چطور شارژ آیفون را زیاد کنیم؟

درود بر دنبال کنندگان فروشگاه لوازم جانبی آنلاین ایفون ایمن خرید. ما اومدیم با یک مقاله به شدت جنجالی و جذاب در مورد افزایش شارژ گوشی ایفون. همانطور که می‌دانید صرفا فعال کردن حالت ذخیره انرژی نمی‌تواند عمر باتری و سلامت آن را افزایش دهد. از طرفی با این کار دسترسی شما به تمامی بخش های گوشی آیفون محدود می‌شود و به نوعی نمی‌توانید از بخش‌های مختلف آن استفاده کنید. با توجه به این موضوع یکی از مهمترین موضوعاتی که شما می‌توانید آن را مد نظر قرار دهید، پیدا کردن پاسخ سوال « چگونه شارژ ایفون را زیاد کنیم؟ » خواهد بود. در بخش های بعدی پاسخ این سوال از جوانب مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اما قبل از بیان پاسخ سوال مورد نظر به دو نکته بسیار مهم توجه نمایید. اولین و مهمترین نکته در این است که شما از لوازم جانبی آیفون اورجینال استفاده کنید. چرا که در غیر این صورت نمی‌توانید به یک بازدهی جذاب و عالی دست پیدا کنید. نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، این است که شارژر 20 وات اپل مورد استفاده تان حتما اورجینال باشد. چرا که اگر کابل اورجینال استفاده کنید و از طرفی تبدیل خود را نیز از بهترین نوع خریداری کنید، اما شارژر شما مناسب نباشد، قدرت دهی به باتری مناسب انجام نخواهد شد. به همین دلیل نیز نمی‌توانید از قدرت بالای باتری استفاده کنید و شارژر شما در مدت زمان کوتاهی خالی می‌شود.

چگونه شارژ ایفون را زیاد کنیم؟

علت خالی شدن باتری ایفون بدون استفاده چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از گوشی آیفون خود استفاده می‌کنید، اما گوشی شما بدون اینکه مورد استفاده قرار گیرد باتری خود را از دست میدهد. حال فرض کنید که به یک مسافرت میروید و امکان شارژ کردن گوشی خود را ندارید و حتی یک درصد از میزان باتری گوشی شما نیز بسیار مهم است. در این صورت پاسخ سوال « چگونه شارژ ایفون را زیاد کنیم؟ » برای شما بسیار حائز اهمیت است. حتی در برخی مواقع خالی شدن باتری ایفون از شب تا صبح نیز برای برخی از افراد چالش بر انگیز می‌باشد. به همین دلیل تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با تمامی مواردی که می‌تواند روی سرعت و همچنین باتری گوشی شما تاثیر منفی بگذارد، آشنا شویم.

1.    تغییر تنظیمات Privacy

همانطور که می‌دانید بخش قابل توجهی از انرژی گوشی آیفون شما صرف تنظیمات حریم خصوصی شما می‌شود. به همین دلیل باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که با کمک تغییر تنظیمات باتری گوشی آیفون خود، علاوه بر بهبود سلامت باتری، امنیت گوشی آیفون خود را نیز حفظ کنید. برای این منظور مراحل زیر را دنبال نمایید.

  • وارد بخش Location Service شوید.
  • در این بخش تعداد بسیار زیادی اپ وجود دارد که همگی آن ها نیز به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند. این استراتژی موجب می‌شود که شارژ گوشی شما به دلیل دسترسی غیر مجاز این برنامه ها کاهش پیدا کند.
  • در این لیست تمامی برنامه هایی که روی حالت Always تنظیم شده است را به حالت « While using the app » تغییر دهید. در این صورت میزان مصرف باتری گوشی آیفون شما به صورت ویژه کاهش پیدامیکند.
  • سپس در پایین ترین بخش روی گزینه System Service ضربه بزنید. در این بخش تمامی گزینه ها را غیر فعال کنید و تنها بخش « Find my iPhone » و « Setting Time Zone » را روشن نگه دارید و تمامی بخش را خاموش کنید.
  • در نهایت بخش Product Improvement را هم خاموش کنید تا به یک نتیجه بسیار عالی دست پیدا کنید. پاسخ سوال « چگونه شارژ ایفون را زیاد کنیم؟ » ساده است و صرفا نیاز به صرف اندکی زمانی خواهید داشت.
  • سپس بخش Analytics & improvement را آف کنید.

