چطور سیستم عامل ios را آپدیت کنیم؟

امروز تصمیم داریم  به بررسی موضوع چگونه سیستم عامل ios را آپدیت کنیم؟ در ایمن خرید بپردازیم. با ما همراه شوید تا نکات مفید و کاربردی راجع به بروز رسانی نسخه ios  را به دست آورید. همانطور که می‌دانید سیستم عامل ios یک سیستم عامل انحصاری است. ios مخفف عبارت iphone operation system می‌باشد. سیستم عامل شرکت اپل در ابتدا تنها بر روی گوشی های موبایل قابل اجرا بود. با گذشت زمان تبلت آی پد، آی پاد تاچ نیز به این سیستم مجهز شدند. تمامی دستگاه های هوشمند موبایل نیازمند به روزرسانی سیستم عامل هستند. گوشی های ایفون نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشند.

یکی از دلایل به روزرسانی انواع سیستم های عامل مانند ios افزایش عملکرد گوشی های ایفون است. در ادامه این مطالب به بررسی دلایل برای آپدیت کردن سیستم ios می‌پردازیم. شاید بارها برایتان پیش آمده که اعلان به روزرسانی را روی صفحه گوشی مشاهده کردید. عده ای نسبت به این اعلان بی تفاوت بوده و آپدیت را ضروری نمی‌دانند. اما برخی با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه عملکردی سریع دارند. یکی از دلایل انجام به روز رسانی به موقع، ایجاد امنیت است. کاربران سیستم عامل ios  با آپدیت آن می‌توانند اطلاعات شخصی و برنامه های گوشی را از سواستفاده و هک مصون نگه دارند.

همچنین با بروزرسانی سیستم عامل می‌توان از باگ های احتمالی که بوجود می‌آید جلوگیری کرد. کاربران گوشی های ایفون که علاقمند به نصب اپلیکیشن های بازی هستند نیز باید این اپلیکیشن ها را آپدیت کنند؛ چرا که حالت اجرایی ویدئوهای بازی را قدرتمندتر ارائه می‌دهد. یکی از مزایای به روزرسانی ios بهبود وضعیت باتری می‌باشد. با انجام به موقع آپدیت می‌توان دوام شارژ را بیشتر و مدت زمان شارژ شدن گوشی را کمتر کرد. در ادامه نوشته های بالا به بررسی این موارد می‌پردازیم:

  • جدیدترین آپدیت آیفون
  • آپدیت ios 17
  • نحوه آپدیت ios 17
  • نحوه آپدیت ios 16
  • بعد از اپدیت ایفون کدام کشور را انتخاب کنیم؟چگونه سیستم عامل ios را آپدیت کنیم؟

    جدیدترین آپدیت آیفون

    اگر به دنبال جدیدترین نسخه ی آپدیت برای گوشی های آیفون هستید، باید از سیستم‌عامل iOS 17 استفاده کنید. این آخرین آپدیت شرکت اپل است. شرکت اپل قصد دارد در این آپدیت عملکرد خوب و مطلوب نرم افزارها را به رخ بکشد. نسخه ios جدید در تابستان ۱۴۰۲ رونمایی شد و دارای قابلیت های کاربردی و مفیدی بود. از قابلیت های این نسخه:

    انتخاب پوستر برای هر مخاطب

    در آی او اس 17 قابلیتی با نام Contact Posters وجود دارد. عملکرد این قابلیت اینگونه است که برای تماس‌های دریافتی هر شخص می‌توان یک پوستر در نظر گرفت. شما می‌توانید تصاویر دلخواهتان را برای هر مخاطب انتخاب کنید تا به هنگام زنگ خوردن گوشی از سمت همان مخاطب، تصویر مدنظر نمایان شود. این قابلیت خاص و جذاب رضایت کاربران زیادی را به خود جلب کرد. این  پس زمینه ی صفحه تماس شما می‌تواند با جلوه های ویژه، متن و رنگ دلخواه شما باشد.

