چگونه بفهمیم حافظه گوشی آیفون چقدر است؟ این سوالی است که برخی از کاربران ایمن خرید از ما پرسیدند. در این سایت معتبر علاوه بر دریافت سوالات خود می‌توانید خرید لوازم جانبی اپل اورجینال با گارانتی تعویض داشته باشید. شاید شما هم فراموش کردید که مقدار فضای داخلی گوشی تان چقدر است. یا چقدر از این فضا پر شده است. حتی برای افرادی که به تازگی گوشی آیفون خریدند، این سوالات مطرح می‌شود. البته طبیعی ست که کاربران پس از مدتی حافظه ی  داخلی آیفون را فراموش کنند. به همین دلیل این پرسش برایشان مطرح می‌شود.

آیا شما هم با مشکل کمبود حافظه مواجه شدید؟ یا نمی‌توانید مقدار حافظه ی باقی مانده را تشخیص دهید؟ خب این موضوع به دلیل آن است که گوشی های هوشمند آیفون از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند. پس گاها ناچار می‌شوید که با دیدن آموزش، تغییرات تنظیمات گوشی را به عهده بگیرید. با این اوصاف جای نگرانی نیست، این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا پاسخ سوالات خود را دریابید. در این مقاله خواهیم خواند:

  • حافظه داخلی گوشی کجاست؟
  • چگونه حافظه آیفون را خالی کنیم؟
  • چگونه حافظه پنهان ایفون را پاک کنیم
  • حافظه آیفون چقدر است؟
  • حافظه گوشی آیفون 13چگونه بفهمیم حافظه گوشی آیفون چقدر است؟

    حافظه داخلی گوشی کجاست؟

    برای آنکه بفهمیم حافظه گوشی آیفون چقدر است، ابتدا لازم است بدانیم که حافظه ی داخلی گوشی در کدام قسمت قرار دارد. چنانچه نمی‌دانید حافظه داخلی گوشی تان را از کجا باید پیدا کنید، به قسمت Settings مراجعه کنید که همان قسمت تنظیمات است. حال برای مشاهده ی حافظه داخلی آیفون بر روی گزینه General کلیک کنید. بعد از وارد شدن به این بخش گزینه Storage را انتخاب کنید‌. در این قسمت می‌توانید نمودار رنگی را مشاهده کنید. به طور کل با دو عدد مواجه می‌شوید که یکی از آنها مقدار میزان حافظه‌ی موجود در آیفون شما را نمایش می‌دهد.

    عدد دیگر، میزان فضای اشغال شده از همان حافظه را نشان می‌دهد‌. به عنوان مثال از مقدار کل 32 گیگابایت حافظه، 16 گیگابایت فضا اشغال شده است. این فضا توسط اطلاعات شخصی شما مانند عکس، موسیقی، اپلیکیشن های دانلود شده، پی دی اف ها، ویدیو ها و… اشغال می‌شود‌. هر کدام از اپلیکیشن هایی که بر روی تلفن همراه خود نصب کردید، مقداری از این فضا را به خودش اختصاص می‌دهد. اما در این قسمت از تنظیمات با استفاده از این نمودار و رنگ ها میتوانیم بررسی کنیم که کدام مورد فضای بیشتری اشغال کرده (عکس ها یا ویدیوها و یا اپلیکیشن ها).

    برخی از اپلیکشن ها مانند سافاری این امکان را به کاربران خود می‌دهد که به صورت مستقیم به قسمت تنظیمات و حافظه دسترسی پیدا کنند و داده های خود را حذف یا پاکسازی کنند. اگر می‌خواهید حافظه ی کلی آیفون را مشاهده کنید لازم است به قسمت تنظیمات بروید. سپس گزینه ی General را انتخاب کنید و وارد شوید. حال در این قسمت گزینه About را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید مقدار حافظه ی داخلی ایفون را در کادر Capacity مشاهده کنید. همچنین با توجه به مقدار فضای اشغال شده می‌توانید مقدار گیگابایت خالی گوشی را محاسبه کنید.

