در نوشته های امروز سایت ایمن خرید به سوال ” چگونه صدای گوشی ایفون را درست کنیم؟ ” پاسخ خواهیم داد. با ما همراه شوید تا اطلاعات مربوط به این سوال را مورد بررسی قرار دهیم. گوشی های ایفون دارای قابلیت ها و امکانات ویژه ای هستند. یکی از این امکانات مربوط به صدای گوشی های هوشمند ایفون است. به طور کلی کیفیت صدای گوشی هایی با سیستم عامل ios از شرکت اپل بسیار خوب است. گاها پیش می‌آید که این کیفیت صدا پایین آمده و کاربران را دچار مشکل می‌کند.

این مسئله در برخی مواقع مربوط به مشکلات سخت افزاری و در بعضی دیگر به مشکلات نرم افزاری مربوط می‌شود. به عنوان مثال کم بودن و کیفیت پایین صدا در هنگام گوش دادن فایل صوتی به وسیله هندزفری احساس می‌شود. یکی از راه حل های موثر برای حل این مسئله خرید هندزفری لایتنینگ اپل ایفون اورجینال با گارانتی تعویض است. در برخی اوقات نیز کیفیت صدا در اسپیکر کاهش پیدا می‌کند. گاها نیز پیش آمده  در حین مکالمه با کیفیت پایین صدا یا کاهش صدا را مواجه شده اید. برای تمامی مشکلات نامبرده راه حل هایی وجود دارد که در ادامه این نوشته ها به آنها می‌پردازیم.

  • دلیل کم شدن صدای زنگ ایفون هنگام زنگ خوردن
  • مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه در ایفون
  • تنظیمات خروجی صدای ایفون
  • افزایش کیفیت صدا در ایفون
  • صدا نداشتن فیلم در گوشی ایفون
  • علت کم شدن صدای زنگ ایفون ۱۳
  • تنظیم صدای زنگ ایفون xچگونه صدای گوشی ایفون را درست کنیم؟

    دلیل کم شدن صدای زنگ ایفون هنگام زنگ خوردن

    عده ای از کابران گوشی ایفون با این مشکل مواجه می‌شوند که صدای زنگ گوشیشان به خودی خود کم می‌شود. در این مواقع نگران نباشید و سعی کنید گوشی خود را به لحاظ ظاهری مورد بررسی قرار دهید. یکی از عمده ترین دلایل کم شدن صدا استفاده از قاب های غیر استاندارد است. برخی از قاب های گوشی که اصل نیستند ساختار مناسبی نداشته و باعث مختل شدن عملکرد صوتی دستگاه می‌شوند. وجود برجستگی و فرورفتگی های غیر استاندارد قاب گوشی دلیلی برای بوجود آمدن این مسئله است. خرید یک قاب محافظ گوشی اورجینال با کیفیت مشکل شما را حل خواهد کرد.

    دلیل کم شدن صدای زنگ ایفون هنگام زنگ خوردن

    مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه در ایفون

    از مشکلاتی احتمالی بوجود آمده در گوشی ایفون کم بودن صدا هنگام مکالمه است. اگر مشکل گوشی شما نرم افزاری باشد با انجام راه حل های زیر مشکل برطرف می‌شود. اولین قدم غیرفعال کردن نویز می‌باشد. نویزهای موجود در دستگاه باعث می‌شود تا خروجی واضح و مفیدی از گوشی خود دریافت نکنید. برای رفع نویز به قسمت تنظیمات گوشی رفته و روی گزینه Accessibility ضربه بزنید. سپس با رفتن به قسمت Audio/ visual گزینه phone  noise cancellation را غیر فعال نمایید. کم بودن صدای تماس نیز دلیلی دیگر برای بوجود آمدن این مشکل است. میزان صدا را بررسی کرده و با افزایش میزان صدا مسئله را برطرف کنید.

