آیا شما نیز قصد دارید حجم عکس را با گوشی آیفون یا اندروید کم کنید؟ این مقاله در ایمن خرید به موضوع «چگونه با گوشی آیفون حجم عکس را کم کنیم» پرداخته است. کم کردن حجم عکس یکی از مواردیست که ممکن است مورد نیاز هر فردی باشد. برای این کار می‌توان از نرم افزارها یا سایت های مختلفی کمک گرفت. همچنین می‌توان به صورت آنلاین یا آفلاین، کم کردن حجم عکس را انجام داد. امروزه انواع فشرده سازی به آسانی انجام می‌شود. انجام این کار را می‌توان با انواع گوشی و کامپیوتر انجام داد. شاید شما هم تصور کنید که چه نیازی به کم کردن حجم عکس داریم.

در ادامه بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد. اما فعلا لازم است در همین حد بدانید که با حجم بالای عکس در اشتراک گذاری آنها به مشکل می‌خورید. همچنین آپلود عکس های سنگین، با این اتصالات اینترنت در ایران به راحتی ممکن نیست. پس نیاز به فشرده سازی عکس ها، امری طبیعیست. با مطالعه ی ادامه ی این مقاله می‌توانید پاسخ سوالات خود را پیدا کنید و با دلایل این کار آشنا شوید. در ادامه خواهیم خواند:

  • چگونه حجم عکس را کم کنیم در گوشی؟
  • کم کردن حجم عکس در آیفون آنلاین
  • برنامه کاهش حجم عکس
  • کاهش حجم عکس با فرمت jpg
  • چگونه حجم عکس را کم کنیم در کامپیوتر؟
  • کاهش حجم به 200 کیلوبایت آنلاین

چگونه با گوشی آیفون حجم عکس را کم کنیم

چگونه حجم عکس را کم کنیم در گوشی؟

در زمان های گذشته، برای فشرده سازی یا تغییر حجم عکس و کیفیت آن نیازمند سیستم کامپیوتر بودیم. اما با پیشرفت تکنولوژی و تغییر دنیای موبایل توانستیم کارهای زیادی را با گوشی های خود انجام دهیم. زیرا با گوشی موبایل، آسان تر و سریع تر انجام می‌شد. از دیگر مزایای آن در دسترس بودن گوشی است و فرد می‌تواند در هر زمان یا هر مکانی، کار خود را بی وقفه انجام دهد. فشرده سازی عکس ها نیز یکی از موارد پرکاربرد برای مردم محسوب می‌شود. بخصوص زمانیکه قصد دارند مدارک یا تصاویر خود را برای ارسال یا بارگذاری کم حجم کنند‌. امروزه این کار در گوشی موبایل به سادگی انجام می‌شود. تفاوتی ندارد که گوشی شما اندروید باشد یا آیفون.

زیرا برای انجام آن، محدودیتی وجود ندارد. شما می‌توانید با استفاده از سایت های فشرده سازی عکس، این کار را به صورت آنلاین انجام دهید. همچنین می‌توانیم یک اپلیکیشن دانلود کنیم و به صورت آفلاین با گوشی ایفون حجم عکس را کم کنیم. در نهایت قصد دارم به شما بگویم که چندین راه وجود دارد که کار شما را به سادگی در گوشی انجام دهد. پس دیگر نگران نباشید و به دنبال پیدا کردن راه حل مناسب خود باشید. همانطور که امروزه لازم نیست نگران خرابی لوازم جانبی گوشی آیفون باشد. زیرا هر کدام از این لوازم مانند شارژر 20وات اپل را می توان به سادگی پیدا کرد. البته به شرط آنکه اورجینال و با گارانتی تعویض باشد.

