سیستم عامل ios،  نسخه چهارم از کمپانی اپل بود که در اواخر سال 2010 عرضه شد. در مطالب امروز سایت ایمن خرید به سوال “چرا ios 17 نصب نمیشه؟” پاسخ خواهیم داد. iOS مخفف کلمه iPhone Operating System است، نامی که اپل برای سیستم عامل اختصاصی گوشی‌های آیفون خود انتخاب کرد. در حال حاضر فقط مدل‌های آیفون از سیستم عامل iOS استفاده بهره گیری می‌کنند. از مزایای استفاده از این سیستم عامل این است که اپل مدت زمان بیشتری از محصولات خود پشتیبانی نرم‌افزاری می‌کند.

به این صورت که نسخه‌های جدید iOS برای آیفون‌های قدیمی‌تر نیز کاربردی هستند. هر ساله شرکت اپل جدیدترین نسخه از سیستم‌ عامل خود را در ماه ژوئن طی رویداد WWDC عرضه می‌کند. این نسخه جدید پس از به روز رسانی شدن نهایی منتشر می‌شود. نسخه های جدید قابل استفاده برای کاربرانی است که دستگاه سازگار با سیستم عامل جدید را دارند. این افراد می‌توانند به طور رایگان از نسخه عرضه شده بهره گیری کنند. به این نکته دقت نمایید که برای ایجاد امنیت بیشتر دستگاه، آخرین به روز رسانی‌ها را در زمان خود انجام دهید. در غیر این صورت، دستگاه شما مستعد تهدیدات امنیتی خواهد شد.

چرا ios 17 نصب نمیشه؟

آموزش نصب ios 17

در رویداد 5 ژوئن WWDC 2023 شرکت اپل، سیستم عامل جدید خود iOS 17 به کاربران معرفی کرد. از ویژگی ها جذاب این سیستم عامل می‌توان به طراحی جدید قسمت مخاطبین و همچنین ایمیل های صوتی زنده آن اشاره کرد. در جواب به سوال “چرا ios 17 نصب نمیشه؟”باید گفت: این نسخه جدید توسط تمامی کاربران به راحتی قابل نصب می‌باشد. سیستم عامل ios 17 برای آیفون ایکس اس، آیفون ایکس آر، آیفون SE 2020، آیفون 11، آیفون ۱۲، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ و قطعا آیفون ۱۵ قابل نصب است. برای نصب مراحل زیر را انجام دهید:

  • به قسمت تنظیمات آیفون بروید.
  • روی آیکونGeneral ضربه بزنید.
  • در این مرحله پس از مشاهده گزینه Software Update، آن را انتخاب نمایید.
  • پس از دیدن نسخهiOS  به پایین صفحه رفته و  روی iOS 17  ضربه بزنید.
  • در این مرحله گزینهDownload and Install را انتخاب کنید.
  • در پایان نیز رمز گوشی خود را وارد نمایید.

برای نتیجه گیری بهتر در زمان نصب به این نکات نیز توجه نمایید. قبل از انجام کار از فول شارژ بودن دستگاه خود مطمئن شوید. خرید شارژر ۲۰ وات اپل اورجینال با گارانتی تعویض گزینه پیشنهادی مناسب برای افرادی است که قصد خرید یک شارژر جدید را دارند. یکی از نکات امنیتی قبل از نصب نسخه ios 17، گرفتن یک نسخه پشتیبانی از گوشی برای اطمینان بیشتر می‌باشد.

آموزش نصب ios 17

ویژگی‌های ios 17

جدیدترین و به روزترین نسخه به روزرسانی آیفون، ios 17 است. شرکت اپل امکانات و قابلیت های جدیدی را به این نسخه اضافه کرده است. به عبارتی برای رضایت کاربران خود از رابط کاربری و امنیت حریم خصوصی تدابیری جدیدی به کار برده است. قبل از بیان ویژگی های این نسخه به روز رسانی، باید به دستگاه های ایفونی که می‌توانند از 17 ios استفاده کنند اشاره ای داشته باشیم. با این شفاف سازی به سوال “چرا ios 17 نصب نمیشه؟ ” نیز جواب داده ایم. باید بدانید که گوشی‌های عرضه شده در سال ۲۰۱۷ یعنی آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون X این به روز‌رسانی را دریافت نخواهند کرد. پایان به روزرسانی برای آیفون X ممکن است برای برخی افراد تا حدی ناراحت کننده باشد. اما گوشی های جدیدتر نیز تا ۵ سال می‌توانند از نسخه‌های جدید نرم‌افزار استفاده کنند.

