آیا تا به حال با موضوع هک گوشی آیفون مواجه شده‌اید؟ این موضوع به ندرت اتفاق می‌افتد. در این مطلب به نقل از سایت ایمن خرید قصد داریم توضیح دهیم که چگونه گوشی ایفون را از هک خارج کنیم؟ اگر شما هم کاربر گوشی های آیفون هستید، بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. آیا شما به عنوان یک کاربر با نحوه ی جلوگیری از هک شدن آشنایی دارید؟ تمام این موارد را بهتر است قبل از روبرو شدن با مشکلات بیاموزید. زیرا همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. همانطور که شرکت اپل راهکارهای زیادی برای پیشگیری از هک، برای محصولات خود طراحی کرده است. قطعا هر فردی می‌داند که گوشی آیفون از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

سیستم عامل ios به گونه ای طراحی شده که هر فردی به سادگی نمی‌تواند آن را هک کند. اما شاید شما هم خبرهایی درباره ی هک گوشی سلبریتی‌ها یا افراد مشهور شنیده باشید. پس با وجود امنیت ایجاد شده توسط اپل باز هم امکان هک شدن گوشی آیفون وجود دارد. زیرا افراد هکر، راهکارهایی برای این کار پیدا کردند. هک شدن گوشی آیفون کابوس بزرگی برای افراد به وجود می‌آورد. هکر می‌تواند به اطلاعات شخصی شما دست یابد یا با مخاطبین شما ارتباط برقرار کند. از طریق این دستیابی می‌توانند از حساب های شخصی شما یا دوستانتان کلاهبرداری کنند. اما اصلا جای نگرانی نیست، ما به شما آموزش می‌دهیم که چگونه جلوی هک شدن گوشی خود را بگیرید. یا در صورت هک شدن، چگونه گوشی را از حالت هک خارج کنید. در این مقاله می‌آموزیم که:

  • چگونه بفهمیم گوشی آیفون هک شده
  • چگونه بفهمیم گوشی ایفون ردیابی میشود
  • چگونه گوشی را از هک خارج کنیم؟
  • پیام هک شدن آیفون در کلندر
  • برنامه ضد هک گوشی ایفون
  • هک شدن آیفون 13چگونه گوشی ایفون را از هک خارج کنیم

    چگونه بفهمیم گوشی آیفون هک شده

    1. زمانی که گوشی آیفون شما هک می‌شود، علائم و نشانه هایی به همراه دارد. از علائم عمده ی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
    2. اتمام سریع حجم اینترنت
    3. تخلیه ی سریع تر از حد استاندارد باتری گوشی و به اتمام رسیدن شارژ آن
    4. مصرف اینترنت حتی زمانیکه از گوشی خود استفاده نکردید
    5. اختلال در اتصال به وای فای با گوشی آیفون

    زمانیکه این علائم رو مشاهده می‌کنید، باید با ترفندهای گوشی آیفون که کمتر کسی از آن خبر دارد آشنا شوید. به دلیل آنکه با استفاده از این ترفندها می‌توانیم بیاموزیم که چگونه گوشی ایفون را از هک خارج کنیم. البته در ادامه به این موضوع بیشتر می‌پردازیم. حال می خواهیم درباره ی دیگر علائم هک گوشی آیفون صحبت کنیم. نشانه ی دیگری که ممکن است درباره ی هک آیفون مشاهده کنید موارد زیر می‌باشد:

    1. با برنامه های جدیدی در قسمت Home Screen برخورد می‌کنید که خودتان دانلود یا نصب نکرده اید.
    2. در حین کار با گوشی متوجه می‌شوید که آیفون شما به طور تصادفی برنامه هایی را باز و اجرا می‌کند‌.
    3. استفاده از داده های تلفن همراه شما افزایش می‌یابد.
    4. صفحه ی کیبورد گوشی آیفون ممکن است کلمات را بد تایپ کند یا کلماتی را به صورت تصادفی تایپ کند.
    5. شما در مواقع کار با آیفون ممکن است با پنجره های بازشو به صورت تصادفی مواجه شوید.
    6. در برخی مواقع که به تاریخچه ی تماس، پیامک یا ایمیل های خود توجه می‌کنید ممکن است با ورودی یا خروجی هایی روبرو شوید که شما آن را ایجاد نکرده اید.

