شما به مراتب کمتر و یا حل می‌شود. به همین دلیل است که بعد از آپدیت کردن برخی از بازی‌های گوشی آیفون دیگر داغ نمی‌کند. سعی کنید برنامه‌هایی که زیاد استفاده می‌کنید را در اولین فرصت آپدیت نمایید. معمولا مشکل شما به صورت حل خواهد شد.

عدم به روز رسانی برنامه ها

3.    استفاده از قاب های غیر استاندارد

اگر شما به یک اپ استور مراجعه کنید و از او سوال کنید که « چرا گوشی اپل داغ می‌کند؟ » معمولا اول از همه قاب و یا گارد محافظ گوشی ایفون شما را بررسی می‌کند. به صورت ذاتی جنس این محصولات چرم، لاستیکی و یا سرامیکی می‌باشد. همین موضوع باعث می‌شود که گوشی شما به سادگی نتواند دمای خود را کاهش دهد. از طرفی اگر روی آن برش‌های مناسب برای خنک شدن گوشی نیز طراحی نشده باشد، مشکل شما بیشتر خواهد شد. به همین دلیل است که امروزه کمتر کسی از قاب های یک تکه استفاده می‌کند، چرا که می‌داند این موضوع به گوشی آیفون اجازه خنک شدن نمی‌دهد.

البته شما می‌توانید از یک تکنیک ساده برای حل کردن مشکل داغ شدن گوشی خود استفاده کنید. سعی کنید زمانی که قصد بازی کردن و یا انجام یک سری فعالیت سنگین با گوشی آیفون خود دارید، قاب گوشی آیفون را از آن جدا کنید. در این صورت کیفیت گوشی عایق دمایی ندارد و خود می‌تواند خنک شود. در این صورت شما نیز برای مدت زمان بیشتری بدون داغ شدن گوشی آیفون خود می‌توانید از آن استفاده نمایید.

استفاده از قاب های غیر استاندارد

4.    اتصال طولانی به اینترنت همراه

یکی از پاسخ‌های بسیار رایج به سوال « چرا گوشی اپل داغ می‌کند؟ »، عدم توجه به روشن بودن اینترنت گوشی می‌باشد. زمانی که شما اینترنت خط خود را برای طولانی مدت روی حالت فعال قرار می‌دهید، امواج اینترنت روی داغ شدن گوشی شما تاثیر گذار است. از طرفی این امواج برای سلامتی شما نیز مضر می‌باشد، به همین دلیل بهتر است زمان‌هایی که با اینترنت سیم کارت خود کاری ندارید، آن را غیر فعال کنید. از طرفی استفاده از WIFI به صورت ویژه روی طول عمر گوشی و حتی دمای مناسب دستگاه شما تاثیر گذار است.

از طرفی توجه به تنظیمات اینترنت همراه گوشی شما نیز می‌تواند در سرد شدن گوشی شما نقش بسیار تاثیر گذاری داشته باشد. همیشه لازم نیست که کیفیت ارتباط خود را روی حالت 4G و یا LTE قرار دهید. به هر میزان که قدرت و کیفیت سرعت اینترنت تلفن همراه شما افزایش پیدا کند، این موضوع به صورت جدی روی داغ شدن گوشی شما تاثیر خواهد داشت. از طرفی تمامی نیاز شما به اینترنت با سرعت 3G نیز حل خواهد شد. در صورتی که شما قصد دانلود یک فایل با حجم بالا دارید شاید استفاده از شبکه‌های سریع برای شما مناسب باشد. ولی زمانی که قصد بازی کردن و یا استفاده از اینستاگرام دارید، سرعت 3G تمام نیاز شما را پاسخ خواهد داد.

اتصال طولانی به اینترنت همراه

5.    عکاسی و فیلمبرداری طولانی مدت

اگر شغل و یا علاقه شما منجر به استفاده طولانی مدت از دوربین گوشی آیفون می‌شود و برای شما این سوال ایجاد شده است که « چرا گوشی اپل داغ می‌کند؟ » باید به شما بگوییم که فیلمبرداری و همچنین عکاسی با کیفیت بالا به دلیل ثبت حجم زیادی از اطلاعات روی حافظه گوشی آیفون شما منجر به افزایش دمای گوشی می‌شود. در صورتی که به شغل شما به نحوی است که برای مدت زمان طولانی نیاز به عکاسی و فیلمبرداری با گوشی دارید، با چند تکنیک ساده می‌توانید این مشکل را حل کنید.