چگونه حجم عکس را کم کنیم در گوشی؟

کم کردن حجم عکس در آیفون آنلاین

با توجه به نیاز و علاقمندی افراد به گرفتن عکس با گوشی و ارسال آن در فضای مجازی، کم کردن حجم عکس از اهمیت زیادی برخوردار است. برای کاهش حجم عکس و تصاویر می‌توان از برنامه های آنلاین کمک گرفت. این ابزارهای آنلاین به ما کمک می‌کنند تا با گوشی ایفون حجم عکس را کم کنیم. با در نظر گرفتن این موضوع که گوشی های آیفون دارای کارت حافظه نیستند، کاربرد این برنامه ها پررنگ تر خواهد شد. مزیت استفاده از این سایت ها این است که نیاز به دانلود کردن برنامه نیست. همچنین فضای گوشیتان نیز اشغال نخواهد شد.

در ادامه این مطالب چندین سایت را به شما معرفی خواهیم کرد تا بدون دغدغه حجم تصاویر خود را کاهش دهید. یکی از سایت هایی که بدون کاهش کیفیت تصاویر می‌تواند حجم عکس را کم کند، سایت image compressor است. استفاده از این برنامه به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و ادعا می‌کند که حجم تصاویر را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد. انجام این کار در این سایت به راحتی صورت می‌گیرد. شما عکس ها و تصاویر انتخابی را جمعی یا به صورت تکی در سایت بارگذاری کرده و در نهایت حجم آن را کم کنید. Png و jpeg دو فرمتی هستند که از آنها پشتیبانی می‌شود و پس از مدت زمان ۸ ساعت نیز حذف خواهد شد.

از دیگر سایت های فشرده سازی و کاهش حجم عکس squoosh می‌باشد. این سایت نیز بدون کاهش کیفیت عکس به شما در کم کردن حجم تصاویر کمک می‌کند. Tiny jpg هم یکی از محبوب ترین و ساده ترین ابزارهای آنلاین برای این منظور است. وبسایت iloveimg نیز گزینه ای بسیار خوب برای کاهش حجم عکس است؛ چرا که از فرمت هایی مانند png، gpj، svg، gif پشتیبانی می‌کند. این سایت علاوه بر آپلود تصاویر از گالری گوشی می‌تواند عکس ها را از حساب گوگل درایو اپلود نیز کند. اگر می‌خواهید تنها با فرمت jpeg کار کنید بهتر است سایت jpeg optimizer را انتخاب نمایید. کاهش حجم عکس از مگابایت به کیلوبایت را می‌توان در این سایت تجربه کرد.

کم کردن حجم عکس در آیفون آنلاین

برنامه کاهش حجم عکس

حال اگر انتخاب شما کاهش حجم عکس به روش آنلاین نیست، می‌توانید از برنامه های آفلاین کمک بگیرید. برنامه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد که در این بخش قصد داریم مخصوص گوشی ایفون و اندروید معرفی کنیم. اولین اپلیکیشن پیشنهادی ما Lit Photo می‌باشد. این برنامه علاوه بر کاهش حجم عکس می‌تواند اندازه و نسبت تصویر را تغییر دهد. همچنین نسخه ی اصلی عکس را نگه می‌دارد و نسخه ی کم حجم شده را در یک پوشه جداگانه ذخیره می‌کند. برنامه ی بعدی Image Resizer – Photo Compress برای ایفون است.

این برنامه می‌تواند تصاویر شما با فرمت های JPG/PNG/WEBP/GIF/JPEG فشرده سازی کند. افت کیفیت در این برنامه بستگی به تصویر شما دارد اما به امتحانش می‌ارزد. همچنین امکاناتی مانند حفظ نسبت تصاویر، کاهش حجم چند تصویر به‌ صورت همزمان، تبدیل فرمت عکس‌ها به JPG و اشتراک گذاری مستقیم در فضای مجازی دارد. افرادی که گوشی ایفون دارند می‌‌توانند از این نرم افزار با سیستم عامل ios استفاده کنند. یکی دیگر از برنامه های کم کردن حجم عکس در آیفون Compress Photos است که می‌توانید به صورت رایگان از App Store دانلود کنید. این برنامه بسیار محبوب می‌تواند چندین عکس را به صورت همزمان فشرده سازی کند‌.