2.    تغییر تنظیمات بخش General برای افزایش عمر باتری ایفون 13

در این بخش نیز تعداد بسیار زیادی تنظیمات وجود دارد که هر یک از آن ها می‌تواند روی قدرت شارژ و همچنین طول عمر باتری شما تاثیر بگذارد. با ما همراه باشید تا هر یک را به صورت دقیق فرا گیرید.

  • از طریق بخش General وارد قسمت Background and Refresh شوید. در این بخش تعداد بسیار زیادی برنامه وجود دارد که هر یک از آن ها بدون اجازه از شما به روز می‎‌شوند. شاید تعداد کمی از آن ها روی کیفیت ارتباطات شما تاثیر گذار باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. اولین بخشی که شما باید به آن توجه کنید تغییر حالت « Background App Refresh » روی حالت WIFI می‌باشد. در این صورت علاوه بر مدیریت مصرف باتری، اینترنت خط شما نیز در یک حالت بهینه مصرف خواهد شد.
  • برگردید به مرحله قبل و تمامی برنامه های موجود در این بخش را غیر فعال کنید. حال اگر از یک برنامه اختصاصی استفاده می‌کنید که به روز رسانی آن در پس زمینه برای شما بسیار مهم است، می‌توانید آن را فعال نگهدارید. از طرفی اگر در استفاده از یک برنامه اختلال را درک نمودید، به سادگی می‌توانید از آن استفاده کنید. در بخش‌های بعدی نیز هر یک از آن ها را به صورت دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد.
  • بخش بعدی باتری گوشی آیفون که به صورت ویژه روی کیفیت گوشی تاثیر گذار است، نوتیف های گوشی می‌باشد. برای این منظور وارد بخش Notification شوید. سپس لیست تمامی برنامه هایی که قابلیت ارسال نوتیف دارند به شما نمایش داده خواهد شد. به همین دلیل شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که با استفاده از یک استراتژی مناسب آن ها را غیر فعال کنید و یا دسترسی هر یک را محدود نمایید. از طرفی به این موضوع توجه نمایید که هر یک از این نوتیف ها به صورت قابل توجهی روی تمرکز و ذهن شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.علت خالی شدن باتری ایفون بدون استفاده چیست؟

3.    تغییر تنظیمات بخش ِDisplay برای افزایش عمر باتری ایفون

گوشی های نسل جدید معمولا از صفحه های نمایشگر با کیفیت بسیار بالا استفاده می‌کنند. همین امر موجب شده است که کیفیت استفاده افراد نیز به صورت قابل توجه افزایش پیدا کند. به همین دلیل شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که از حالت کم مصرف آن استفاده کنید. در صورتی که نمایشگر گوشی شما حالت « ایموله » است، می‌تواند با تغییر بخش نمایش به حالت Dark کیفیت نمایش و همچنین میزان نور صفحه را تغییر دهید. دقت کنید که این حالت روی سلامت باتری گوشی آیفون نیز بسیار تاثیر گذار است.

از طرفی اگر مدت زمان بسیار زیادی را در فضای مجازی می‌باشید، می‌توانید با استفاده از این تکنیک به مدت شارژدهی بالاتری دست پیدا کنید و از طرفی چشم شما نیز در هنگام استفاده خسته نشود. البته در این بخش تنظیمات بیشتری وجود دارد که می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. همچنین به این نکته توجه کنید که این بخش قابلیت برنامه ریزی نیز دارد.

