از سوالات مطرح شده در سایت ایمن خرید، سوال “چگونه در گوشی آیفون لوکیشن را روشن کنیم” و پاسخ به آن می‌باشد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی یکی از نیازهای افراد در عصر امروز داشتن اطلاعات دقیق می‌باشد. اطلاعات کامل به افراد کمک می‌کند تا در زمان و هزینه ها صرفه جویی شود. این اطلاعات می‌تواند شامل فرستادن موقعیت مکانی کامل باشد. ارسال لوکیشن در فضای مجازی از طریق google map  یا دیگر نرم افزارها صورت می‌گیرد. اگر قصد دارید لوکیشن گوشی آیفون خود را روشن کنید با ادامه این مطالب همراه شوید.

روشن کردن مکان یاب موقعیت گوشی کاربردهای متعددی دارد. یکی از این کاربردها مربوط به تاکسی های اینترنتی است. استفاده از اسنپ و تپسی از نیازهای روزمره اکثر افراد می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از مکان یاب گوشی موقعیت در حال حاضر را دقیق مشخص کنید. کاربرد دیگر لوکیشن یا موقعیت مکانی فرستادن آدرس خود برای دیگران است. به عنوان مثال در یک مکان با دوست خود قرار گذاشته اید و می‌خواهید ادرسی کامل از جایی که هستید را برایش بفرستید.

شما می‌توانید با پیام رسان هایی که این قابلیت را دارا می‌باشند موقعیت مکانی خود را برای دوستتان ارسال کنید. روشن کردن لوکیشن در گوشی های آیفون کار ساده ای است. اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که لوکیشن را همیشه روشن نگذارید؛ چرا که شارژ گوشیتان خیلی سریع تمام می‌شود. برای خرید شارژر ۲۰ وات اپل اورجینال با گارانتی تعویض به فروشگاه اینترنتی ایمن خرید مراجعه کنید. داشتن گارانتی تعویض خریدی مطمئن و لذت بخش را به شما هدیه می‌دهد. در ادامه مطالب به بررسی این موارد کاربردی میپردازیم.

  • چگونه موقعیت مکانی را فعال کنیم؟
  • چگونه موقعیت مکانی آیفون را فعال کنیم؟
  • جی پی‌ اس آیفون کجاست؟
  • چگونه لوکیشن اسنپ را فعال کنیم؟
  • بهترین برنامه جی پی اس برای ایفون
  • لوکیشن اسنپ کار نمیکنه
  • چگونه لوکیشن اینستاگرام را خاموش کنیم در آیفون

چگونه موقعیت مکانی را فعال کنیم؟

چگونه موقعیت مکانی آیفون را فعال کنیم؟

نحوه فعال کردن لوکیشن یا موقعیت مکانی در گوشی های اندروید و آیفون کمی متفاوت است. اگر گوشی شما اندروید است، از چندین روش می‌توانید استفاده کنید. ارسال لوکیشن با کمک برنامه گوگل یکی از این موارد است. این برنامه trusted contacts نام دارد و قابلیت های کاملی را دارا می‌باشد. برای راه اندازی این برنامه انجام اقدامات زیر لازم است:

  • برنامه مورد نظر را باز کرده و به حساب کاربری گوگل بروید.
  • برنامه موقعیت مکانی را با گزینه turn on فعال کنید.
  • پس از فعال کردن شماره همراه، مخاطب مورد نظر را انتخاب کنید.
  • پس از آماده شدن برای اشتراک گذاری، آیکون نارنجی در گوشه سمت راست صفحه را بزنید.
  • در این مرحله گزینه alert specific contacts را کلیک کنید.
  • در پایان start sharing را به منظور اشتراک گذاری مخاطبین کلیک کنید.
  • برای غیرفعال کردن نیز لوکیشن گزینه stop را بزنید.

ارسال لوکیشن در گوشی های اندروید به وسیله google map نیز امکانپذیر است. در سیستم عامل اندروید از طریق برنامه های تلگرام و واتساپ نیز می‌توان موقعیت مکانی را فعال کرد. امکان ارسال در این برنامه ها مستقیم و به راحتی صورت می‌گیرد. برای ارسال لوکیشن از طریق واتساپ این مراحل را انجام دهید:

  • وارد صفحه چت مورد نظر شوید.
  • روی نماد گیره ضربه بزنید.
  • پس از آن گزینه اشتراک گذاری لوکیشن را انتخاب کنید.
  • در این مرحله گزینه share live location را انتخاب کنید.
  • با ضربه روی continue ادامه دهید.
  • اکنون مدت زمانی که قصد اشتراک گذاری موقعیت مکانی را دارید انتخاب کنید.
  • با انتخاب گزینه submit ارسال لوکیشن را انجام دهید.
  • برای فرستادن موقعیت مکانی در تلگرام نیز مراحل زیر را انجام دهید.
  • برنامه تلگرام را باز کنید
  • پس از آن روی گزینه افزودن فایل ضربه بزنید و location را انتخاب کنید.
  • در پایان لوکیشن را به وسیله گزینه send my current location ارسال نمایید.