فقط توجه داشته باشید که هرچه تعداد عکس بیشتر باشد به زمان بیشتری برای کاهش حجم نیاز دارد. برنامه ی بعدی مخصوص افرادیست که از گوشی های اندروید استفاده می‌کنند. برنامه Pixlr  یکی از محبوب‌ترین ویرایشگرهای عکس می‌باشد. این برنامه برای افراد مبتدی نیز قابل استفاده است. که علاوه بر کاهش حجم می‌توان برای ویرایش عکس نیز استفاده کرد. حال اگر نیاز دارید برنامه ای متناسب با گوشی آیفون و اندروید دانلود کنید بهتر است از Adobe Photoshop Express  استفاده کنید. این نرم افزار گوشی، همانند نرم افزار قبلی علاوه بر کاهش حجم تصاویر، می‌تواند وظایف ادیت را به عهده بگیرد. با استفاده از این نرم افزار میتوانیم با گوشی ایفون حجم عکس را کم کنیم.

برنامه کاهش حجم عکس

کاهش حجم عکس با فرمت jpg

این فرمت رایگان بوده و برای شما امکان استفاده نامحدود و فشرده سازی را فراهم می‌کند. کاربر در زمان بهره گیری از این فرمت نیاز به داشتن دانش خاصی ندارد. با انجام مراحل مشخص شده در سایت می‌توان از این فرمت استفاده کرد. پس تمامی کاربران را می‌تواند راضی نگه دارد. پردازش فشرده سازی آن بسیار بالا بوده و زمان کمی برای انجام این کار صرف می‌شود. مزیت بکارگیری این فرمت استفاده نامحدود از آن می‌باشد. برای بهره گیری از  فرمت jpg شما نیازی به دانلود و نصب شدن هیچ نرم افزاری ندارید.

این فرمت به صورت آنلاین مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد. برای استفاده بهینه از jpg نیاز به اینترنتی پر سرعت است. از مزایای بهره گیری از این فرمت این است که بر روی تمامی سیستم های عامل قابل اجرا می‌باشد. اندازه و حجم تصاویر با این فرمت در چند ثانیه قابل کوچک شدن و فشرده شدن است. البته این مورد را نیز در نظر بگیرید که هر چه فشرده سازی بیشتر شود، کیفیت عکس پایین خواهد آمد. در زمان استفاده از فرمت jpg امکان افزودن چندین فایل به طور همزمان وجود دارد. امکان حذف یا اضافه کردن فایل ها در این فرمت، کار را برای کاربران آسان کرده است.

کاهش حجم عکس با فرمت jpg

چگونه حجم عکس را کم کنیم در کامپیوتر؟

در کامپیوتر نیز می‌توان با روش هایی ساده و بدون نیاز به نرم افزار حجم تصاویر را کاهش داد. این کار را می توان بدون نیاز به دانلود کردن و بدون افت کیفیت انجام داد. با طراحی سایت های پیشرفته به صورت آنلاین انجام این کار برای کاربران به راحتی صورت می گیرد.  در قدم اول یکی از وبسایت های optimizilla یا compressjpeg را انتخاب کنید. در این مرحله گزینه upload files را کلیک کرده و عکس هایی با حجم بالا را در این قسمت قرار دهید. پس از آن کاهش حجم عکس را مجددا دانلود کنید.