4.    غیر فعال کردن حالت ویبره

در گذشته معمولا صدای گوشی ها در حالت کمینه قرار داشت، به همین دلیل افراد نمی‌توانستند از آن بهره کافی ببرند. به همین جهت از قابلیت ویبره استفاده می‌کردند تا متوجه تماس دیگران شوند. اما امروزه کیفیت صدای آیفون بسیار بالا است و به سادگی حتی روی موتور نیز قابل شناسایی می‌باشد. برای این منظور تنها کافی است که به بخش Sound & Haptic مراجعه کنید. سپس تمامی بخش هایی که از ویبره گوشی استفاده می‌کند را غیر فعال کنید.

البته شاید برای شما جالب باشد که بدانید، ویبره گوشی حتی روی کیفیت و نحوه استفاده شما از گوشی نیز بسیار تاثیر گذار است و می‌تواند بازدهی شما را دو چندان کند. از طرفی فعال بدون ویبره به صورت مداوم روی قدرت پردازشگر گوشی نیز تاثیر منفی می‌گذارد. به همین دلیل فارغ از پاسخ سوال « چگونه شارژ ایفون را زیاد کنیم؟ » برای سلامت گوشی آیفون خودتان نیز به مدیریت بخش ویبره گوشی خود بپردازید. در این صورت می‌توانید بازدهی خود را دو چندان کنید.

5.    استفاده از شبکه اینترنت به صورت 3G

فرض کنید که در یکی از روستاهای ایران قرار دارید و از طرفی سرعت و کیفیت اینترنت نیز بسیار کم است. در این صورت اگر شبکه خود را روی حالت LTE Or 4G تنظیم کنید، نمی‌توانید بهره کافی از اینترنت ببرید. از طرفی با توجه قطعی بسیار بالا و همچنین کیفیت پایین ارتباطی مصرف اینترنت در گوشی شما دو چندان خواهد شد. تمامی این موارد منجر می‌شود که باتری ایفون شما زودتر تخلیه شود. به همین دلیل بهتر است که تنظیمات اینترنت خود را روی حالت 3G قرار دهید.

چرا که در این حالت کیفیت اینترنت شما به صورت قابل توجه افزایش پیدا خواهد کرد. نکته بعدی در این است که میزان مصرف باتری گوشی شما نیز متعادل خواهد شد. از طرفی اگر به اینترنت WIFI دسترسی داشته باشد و از مودم های جیبی استفاده کنید که مصرف باتری ایفون شما به صورت قابل توجه کاهش پیدا خواهد کرد. از طرفی کیفیت اینترنت و همچنین میزان شارژ ایفون شما نیز در بهینه ترین حالت ممکن خواهد بود. برای دسترسی به این بخش نیز کافیست وارد تنظیمات شوید و سپس گزینه Cellular را باز کنید. حال در بخش‌های بعدی قیمت Cellular Data Option را لمس کنید. حال به دنبال بخش Voice & Data برگردید و حالت 5G را غیر فعال کنید.

تغییر تنظیمات بخش ِDisplay برای افزایش عمر باتری ایفون

6.    تغییر تنظیمات بخش Accessibility

در این بخش نیز تنظیمات بسیار زیادی وجود دارد که با شخصی سازی هر یک از آن ها می‌توانید به یک جمع بندی بسیار عالی دست پیدا کنید. در بخش‌های بعدی این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • از طریق این بخش وارد قسمت Motion شوید، این بخش به شما کمک خواهد کرد که یک مصرف باتری خود را به صورت قابل توجه کاهش دهید. چرا که گزینه Reduce Motion می‌تواند برای شما یک گزینه بسیار جذاب باشد و از طریق آن اکشن های نمایشی گوشی آیفون خود را به حداقل برسانید.
  • حال از طریق بخش دسترسی به دنبال گزینه Display and Text Size وارد شوید. سپس به دنبال گزینه Reduce white point بگردید و از طریق این بخش می‌توانید نقاط صفحه رو کاهش دهید. در این صورت مدیریت باتری گوشی شما به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد. از طرفی زمانی که شب قصد استفاده از اپ های مختلف را دارید به سادگی می‌توانید از گوشی استفاده کنید، بدون این که چشم شما آسیب ببیند.