ویژگی‌های ios 17

قابلیت های بیشتر برای ارسال پیام در Messages

در این نسخه از iOS 17،  رابط کاربری iMessages دقیق تر و منظم تر از قبل عمل می‌کند. به صورتی که کاربر قادر خواهد بود با کمک فیلترهای جستجو، واژه مورد نظر را سرچ کرده و خیلی سریع پیام مورد نظر خود را پیدا کند. علاوه بر آن ویژگی جدید catch up نیز از ویژگی‌ های جذاب و کاربردی در این بخش محسوب می‌شود. با وجود این قابلیت، کاربر می‌تواند در یک میان تعداد زیادی از چت‌، Messages خوانده نشده را مرور کرده و با tapback، به پیام‌ها واکنش نشان دهید. همچنین اگر شرایط گوش کردن به پیام های صوتی را ندارید، iOS 17 به صورت خودکار و با سرعت پیام صوتی مورد نظر را برایتان رونویسی کند.

یکی از قابلیت های بسیار کاربردی و مفید در این زمینه مربوط به ویژگی Check-In است. سوال “چرا ios 17 نصب نمیشه؟ “در اینجا حائز اهمیت می‌باشد. چرا که نصب این برنامه برای افرادی که این قابلیت برایشان کاربردی است، از ضروریات است. این قابلیت نیز یک ویژگی امنیتی در این نسخه جدید محسوب می‌شود. افرادی که مدام در سفر بوده و یا والدینی که می‌خواهند از موقعیت مکانی فرزند خود اگاه باشند با فعال‌سازی این گزینه، خیالشان از این بابت راحت خواهد شد. در واقع اگر از مسیر دور شده یا در زمان تعیین شده به مقصد نرسیده باشید، Message منتظر پاسخ شما می‌باشد. اگر جوابی از طرف شما دریافت نشود، اطلاعات لوکیشن، میزان باتری و آنتن‌دهی آیفون شما، با مخاطب از پیش تعیین شده، به اشتراک گذاشته می‌شود.

قابلیت های بیشتر برای ارسال پیام در Messages

برنامه خاطره نویسی و روزمرگی ها

از قابلیت های جذاب ios 17 امکان  ثبت اتفاقات روزمره زندگی می‌باشد. این برنامه رفتار کاربران را مورد تحلیل و بررسی قرار داده  تا وضعیت کلی زندگی روزمره آنها مشخص شود. به عنوان مثال چه مدت زمانی را در خانه سپری می‌کنند و یا یک روز خاص با برنامه زندگی روزمره آنها متفاوت است. همچنین این قابلیت را دارا می‌باشد که مطالب پیشنهادی راجع به این موضوعات را برای کاربر عنوان کند. علاوه بر این می‌توان این برنامه را با تماس‌های صوتی و پیام های موجود ادغام کرد؛ اما همه تحلیل‌ها و داده‌ها روی دستگاه باقی خواهد ماند. این برنامه Journal نام دارد می‌دهد. مواردی که می‌توانید در Journal ثبت کنید، شامل عکس‌های گرفته شده، سفری هایی که رفته‌اید، گوش دادن به موسیقی یا پادکست‌های مورد علاقه و بسیاری دیگر است. خرید هندزفری لایتنیگ اپل آیفون اورجینال با گارانتی تعویض لذت استفاده از این اپلیکیشن را دو چندان خواهد کرد.

برنامه خاطره نویسی و روزمرگی ها

قابلیت StandBy View

حالت StandBy در نسخهiOS 17 یک قابلیت جدید در گوشی‌های آیفون می‌باشد. این ویژگی خود دلیلی بر پیگیری ” چرا ios 17 نصب نمیشه؟ ” خواهد بود. جذابیت این قابلیت پیگیری برای نصب این نسخه را دوچندان می‌کند. این برنامه اطلاعاتی مانند زمان را برای مشاهده از راه دور به یک نمای تمام صفحه مبدل می‌کند. برای بهره گیری  از این حالت کافی است آیفون خود را روی استند شارژ در حالت افقی قرار دهید. پس از آن آیفون به حالت StandBy در آمده و ساعت، ویجت‌ها و اعلان‌های انتخابی را نشان می‌دهد. این اپلیکیشن قابلیت شخصی‌سازی دارد. به این صورت که اطلاعاتی مانند زمان، وضعیت آب و هوایی، میزان باتری و یادآوریهای تقویم را نمایش می‌دهد.