    این کار را با دکمه میزان صدا و به صورت دستی انجام دهید. شاید در حال کار کردن با گوشی دستتان روی دکمه میزان صدا رفته و این مشکل را به وجود اورده است. اسپیکر گوشی ایفون را تمیز کرده تا صدای مکالمه واضح تر و بیشتر شنیده شود. گرد و غبار نیز عاملی تاثیر گذار بر میزان صدای مکالمه و تماس خواهد داشت. به وسیله یک برس نرم آرام و به صورت ملایم روزنه های اسپیکر را پاکسازی کنید. شاید با انجام این راه کارهای ساده کاهش صدا در هنگام مکالمه افزایش پیدا کند.

    مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه در ایفون

    تنظیمات خروجی صدای ایفون

    یکی از ترفندهای گوشی ایفون که کمتر کسی از آن خبر دارد مربوط به قابلیت های تنظیم صدا می‌باشد. تنظیم صدای خروجی از اسپیکر با استفاده از siri مربوط به این ترفند است.

    • برای افزایش volume صدای بلندگو گزینه turn up the volume را انتخاب نمایید.
    • در صورتی که نیاز دارید volume خروجی اسپیکر کاهش پیدا کند، روی عبارت turn down the volume ضربه بزنید.

    همچنین اگر خروجی صدای هدست دچار تغییرات شده است می‌توانید آن را به حالت تعادل دراورید. برای ایجاد این تعادل و امنیت در شنوایی مراحل زیر را انجام دهید:

    • به قسمت setting (تنظیمات) بروید. پس از آن با مشاهده گزینه music روی آن ضربه بزنید.
    • عبارت volume limit را انتخاب کرده تا به تنظیمات دلخواه خود دسترسی پیدا کنید.

    تنظیمات خروجی صدای ایفون

    افزایش کیفیت صدا در ایفون

    یکی از راههای بالا بردن کیفیت صدا استفاده از اپلیکیشن های تقویت صدای ایفون است. شاید برایتان پیش آمده که هنگام گوش دادن به فایل های صوتی کیفیت صدا برایتان رضایت بخش نیست. با نصب نرم افزار Bass Booster volume Booster EQ به کیفیت صدای دلخواه می‌رسید. تمامی کاربران گوشی های ایفون می‌توانند این برنامه را به طور رایگان روی گوشی های خود نصب کنند. کارکرد این نرم افزار به صورتی است که با افزایش صدای اسپیکر فایل های صوتی قوی تر اجرا می‌شوند. مزیت بهره گیری از این نرم افزار قابلیت استفاده آن به صورت آفلاین است. اگر مدل ایفون x به بالا دارید این نرم افزار را نصب کرده و از صدای با کیفیت گوشی خود لذت ببرید.

    برای مدل های گوشی ایفون ۱۱ یا بالاتر برنامه تقویت صدای  Equalizer fx : Bass Booster را بارگذاری نمایید. دانلود و نحوه بکارگیری این اپلیکیشن ساده می‌باشد. این برنامه می‌تواند بر روی گوشی هایی با سیستم عامل ios به عنوان پخش کننده موسیقی پیش فرض انتخاب شود.  از ویژگی های این برنامه می‌توان به اکولایزر ۷ باند و افکت های متعدد اهنگ اشاره کرد. همچنین این نرم افزار دارای تصاویر گرافیکی زیبا و جذابی می‌باشد. در این برنامه ذخیره سازی فایل های صوتی به وسیله فضای ذخیره سازی ابری مانند google drive ،  icloud و … انجام می‌شود.

    افزایش کیفیت صدا در ایفون

    صدا نداشتن فیلم در گوشی ایفون

    یکی از راههای ثبت خاطرات به یاد ماندنی و دوست داشتنی فیلم گرفتن با گوشی های هوشمند موبایل می‌باشد. جذابیت این فیلم ها وقتی دوچندان می‌شود که از دوربین های پیشرفته ایفون استفاده شود. برخی اوقات یک صدای ناهماهنگ یا نویز فیلم دلخواه را بد جلوه می‌دهد. یا به علت های مختلف می‌خواهید ویدئوهای ضبط شده را بدون صدا به اشتراک بگذارید. با انجام چندین روش ساده می‌توان به نتیجه دلخواه در این زمینه رسید. اولین و بهترین راه نصب یک ویرایشگر ویدئویی پیشرفته است. با نصب این نرم افزارهای ویرایشگر تمامی کاربران می‌توانند فیلم های خود را ویرایش کرده یا حذف صدا را بر روی آن انجام دهند. ویرایشگر Imovie بهترین و ساده ترین برنامه برای حل این مسئله می‌باشد. پس از نصب این برنامه برای ادامه کار به این روش عمل کنید:

