مطالب جمع آوری شده امروز در فروشگاه اینترنتی ایمن خرید راجع به این موضوع است که چگونه گوشی آیفون بخریم؟  امروزه خرید گوشی موبایل با توجه به تنوع و قابلیت های مختلفشان کاری دشوار است. داشتن اطلاعات کافی برای خرید محصول مورد نظر کمک زیادی به افراد می‌کند. یکی از گوشی های پرطرفدار و محبوب گوشی های آیفون که سازنده آن شرکت اپل می‌باشد. برای خرید گوشی آیفون در ابتدا می‌بایست به ابعاد آن دقت کنید. چرا که در انتخاب اندازه گوشی سلیقه افراد متفاوت است. برخی از کاربران سایزهای بزرگ را خوش دست و مناسب نمی‌دانند. بعضی دیگر نیز گوشی با ابعاد بزرگ که صفحه نمایشگر بزرگی دارند را ایده آل می‌دانند. پس بهتر است قبل از انتخاب هر سری از گوشی آیفون به ابعاد آن توجه شود.

بررسی انواع لنز دوربین های گوشی شرکت اپل خرید مطمئنی را برایتان ایجاد می‌کند. کیفیت دوربین نیز یکی از اِلمان های مهم برای خرید گوشی محسوب می‌شود. هر چند تمامی مدل های گوشی آیفون به ویژه نسل جدید دوربین هایی با کیفیت بالا دارند. باتری گوشی از دیگر مواردی است که در هنگام خرید باید به آن دقت شود. ظرفیت باتری و میزان عملکرد آن  مقایسه بین گوشی ها ایفون را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهد. قدرت پردازش در هنگام خرید گوشی های آیفون نکته مهمی می‌باشد. در این موضوع که گوشی های ساخت شرکت اپل دارای قدرتمندترین پردازشگرها می‌باشند شکی نیست. اما با طراحی و تولید پردازنده های ۶۴ بیتی این انتخاب سخت خواهد شد. در مقاله امروز برای داشتن دانش بهتر در خرید گوشی های آیفون به این مطالب می‌پردازیم:

  • خرید آیفون برای اولین بار
  • از کجا آیفون اصل بخریم
  • راهنمای خرید گوشی اپل دست دوم
  • بهترین گوشی آیفون تا ۱۲ میلیون
  • نکات خرید ایفون ۱۴چگونه گوشی آیفون بخریم؟

    خرید آیفون برای اولین بار

    گوشی های آیفون در سال ۲۰۰۷ برای بار نخست به بازار عرضه شد. این سری از گوشی های شرکت اپل دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. یکی از این ویژگی ها مربوط به سیستم عامل آن می‌باشد که از امنیت بالایی برخوردار است. کاربران این گوشی از بابت حفاظت اطلاعات شخصی خیالشان راحت می‌باشد. اگر تصمیم گرفته اید که برای اولین بار لذت داشتن گوشی ایفون را تجربه کنید به این نکات توجه کنید. اولین مورد این است: با توجه به بودجه و نیازتان گوشی آیفون مناسبتان را انتخاب کنید.

    وضعیت ریجستری از دیگر نکات مهمی است که هنگام خرید این گوشی می‌بایست به آن دقت شود. از سال ۹۶ تا کنون یعنی نزدیک به ۶ سال پیش طرح ریجستری به مرحله اجرا در آمده است. در این طرح تنها گوشی هایی که به صورت قانونی وارد کشور شده باشند ریجستری خواهند شد. گوشی های فاقد ریجستری پس از گذشت دو ماه از تاریخ وارد کردن سیم کارت شامل ارسال پیامک و تماس نمی‌شوند. افرادی که قصد دارند برای اولین بار ایفون بخرند به سیستم عامل ios این گوشی دقت زیادی داشته باشند. همانطور که می‌دانید گوشی های اندروید عملکرد کاملا متفاوتی با گوشی های ایفون دارند.