7.    تغییر تنظیمات بخش Mail

معمولا کسانی که به دنبال پاسخ سوال « چگونه شارژ ایفون را زیاد کنیم؟ » می‌باشند، به این بخش توجه کافی ندارند. به همین دلیل است که آن ها نیز نمی‌توانند به درستی انرژی گوشی خود را مدیریت کنند و با روشن کردن دیتای گوشی اینترنت آن ها کاهش پیدا می‌کند. زمانی که وارد بخش Fetch New Mail می‌شوید، سپس گزینه Account را انتخاب کنید. حال بخش « Push » را غیر فعال کنید. در این صورت گوشی آیفون شما بدون اختیار و اجازه اقدام به بررسی و به روز رسانی صندوق ایمیل شما نمی‌کند. هر زمان که ایمیل جدید برای شما ارسال شود، تا زمانی که آن را باز نکنید به شما نمایش داده نخواهد شد. دقت کنید که در بخش پایینی همین صفحه می‌توانید برای آن تایم لاین زمانی نیز مشخص کنید.

8.    تغییر بخش بهینه سازی باتری

همانطور که می‌دانید گوشی های آیفون یک حالت بهینه سازی باتری دارد که با بررسی میزان خواب فرد آن را انجام میدهد. فرض کنید که شب قبل از خواب باتری گوشی آیفون خود را به شارژ زده‌اید. اگر حالت بهینه سازی باتری یا همان « Optimizing Battery Charging  » روشن نباشد، به صورت مستقیم روی باتری شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. به همین دلیل است که شما نمی‌توانید عمر و کیفیت باتری خود را افزایش دهید. معمولا 20 درصد آخر شارژ گوشی آیفون بسیار مهم است و به همین دلیل آن را به صورت اتوماتیک قبل از زمان خواب شما انجام می‌دهد. دقت کنید که تنظیمات این بخش مانند یک تیغ دو لبه است و بهتر است که قبل از فعالسازی در مورد آن تحقیق کنید.

تغییر تنظیمات بخش Accessibility

سخن پایانی

در این بخش به صورت کامل و جامع به دنبال پاسخ سوال « چگونه شارژ ایفون را زیاد کنیم؟ » بودیم. در صورتی که به نکات مطرح شده در این پست آموزشی عمل کنید، نه تنها مصرف باتری گوشی خود را مدیریت می‌کنید، بلکه سلامت باتری خود را نیز دو چندان خواهید کرد. حال اگر شما از یک تکنیک اختصاصی برای مدیریت مصرف باتری خود استفاده می‌کنید. فارغ از سیستم عامل گوشی خود در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید. در این صورت دیگر دوستان نیز از آن استفاده خواهند کرد و به یک جمع بندی جذاب خواهید رسید. دقت کنید که اکثر برنامه های مدیریت مصرف انرژی گوشی موبایل تاثیر چندانی ندارند. بهترین کار اعمال تغییرات در بخش تنظیمات گوشی آیفون خواهد بود.

اگر از مطالعه این پست آموزشی لذت بردید، خوشحال می‌شویم فروشگاه لوازم جانبی ایمن خرید را در شبکه‌های اجتماعی خود به دیگران نیز معرفی کنید. چرا که این فروشگاه تمام تلاش خود را به کار گرفته است که با یک برنامه ریزی مناسب و جذاب بهترین لوازم جانبی گوشی آیفون، سامسونگ، شیائومی و … را به دست شما عزیزان برساند. به همین دلیل است که بخش قابل توجهی از مشتریان فروشگاه ایمن خرید را فروشگاه های حضوری لوازم جانبی در سرتاسر کشور تشکیل داده‌اند. کافیست یک بار از ایمن خرید، خرید کنید تا تبدیل به مشتریان دائمی آن شوید. از این جهت معرفی ایمن خرید به دیگران، کمکی به دوستان شما برای خرید لوازم جانبی معتبر و اورجینال خواهد بود. سپاس از اینکه تا پایان این بخش با ما همراه بودید. ❤