اولین و بهترین راه حل در این است که کیفیت فیلمبرداری خود را از حالت Full HD و یا Ultra HD به حالت HD تغییر دهید. در این صورت میزان حافظه کمتری از گوشی ایفون شما اشغال خواهد شد و گوشی شما نیز کمتر داغ می‌کند. دومین راه حل شما استفاده از قا‌ب‌های سبک و مناسب برای گوشی آیفون است. این قاب ها معمولا برش‌های ویژه ای دارند که سرد شدن بهتر گوشی شما کمک می‌کند. سومین نکته ای که برای خنک بودن گوشی باید به آن توجه نمایید، وصل نبودن آن به پاور بانک می‌باشد. زمانی که گوشی آیفون شما در حال شارژ است و فیلمبرداری می‌کنید، این اتفاق را بیشتر تجربه خواهید کرد.

عکاسی و فیلمبرداری طولانی مدت

6.    بستن برنامه های بک گراند گوشی

یکی از نکاتی که عموم افراد به آن توجه کافی ندارند، باز بودن چندین و چند برنامه در بک گراند تلفن همراه می‌باشد. زمانی که برنامه‌های مختلف در گوشی شما باز است، همواره بخش کمی از پردازنده مرکزی و همچنین حافظه گوشی آیفون شما را به خود اختصاص می‌دهد. به همین دلیل است که شما در زمان استفاده از برنامه‌های سبک نیز متوجه داغ شدن گوشی خود می‌شود. فرض کنید که شما در حال مطالعه یک کتاب می‌باشید و متوجه می‌شوید که گوشی آیفون شما داغ کرده است. در صورتی که تمام برنامه‌های بک گراند گوشی خود را ببندید، این موضوع کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

به همین دلیل است که استفاده مولتی اپ برای برخی از گوشی‌های آیفون محدود شده است. چرا که این موضوع حتی به سخت افزار گوشی نیز آسیب می‌رساند. به عنوان مثال برنامه اینستاگرام به هیچ وجه نمی‌تواند به صورت مولتی اپ استفاده شود و دلیل آن هم همین موضوع است.

بستن برنامه های بک گراند گوشی

7.    گوشی شما در معرض آفتاب و یا حرارت مستقیم نباشد

گاها کسانی به دنبال پاسخ سوال « چرا گوشی اپل داغ می‌کند؟ » می‌باشند، به شرایط محیطی توجه کافی ندارند. زمانی که شما برای مدت زمان طولانی گوشی موبایل خود را در مقابل آفتاب و انواع وسایل با دمای بالا قرار می‌دهید، گوشی موبایل شما در دو فاز تغییر دما خواهد داد. اولین بخش داغ شدن قاب و بدنه گوشی می‌باشد و در دومین بخش سخت افزار داخلی گوشی آیفون شما داغ می‌شود.

به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا اصلا گوشی شما در چنین شرایطی قرار نگیرد. حال اگر گوشی شما در مقابل آفتاب و یا حرارت غیر مستقیم بود، برای سرد کردن آن لازم است که چند دقیقه‌ ای قاب گوشی خود را از آن جدا کنید تا گوشی شما فرصت سرد شدن داشته باشد. در این صورت سخت افزار تلفن همراه شما نیز در مدت زمان بسیار کوتاه تری سرد می‌شود.

گوشی شما در معرض آفتاب و یا حرارت مستقیم نباشد

8.    شارژ کردن صحیح گوشی

شاید فکر کنید که شارژ کردن گوشی آیفون و آیپد کاری ندارد و صرفا باید آن را به برق زد! اما باید به شما بگوییم که اشتباه فکر می‌کنید. در صورتی که به دنبال استفاده بهینه از گوشی خود می‌باشید، بهتر است که همواره گوشی خود را با توجه میزان باتری آن در 20 درصد به شارژ بزنید و اجازه دهید تا 90 درصد شارژ شود. چرا که شارژ شدن بیش از اندازه گوشی علاوه بر تخریب گوشی روی سخت افزار آن نیز تاثیر منفی می‌گذارد. به همین دلیل است که بعد از مدتی به دنبال پاسخ سوال « چرا گوشی اپل داغ می‌کند؟ » در اینترنت خواهید بود.

