گوشی آیفون بهتره یا سامسونگ

سلام بر خوانندگان فروشگاه اینترنتی ایمن خرید. امروز قصد داریم به سوال گوشی آیفون بهتره یا سامسونگ پاسخ دهیم. این سوال اکثر کاربرانی است که به هنگام انتخاب برای خرید گوشی تردید دارند و اکثر این افراد بین دو برند مطرح یعنی سامسونگ و اپل مردد هستند. ما قصد داریم با نگارش این مطلب به یکی از چالش برانگیز ترین سوالات کاربران پاسخ دهیم. البته مطالب این مقاله معرفی این دو برند و مقایسه ی آنهاست. که به شما راهنمایی می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در نهایت تصمیم گیرنده ی اصلی شما هستید. پس تا پایان این مطالب با ما همراه باشید تا بتوانید بین گوشی آیفون (اپل) یا سامسونگ، انتخابی صحیح داشته باشید. در این مقاله خواهیم خواند:

  • چرا آیفون از سامسونگ بهتر است؟
  • دوربین اپل بهتر است یا سامسونگ؟
  • اپل یا سامسونگ یا شیائومی
  • چرا آیفون نخریم؟
  • گوشی سامسونگ

گوشی آیفون بهتره یا سامسونگ

چرا آیفون از سامسونگ بهتر است؟

بین علاقمندان گوشی های اندروید و آیفون اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. کاربران گوشی هایی با سیستم عامل ios و دیگری اندروید، گوشی خود را برتر از دیگری می‌دانند. هر کدام نیز دلایلی را برای داشتن این ادعا مطرح می‌کنند. عده ای از طرفداران گوشی های سامسونگ دلیل برتری آیفون را برند بودن و معروفیت شرکت اپل می‌دانند. یکی از علت های عمده که این برتری را به وجود آورده بحث سرعت و ساده بودن سیستم عامل ios است. این سادگی و عملکرد راحت باعث جذابیت گوشی های آیفون شده است. از دید منتقدان گوشی های اندروید رابط کاربری این نوع گوشی گیج کننده بوده و افراد را سردرگم می‌کند. بحث امنیت و جلوگیری از دسترسی جاسوسان اطلاعاتی به اطلاعات گوشی نیز مبحثی قابل تامل است.

امکان نفوذ و  دسترسی به سیستم عامل ios در گوشی های شرکت اپل مشکل تر می‌باشد. البته این موضوع را نیز نمی‌توان نادیده گرفت که گوگل هم برای سیستم اندروید قابلیت های جدیدی را در نظر گرفته است. این قابلیت های جدید امنیتی سبب می‌شود کاربران سیستم عامل اندروید نیز امنیت بیشتری را تجربه کنند. به روز رسانی های به موقع نیز یکی دلایل برتری گوشی های آیفون بر گوشی های سامسونگ است‌. اما این موضوع نیز باید در نظر داشت که گوشی های سامسونگ هم به دلایلی از جمله: قیمت، تنوع بالا و منعطف بودن از محبوبیت زیادی برخوردار است. اگر شما از کاربران آیفون هستید می توانید مقاله مفید (ترفندهای گوشی آیفون که کمتر کسی از آن خبر دارد؟) را مطالعه کنید.

چرا آیفون از سامسونگ بهتر است؟

دوربین اپل بهتر است یا سامسونگ؟

یکی از اِلمان های مهم برای خرید انواع گوشی در نظر گرفتن کیفیت دوربین آن می‌باشد. با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن کیفیت گوشی های همراه، کیفیت دوربین ها نیز تغییر کرده است. در این بین یکی از سوالات مطرح شده تفاوت کیفیت دوربین های سامسونگ و اپل می‌باشد. به طور کلی دوربین های سامسونگ و آیفون از کیفیت خوبی برخوردار هستند. در سالهای اخیر دو شرکت اپل و گوگل رقابتی تنگاتنگ در زمینه کیفیت بالای دوربین گوشی داشته اند. یکی از وجه های مشترک بین این دو برند، عملکرد بسیار بالای دوربین در هنگام فوکوس است. تفاوت در این زمینه بین سامسونگ و آیفون در سرعت شاتر می‌باشد.

سرعت بالای شاتر در هنگام فوکوس در گوشی های اپل باعث کیفیت بیشتر عکس در این نوع گوشی است. علاقمندان عکس های طبیعی دوربین های آیفون را برای ثبت عکس های خود انتخاب می‌کنند. اما اگر دوست داشته باشید عکس های جذاب و پررنگ تر داشته باشید این کار را دوربین های سامسونگ برایتان انجام می‌دهد. به طور کلی نورپردازی در گوشی های سامسونگ زیاد است و کسانی که به این موضوع علاقه دارند بهتر است از گوشی های سامسونگ استفاده کنند. از نظر کیفیت ویدئو گوشی های آیفون عملکرد بهتری نسبت به گوشی های سامسونگ دارند. مهم ترین دلیل این برتری، منسجم بودن عملکرد همه لنزهای آیفون است.