    حافظه داخلی گوشی کجاست؟

    چگونه حافظه آیفون را خالی کنیم؟

    پس از آنکه متوجه شدیم حافظه گوشی آیفون چقدر است می‌خواهیم بدانیم که چگونه این فضا را خالی کنیم؟ اکثر افراد با مشکل پر شدن حافظه ی گوشی یا اعلان Storage Almost Full روبرو می‌شوند. در کنار این موضوع با مشکل کند شدن عملکرد گوشی مواجه خواهند شد. قبل از حسرت خوردن به گوشی های حافظه بیشتر، بهتر است دنبال راه حل این مشکل باشید. بهترین راه حل پاکسازی و انتقال اطلاعات شما می‌باشد. بهترین راه حل خالی کردن حافظه آیفون می‌باشد‌. تا مدیریت فضای ذخیره سازی را به دست گیرید و این مشکل را حل کنید.

    البته برای آزادسازی این فضا می‌توانید از راه حل های دیگری مانند فضای ابری، حذف برنامه های کم کاربرد و… استفاده کنید. برای عملکردی روان با گوشی آیفون، نیازمند 6 گیگابایت فضای خالی می‌باشید. پس برای خالی کردن این فضا ابتدا لازم است به Settings مراجعه کنید. سپس به قسمت General و در گام بعدی iPhone Storage بروید. حالا در این قسمت می‌توانید فهرستی از برنامه های نصب شده بر روی گوشی را مشاهده کنید. در صورتیکه از این برنامه ها استفاده نمی‌کنید، بر روی برنامه تَپ کنید‌. سپس با دو گزینه Offload App و Delete App مواجه می‌شوید‌.

    گزینه Offload App داده ها و اسناد برنامه را نگه می‌دارد و خود برنامه را حذف می‌کند‌‌. اما گزینه ی Delete App هم خود برنامه و هم داده های برنامه را از بین می‌برد. آیفون برای اپل های سری 7 به بالا، امکانی فراهم کرده تا حجم عکس ها را به راحتی و بدون افت کیفیت کاهش دهید. برای انجام این کار کافیست گزینه ی High Efficiency فعال کنید‌ تا حجم تصاویر به طرز چشمگیری کاهش یابد. برای فعال کردن این گزینه به تنظیمات رجوع کنید. سپس به قسمت Camera و قسمت Formats بروید. در این بخش لازم است که از تیک خوردن گزینه High Efficiency مطمئن شوید‌.

    چگونه حافظه آیفون را خالی کنیم؟

    چگونه حافظه پنهان ایفون را پاک کنیم

    اگر قصد دارید با پاک کردن حافظه ی پنهان، فضای خالی به دست آورید لازم است این مراحل را طی کنید‌. زمانیکه به نظر می‌رسد سرعت گوشی آیفون شما کاهش یافته است، وقت آن رسیده که حافظه پنهان را پاکسازی کنیم. اطلاعات ذخیره شده در این حافظه ی نهان شامل تصاویر، فایل ها می‌باشد که پس از پاک کردن دیگر به آنها دسترسی ندارید. پس بهتر است قبل پاکسازی، اطلاعات لازم و مفید خود را خارج کنید. برای خارج کردن می‌توانید از فلش، سیستم کامپیوتر و راه های دیگر استفاده کنید. در ضمن قبل از پاک کردن این اطلاعات لازم است مطمئن شوید که رمز های عبور وب سایت را در اختیار دارید یا خیر.

    سپس به بخش Settings بروید‌ و گزینه Passwords & Accounts را پیدا کنید. در این قسمت گزینه Safari را انتخاب کنید و در ادامه به دنبال گزینه Clear History and Website Data بگردید. دستگاه دو بار از شما سوال می‌کند که تصمیم به پاکسازی سافاری دارید یا نه؟ پس گزینه ی تایید را بفشارید تا حافظه ی پنهان شما پاکسازی شود‌. از دیگر موارد پاکسازی کل گوشی می‌توان به بازگشت به تنظیمات کارخانه ای اشاره کرد. اگر قصد دارید گوشی شما از نو بازسازی شود و به هیچ اطلاعاتی در گوشی خود نیاز ندارید، بهتر است از این گزینه استفاده کنید. البته بعد یکی دو سال استفاده از گوشی این عملیات برای ایفون شما مفید است.

