در دنیای امروز، گوشی های آیفون از گران ترین گوشی های بازار هستند‌. به همین خاطر قصد داریم در این مقاله از ایمن خرید به موضوع «گوشی آیفون گمشده را چگونه پیدا کنیم؟» بپردازیم. فرض کنید درگیر شرایطی شدید که گوشی آیفون ‌تان دزدیده یا گم شده است. در این شرایط چه اقداماتی را انجام می‌دهید. آیا راه حلی برای این شرایط از قبل در نظر گرفته اید؟ گوشی آیفون به خاطر قابلیت های زیاد آن در بین کاربران محبوب شده است. همین قابلیت ها شرایطی را ایجاد کرده که بتوانید در برخی مواقع گوشی خود را ردیابی کنید. یا اگر موفق به پیدا کردن آیفون نشدید، بتوانید اطلاعات خود را به صورت امن حفظ کنید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با راهکارهای این موضوع آشنا شوید. آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

‍‌find my iphone

ردیابی گوشی ایفون با اپل آیدی

ردیابی گوشی اپل خاموش

استعلام گوشی سرقتی اپل

ردیابی گوشی اپل از طریق imei

خرید گوشی دزدی

روش سوزاندن گوشی اپل

گوشی آیفون گمشده را چگونه پیدا کنیم؟

find my iphone

قابلیت Find My iPhone در تمامی گوشی های آیفون وجود دارد. با استفاده از این ویژگی شما می‌توانید گوشی آیفون سرقتی خود را پیدا کنید. البته باید در صورتی میتوانید از این قابلیت استفاده کنید که گزینه ی Find My iPhone در گوشی شما فعال باشد. زیرا پس از سرقت نمی‌توانید این گزینه را از راه دور فعال کنید. اگر این گزینه در ایفون شما فعال بود، می‌توانید از طریق حساب iCloud خود گوشی را ردیابی کنید. یا می‌توانید از اپلیکیشن Find My iPhone کمک بگیرید. با هر دو روش می‌توانید به گوشی خود دسترسی پیدا کنید.

البته برای ورود به آیفون نیاز به اپل آیدی و پسورد خود دارید. که معمولا اپل آیدی را به جای ایمیل استفاده می‌کنید‌. توجه داشته باشید زمانیکه از اپلیکیشن Find My iPhone فرد دیگری وارد می‌شوید تا گوشی خود را پیدا کنید، شاید مجبور باشید یک بار از اپلیکیشن خارج شوید و با ایمیل خودتان وارد اپلیکیشن شوید‌. بنابراین متوجه شدیم که با استفاده از قابلیت Find My iPhone گوشی های ایفون می‌توان گوشی گمشده را پیدا کرد. اما در صورت گمشدن دیگر لوازم گوشی چاره ای جز خرید لوازم جانبی اپل اورجینال نداریم. پس بهتر است خرید خود را از فروشگاه های معتبر و با گارانتی تعویض انجام دهید.

find my iphone

ردیابی گوشی ایفون با اپل آیدی

حال اگر قصد دارید موقعیت دستگاه ایفون را ردیابی کنید، ابتدا باید طبق مراحل زیر انجام دهید:

  • برای ردیابی گوشی ایفون لازم است قابلیت Find My iPhone فعال باشد. این گزینه برای ios5 به بعد فعال شد.
  • سپس به قسمت iCloud بروید و مشخصات اپل آیدی را وارد کنید.
  • در این مرحله Find My iPhone بصورت خودکار فعال می شود.

این سرویس برای گوشی شما فعال می‌شود و در صورت لزوم می‌توانید از آن استفاده کنید. آیا می‌دانستید با فعال کردن سرویس Find My iPhone میتوانید اطلاعات خود را از راه دور پاک کنید؟ امکاناتی که این سرویس در اختیار کاربران ایفون قرار می‌دهد، مفید و کاربردی می‌باشد. همچنین می‌تواند به هنگام گم شدن گوشی یا به سرقت رفتن آن، به شما کمک کند. برای ردیابی گوشی تنها باید Location Services را فعال کنید. پس برای فعال سازی به قسمت Settings بروید. سپس گزینه ی Privacy را انتخاب کنید و در نهایت به Location Services بروید. حالا می‌توانید تلفن همراه خود را با استفاده از روش زیر ردیابی کنید‌.