    این تفاوت مربوط به دسترسی محدود به نرم افزارها است. همچنین مبحث دانلود در این گوشی ها به سهولت صورت نمی‌گیرد. شما برای دانلود فیلم، تصاویر و بازی های مورد علاقه باید از طریق اپ استور اقدام کنید. اگر علاقمند به تبادل برنامه و اطلاعات هستید این نکته را در نظر داشته باشید امکان اشتراک گذاری با گوشی های دیگر وجود ندارد. با وجود این محدودیت ها، گوشی های ایفون دارای امکانات و قابلیت هاییست که آن را بی رقیب کرده است. ترفندهای گوشی ایفون که کمتر کسی از آن خبر دارد این قابلیت ها را تایید می‌کند.

    خرید آیفون برای اولین بار

    از کجا ایفون اصل بخریم؟

    یکی از دغدغه های افراد برای خرید گوشی اصالت و دست اول بودن کالا می‌باشد. برای اینکه از محصول خریداری شده مطمئن باشید باید آن را از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید. از آنجا که در ایران نمایندگی فروش محصولات شرکت اپل وجود ندارد باید در این زمینه وسواس بیشتری به خرج دهید. چرا که محصولات اپل مانند گوشی آیفون قیمتی بالاتر از سایر گوشی ها دارد. خرید گوشی آیفون را می‌توان به صورت اینترنتی و آنلاین از طریق سایت های معتبر نیز سفارش داد. به عنوان مثال خرید لوازم جانبی اپل اورجینال با گارانتی تعویض را با اطمینان از سایت ایمن خرید بخواهید.

    یکی از مزایای خرید آنلاین از این سایت معتبر صرفه جویی در وقت و زمان است. علاوه بر این با داشتن گارانتی تعویض با خاطری آسوده و در کمترین زمان ممکن خرید خود را انجام دهید. برای اطمینان از خرید ایفون اصل در اولین قدم جعبه گوشی را مورد بررسی قرار دهید. با مشاهده حرف m می‌توان از اصالت آیفون مطمئن شد. شماره سریال روی جعبه نیز فراموش نشود. اگر عبارت apple certified  روی جعبه گوشی نوشته شده است یعنی گوشی تولید شده از قطعات سخت افزار ایفون های قدیمی می‌باشد. دقت به ظاهر فیزیکی گوشی آیفون نیز تا حد زیادی به شما کمک خواهد کرد. بررسی لوگو اپل از مهم ترین و مقدماتی ترین راههای تشخیص آیفون اصل است.

    به طراحی اپل حک شده بر پشت دستگاه دقت کنید. اگر این طرح زیاد برجسته و فرورفته باشد نشانه فیک بودن آن می‌باشد. همچنین پیچ های به کار رفته در ایفون را به طور کامل بررسی کنید. شرکت اپل پیچ های گوشی آیفون را به صورتی طراحی کرده که با هیچ ابزاری باز نخواهند شد. اما گوشی های فیک و تقلبی به راحتی با انواع ابزارها باز می‌شوند. یک نشانه قطعی دیگر برای تشخیص ایفون اصل از تقلبی، بررسی سیستم عامل دستگاه است. با استفاده از اپ استور سیستم عامل ios دستگاه را تست کنید. اگر گوشی تقلبی باشد با دانلود کردن یک برنامه در اپ استور ارور خواهد داد.