    • برنامه را در گوشی خود باز کرده و به بخش start new project بروید.
    • گزینه imove را انتخاب کنید.
    • فایل ویدئوی مورد نظر را مشخص کرده و روی گزینه create movie ضربه بزنید.
    • در جدول زمانی در imovie فیلم خود را بارگذاری کنید.
    • برای حذف صدا روی ویدئو ضربه بزنید.
    • پس از مشاهده طرح کلی به رنگ زرد روی علامت بلندگو نیز ضربه بزنید.
    • در این مرحله میزان صدا را از ۱۰۰ به ۰ برسانید.
    • ابتدا گزینه done و پس از آن share را انتخاب نمایید.
    • در پایان برای ذخیره سازی روی گزینه save video ضربه بزنید.
    • حالا شما می‌توانید از تماشا و اشتراک سازی فیلم بدون صدای خود استفاده کرده و لذت ببرید.

    صدا نداشتن فیلم در گوشی ایفون

    علت کم شدن صدای زنگ آیفون ۱۳

    برای کم شدن این مدل ایفون دلایل مختلفی وجود دارد. در ابتدا دکمه زنگ گوشی را مورد بررسی قرار دهید. اگر علت یابی مربوط به این قسمت نبود، به بلوتوث خود دقت کنید. روشن بودن بلوتوث یکی از علت های کم شدن صدای زنگ این مدل از آیفون است. یکی از راه حل های ساده و سریع انجام دادن ریستارت می‌باشد.

    • به قسمت تنظیمات رفته و گزینه General را انتخاب کنید.
    • برای خاموش شدن دستگاه روی گزینه shutdown ضربه بزنید.
    • با انجام مراحل بالا گوشی آیفون خاموش می‌شود.
    • برای راه اندازی مجدد دکمه پاور گوشی را فشار دهید.

    اگر صدای کم گوشی ایفون ۱۳ مربوط به مشکلات سخت افزاری نباشد با این راه حل عیب یابی انجام می‌شود.

    علت کم شدن صدای زنگ آیفون ۱۳

    تنظیم صدای زنگ ایفون x

    ایفون x یکی از انواع مدل گوشی شرکت اپل است که چند سال پیش طراحی و تولید شد. با خرید لوازم جانبی اپل اورجینال با گارانتی تعویض این مدل گوشی آیفون را به روز رسانی کنید.  برای انجام تنظیم صدای زنگ آیفون x این مراحل را انجام دهید:

    • به قسمت setting بروید.
    • با مشاهده گزینه sounds & haptics روی آن ضربه بزنید.
    • منوی ringer & alerts را انتخاب کنید.
    • برای کاهش یا افزایش صدای زنگ آیفون x نوار را به جلو یا عقب بکشید. شما می‌توانید در هنگام خواب با کم کردن صدای زنگ به صدای دلخواه برسید.
    • دقت کنید که ایفون ایکس یک مدل میان رده به شمار میرود که شما می‌توانید با بررسی برخی از تجهیزات آن نیز صدای آن را افزایش دهید. البته این کار باید توسط اپ استورهای معتبر در این حوزه انجام شود. در غیر این صورت مشکلاتی بسیار زیادی به وجود می‌آید و از طرفی برای فروش آن نیز چالش های بسیار زیادی را متحمل خواهید شد.