    این نشانه ها نیز از موارد نادر هک گوشی آیفون می‌باشد. البته همانطور که گفتیم سیستم ios و محصولات اپل از کاربری مطمئنی برخوردارند اما در مواقعی ممکن است دچار حملات هکرها شوید. البته جای نگرانی نیست در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که با انجام چه کاری از این حملات محافظت و پیشگیری کنید و یا بتوانید گوشی آیفون خود را از حالت هک خارج کنید.

    چگونه بفهمیم گوشی آیفون هک شده

    چگونه بفهمیم گوشی ایفون ردیابی میشود

    برای افرادی که می‌پرسند «چگونه گوشی ایفون را از هک خارج کنیم» لازم است بگوییم که ابتدا باید بررسی کنید که مورد هک قرار گرفته اید یا ردیابی؟ در برخی موارد هکرها به دنبال ردیابی گوشی آیفون هستند. برای آگاهی از اینکه کسی گوشی ایفون شما را ردیابی می‌کند یا نه، باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

    • در ابتدا باید به برنامه Find Friends وارد شوید.
    • پس از ورود به این برنامه روی گزینه Me کلیک کنید.
    • در این صفحه ی جدید لیستی از دستگاه های آیفون به شما نمایش می‌دهد که به موقعیت مکانی گوشی شما دسترسی دارند.
    • شما می‌توانید برای جلوگیری از این دسترسی دکمه Share My Location را غیرفعال کنید.

    اما برای رفع دسترسی دیگران به گوشی خود، می‌توانید از حساب اپل آیدی کمک بگیرید. زمانیکه وارد حساب اپل آیدی می‌شوید، می‌توانید متوجه شوید که دیگران شما را ردیابی می‌کنند یا خیر! شما می‌توانید ورود های غیرمجاز به حساب خود را کنترل کنید یا از دسترس خارج کنید. یکی از روش های اشتراک گذاری موقعیت مکانی استفاده از Apple iCloud است. این برنامه به شما و دیگر دستگاه های اپل امکان اشتراک گذاری مکانی شما را می‌دهد. حتی نسخه های قدیمی اپل نیز از این آپشن برخوردارند. اما با استفاده از روشی می‌توانید بررسی کنید که دستگاه های دیگر هنوز به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند یا به نوعی در حال ردیابی ما هستند؟ این روش را به طور کامل در ادامه آموزش می‌دهیم:

    • ابتدا در آیفون خود وارد تنظیمات شوید
    • سپس به سراغ قسمت اپل آیدی بروید و روی گزینه Location Share تپ کنید‌.
    • در این قسمت تمامی کسانی که لوکیشن خود را با آنها به اشتراک گذاشتید، مشاهده می‌کنید.
    • شما می‌توانید موارد دلخواهتان را نگه دارید و سایر موارد را حذف کنید.

    چگونه بفهمیم گوشی ایفون ردیابی میشود

    چگونه گوشی را از هک خارج کنیم؟

    اگر می‌خواهید بدانید که چگونه گوشی ایفون را از هک خارج کنیم باید مطابق دستورات زیر عمل کنید. برای انجام این کار شما می‌توانید از ۴ راه حل استفاده کنید. از آنجا که بیشتر هکرها، کارشان را از طریق وب انجام می‌دهند، ما به شما ترفندهایی می‌آموزیم تا بتوانید دسترسی گوشی خود را از آنها سلب کنید.

    راه حل اول

    زمانیکه متوجه شدید که گوشی آیفون شما به خطر افتاده، ابتدا به سراغ خاموش کردن Wi-Fi و cellular data بروید. حتی می‌توانید گوشی خود را در حالت Airplane قرار دهید و سیم کارت را خارج کنید.