    از کجا ایفون اصل بخریم؟

    راهنمای خرید گوشی اپل دست دوم

    شرکت اپل گوشی های ایفون را با کیفیت بالا طراحی و تولید می‌کند و از مقاومت زیادی برخوردارند. با توجه به این ویژگی گوشی های ایفون، مدت زمان بسیاری می‌توان از آن استفاده کرد. به همین علت گوشی های دست دوم ایفون نیز طرفداران زیادی دارند. برای اطمینان از خرید این محصول دست دوم به این موارد دقت کنید. در قدم اول بدنه گوشی را مورد بررسی قرار دهید. گوشی هایی که دارای خط و خش زیاد یا آسیب دیدگی هستند گزینه مناسبی برای خرید نمی‌باشند. چرا که اگر صاحب گوشی به درستی از آن مراقبت می‌کرد ظاهری ناخوشایند نداشت. در مرحله دوم علاوه بر بررسی گارانتی محصول به صدمات ناشی از آسیب دیدگی توسط آب نیز دقت کنید. سوم اینکه از وضعیت سلامتی باتری اطمینان حاصل کنید. با restore کردن گوشی تست سلامت باتری را انجام دهید.  برای داشتن خریدی مطمئن به قابلیت های وای فای، بلوتوث و جی پی اس در گوشی آیفون توجه کنید. اتصال به اینترنت، ارسال اطلاعات توسط بلوتوث و مشخص کردن موقعیت مکان و مسیریابی باید به درستی انجام شوند. با در نظر گرفتن این موضوع که دوربین گوشی آیفون از امکانات مهم محسوب می‌شود، آن را به طور کامل ارزیابی کنید. پورت شارژ و جک هدفون از مواردی است که باید در آن دقت شود. گوشی را به شارژر متصل کرده و از شارژ شدن آن مطمئن شوید. در صورت نیاز به شارژر جدید خرید شارژر ۲۰ وات اپل اورجینال با گارانتی تعویض را در ایمن خرید انجام دهید. یکی از دلایل مهم برای خرید گوشی، برقراری تماس است. برای تست گوشی آیفون دست دوم با فردی تماس گرفته، کیفیت صدای گوشی و اسپیکر را بررسی کنید. پس از تحویل گرفتن جعبه گوشی به لوازم جانبی داخل آن توجه کنید. از دکمه های گوشی نیز غافل نشوید، آنها را خاموش و روشن کرده و از سلامتشان مطمئن شوید‌.

    راهنمای خرید گوشی اپل دست دوم

    بهترین گوشی آیفون تا ۱۲ میلیون

    گوشی های ایفون از  بهترین گوشی های موجود در بازار است. قیمت های متفاوتی برای این نوع گوشی وجود دارد. یکی از عوامل تعیین کننده بر قیمت آیفون مربوط به سال تولید آن می‌باشد. با عرضه گوشی های جدید قیمت گوشی های قدیمی تر کاهش پیدا می‌کند. عواملی مانند ظرفیت حافظه، نسخه، ابعاد صفحه نمایش نیز در قیمت گوشی تاثیرگذار است. به طور کلی متقاضیان گوشی ایفون با قیمت ۱۲ میلیون می‌توانند از آیفون متوسط استفاده کنند. گوشی های استوک نیز گزینه مناسبی برای اینگونه کاربران است. گوشی استوک به گوشی هایی گفته می‌شود که نو و بدون جعبه بوده یا کم کارکرد هستند. دسته بندی آیفون های استوک به این صورت است:

    • گروه A گوشی هایی هستند که استفاده نشده اما از داخل جعبه خارج شده اند. این گوشی شامل تمامی لوازم جانبی و دارای جعبه می‌باشند.
    • گروه B گوشی هایی که چند ماهی استفاده شده و گاها دارای خط وخش هستند. این نوع گوشی دارای لوازم جانبی می‌باشند.
    • گروه C
    • گوشی هایی که در این گروه قرار دارند
    • جعبه و لوازم جانبی ندارند و انتظارات افراد را در حد هزینه پایینی که می پردازند برطرف می‌کند.

    یکی از بهترین انتخاب ها برای گوشی ایفون تا ۱۲ میلیون، ایفون x استوک است. این گوشی تا حد زیادی علاقمندان به خریداران آیفون با هزینه مشخص شده را راضی نگه می‌دارد. شرکت اپل ایفون ۱۰ یا x را در سال ۲۰۱۷ رونمایی کرد. حافظه داخلی این گوشی از ۶۴ گیگابایت تا ۲۵۶ گیگ می‌باشد. دوربین اصلی آن نیز ۱۲ میگاپیکسل است. ظرفیت باتری این نوع ایفون ۲۷۱۶ میلی امپر ساعت می‌باشد. برای فول شدن شارژ گوشی به یک ساعت زمان نیاز است.