قابلیت StandBy View

بهینه تر شدن Safari

در مرورگر سافاری نیز در 17 iOS، تغییرات محسوسی نیز دیده می‌شود. قفل موجود در این برنامه باعث امنیت و اطمینان خاطر کاربران است. چرا که  زمانی که از private browsing استفاده نکنید، به صورت خودکار قفل می‌شود. با این سیستم بدون نگرانی از اینکه کسی وارد صفحه خصوصی شود، از سافاری خارج می‌شوید. مرورگر سافاری یکی از ترفندهای گوشی های آیفون که کمتر کسی از آن خبر دارد را شامل می‌شود. این ترفند عبارت است از امکان اضافه کردن افزونه به علاوه شخصی‌سازی صفحه خانه.

برای استفاده مجددا نیز صفحه‌ پیش رو قفل بوده و تنها از راه فیس آیدی باز می‌شود. تغییر جذاب دیگر در این بخش اضافه شدن پروفایل می‌باشد. برای ایجاد پروفایل به قسمت تنظیمات رفته و با  انتخاب گزینه Safari، می‌توانید یک پروفایل برای خود راه اندازی کنید. از‌ دیگر تغییرات اعمال شده در این قسمت، قابلیت گوش دادن به صفحه می‌باشد. برای اجرایی شدن این کار از سیری می‌خواهید که صفحه را برایتان بازخوانی کند. با استفاده از این روش به راحتی و بدون نیاز به نوشتن به صفحه مورد نظر می‌روید.

بهینه تر شدن Safari

حذف نسخه بتا ios 17

حذف نسخه بتا، مانند ” چرا ios 17 نصب نمیشه؟ ” به دلایلی مربوط می‌شود. پیش از آنکه مراحل حذف نسخه بتا را بیان کنیم به معرفی و چرایی این نسخه می‌پردازیم. نسخه بتا نسخه توسعه‌دهنده یک به‌ روزرسانی iOS می‌باشد. به عبارتی دیگر ساخت آزمایشی ابتدایی این نرم‌افزار صرفا برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است. هدف اصلی آن نیز اطمینان از نسخه بهینه سازی شده قبل از انتشار عمومی و عرضه شدن نهایی می‌باشد. دلایل حذف نسخه بتا نیز به شرح زیر است:

مشکلات عملکردی و ثبات

یکی از مشکلات رایج که با نصب نسخه بتا به وجود می‌آید خالی شدن سریع باتری می‌باشد. همچنین در انتقال برنامه ها کاهش سرعت محسوسی مشاهده می‌شود.

برنامه های پشتیبانی نشده

با نصب این نسخه برخی از برنامه ها با مشکل سازگاری روبرو می‌شوند. حتی برنامه های منظم و مهم شما نیز دچار اختلال شده و از ریتم خارج خواهد شد.

از دست دادن داده های دستگاه

از خطرات احتمالی نصب نسخه بتا، از دست دادن داده های حین فرآیند اجرایی شدن این نسخه است. البته برای این مسئله یک راه حل کاربردی وجود دارد. این مشکل با تهیه کردن یک نسخه پشیبانی از اطلاعات گوشی قابل برطرف شدن می‌باشد. در صورت پاک شدن داده آنها را بازیابی می‌کنید.

حذف نسخه بتا ios 17

سخن نهایی

در نوشته های بالا در سایت ایمن خرید به مبحث”چرا ios 17 نصب نمیشه؟ ” پرداختیم. در ادامه تمامی دلایل نصب نشدن این نسخه را به اختصار توضیح می‌دهیم. یکی از عمده ترین دلایل نصب نشدن این نسخه کاربردی و جدید کمبود فضای ذخیره سازی می‌باشد. فضای ذخیره سازی خود را مورد بررسی قرار داده و از ظرفیت آن مطمئن شوید. دلیلی دیگر برای نصب نشدن نسخه ios 17 ‌محدودیت شبکه Wi-Fi است. اتصال به یک شبکه پایدار و قوی در این زمینه مشکل به وجود آمده را برطرف می‌کند. علاوه بر این موارد شاید آیفون از نسخه iOS پشتیبانی نمی کند که ios به مرحله نصب و اجرایی نمی‌رسد. از دیگر علت های مطرح شده برای این مسئله می‌توان به حذف نشدن نسخه بتای ios و تداخل نرم افزاری نیز اشاره کرد. پیش از اینکه این نسخه جذاب و کاربردی را نصب کنید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • از داده های خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید.
  • سازگاری گوشی را مورد بررسی قرار دهید.
  • آیفون خود را فول شارژ کنید.
  • آسیب هایiOS بتا را شناسایی کنید.

خرید لوازم جانبی اپل اورجینال با گارانتی تعویض به کاربران کمک می‌کند تا با خیالی آسوده از گوشی آیفون خود بهره مند شوند.