    حالا برای پاک کردن اطلاعات به صورت کامل و یا همان بازگشت به تنظیمات کارخانه ای باید ابتدا بکاپ بگیرید. همانطور که دانستیم حافظه گوشی آیفون چقدر است، لازم است با بکاپ گرفتن نیز آشنا شویم. بکاپ گرفتن همان تهیه ی فایل پشتیبانی از اطلاعات گوشی است. پس از انجام بکاپ به تنظیمات و قسمت General بروید‌. در پایین صفحه گزینه Reset را انتخاب کنید‌. سپس گزینه Erase All Content and Settings را لمس کنید. در ادامه باید پسورد ایفون خود را وارد کنید. سپس گزینه ی Erase بفشارید تا تمامی اطلاعات پاک شود.

    چگونه حافظه پنهان ایفون را پاک کنیم

    حافظه آیفون چقدر است؟

    حافظه داخلی تمامی گوشی ها مانند گوشی های آیفون محلی برای نگهداری عکس ها، تصاویر، فیلم و … است. این محل در اختیار کاربران آیفون قرار گرفته تا تمامی موارد بالا و دیگر اطلاعات در آن حفظ شود. در ادامه نیز این سوال مطرح می‌شود که حافظه گوشی آیفون چقدر است. حافظ انواع مدل های گوشی های آیفون متفاوت می‌باشد. به طور مثال اولین گوشی ساخت شرکت اپل فقط 128 مگابایت رم حافظه داشت. این گوشی در حافظه های 4، 8 و 16 گیگابایتی به بازار عرضه شد. کمی جلوتر در سال 2009 برای داشتن امکاناتی بیشتر و وجود فضای اندک گوشی قبل گوشی جدید به بازار عرضه شد.

    این گوشی تا حدی  مشکل پیش آمده را جبران کرد و امکان نصب برنامه های بیشتر و ذخیره سازی را فراهم آورد. گوشی iphone 3gs  رمی 256 مگابایتی داشت و شامل سه نسخه 8، 16 و 32 می‌شد. در گوشی های آیفون 4 شرکت اپل شاید ظرفیت حافظه داخلی در حد 32 باقی ماند؛ اما از رم 512 مگابایتی برخوردار بود که تا حدی جلب رضایت کاربران را فراهم می‌آورد. در سال 2011 تحولی چشمگیر در گوشی های شرکت اپل ایجاد شد. با حضور آیفون 4s حافظه این گوشی از 32 به 64گیگابایت ارتقا می‌یابد.

    آیفون 5 از لحاظ حافظه داخلی و دیگر امکانات مانند سری قبل بود و تغییری نداشت اما رم آن یک گیگابایتی شد. حافظه گوشی های 5s و 5c نیز همچنان 64 گیگ باقی ماند. کاربران گوشی های آیفون، حافظه 128 گیگ را در آیفون 6 و 6 پلاس تجربه کردند. ظرفیت حافظه آیفون 6 دارای 64 و 256 گیگ بود. در سری گوشی های آیفون x نیز حافظه در همان ظرفیت باقی ماند. حافظه آیفون 11، 64، 128 و 256 در نظر گرفته شد. حافظه 128 گیگ را نیز می‌توان در گوشی آیفون 12 تجربه کرد. آیفون 14 پرومکس با رم 6 گیگابایت با حافظه داخلی، 128، 256 و 512 وارد بازار شده است.