ردیابی گوشی ایفون با اپل آیدی

روش ردیابی آیفون

با استفاده از لپ تاپ وارد سایت www.icloud.com شوید‌. سپس اطلاعات اپل آیدی خود را وارد کنید و بعد گزینه ی sign in را تَپ کنید‌. در این مرحله آیکون Find My iPhone را انتخاب کنید‌. پس از آن بر روی گزینه All Devices کلیک کنید. اگر دستگاه شما به اینترنت دسترسی داشته باشد «روشن» نمایش داده می‌شود. اگر به اینترنت وصل نباشد به صورت خاکستری مشاهده می‌کنید. حالا در صفحه باز شده می‌توانید آدرس محل گوشی خود را مشاهده کنید. زمانیکه گزینه Lost Mode را کلیک کنید، می‌توانید ایفون خود را از راه دور قفل کنید. یا با انتخاب Erase می‌توانید تمامی اطلاعات شخصی خود را حذف کنید‌. در نهایت با این روش می‌توانیم آیفون گمشده را پیدا کنیم.

روش ردیابی آیفون

ردیابی گوشی اپل خاموش

اگر ایفون شما خاموش بود و تصمیم به ردیابی آن داشتید، ابتدا باید بررسی کنید که حالت find my iphone در گوشی فعال است یا نه. در این صورت باید گوشی اپل را بر روی حالت lost mode قرار دهید. قفل گوشی را فعال کنید و اطلاعات شخصی خود را پاک کنید. سپس در اولین نوبتی که گوشی ایفون شما آنلاین شود، این اقدامات به طور خودکار فعال می‌شوند. اما برای لغو این حالت باید Passcode را وارد کنید تا گوشی شما از این حالت خارج شود. این مراحل را میتوانید از طریق iCloud.com و یا اپلیکیشن Find My iPhone انجام دهید.

اما اگر حالت find my iphone بر روی گوشی شما فعال نبود، ابتدا پسورد اپل آیدی خود را تغییر دهید. زیرا با این اقدام دسترسی افراد به داده های icloud  و همچنین استفاده از کلیه سرویس های گوشی اپل را جلوگیری می‌کنید. برای احتیاط لازم است رمز عبور تمامی اکانت های خود را تغییر دهید. بخصوص اکانت هایی مانند اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و…. با انجام این عملیات امیدواریم که آیفون گمشده را پیدا کنیم. اما در کل ردیابی گوشی خاموش یا غیرفعال (منظور قابلیت find my iphone می‌باشد) کار سخت و دشواری است.

ردیابی گوشی اپل خاموش

استعلام گوشی سرقتی اپل

زمانیکه گوشی شما به سرقت می‌رود، استفاده از روش های قابل شاید برایتان کارساز نباشد. زیرا با این قابلیت نمی‌توانید در مراجع قضایی پیگیری کنید و صرفا جهت اطلاع خود فرد می‌باشد. اما بهترین روش ثبت دستگاه ایفون گم شده یا دزدیده شده در سامانه همیاب ۲۴ می‌باشد. این سایت برای ردیابی و اعلام سرقت موبایل، تب لت و لپ تاپ می‌باشد. این سایت به کلانتری‌ها، اصناف کل کشور، بازرسی‌های مرزی و تمامی فروشگاه های کشور اطلاع رسانی می‌کند‌. تا از خرید و فروش این گوشی ها جلوگیری شود و یا در بین کالاهای کشف شده پیدا شود. در صورت پیدا شدن گوشی شما، از طریق سایت اطلاع رسانی می‌شود. برای آنکه آیفون گمشده را پیدا کنیم می‌توانیم از این روش استفاده کنیم. اما برای آشنایی بیشتر با گوشی های آیفون بهتر است مقاله «ترفندهای گوشی آیفون که کمتر کسی از آن خبر دارد» را مطالعه کنید.

استعلام گوشی سرقتی اپل

ردیابی گوشی اپل از طریق imei

روش های مختلفی برای یافتن گوشی های اپل وجود دارد. یکی از روش های پیدا کردن مجدد گوشی یا ردیابی آن استفاده از روش imei است. در ابتدا می‌بایست کد imei گوشی را پیدا کنید. این کد ۱۵ رقمی اختصاصی بوده و فقط متعلق به گوشی شما می‌باشد. کاربرد این کد برای شناسایی گوشی همراه و انسداد آن است. برای یافتن چندین راه حل پیش روی شماست. یکی از این راهها استفاده از تنظیمات گوشی تلفن همراه است. از راحت ترین و سریعترین پیشنهادات شماره گیری کد دستوری #۰۶# * می‌باشد. از این طریق می‌توان به شماره سریال گوشی دسترسی پیدا کرد.