    بهترین گوشی آیفون تا ۱۲ میلیون

    نکات خرید ایفون ۱۴

    یکی از گوشی های جدید و پرطرفدار  شرکت اپل، آیفون ۱۴ است. این مدل ایفون از امکانات و قابلیت های زیادی برخوردار می‌باشد. لبه های مسطح، محفظه آلومینیومی و پشت شیشه ای ویژگی ظاهری مشترک آن با ایفون ۱۳ است. رنگ های عرضه شده ایفون ۱۴ و ۱۴ پرومکس شامل: مشکی، سفید، قرمز، ابی، زرد و بنفش می‌باشد. البته رنگ بنفش برای ایفون پرو مکس و پرو انتخاب شده است. تنوع بالای رنگ این مدل ایفون باعث شده رضایت تمامی سلیقه ها جلب شود.۷۶ رنگ مشکی در این مدل گوشی جز رنگ های اصلی و پرطرفدار محسوب می‌شود. ایفون ۱۴ به صورتی طراحی شده که در برابر آب و رطوبت مقاومت بالای دارد.

    در عمق ۶ متری تا نیم ساعت توان مقاومت دارد. در مواقع اضطراری امکان تماس با کمک سرویس های ماهواره ای وجود دارد. در شرایطی که نور کافی وجود ندارد با استفاده از دوربین های پیشرفته فیلم برداری صورت می‌گیرد. تراشه داخلی ایفون ۱۴ بسیار قدرتمند بوده و با صرف انرژی کمتر سریع‌ تر عمل می‌کند. این تراشه A۱۶ bionic به روز رسانی های واقعی را انجام می‌دهد. یکی از ویژگی های کاربردی ایفون ۱۴ صرفه جویی در مصرف انرژی با نمایش اعلان ها می‌باشد. یعنی در زمان قفل بودن گوشی اعلان های دریافتی روی صفحه گوشی نشان داده می‌شود.

    نکات خرید ایفون ۱۴

    سخن پایانی

    در مقاله امروز سایت ایمن خرید مطالبی را در جواب به سوال چگونه گوشی آیفون بخریم بیان کردیم. در ادامه و به عنوان سخن پایانی به بررسی کارکرد گوشی ایفون می‌پردازیم. یکی از راههای مشخص کردن کارکرد گوشی ایفون کمک گرفتن از وبسایت check coverage می‌باشد. ابتدا شماره سریال گوشی را که در پشت جعبه ثبت شده وارد سایت کنید. پس از آن اطلاعاتی مانند اصل بودن دستگاه، مدت استفاده از گارانتی مشخص می‌شود.

    در صورت مشاهده گزینه please activate your phone یعنی گوشی قبلا فعال نشده است. موضوع دیگر که در ایمن خرید مورد سوال است راجع به راهکارهای بالا بردن عمر باتری می‌باشد. برای افزایش عمر و عملکرد بهتر باتری ایفون نرم افزارها و اپلیکیشن های مخرب را حذف کنید. میزان نور بالا تاثیر زیادی بر دوام باتری گوشی دارد. پس نور و روشنایی صفحه نمایش را به حداقل برسانید. می‌توانید از روشنایی خودکار نیز استفاده کنید. همچنین برنامه های پرمصرف را شناسایی کرده و آنها را نیز غیرفعال نمایید.

    در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید، خوشحال می‌شویم، فروشگاه آنلاین لوازم جانبی ایمن خرید را در شبکه‌های اجتماعی خود به دیگران نیز معرفی کنید. با این کار لطف بزرگی به آن ها خواهید نمود، چرا که پیدا کردن یک مرکز معتبر خرید لوازم جانبی اپل کار سختی است. از طرفی کارشناسان ما در واحد پشتیبانی سایت ایمن خرید نیز پاسخ تمامی سوالات شما در رابطه با خرید گوشی آیفون خواهند داد. به یاد داشته باشید که مهمتر از خرید گوشی آیفون، تهیه لوازم جانبی اورجینال می‌باشد. چرا که سلامت دستگاه شما به آن وابسته است.