دوربین اپل بهتر است یا سامسونگ؟

هر چند که نمی‌توان تکنولوژی بالای لرزشگیر ois گوشی سامسونگ را برای گرفتن فیلم نادیده گرفت. همچنین کیفیت صدای فیلم در گوشی های سامسونگ نسبت به آیفون حرف بیشتری برای گفتن دارد. امکانات جانبی نیز مبحثی دیگر برای وجه تمایز دوربین های آیفون و سامسونگ است. اگر جز افرادی هستید که اطلاعات فنی راجع به دوربین گوشی ها ندارید، گوشی های آیفون کار را برایتان راحت کرده است. سادگی و داشتن گزینه های کم برای دوربین های آیفون می‌تواند یکی از دلایل انتخاب باشد. بر عکس گوشی های سامسونگ انواع امکانات نرم افزاری، فیلتری و … را در گزینه های دوربین خود گنجانده است.

اپل یا سامسونگ یا شیائومی

در این بخش به بررسی گوشی شیائومی نیز می‌پردازیم. گوشی های شیائومی چند سالی است که وارد رقابت با اپل و سامسونگ شده اند. شیائومی هم تا حد زیادی توانسته رضایت کاربران خود را بدست آورد. اما هر سه برند، سهم قابل‌ توجهی از بازار موبایل را به خود اختصاص دادند. هر کدام از آنها با قیمت ها و ویژگی های متفاوت خود نظر مردم را جلب می‌کنند‌. با مشاهده ی آمار و سود هر کدام از شرکت های اپل، سامسونگ و شیائومی می‌توان میزان فروش یا پرطرفدار بودن محصولات برندها را مقایسه کرد.

طبق اخرین گزارشات مالی، شرکت اپل در بالاترین رده قرار دارد. این نشان می‌دهد که با وجود بالاتر بودن قیمت آیفون، طرفداران سرسختی نیز دارد. پس از آیفون شرکت سامسونگ از بالاترین فروش جهانی برخوردار است. کارایی ساده و با کیفیت سامسونگ توانسته محبوبیت زیادی در میان مردم حفظ کند. همچنین با آپدیت ها و رونمایی از محصولات جدید، بازار خود را داغ نگه می‌دارد. در نهایت نیز شرکت چینی شیائومی با رشد بالایی که داشته در رده ی سوم بازار جهانی موبایل قرار دارد. اگر بخواهیم به مقایسه گوشی اپل و سامسونگ یا شیائومی از نظر طراحی و کیفیت بپردازیم، لازم است ابعاد زیادی را در نظر بگیریم.

اپل یا سامسونگ یا شیائومی

به هنگام بررسی زیبایی و طراحی هر گوشی باید توجه داشت که با توجه به سلیقه ی هر فرد این پاسخ متفاوت است. زیرا زیبایی بر حسب سلیقه ی فردی شناخته می‌شود. اما اگر از کیفیت بدنه گوشی صحبت کنیم باید بدانید که در بین این سه برند معمولاً برنده مشخصی وجود ندارد. به عنوان مثال گوشی های ایفون از کیفیت بالایی برخوردارند اما به دلیل ظرافتی که دارند، نیاز به مراقبت بیشتری هم دارند‌. اگر موضوع کیفیت بدنه برای شما حائز اهمیت است، باید به هنگام خرید دقت کنید که بدنه گوشی از جنس پلاستیک، فلز یا کدام مواد می‌باشد‌.

گوشی سامسونگ

شرکت سامسونگ، یک شرکت کره ای است که فعالیت خود را از سال ۱۹۳۸ آغاز کرده. این شرکت محصولات زیادی دارد که امروزه در تمامی بازارها به فروش می‌رسد‌. امروزه سامسونگ از بزرگترین فروشندگان گوشی های هوشمند دنیا است. سامسونگ کارخانجات زیادی در کشورهای مختلف دارد. اصالت این برند در کشور کره جنوبی می‌باشد اما در حال حاضر گوشی های سامسونگ در کشورهای چین، هند، ویتنام، اندونزی، برزیل و کره جنوبی ساخته می‌شوند. البته تمامی این کارخانه ها از اصول و روند تولید یکسانی برخوردارند. زیرا پروسه تولید و پردازش آنها کاملا مشابه است.