چگونه موقعیت مکانی آیفون را فعال کنیم؟

نحوه فعالسازی موقعیت مکانی در گوشی های ایفون کار پیچیده ای نیست. با انجام مراحل زیر اقدام به روشن کردن لوکیشن نمایید:

  • ابتدا به قسمت تنظیمات رفته و پس از آن به بخش privacy بروید.
  • با مشاهده گزینه location services روی آن کلیک کنید.
  • دکمه روبروی این گزینه را نیز فعال کنید. اگر نیاز به فعال سازی لوکیشن برای یک برنامه خاص دارید اینگونه عمل کنید:
  • علاوه بر مراحل انجام شده در بالا، در صفحه location services را به سمت پایین حرکت کنید.
  • پس از دیدن لیست برنامه های گوشیتان روی گزینه برنامه مورد نظر کلیک کنید.
  • در این مرحله سه گزینه پیش روی شما می‌باشد.

روی گزینه مورد نیاز ضربه بزنید:

با انتخاب never اجازه دسترسی برنامه به موقعیت مکانی داده نمی‌شود. در صورتی که گزینه always را در گوشی خود انتخاب کنید برای همیشه به سرویس لوکیشن دسترسی خواهید داشت. اگر قصد دارید فقط در صورت نیاز از موقعیت مکان یاب استفاده کنید، while using the up را انتخاب کنید.

جی پی اس آیفون کجاست؟

جی پی اس سامانه پیدا کردن موقعیت جغرافیایی هر منطقه می‌باشد. این سامانه در تمامی نقاط دنیا و در هر زمانی قابل استفاده است. با کمک جی پی اس می‌توان بهترین مسیر را در هنگام حرکت انتخاب کرد. از کاربردهای بسیار مفید جی پی اس در سالهای اخیر می‌توان به کنترل افراد از راه دور اشاره کرد. نگرانی خانواده ها با این سامانه کمتر شده است چرا که می‌توانند روی کودکان و افراد سالمندان کنترل داشته باشند. برای دسترسی به لوکیشن سرویس می‌بایست به قسمت setting (تنظیمات) بروید. با فعال کردن گزینه share location آن را فعال کنید.

چگونه موقعیت مکانی آیفون را فعال کنیم؟

چگونه لوکیشن اسنپ را فعال کنیم؟

یکی از برنامه های ضروری که در بیشتر گوشی ها مشاهده می‌شود لوکیشن اسنپ است. با نصب این برنامه در  گوشی می‌توان به راحتی از امکانات اسنپ استفاده کرد. ابتدا برنامه اسنپ را در گوشی نصب کنید. اگر از نسخه تحت وب استفاده کنید احتیاج به نصب نیست. پس از آن با توجه به نوع گوشی که اندروید یا آیفون است نسبت به فعال کردن اقدام کنید. نحوه فعال کردن لوکیشن اسنپ در آیفون به این صورت می‌باشد:

  1. به قسمت تنظیمات گوشی بروید.
  2. روی گزینه privacy and security کلیک کنید.
  3. کلید location services را فعال کنید.
  4. به اپلیکیشن اسنپ وارد شوید.
  5. برای تنظیمات مبدا روی موقعیت مکانی کنونی خود کلیک کنید.

پس از انجام این مراحل در پایان مکان مقصد را نیز مشخص کنید. در صورتی که گوشی اندروید دارید، برای نصب این برنامه دو راه حل به شما پیشنهاد می‌شود. راه اول دانلود از طریق گوگل پلی است. کافه بازار نیز راه حل دیگر برای نصب و استفاده از این برنامه می‌باشد. پس از دانلود نسخه اندروید نیازمند ایجاد حساب کاربری هستید. پس از وارد کردن شماره تلفن و یا ایمیل خود می‌توانید از خدمات این اپلیکیشن استفاده کنید. توجه داشته باشید در برخی مواقع نیز این اپلیکیشن نیاز به روز رسانی دارد.

چگونه لوکیشن اسنپ را فعال کنیم؟

بهترین برنامه جی پی اس برای آیفون

یکی از مهم ترین پلتفرم های مسیریابی و موقعیت یابی سرویس گوگل مپ می‌باشد. این سرویس در گوشی های سیستم عامل ios کاربردهای زیادی دارد. این نقشه یاب مبتنی بر وب بوده و توسط شرکت گوگل توسعه یافته است. گوگل مپ دارای قابلیت های بسیار زیادی می‌باشد. این قابلیت ها شامل نقشه کره زمین، خیابان ها و نقشه کره زمین است؛ همچنین برای مسیریابی در هنگام سفر با ماشین یا پیاده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این قابلیت های مهم به اینجا ختم نمی‌شود و به نقشه کرات دیگر نیز می‌رسد. دلیل محبوبیت زیاد این نرم افزار موبایل به علت گستره وسیع آن می‌باشد. نحوه استفاده گوگل مپ در گوشی های آیفون به صورت آنلاین و آفلاین انجام می‌شود. همچنین می‌توانید قبل از سفر برون شهری از شرایط آب و هوایی نیز مطلع شوید. هشدار پیش از باران و برف جز ترفندهای آیفون که کمتر کسی از آن خبر دارد. این ویژگی با فعال کردن نوتیفیکیشن در گوشی آیفون امکانپذیر است.