دومین نکته ای که باید به آن توجه نمایید استفاده از کابل و شارژر مناسب برای شارژ کردن گوشی آیفون می‌باشد. زمانی که شما از لوازم جانبی آیفون اورجینال برای شارژ کردن گوشی خود استفاده نمی‌کنید، کاملا طبیعی است که گوشی شما بعد از مدتی دچار انواع و اقسام مشکلات شود. یکی از آن ها داغ شدن گوشی در زمان استفاده شما می‌باشد. از طرفی به این نکته توجه نمایید که بعد از هر 2 تا 4 سال نیاز است که شما شارژر گوشی خود را عوض کنید. چرا که به دلیل نوسانات برق و یا به دلیل قرار داشتن مدت زمان زیادی در برق قدرت و کیفیت آن کاهش پیدا کرده است. امروزه افراد بسیار زیادی شارژر 20 وات اپل را برای همیشه در برق می‌گذارند و زمانی که به آن نیاز دارند، گوشی خود را به شارژر وصل می‌کنند.

شارژ کردن صحیح گوشی

9.    روشن نبودن بلوتوث و یا GPS برای طولانی مدت

افراد معمولا به راه‌های ارتباطی گوشی آیفون خود توجه کافی ندارند. به عنوان مثال برنامه زاپیا و یا شریت را باز می‌کنند تا چند عکس و فیلم را به گوشی خود انتقال دهند. زمانی که کار آن ها با گوشی تمام شد، به خاموش کردن بلوتوث و یا لوکیشن توجه کافی ندارند. در این صورت گوشی آن ها به دلیل استفاده طولانی مدت از این قابلیت‌ ها شروع به داغ شدن می کند.

در این صورت شما سوال می کنید که چرا گوشی آیفون بدون هیچ دلیلی همیشه داغ است. سعی کنید همیشه از بخش کنترل مرکزی گوشی آیفون بلوتوث و همچنین لوکیشن خود را خاموش نگه دارید. از طرفی توجه به این موضوع روی امنیت گوشی شما نیز بسیار تاثیر گذار است. در برخی مواقع صرفا برای هک کردن گوشی آیفون شما نیاز است که است که بلوتوث گوشی آیفون خود را روش باشد. در صورتی که به بررسی چنین نکاتی علاقه مند می‌باشید، می‌توانید از مقاله « ترفندهای گوشی آیفون » در بخش وبلاگ سایت ایمن خرید استفاده کنید.

روشن نبودن بلوتوث و یا GPS برای طولانی مدت

سخن پایانی

در این مقاله به صورت جامع و کامل به سوال « چرا گوشی اپل داغ می‌کند؟ » پاسخ دادیم. در صورتی که شما تمامی این نکات را بررسی کردید و کماکان گوشی آیفون شما داغ می‌کند، به احتمال زیاد مشکل سخت افزاری دارد و باید با مراجعه به یک مغازه اپ استور آن را پیگیری کنید. البته یک احتمال دیگر نیز وجود دارد که آن هم هک شدن گوشی آیفون شما می‌باشد. معمولا متخصصین اپ استور با بررسی گوشی آیفون متوجه این موضوع نیز خواهد شد.

دقت کنید که استفاده کردن از لوازم جانبی اورجینال روی کیفیت خدمات گوشی شما بسیار تاثیر گذار است. به همین دلیل بهتر است که یا از لوازم جانبی استفاده نکنید و یا لوازم جانبی اورجینال تهیه نمایید. در صورتی که در مورد هر بخش از این مقاله سوال و یا چالشی داشتید، در بخش کامنت‌های این مقاله با ما مطرح کنید. در این صورت همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما ثبت خواهند کرد. در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید، خوشحال میشویم که فروشگاه آنلاین لوازم جانبی اپل ایمن خرید را در شبکه‌های اجتماعی خود به دیگران نیز معرفی کنید. چرا که دیگر دوستان شما نیز حق خرید لوازم جانبی اورجینال اپل و یا سامسونگ را دارند و از این موضوع استقبال خواهند کرد. ❤