    راه حل دوم

    برنامه های ناشناسی که بر روی گوشی آیفون شما نصب شده را حذف کنید. این کار کمک بزرگی به خارج شدن از حالت هک می‌کند.

    راه حل سوم

    اگر می‌خواهید خیالتان از رفع هک راحت باشد، می‌توانید به سراغ Reset همه تنظیمات آیفون بروید. این مرحله ارزش کردن امتحان دارد. پس برای انجام آن به قسمت Settings بروید و وارد گزینه ی General شوید. حالا بر روی Reset ضربه بزنید. پس از اتمام عملیات ریست، می‌توانید گوشی خود را چک کنید و بررسی کنید که هنوز متوجه چیز غیرمعمولی می‌شوید یا نه. اگر به مورد مشکوکی برخورد کردید، گوشی آیفون را در حالت  factory reset قرار دهید.

    راه حل چهارم

    اگر بکاپ دارید، می‌توانید پس از پاک کردن آیفون آن را restore کنید. اما اگر بکاپ ندارید در قسمت تنظیمات، General را انتخاب کنید. حالا روی Reset ضربه بزنید. در مرحله ی بعد گزینه ی Erase All Content and Settings را انتخاب کنید. پس از انجام مراحل در صورتی که از شما passcode درخواست شد، آن را وارد کنید. زمانیکه مراحل reset به پایان رسید، گوشی آیفون خود را تنظیم کنید. با این عمل شما اطلاعات مخرب از بین می‌رود و شما یک آیفون جدید در دست دارید.

    چگونه گوشی را از هک خارج کنیم؟

    پیام هک شدن آیفون در کلندر

    هک شدن در کلندر یا همان اپلیکیشن تقویم آن چنان هم ترسناک نیست. شما می‌توانید با گذراندن مراحلی از شر این موضوع خلاص شوید. لطفا طبق مراحل زیر پیش بروید:

    • ابتدا وارد اپلیکیشن تقویم Calendar شوید‌.
    • در صفحه ی جدید گزینه Calendars را انتخاب کنید.
    • در این قسمت لیست تقویم هایتان را مشاهده می‌کنید.
    • اگر گوشی آیفون شما ویروسی شده باشد با مورد حمله ی هک قرار گرفته باشد، گزینه ی Suspicious Calendar را می‌بینید.
    • حالا باید علامت i داخل دایره را انتخاب کنید تا وارد صفحه ای جدید شوید.
    • در این بخش گزینه ای برای حذف تقویم مشاهده می‌کنید که می‌توانید آن را بفشارید تا تقویم و موارد مربوطه حذف شود.

    اگر از نسخه های قدیمی آیفون استفاده می‌کنید، لازم است که مطابق دستورات زیر عمل کنید.

    • ابتدا وارد قسمت تنظیمات آیفون شوید.
    • سپس به قسمت Passwords & Accounts رجوع کنید.
    • در بخش جدید گزینه Subscribed Calendars را بیابید.
    • حالا هر مورد مشکوک یا هر چیز ناآشنایی که مشاهده کردید، همان ویروس است. همان مورد را حذف کنید.
    • برای اطمینان بیشتر میتوانید تمامی موارد را حذف کنید تا اثری از ویروس در آیفون شما دیده نشود.

    پیام هک شدن آیفون در کلندر

    برنامه ضد هک گوشی ایفون

    همانطور که گفتیم شرکت اپل نیز گاهی مورد حمله ی هکرها قرار می‌گیرد. اگر نگران هک شدن هستید، می‌توانید از اپلیکیشن های فوق امنیتی استفاده کنید. کمپانی Trails of Bits با طراحی اپلیکیشن iVerify توانست، امنیت گوشی های آیفون را افزایش دهد‌. این برنامه ی خارق العاده تاثیرات زیادی در جهت جلوگیری از هک داشته. اگر شما هم به دنبال برنامه ای امنیتی برای آی پد و آیفون خود هستید، می‌توانید این برنامه را نصب کنید.