    قابلیت هشدار برای نشان دادن محتوای حساس

    این قابلیت برای والدین می‌تواند مفید و کاربردی باشد. زمانیکه کودک شما از گوشی های ایفون استفاده می‌کند، این موضوع بسیار کاربردی میباشد. زیرا ابن قابلیت عکس ها و فیلم هایی که با محتوای حساس هستند، به صورت تار نمایش می‌دهد. از این جهت کودکان نمی‌توانند چنین محتوایی را به راحتی تماشا کنند.

    قابلیت مهم  NameDrop

    این قابلیت برای اشتراک گذاری فایل ها در بین کاربران اپل می‌باشد. قبل از حضور ios17 این کار به کمک ایردراپ انجام می‌شد‌. کاربران آیفون می‌توانند از این ویژگی برای اشتراک گذاری اطلاعات مختلفی مانند آدرس، شماره تلفن و…استفاده کنند. فقط کافیست که هر دو دستگاه اپل را به یکدیگر نزدیک کنند و این عملیات خود به خود انجام می‌شود.

    جدیدترین آپدیت آیفون

    آپدیت ios17

    در این بخش دیگر قابلیت های جذاب ios17 را بررسی می‌کنیم:

    کاربرد Interactive Widgets

    از دیگر قابلیت های ios17 قابلیت ویجت های پویا می‌باشد. نام اصلی این قابلیت Interactive Widgets است و عملکرد آن استفاده از ویجت ها می‌باشد. با کمک این ویژگی می‌توانید بدون وارد شدن به برنامه از ویجت آن استفاده کنید. این کار سرعت عملکرد شما را در کار با آن برنامه افزایش می‌دهد. به عنوان مثال زمانیکه از ویجت موزیک پلیر استفاده می‌کنید، می‌توانید بدون ورود به برنامه موزیک را در صفحه ی اصلی پخش یا متوقف کنید‌‌. این کار تنها از طریق ویجت ها قابل انجام است‌. این قابلیت برای گوشی های اندروید جدید نیست اما آیفون به تازگی آن را به امکانات خود اضافه کرده‌ است.

    ارسال ایموجی های متحرک با حرکت دست در Face Time

    فیس تایم در ios17 جذاب‌تر از قبل عمل می‌کند. در این بخش شاهد ایموجی های باحال و پرطرفداری هستیم که با شکلک های دست، ایموجی آن را نشان می‌دهد. مثلا زمانیکه با دست قلب را نشان دهیم، ایموجی قلب ارسال می‌شود. این قابلیت نیز برای کاربران اپل، جذاب و بامزه بود.

    قابلیت Animated Cover Art

    این قابلیت برای برنامه Apple Music طراحی شده است. این ویژگی جدید می‌تواند به جای عکس ثابت، یک عکس متحرک و ویدیو مانند نشان دهد. به احتمال زیاد در آپدیت های بعدی بتوانید موزیک دلخواه خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و به صورت همزمان گوش دهید‌.

    قابلیت بهینه سازی برنامه ها و ارتقا امنیتی

    با آپدیت ios17 امنیت آیفون ها بهتر شده و بهینه سازی برنامه ها نیز ارتقا یافته است. کیبورد بهتر از قبل قابلیت تشخیص دارد و دقیق تر از قبل کلمات شما را حدس می‌زند. این قابلیت بیشتر برای انگلیسی زبان ها کاربرد دارد.

    آپدیت ios 17

    نحوه آپدیت ios17

    برای آنکه بدانیم نحوه آپدیت ios17 چگونه است، باید این بخش را با دقت مطالعه کنیم. اما ابتدا باید بدانیم که دستگاه های iPhone 8 و iPhone 8 Plus و iPhone X از این آپدیت محروم هستند. اما دستگاه هایی که می‌توانند جدیدترین آپدیت آیفون را تجربه کنند:

    • iPhone 15/15 Plus/15 Pro/15 Pro Max
    • iPhone 14/14 Plus/14 Pro/14 Pro Max
    • iPhone SE 2022
    • iPhone 13/13 Pro/13 Pro Max
    • iPhone 12/12 Pro/12 Pro Max
    • iPhone SE 2020
    • iPhone 11/11 Pro/11 Pro Max
    • iPhone XR
    • iPhone XS/XS Max