قبلا در کارخانجات چین، بیشترین تولید گوشی های سامسونگ مشاهده می‌شد اما با کاهش سهم سامسونگ از بازار موبایل، کارخانجات چین تعطیل شد. دو کارخانه واقع در ویتنام تبلت های سامسونگ را در سطح وسیعی تولید می‌کنند و به صورت سالیانه به آمریکای شمالی و اروپا صادر می‌شوند. هند نیز بزرگترین تولید کننده ی گوشی سامسونگ است. جالب است بدانید که اکثر گوشی های سری M و A سامسونگ را در هند تولید می کنند. این دو مدل گوشی توانسته اند رضایت اغلب مردم جهان را به دست آورد‌. در کل باید به این نکته توجه کنید که هیچ تفاوتی در میان تولید این محصولات وجود ندارد. تفاوتی ندارد که گوشی سامسونگ در ویتنام تولید شود یا کره جنوبی زیرا روال تولید گوشی در تمامی این کشورها به کره جنوبی شباهت دارد.

گوشی سامسونگ

چرا آیفون نخریم؟

برخی از افراد می‌گویند که آیفون نخرید یا با خرید از شرکت اپل مخالف هستند. بی شک آیفون یکی از محبوب‌ترین گوشی های دنیا می‌باشد. اما اگر در کشور ایران زندگی می‌کنید قطعا کار کردن با گوشی های اندروید ساده تر از سیستم عامل ios است. به دلیل تحریم هایی که شامل کشور ایران می‌شود بسیاری از برنامه های آیفون پولی هستند. از این بابت نمی‌توانید به سادگی آنها را نصب و استفاده کنید. اما با این اوصاف چرا ایفون در ایران طرفداران پروپا قرصی دارد؟ زیرا گوشی آیفون دارای قدرت پردازش بالایی است و کیفیت ساخت بالایی به نسبت به گوشی سامسونگ دارد.

یکی از دلایل پرطرفدار بودن آیفون سیستم بالای امنیتی شرکت اپل است. محصولات اپل را به سادگی نمی‌توان هک کرد یا به اطلاعات شخصی فرد، دسترسی پیدا کرد‌. از دیگر مزایای آیفون خرید لوازم جانبی اپل اورجینال با گارانتی می‌باشد. البته توجه داشته باشید که خرید خود را از فروشگاهی معتبر انجام دهید تا شامل گارانتی تعویض شوید. اما اغلب مردم گوشی های اندروید را انتخاب می‌کنند زیرا این گوشی ها تنوع بیشتری دارند. همچنین سخت افزار به روزتری دارند و هر چند ماه یکبار با محصولاتی جدید از اندروید روبرو می‌شوید‌‌.

چرا آیفون نخریم؟

در نهایت باید دقت کنید که تفاوت های گوشی سامسونگ در اپل بیشتر در قسمت پردازنده می‌باشد و در اکثر قطعات یکی هستند. مثلا هر دو از سنسورهای دوربین سونی استفاده می کنند. تفاوت مطرح سامسونگ و اپل در نرم افزارشان است. همانطور که می‌دانید نرم افزار آیفون از ios و نرم افزار سامسونگ از اندروید است. اینکه شما از کدام نرم افزار و کارایی آن لذت می‌برید به سلیقه و نظر خودتان بستگی دارد. پس هیچ گاه قطعی نمی‌توان گفت که آیفون را نباید خرید. اکثر افراد نیز دلشان پیش گوشی آیفون است و نمی‌توانند از آن چشم پوشی کنند. پس تصمیم این خرید به نظر و خواسته ی شما بستگی دارد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی گوشی آیفون بهتره یا سامسونگ پرداختیم. ما در تیم ایمن خرید سعی داشتیم به صورت کامل این دو برند را بررسی کنیم تا خریدار بتواند به صحیح ترین شکل ممکن انتخاب کند. افرادی که گوشی اندروید را انتخاب می کنند از مزایای راحتی و در دسترس بودن آن بهره مند می شوند. اما کسانی که انتخابشان برند اپل است از قابلیت های ویژه ای بهره مند خواهند شد. کاربران اپل و آیفون پس از مدتی نمیتوانند با گوشی های اندروید کار کنند زیرا شیفته ی سیستم عامل ios شدند.

در نهایت از مشتریان دائمی آیفون محسوب می شوند. گرچه این گوشی معایب خاص خود را دارد اما کاربران آن به این موضع اهمیتی نمیدهند. مثلا شارژر گوشی ایفون زودتر از شارژرهای دیگر آسیب میبیند. در صورت بروز این مشکل لازم است که خرید شارژر20  وات اپل اورجینال با گارانتی تعویض داشته باشید. تا از اصل بودن این محصول مطمئن شوید. سپاس از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید. شما نیز نظرات خود را در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.