    اپلیکیشن iVerify همانند یک محافظ مجازی در تمامی سیستم های ios عمل می‌کند. این برنامه پس از نصب گوشی یا تب لت شما را اسکن می‌کند و هرگونه فعالیت مشکوک یا غیرعادی را تشخیص می‌دهد. همچنین لیست و آموزشی به شما ارائه می‌دهد که حتی افراد مبتدی نیز بتوانند از هک شدن گوشی خود پیشگیری کنند. این اپلیکیشن می‌تواند عکس ها، فیلم ها و اطلاعات شخصی شما (مانند تاریخ، زمان، مکان) را حفظ کند. تا کلاهبرداران به راحتی نتوانند به این داده های مهم دسترسی پیدا کنند.

    برنامه ضد هک گوشی ایفون

    هک شدن آیفون 13

    برخی افراد تصور می‌کنند که آیفون 13 به هیچ عنوان هک نمی‌شود. اما متاسفانه این موضوع اشتباه است. هک آیفون 13 نیز امکان پذیر است اما این کار به سادگی انجام نمی‌شود. در کل به دلیل امنیت بالای محصولات اپل، هکرها نمی‌توانند به سادگی به آنها دسترسی پیدا کنند. پس با اجرای همین موارد امنیتی گفته شده در این مطلب، می‌توانید از هک آیفون خود جلوگیری کنید. ضمنا باید یادآوری کنم که برای سلامت باتری آیفون خود نیازمند خرید شارژر 20 وات اپل اورجینال با گارانتی تعویض هستید.

    حال اگر به دنبال روش های کارساز برای ایفون خود هستید می‌توانید از رمز گذاری هوشمندانه نیز استفاده کنید. زمانیکه رمز شما متشکل از حروف و اعداد باشد، کار رمزگشایی را سخت یا غیر ممکن می‌کند. همچنین در گوشی های آیفون این قابلیت افزوده شده که با استفاده ازحالت اثر انگشت و شناسایی چهره، امنیت رمز را افزایش دهید. اگر شما هم یکی از کاربران آیفون هستید، سعی کنید سیستم عامل آیفون و آیپد خود را اپدیت یا به روزرسانی کنید‌. زیرا با این عمل شما باعث افزایش امنیت دستگاه آی پد یا آیفون خود شده اید.

    هک شدن آیفون 13

    سخن پایانی

    در این بخش از سایت ایمن خرید، آموختیم که چگونه گوشی ایفون را از هک خارج کنیم. برخی اوقات افراد به دنبال ردیابی موقعیت مکانی شما هستند. اما در مواقعی کلاهبردارها قصد هک کردن گوشی شما را دارند. در این صورت باید موارد امنیتی را اجرا کنید. تا گوشی آیفون شما از هک خارج شود. همچنین می‌توانید از این موضوع پیشگیری کنید. فقط کافی است از اپلیکیشن ها و برنامه های فوق امنیتی کمک بگیرید. که ما در این مطلب یک نمونه ی عالی به شما معرفی کردیم. در صورتی که از مطالعه این بخش لذت بردید، خوشحال می‌شویم که ایمن خرید را در شبکه‌های اجتماعی خود به دیگران نیز معرفی کنید. چرا که امروزه پیدا کردن یک فروشگاه آنلاین معتبر در زمینه ی لوازم اپل کار سختی است. شما می‌توانید از این فروشگاه خرید لوازم جانبی اپل اورجینال با گارانتی تعویض داشته باشید. سپاس از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

    در صورتی که در مورد هر بخش از این مقاله سوال و یا چالشی داشتید، در بخش کامنت‌های این مقاله با ما مطرح کنید. در این صورت همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما عزیزان ثبت خواهند کرد. از طرفی به این موضوع توجه نمایید که هک شدن گوشی آیفون شما نیاز به دلیل خاصی ندارد و برخی هکر ها این کار را صرفا به جهت سرگرمی انجام می‌دهند. در نتیجه سعی کنید که همواره از امنیت اطلاعات خود حفاظت نمایید.