    تنظیم صدای زنگ ایفون x

    چگونه صدای پیام ایفون را زیاد کنیم

    صدای پیام ایفون در برخی مواقع کاهش پیدا کرده و شنیده نمی‌شود. کاربران گوشی های هوشمند ایفون به راحتی می‌توانند این مشکل را برطرف کنند. برای فعالسازی دوباره یا افزایش صدای پیام روش های زیادی وجود دارد. بررسی تنظیمات نوتیفیکیشن پیام ها در برطرف کردن این مورد به شما کمک می‌کند. در حالت سایلنت یا بی صدا قرار دادن پیام های مخاطبین یا گروه ها از دلایل دیگر محسوب می‌شود. همچنین اگر گوشی آیفون در حالت بی صدا قرار بگیرد کلا هیچ صدایی از پیام ها دریافت نمی‌کنید.

    شاید کاربر گوشی ایفون از برنامه پیام ها به طور کلی خارج شده است. به این نکته نیز توجه نمایید که imessage برایتان فعال و روشن باشد. همچنین از صحیح بودن ایمیل و شماره تلفن خود اطمینان حاصل کنید. پس از انجام راه حل های ارائه شده در بالا نوبت به ریستارت شدن می‌رسد. در صورتی که هیچکدام از روش ها کارساز نبود از روش راه اندازی مجدد استفاده کنید. در مرحله بعد از روش غیر فعال سازی فیلتر ارسال کننده های ناشناس کمک بگیرید. یکی از احتمالات داده شده برای قطعی صدای پیام ایفون روشن بودن بلوتوث دستگاه است. برای حل شدن این مسئله وارد تنظیمات گوشی شده و اتصال بلوتوث را قطع نمایید.

    چگونه صدای پیام ایفون را زیاد کنیم

    سخن پایانی

    در نوشته امروز سایت ایمن خرید به بررسی این سوال پرداختیم که “چگونه صدای گوشی ایفون را درست کنیم” در ادامه و به عنوان سخن پایانی به حل مشکل اسپیکر گوشی های ایفون می‌پردازیم. یکی از مشکلات به وجود آمده در اسپیکر گوشی صدای خش خش است. دلیل ایجاد این مشکل می‌تواند آسیب فیزیکی وارده به آن باشد. حل مشکل خش خش کردن اسپیکر گوشی به قاب گوشی نیز ارتباط دارد. طراحی بعضی از قاب های محافظ به صورتی است که بزرگ بوده و دارای ضخامت هستند. وجود این نوع قاب روزنه های موجود در اسپیکر را مسدود کرده و باعث صدای خش خش می‌شود.

    هر از  چند گاهی اسپیکر گوشی خود را تمیز کنید. با این کار گرد و غبار های غیر قابل مشاهده نیز از بین خواهند رفت. برای رفع کیفیت پایین صدای گوشی آیفون نسخه جدید را به روز رسانی کنید. برای انجام این کار می ‌بایست از یک شارژر قوی کمک بگیرید. در صورت نیاز، با خرید شارژر ۲۰ وات ایفون اورجینال با گارانتی تعویض این مرحله را به نتیجه دلخواه برسانید. پس از آن دستگاه خود را به اینترنت متصل کنید. گزینه general  و saft ware update را انتخاب نمایید. در پایان برای به روز رسانی ابتدا روی گزینه download و پس از آن Install ضربه بزنید.

    در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید، خوشحال می‌شویم فروشگاه لوازم جانبی ایمن خرید را در شبکه های اجتماعی خود به دیگران نیز معرفی کنید. چرا که خرید لوازم جانبی اورجینال چه برای آیفون و چه برای سامسونگ نیاز هر شخص است. از طرفی اگر بتوانید وسایل مورد نیاز خود را به صورت اورجینال و با قیمت مناسب نیز تهیه کنید که شرایط به بهترین حالت ممکن رقم خواهد خورد. دقت کنید که صدای گوشی آیفون و در دیگر موبایل ها گاها با یک هوا گیری و یا استفاده براش درست می‌شود و همیشه نیاز به تغییرات نرم افزاری و سخت افزاری نخواهد داشت.