کاربرد کابل OTG روی گوشی های اندرویدی

آیا شما هم از گوشی اندرویدی برای ارتباط و کارهای شخصی استفاده می کنید؟ در این صورت حتما کابل OTG را مورد استفاده قرار داده اید و باید گفت که این کابل بیشتر اوقات تصور می شود که تنها برای ارتباط میان USB و گوشی موبایل مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد چندان دیگری ندارد! این در حالی است که ما در این مقاله قصد داریم حداقل 6 مورد از کاربرد های دیگر کابل OTG را برای شما بیان کنیم که دانستن آن حتما می تواند برای شما مفید واقع شود. در واقع می توان گفت که این کابل علاوه بر اتصال پاوربانک و همچنین امکان اتصال USB می تواند عملکرد بسیار زیادی داشته باشد.

کابل OTG چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این مبدل قابلیت استفاده از ورودی USB را به گوشی شما اضافه می کند. فلش یا هر وسیله دیگری را می توانید به واسطه کابل OTG به موبایل خود متصل کنید و همین مسئله به عنوان مهم ترین کاربرد کابل OTG به شمار می رود. باید در نظر داشته باشیم که با توجه به کاربرد های بسیار زیاد این محصول، خرید و در دسترس داشتن همیشگی یک کابل او تی جی می تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای شما به شمار رود.

گوشی اندرویدی خود را به وسیله کابل OTG با یک موبایل دیگر شارژ کنید

از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود بسیاری از ما به کابل های OTG نیاز داشته باشیم، شارژ بی سیم معکوس است که البته این قابلیت باید روی گوشی مبداء شارژ وجود داشته باشد. در این صورت می توانیم با استفاده از کابل OTG موبایل خود را شارژ کنیم. قابلیت شارژ معکوس امروزه توسط بسیاری از سازندگان موبایل در دنیا معرفی شده است ولی قابلیتی است که گاها تصور می شود تنها برای برخی از موبایل ها امکان پذیر بوده و حتما باید قابلیت شارژ بی سیم برای موبایل مقصد وجود داشته باشد ولی این در حالی است که به واسطه کابل OTG شما می توانید حتی موبایل های قدیمی تر را شارژ کنید و تنها به یک کابل او تی جی و یک موبایل با قابلیت شارژ معکوس نیاز دارید.

گوشی اندرویدی خود را به وسیله کابل OTG با یک موبایل دیگر شارژ کنید

کابل OTG، از مهم ترین نیازهای گیمینگ!

گوشی های پرچمدار و میان رده ای که برای بازی تولید شده اند بسیاری از گیمرها را به خود جذب کرده اند ولی متاسفانه محدودیت در لمس گوشی ها و همچنین عدم سادگی استفاده باعث می شود که کاربر نتواند به سادگی بازی کند. در این صورت باید گفت که کابل OTG می تواند یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شما باشد و امروزه در دسترس شما می باشد. پس اگر یک دسته بازی با قابلیت پشتیبانی از کابل USB دارید و می خواهید از آن بر روی موبایل گیمینگ خود استفاده کنید، کابل OTG می تواند یکی از مهم ترین نیازهای پیش روی شما باشد که امروزه در بازار عرضه شده و در دسترس شما است.

کابل OTG از مهم ترین نیازهای گیمینگ

کابل OTG و اتصال فلش مموری و هارد اکسترنال

محدودیت فضای داخلی موبایل و SD Card را که کنار بگذاریم، گاها نیاز است که به وسیله گوشی تلفن همراه اندرویدی خود بتوانیم اطلاعات روی فلش مموری یا هارد اکسترنال خود را مشاهده کنیم و همچنین باید بتوانیم برخی از اسناد و فایل ها را انتقال دهیم یا آن ها را حذف کنیم. در این صورت کابل OTG به شما در این اتصال کمک می کند. این قابلیت به خصوص برای فیلمبرداران و عکاسانی که از موبایل شخصی خود در زمینه کاری استفاده می کنند می تواند یکی از بهترین قابلیت ها به شمار رود.

کابل OTG و اتصال فلش مموری و هارد اکسترنال

با کابل OTG می توانیم به شبکه LAN متصل شویم

آیا تا به حال به دلیل عدم دسترسی به شبکه های سیمی به مشکل برخورد کرده اید؟ در این صورت باید بدانید که روش بسیار جالبی برای حل این مشکل وجود دارد و در این راه شما نیاز به یک کابل OTG و یک تبدیل کابل LAN دارید! با وجود این دو قطعه شما می توانید به شبکه های سیمی دسترسی داشته باشید و همچنین می توانید بدون مشکل اطلاعات را رد و بدل کنید. همچنین برای محیط هایی که دسترسی به اینترنت بی سیم وجود ندارد شما با استفاده از این روش می توانید به شبکه سیمی متصل گردید.

اتصال lan با OTG

موس و کیبورد را به گوشی اندرویدی خود متصل کنید

برای وبگردی و تایپ سریع یک موس و کیبورد حرفه ای می تواند جوابگوی نیاز شما باشد ولی باید توجه داشت که آیا می توانیم این تجهیزات را به یک گوشی یا تبلت اندرویدی متصل کنیم؟ در صورتی که برای این چالش جوابی ندارید باید بگوییم که کابل OTG می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما باشد. نیاز به نرم افزار خاصی در این روش وجود ندارد و شما با استفاده از کابل OTG می توانید به سادگی موس و کیبورد خود را به تبلت متصل کنید.

اتصال ماوس و کیبورد با OTG

دوربین عکاسی خود را به موبایل اندرویدی خود متصل کنید

عکاسان حرفه ای که دوربین های گران قیمت و با کیفیت دارند، نیاز به اتصال دوربین به گوشی اندرویدی را بیشتر درک می کنند. با استفاده از این روش می توانیم در کوتاه ترین زمان و بدون مشکل عکس ها و فیلم های تصویر برداری شده را بدون مشکل در شبکه های اجتماعی بدون اتلاف وقت به اشتراک بگذاریم! در صورتی که قصد دارید از این قابلیت استفاده کنید، نیازمند یک کابل OTG می باشید.

اتصال دوربین عکاسی با OTG

نتیجه گیری

کابل OTG را می توان به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزاتی دانست که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید به واسطه آن به سادگی دیگر وسایل را به موبایل اندرویدی خود متصل کنید و همچنین می توانید در صورت لزوم گوشی موبایل خود را شارژ کنید. ما در این مقاله با شما همراه بودیم تا اطلاعاتی را در خصوص ویژگی ها و قابلیت های کابل OTG در اختیار شما قرار دهیم که قطعا می تواند برای صاحبان گوشی اندرویدی گزینه ای مناسب به شمار رود. در صورتی که می خواهید نسبت به خرید این محصولات اقدام کنید، باید در نظر داشته باشید که محصولات با کیفیت می توانند تا حد بسیار زیادی در رفع نیاز شما کاربرد داشته باشند.