    پس اگر از کاربران آیفون هستید و صاحب یکی از دستگاه های نام برده می‌باشید، می‌توانید از ios17 را نصب کنید. در ادامه نصب این آپدیت را توضیح می‌دهیم. برای آنکه بتوانید به نسخه عمومی iOS 17 دسترسی داشته باشید، باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

    1. ابتدا باید به وای فای پر سرعت شوید‌.
    2. سپس توجه کنید که باتری دستگاه شما بیشتر از ۵۰ درصد شارژ داشته باشد.
    3. می‌توانید قبل از شروع آپدیت از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.
    4. برای شروع ابتدا به تنظیمات گوشی مراجعه کنید.
    5. سپس به قسمت General بروید‌.
    6. حال روی گزینهSoftware Update ضربه بزنید.
    7. در این قسمت بر روی آپدیت ios17 کلیک کنید.
    8. سپس بر رویDownload and Install بزنید و لازم است که رمز گوشی خود را وارد کنید.

    به همین راحتی می‌توانید آپدیت را انجام دهید. عملیات آپدیت بسیار آسان است اما برخی از افراد ترجیح می‌دهند که این کار توسط متخصصین اپل انجام شود. شاید این کار کمی زمان‌بر باشد اما به راحتی انجام می‌شود.

    نحوه آپدیت ios 17

    نحوه آپدیت ios 16

    یکی از جدیدترین سیستم عامل های دستگاه های هوشمند آیفون ios 16 می‌باشد. این ios نیز دارای قابلیت های ویژه و گسترده ای مانند پشتیبانی از ویرایش پیامک های فرستاده شده در imessage است. همچنین در لاک اسکرین نیز از ویجت ها پشتیبانی می‌کند. شخصی سازی صفحه قفل نیز از ویژگی های استفاده از این سیستم عامل می‌باشد. از ترفندهای گوشی های ایفون که کمتر کسی از آن خبر دارد قابلیت های مخفی ios 16 می‌باشد. مشاهده رمز ذخیره شده وای فای در آیفون مربوط به قابلیت های این سیستم عامل جدید است.

    Hidden کردن آلبوم گوشی از قابلیت های جذاب و کاربردی ios 16 است.این خبری خوب برای افرادی است که می‌خواهند آلبوم عکس و ویدئوهای خود را از دید دیگران مخفی کنند. با انجام مراحل photos ، albums و در نهایت hidden می‌توانید از face id و رمز عبور استفاده کرده و آلبوم خود را رمزگذاری نمایید. از قابلیت های مخفی ios 16 حذف عکس و ویدئوهای تکراری است. پین کردن برگه های مورد علاقه در safari نیز با استفاده از ios 16 صورت می‌گیرد.

    این کار تنها با نگه داشتن انگشت بر روی برگه مورد نظر انجام می‌شود. سیو این برگه دائمی بوده و تا زمانی که شما نیاز به آن داشته باشید قابل مشاهده است. تا اینجا با چند قابلیت آپدیت ios 16 آشنا شدید اکنون نوبت به نحوه نصب این برنامه می‌رسیم. با نصب این سیستم عامل جدید می‌توانید از قابلیت های آن برای گوشی های ایفون 8 به بعد بهره مند شوید. اگر از کاربران واجد شرایط بری نصب این سیستم عامل هستید به این صورت عمل کنید:

    1. به قسمت تنظیمات رفته و روی گزینه General ضربه بزنید.
    2. در این مرحله روی گزینهSoftware Update کلیک کنید.
    3. با مشاهده نسخه ios 16 گزینه Download and Install را انتخاب نمایید.
    4. با تمام شدن مراحل بالا نسخه مورد نظر خود را دانلود و نصب کنید.