لوکیشن اسنپ کار نمیکنه

اپلیکیشن اسنپ یک برنامه ضروری و کاربردی می‌باشد. این وسیله حمل و نقل شامل خدمات متعددی است. جابجایی افراد، تحویل سفارشات، خرید از فروشگاه ها و … در لیست این خدمات می‌باشد. در برخی مواقع پیش می‌‌آید که این نرم افزار دچار مشکل می‌شود. پیش از انجام هر اقدامی یک بار از برنامه اسنپ خارج شوید. در صورت حل نشدن مشکل به تنظیمات رفته و دسترسی ها را مورد بررسی قرار دهید. ابتدا وارد تنظیمات شده و به قسمت privacy بروید. با مشاهده location services نرم افزار را فعال کنید. در این مرحله گزینه ی while using this app را انتخاب کنید.

چگونه لوکیشن اینستاگرام را خاموش کنیم در آیفون

شبکه اجتماعی اینستاگرام علاوه بر ویژگی های منحصر به فرد و مثبت دارای معایبی نیز می‌باشد. این معایب گاها دردسر ساز می‌شود. لوکیشن اینستاگرام یکی از این ویژگی هاست که توامان مزایا و معایب را با هم دارد. افراد در این شبکه اجتماعی با قرار دادن لوکیشن در زیر پست یا بیو موقعیت مکانی خود را مشخص می‌کنند. در صورتی که علاقه ای به آگاهی دیگران از لوکیشن خود را ندارید می‌توانید آن را غیرفعال کنید. ۸۳ اگر گوشی آیفون دارید این مراحل را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات شوید.
  • در قسمت پایین صفحه وارد اینستاگرام شوید.
  • در بالای صفحه روی گزینه location ضربه بزنید.
  • با کلیک کردن گزینه never لوکیشن اینستا را خاموش کنید.
  • اگر لوکیشن اینستاگرام فعال نباشد در قسمت تنظیمات برنامه اینستاگرام مشاهده نمی‌شود.

برای قطع دسترسی به لوکیشن اینستاگرام برای سیستم اندروید به این صورت عمل کنید:

  1. وارد قسمت تنظیمات شوید.
  2. در قسمت پایین صفحه روی گزینه لوکیشن ضربه بزنید.
  3. برای خاموش کردن لوکیشن دکمه را به سمت چپ بکشید.

چگونه لوکیشن اینستاگرام را خاموش کنیم در آیفون

سخن پایانی

در مقاله امروز سایت ایمن خرید به بررسی فعال کردن لوکیشن در گوشی های اندروید و ios پرداختیم. یکی از نرم افزارهای پرطرفدار و محبوب برای ارسال لوکیشن گوگل مپ است. از طریق برنامه های تلگرام و واتساپ نیز می‌توان موقعیت یابی مکانی را انجام داد. برنامه های جی پی اس زیادی برای نصب روی گوشی وجود دارد. برنامه back country navigator از بهترین نرم افزارهای جی پی اس سیستم اندروید است. با نصب این برنامه می‌توان در مواقع ضروری از مکان و موقعیت کودکان و سالمندان مطلع شد. برنامه waze مناسب برای گوشی های موبایل بوده و تعداد افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. با نصب اپلیکیشن اسنپ می‌توان از انواع خدمات و امکانات این برنامه استفاده کرد. یکی از بهترین اپلیکیشن های آفلاین مسیریابی navitel  navigator  maps می‌باشد.

از مزایای این برنامه محاسبه سرعت خودرو است و در صورت سرعت بالا به شما هشدار می‌دهد. از دیگر قابلیت های آن پیش بینی وضعیت آب و هوا در روزهای آینده است. سیستم اطلاع رسانی هوشمند از دیگر مزیت های استفاده از این اپلیکیشن کاربردی می‌باشد. علاوه بر قابلیت های این نرم افزارها شما با خرید لوازم جانبی اپل اورجینال با گارانتی تعویض لذت بهره مندی از آیفون را دو چندان کنید. اگر بخواهیم به ویژگی های دیگر نرم افزار navitel اشاره کنیم نشان دادن جزئیات دقیق آن است. این جزئیات شامل حادثه های پیش آمده در جاده، سرعت گیرها، معرفی مکان های تفریحی و ارتفاعات مسیر می‌باشد. از همراهیتان تا پایان مطالب سایت اینترنتی ایمن خرید سپاس گذاریم.

در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید، خوشحال می‌شویم که فروشگاه آنلاین لوازم جانبی آیفون را در شبکه‌های اجتماعی خود به دیگران نیز معرفی کنید. امروزه افراد بسیار زیادی به دنبال خرید لوازم جانبی اورجینال آیفون می‌باشند، اما نمی‌توانند یک مرکز معتبر پیدا کنند. خوشبختانه فروشگاه لوازم جانبی ایمن خرید توانسته است که نیاز آن ها را برطرف سازد. به همین دلیل است که با معرفی فروشگاه لوازم جانبی ایمن خرید به دیگران به آن ها لطف بزرگی کرده‌اید. ❤