اگر تعداد عکس های انتخابیتان زیاد است، با استفاده از دکمه ctrl تمام عکس ها را آپلود کرده و در پایان دکمه download all را بزنید. در هنگام کار کردن با این وبسایت ها می‌توان فرمت های png، pdf و jpg را به کار برد. یکی از سریعترین روش ها برای کاهش حجم عکس در کامپیوتر paint ویندوز است. در اولین مرحله عکس را درون برنامه باز کنید. سپس به نوار ابزار بالای paint رفته و گزینه resize را انتخاب کنید. در این مرحله pixel را علامت بزنید. پس از آن گزینه horizontal  یا vertical را کلیک کرده تا حجم عکس را به حداقل برسانید. این کاهش حجم می‌تواند به ۶۰۰ برسد، سپس تغییرات انجام شده را کلیک کردن ok به اتمام برسانید.

چگونه حجم عکس را کم کنیم در کامپیوتر؟

کاهش حجم به 200 کیلوبایت آنلاین

اگر به دنبال فشرده سازی JPEG به 200 کیلو بایت هستید بهتر است از سایت های آنلاین کمک بگیرید. این کار به آسانی انجام می‌شود. فقط کافیست تصویر خود را انتخاب کنید و در قسمت مربوطه وارد نمایید. با انجام این عملیات می‌توانید فشرده سازی را سریع انجام دهید. پس از وارد کردن تصویر کم حجم شده را دانلود کنید. اگر به امنیت این روش شک دارید می‌توانید از سایت های معتبر استفاده کنید‌. این سایت ها به هیچ عنوان ذخیره سازی تصاویر شما را انجام نمی‌دهند و پس از چند دقیقه یا چند ساعت از حافظه ی سایت حذف می‌شود.

برخی از این سایت ها قابلیت افزودن چندین فایل را دارند و بسیار کاربر پسند هستند. تنها کافیست یکبار از این روش استفاده کنید و لذت انجام این کار سریع را بچشید. توجه داشته باشید که برخی از سایت ها امکان وارد کردن حجم موردنظر را دارند. پس شما می‌توانید عکس خود را به 200کیلوبایت یا 100 کیلوبایت برسانید‌. با استفاده از این سایت های آنلاین می‌توانیم به سادگی با گوشی ایفون حجم عکس را کم کنیم. همانطور که با استفاده از ایمن خرید می توانیم خرید لوازم جانبی اپل اورجینال را با گارانتی تعویض انجام دهیم.

کاهش حجم به 200 کیلوبایت آنلاین

سخن پایانی

در این مقاله از ایمن خرید دانستیم که چگونه با گوشی آیفون حجم عکس را کم کنیم. اگر بخواهیم به صورت خلاصه برنامه های مرتبط را نام ببریم باید به Photo Compress ، LIT Photo Compress & Resize، Image Resizer – Photo Compress اشاره کنیم. البته به جز برنامه ها می‌توانید از سایت های آنلاین نیز برای دسترسی سریع و آسان خود استفاده کنید. انجام این عملیات با هر سیستم یا گوشی قابل اجراست. زمانیکه قصد دارید از برنامه ها استفاده کنید، برای گوشی های ایفون از نسخه ی ios و برای دیگر گوشی ها از نسخه ی اندروید استفاده کنید. اما مناسب ترین اپلیکیشن برای گوشی ایفون compress photos می‌باشد. با این وجود این گزینه ها دیگر دغدغه ای برای کم کردن حجم تصاویر خود ندارید. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد. اگر به دنبال یادگیری ترفندهای گوشی آیفون هستید لازم است مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید، خوشحال می‌شویم که فروشگاه لوازم جانبی ایمن خرید را در شبکه‌های اجتماعی خود به دیگران نیز معرفی کنید. با این کار شما به سادگی به دوستان و آشنایان خود نیز لطف بزرگی کرده‌اید. چرا که معرفی یک مرکز معتبر خرید لوازم جانبی موبایل برای آن ها جذاب می‌باشد. مخصوصا ایمن خرید که تمامی لوازم جانبی آن به صورت اورجینال است و از طرفی حاشیه سود محصولات آن ها نیز در کمترین حالت ممکن قرار دارد. ❤