    نحوه آپدیت ios 16

    بعد از اپدیت ایفون کدام کشور را انتخاب کنیم؟

    بعد از اپدیت ایفون یکی از گزینه های پیش رو انتخاب کشور است. پیش از انجام این کار نیز می‌بایست گوشی را روشن کرده و به اینترنت گوشی یا وای فای متصل شوید. این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه قبل از انجام اپدیت نسخه پشتیبان از داده ها تهیه کنید. شما نمی‌توانید پس از اپدیت شماره کشور ایران را وارد کنید. در این مرحله باید کد هر کشوری که شامل تحریم نمی‌باشد را وارد کنید. در صورتی که می‌خواهید از این مرحله به راحتی عبور نمایید بهتر است کشور امریکا را انتخاب کنید. راهی مطمئن تر و آسان برای عبور از این قسمت وارد شدن به اکانت اپل ایدی بدون نیاز به شماره است. با انجام این مراحل به این صورت عمل نمایید:

    1. در ابتدا اطلاعات اپل ایدی را وارد کنید.
    2. در این OtherOptions را انتخاب نمایید.
    3. سپس روی گزینه DontUpgrade کلیک کرده تا بدون نیاز به کد کشورهای دیگر وارد اکانت خود شوید.

    مزیت استفاده از این روش این است که با انتخاب مجازی کد کشورهای دیگر اپل ایدی شما پس از مدتی قفل نمی‌شود. چرا که امکان دیسیبل شدن شماره مجازی و در نهایت پرداخت هزینه های بعد از آن را متحمل نمی‌شوید.

    بعد از اپدیت ایفون کدام کشور را انتخاب کنیم؟

    بالا نیامدن آیفون بعد از آپدیت ios16

    بالا نیامدن آیفون بعد از آپدیت، همیشه سوال تعدادی از کاربران می‌باشد. شاید این مشکل برای شما در آپدیت ios16 پیش امده. اما پیشنهاد ما به شما این است که قبل از آپدیت گوشی، از اطلاعات خود بکاپ بگیرید. از آنجا که مسیر و زمان آپدیت طولانی است، شاید مشکلاتی نیز به همراه داشته باشد. اما به راستی برای رفع این مشکلات چه باید کرد؟ برای رفع این مشکلات بهتر است به سراغ برنامه iMyFone Fixppo بروید. این برنامه با انواع آیفون ها سازگار است و یک برنامه ی امن می‌باشد.

    از این جهت می‌توان به آن اعتماد کرد و از آن برای برطرف کردن مشکلات آپدیت کمک گرفت. برخی اوقات عدم نصب بروزرسانی به دلیل عوامل داخلی می باشد. مانند:

    1. ذخیره سازی ناکافی
    2. مشکلات نرم افزاری
    3. افزایش دمای بیش از حد آیفون

    اما در برخی موارد این مشکلات علت خارجی دارند. مواردی همچون:

    1. ارتباط وای فای ناپایدار
    2. سرعت پایین سرور های اپل
    3. سرعت پایین اینترنت

    اما اگر نیازمند لوازم جانبی آیفون بودید، می‌توانید از خرید لوازم جانبی اپل اورجینال با گارانتی تعویض استفاده کنید.

    بالا نیامدن آیفون بعد از آپدیت ios 16

    سخن نهایی

    در این مقاله آموختیم که چگونه سیستم عامل ios را آپدیت کنیم؟ آپدیت سیستم عامل به بهبود عملکرد و قابلیت های تلفن همراه شما کمک می‌کند. همانطور که خرید شارژر ۲۰ وات اپل اورجینال با گارانتی تعویض به سلامت باتری آیفون شما کمک می‌کند. اگر گوشی شما در لیست دستگاهی قرار دارد که برای نصب آپدیت ios17 مجاز است، می‌توانید از قابلیت های این ios بهره مند شوید. ما در این مطلب سعی داشتیم به صورت جامع و کامل دو آپدیت اخیر شرکت اپل را به شما معرفی کنیم و نحوه ی صحیح نصب آنها را به شما بیاموزیم. هرگز لازم نیست که برای نصب یک آپدیت هزینه پرداخت کنید. زیرا این کار به سادگی انجام می‌شود و شما می‌توانید با کمک یک وای فای پر سرعت آن را انجام دهید. سپاس از اینکه تا پایان این مطلب با ایمن خرید همراه بودید.