    حافظه آیفون چقدر است؟

    حافظه گوشی آیفون 13

    یکی از جدیدترین گوشی های موجود در بازار که سازنده آن شرکت اپل می‌باشد، سری آیفون 13 است. آیفون 13، آیفون 13 مینی، 13 پرو و 13 پرومکس چهار نوع مختلف این سری از آیفون می‌باشد. علاوه بر وجود تفاوت این سری آیفون دارای تشابهاتی نیز می‌باشند. دوربین با کیفیت بسیار بالا و مجهز شدن این سری گوشی به تراشه بالا آن را منحصر به فرد کرده است. تراشه آیفون 13، A15Bionic است. رم آیفون 13 مینی، 4 گیگابایت می‌باشد. این مدل از گوشی آیفون 13 دارای پشتیبانی کارت حافظه نمی‌باشد.

    دارای سه حافظه داخلی بوده که شامل: 128، 256 و 512 است. در ترفندهای گوشی آیفون که کمتر کسی از آن خبر دارد، می‌توانید نکات جالب دیگر راجع به آیفون 13 بیابید. آیفون 13و آیفون 13 پرومکس یکی از قدرتمندترین گوشی های جدید کوپرتینویی ها می‌باشند. این نوع دارای دوربین سه گانه جدید و پیشرفته ای هستند. اگر بخواهیم از بعد روشنایی این سری گوشی را مورد بررسی قرار دهیم، ماکسیمم روشنایی آن 1000 نیت است. رم آیفون 13 و 13 پرومکس 6 گیگابایت می‌باشد.

    این سوال که حافظه گوشی آیفون چقدر است، در این قسمت نیز مطرح می‌شود که این سری آیفون چقدر دارای حافظه داخلی می باشد؟ ظرفیت حافظه در سری 13 و 13 پرومکس افزایش یافته و دارای حافظه 128، 256، 512 و 1024 می‌باشد. دوربین سلفی آن، 12 مگاپیکسل است و دوربین آن دارای لرزشگیر سنسور شیفت می‌باشد. اما برای بهره مندی از کیفیت صدای آیفون لازم است خرید هندزفری لایتنینگ اپل را تجربه کنید. با این هندزفری اصلی می توانید لذت شنیدن موسیقی را با آیفون تجربه کنید یا با کیفیت بالا، تماس های خود را برقرار کنید.

    حافظه گوشی آیفون 13

    سخن پایانی

    با مطالعه این مقاله به پاسخ سوال « چگونه بفهمیم حافظه گوشی آیفون چقدر است؟ » دست پیدا خواهید کرد. با انواع روش های پاک کردن حافظه و پاکسازی آن آشنا شدیم. شما می‌توانید از روش های پیشنهاد شده در این مقاله برای خالی کردن فضای ایفون خود استفاده کنید. البته اگر بخواهید بدانید که حافظه ی گوشی شما چقدر است می‌توانید در همین مقاله نیز حافظه مدل های ایفون را مطالعه کنید. علاوه بر آن می‌توانید خرید شارژر 20 وات اپل اورجینال با گارانتی تعویض را از سایت ایمن خرید انجام دهید‌. با مطالعه ی این مقاله انتخاب می‌کنید که از کدام روش برای پاکسازی حافظه ی گوشی خود استفاده کنید. به عنوان مثال با پاکسازی با روش های تنظیمات کارخانه ای، پاکسازی حافظه ی پنهان، کم حجم کردن تصاویر در ایفون و پاکسازی اپلیکیشن های بی کاربرد آشنا شدیم.

    در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید، خوشحال می‌شویم که فروشگاه آنلاین لوازم جانبی ایمن خرید را در شبکه‌های اجتماعی خود به دیگران نیز معرفی کنید. از طرفی با این کار به دوستان و آشنایان خود نیز لطف بزرگی کرده‌اید. چرا که امروزه پیدا کردن یک مرکز لوازم جانبی آنلاین با محصولات اورجینال و همچنین قیمت بسیار کم کار سختی می‌باشد. به همین دلیل است که مخاطبین سایت ایمن خرید بعد از اولین خرید خود تبدیل به مخاطبین همیشگی ما می‌شوند.