روش سوم را در صورتی به کار ببرید که دو روش بالا کارساز نبوده و نتیجه دلخواه را به دست نیاورده اید. بدست آوردن کد imei از طریق دستگاه موبایل راه اخر است. برای دسترسی کافیست قاب گوشی خود را باز کرده و در زیر باتری کد imei و سریال گوشی را ببینید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از برچسب روی گوشی یا فاکتور خرید کد و سریال گوشی را پیدا کنید. پس از مشخص شدن کد imei برای ردیابی گوشی می‌توانید وارد عمل شوید. کد به دست آورده را به پلیس ارجاع داده تا نسبت به ردیابی گوشی شما اقدام شود.

ردیابی گوشی اپل از طریق imei

خرید گوشی دزدی

همانطور که می‌دانید طبق ماده 662 قانون مجازات اسلامی خرید و فروش اموال مسروقه جرم محسوب می‌شود. همچنین این کار دارای مجازات می‌باشد. جالب است بدانید که حتی خریدن گوشی های سرقتی نیز جرم محسوب می‌شود. زمانی فرد خریدار دچار مجازات نمی‌شود که ثابت کند هیچ اطلاعی از دزدی بودن گوشی نداشته است. یا از مکان معروف به فروش اموال دزدی خرید نکرده است. در این حالت مجازات شامل حالش نمی‌شود اما موظف است که گوشی را به مالکش برگرداند و علیه فروشنده برای دریافت پولش شکایت کند‌.

اما از کجا تشخیص دهیم که گوشی دزدی است؟ یا چگونه تشخیص دهیم و از خرید گوشی دزدی بپرهیزیم؟ در جواب به این سوال باید بگویم که خرید گوشی های دست دوم همانند دیگر کالاها باید در چهارچوبی مشخص قرار بگیرد. به هنگام خرید گوشی های دست دوم لازم است اصالت گوشی و کارتن گوشی مشخص باشد و به هنگام فروش به خریدار انتقال داده شود. زیرا خرید گوشی بدون کارتن به احتمال زیاد خرید گوشی سرقتی است. برای آشنایی بیشتر با این مسئله کافیست به دیوار شهرهای بزرگ سر بزنید. تا ده ها آگهی برای فروش گوشی های بدون کارتن را مشاهده کنید.

اساسا این گوشی ها با قیمت کمتر آگهی می‌شوند و از دادن کارتن و فاکتور خرید می‌پرهیزند. زمانیکه گوشی های گران را در آگهی های ارزان مشاهده می‌کنید، لازم است به سرقتی بودن یا خراب بودن آن شک کنید. البته فروشندگان سارق از بهانه هایی همچون گم شدن جعبه گوشی حین جابجایی یا اسباب‌کشی استفاده می‌کنند. در نهایت شما باید هوشیار باشید و گول این بهانه را نخورید. نکته ی بعدی که لازم است به آن توجه کنید، دریافت کد ریجستری از فروشنده است. فراموش نکنید که هیچ توجیهی برای نداشتن کد ریجستری یا عدم ارائه ی آن به شما وجود

خرید گوشی دزدی

سخن پایانی

در این مقاله آموختیم که گوشی آیفون گمشده را چگونه پیدا کنیم؟ نکات ردیابی از طریق تنظیمات آیفون را بررسی کردیم و با قابلیت Find My iPhone آشنا شدیم. قطعا پیشگیری بهتر از درمان است و فعال کردن این حالت در گوشی آیفون یک نوع پیشگیری محسوب می‌شود. زیرا برای ردیابی گوشی خود یا حذف اطلاعات شخصی خود می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. اما اگر این حالت را از قبل فعال نکرده باشید پس از سرقت یا گم شدن گوشی، دسترسی نخواهید داشت.

در صورت سرقت گوشی می‌توانید از روش سوزاندن گوشی اپل نیز استفاده کنید. تا فرد سارق موفق به فروش گوشی شما نشود. ما به همراه تیم ایمن خرید، امیدواریم که این مطالب برای شما مفید و کاربردی باشد. شما می‌توانید خرید و لوازم و شارژر 20 وات اپل را از سایت اصلی ایمن خرید انجام دهید. مطمئن باشید که خرید شما با ضمانت اصل و گارانتی تعویض خواهد بود.

در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید، خوشحال می‌شویم که فروشگاه لوازم جانبی موبایل ایمن خرید را در شبکه‌های مجازی خود معرفی کنید. در این صورت دوستان شما نیز از این موضوع بسیار خوشحال خواهند بود. چرا که امروزه پیدا کردن یک فروشگاه لوازم جانبی موبایل آنلاین با قیمت مناسب و محصولات اورجینال کار ساده‌ای نمی‌باشد. به همین دلیل است که مشتریان ما بعد از یکبار خرید، تبدیل به مشتریان وفادار ما می‌شوند.